02 Maja 2024 00:27:54
Zdjęcia użytkowników
nicolas1985 JacekT
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
problem z ogrzewaniem 
pawel29
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2007 11:42
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 16.04.2007 08:32
Skąd: -

czy może tkoś mi powiezdziec czy w 19 sterowanie ogrzewaniem (ciepło, zimno) odbywa sie poprzez zawór na nagrzewnicy czy tez poprzez sterowanie powietrzem w nagrzewnicy, a pytam dlatego bo wpiołem w "szereg" z nagrzewnicą parownik od LPG i ogrzewanie nareszcie zaczeło grzać jak należy, tylko nie wiem czy mogę teraz moge jak dawniej sterowac ogrzewaniem, w dowolny sposób

pawel
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 24-10-2007 11:42
Awatar
takeoff
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2007 11:53
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

nagrzerwnica zawsze dziala. przeslona powietrzna reguluje cieplo.

Jaki masz silnik? jak miales wpiety parownik bo mam ten sam problem.
Jak poradziles se ze zmiana srednic rur?
Zdjecia na moj mail?

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
WoZnY
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2007 12:53
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Ja też mam parownik wpięty szeregowo z nagrzewnicą. Grzeje dobrze. U nas nie ma zaworków jak w poloniezie, obieg działa cały czas, przysłania się jedynie powietrze. Więc można sobie dowolnie regulować, bez obawy zamkniecia obiegu i zamrożenia parownika. U mnie śmiga tak już 7 rok. Jak byłby zawór to oczywiście jak pisze Maciej tylko równolegle. Pozdrawiam.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
Maciej_R21
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2007 14:02
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

No przy odpowiednim doborze trojników w zasadzie powinno sie wpinac reduktor tylko rownolegle. Ma to głowne znaczenie w lecie gdyż reduktor dosc znacznie ogranicza przepływ. Przy szeregowym jezeli juz musimy wpieciu, reduktor wpinamy na wyjsciu nagrzewnicy.
 
takeoff
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2007 14:10
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Maciej R21:
Juz wiem chyba gdzie lezy problem. Opisałem w swoim wątku.
Panowie gazownicy nie zastosowali trójnika ze zwężką.
Jak lekko zagniote wąż idacy do parownika momentalnie robi sie gorący wąż idący do nagrzewnicy.

Teraz się zastanawiam. czy zwężka czy jednak w szereg.
Co do lata to i tak czesc plynu przez zwężke fi8 idzie na kollektor ssący

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
lolek
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 28-10-2007 11:14
Awatar


Postów: 83

Data rejestracji: 03.01.2007 12:06
Skąd: -

ja ostatnio wymienialem nagrzewnice i dodatkowo wywalilem orginalny waz ktory idzie do nagrzewnicy(on pomiedzy wejsciem do nagrzewnicy i wysjciem ma taki maly otwor, przez ktory bez wzgledu na temperature m,oze swobodnie przeplywac woda, a jak wiemy woda plynie tam gdzie mkam mniejszy opror, wiec logiczne jest ze latwiej jej poplynac bezposrednio przez ten skrot, niz plynac przez cala nagrzewnice i stad wedlug mnie biora sie problemy z zapchanymi nagrzewnicami) wywalilem ten orginalny waz podwojny i wlozylem dwa pojedyncze. jeden pasowal od poloneza, a drugi kupilem w sklepie, ale sprzedawca nawet nie wiedzial od czego on jest (prawdopodobnie powiedzial ze od jakiegos francuza, bo na wezu jest odpowietrznik). teraz po 3 min jest w srodku poprostu upal. ja mma parownik z nagrzewnica rownolegle, ale szeregowe rozwiazanie jest chyb nawet lepsze (oczywiscie najpierw nagrzewnica, a potem parownik). jak zrobie foty to wrzuce

RENIA 19 CHAMADE 1.7 MONO 93r

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 300000km
 
pawel29
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2007 22:21
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 16.04.2007 08:32
Skąd: -

pytacie jaki mam silnik
1.4 energy gaźnik
a co do średnicy rur to :
na cieńszym wężu to kawałek rurki miedzianej to chyba 15mm zewnątrz, a na grubszym to też miedz tyle że 25mm. W zależnośći od miejsca gdzie zamontowany jest parownik( u mnie jest od strony rozrządu)może być potrzebny kawałek węża wygiętego pod kątem 90 stopni, bo trudno jest wygiąć wąż na tak krótkim odcinku nie załamując go i zachowując pełny przepływ . Ja zastosowałem od poloneza bo taki akurat miałem.Jak narazie grzanie działa ok. zobaczymy przy -30

pawel
 
takeoff
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2007 10:31
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Tak na marginesie dodam ze aby weze nie zaginaly sie gaziarze wkladaja sprezyny do srodka Wink dziala Wink

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
Kowal198912
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 16:11
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 17.02.2012 18:54
Skąd: wielkopolskie
Turek

W tamtym roku wymianialem nagrzewnice, od samego początku jakoś cudownie nie grzała, odpowietrzania nic nie dawały. Parownik (jego grzanie) jest wpiety pod zasilanie nagrzewnicy. Zwęzki na przewodzie do parownika za wiele nie pomagaja. Przy 2tys obrotow grzeje lepiej, więc chyba to wina ciśnienia płynu na nagrzewnice, pompa wody jest nowa więc chyba odpada. Zastanawial mnie ten cieki waz przelewowy, zrobiłem na nim zacisk tak żeby mniej płynu się przelewalo i teraz na 3 biegu dmuchawy grzeje aż parzy. Czy tam może zostać? Ograniczeniem przelewu płynu do zbiorniczka niczym nie zaszkodzę?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
maestro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 16:33
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Na 99% masz parownik wpięty szeregowo a nie równolegle i to dlatego jest jak jest.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kowal198912
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 17:04
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 17.02.2012 18:54
Skąd: wielkopolskie
Turek

mam wpiety pod ten cieki co idzie do nagrzewnicy za tym czwórnikiem obok termostatu . A ten drugi od parownika pod ten grubszy od powrotu ze zbiorniczka

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
luksad2200
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2012 17:23
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

gazwonicy robią tak jak im bardziej odpowiada, najczęsciej równolegle, ale w szereg tez się zdaża, ale np ford facus rok 2000-2002 nie toleruje wpiecia równoległego,
ja w taty aucie przerobiłem ostatnio wode do parownika i dałem w szereg miedzy głowicą a nagrzewnicom, zrobiłem to poto by miac jak najszybciej gorący reduktor i teraz jest dużo lepiej,
a na zgięcia najlepsze są spręzyny, i trzeba pamiętac żeby węze wodne nie miały tędenci do przecierania.

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: