12 Maja 2024 11:25:00
Zdjęcia użytkowników
Lesiu11 gazownik20
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
F3P - nie chce zapalić !!! 
mystyx
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2007 22:33
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 04.11.2007 20:59
Skąd: -

Witam Wszystkich!
Proszę o pomoc. Mam R19 z 1995 roku z silnikiem F3P, zasilanym jedynie benzyną. Nigdy nie miałem z nia większch problemów, aż kilka dni temu nie chciała zapalić. Podmieniłem cewkę zapłonową, moduł, dużo wcześniej wymieniłem świece i przewody do świec, nie dało to żadnego efektu.
Mój opis może być teraz nieprecyzyjny bo naprawą zajmuje się znajomy mechanik i z tego co on zdiagnozował wynika że napięcie dochodzi do cewki zapłonowej tylko brak impulsu z komputera (lub coś w tym rodzaju). Proszę wybaczyć brak kompetencji i precyzyjnego opisu ale nie za bardzo się znam na autach.
Czy to wina komputera?, czy komputer można podmienić z innego auta w celu sprawdzenia? Czy może jest jeszcze coś co powinno zostać sprawdzone.

Dodam tylko że w ubiegłą zimę miałem dwa razy problem z zapaleniem auta rano ale nie dokonywałem żadnych napraw. Na drugi dzień lub tego samego dnia po kilku godzinach (w południe) silnik odpalał bez żadnych problemów. Uznałem, że jest to problem z wilgocią - samochód stoi pod blokiem - nie zajmowałem sobie tym czasu.

Badzo proszę o pomoc!
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-11-2007 22:33
Awatar
crackers
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2007 22:40
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

Podmien komputery, ale na taki z F3P koniecznie. Popytaj na forum lub wsrod znajomych. Czy mechanik ogladal komputer? Nic tam sie nie przepalilo na sciezkach?

POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
takeoff
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2007 22:52
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

podstawa to sprawdzic impulsator na wale!
on odpowiada glownie za iskre to rodzaj "przerywacza".

Jest na styku skrzyni i silnika u gory kolo filtra. opornosc jego to ok 200om o ile pamietam.
Zakladam ze kopolka jest ok? jest iskra z samej cewki? podskakuje obrotomierz podczas krecenia? paliwo dochodzi?

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
dawid19
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-11-2007 23:51
Awatar


Postów: 235

Data rejestracji: 13.03.2007 23:19
Skąd: -

Słuchaj,miałem taki silniczek w swojej 19-ceSadSprawdz czujnik położenia wału,pompę paliwa.kopułkę oraz wszystkie przekaźniki.To będzie wsio powodów przez które nie możesz ruszy auta.Oczywiście zaczynając tak jak wymieniłem po koleiSmile.Pozdrawiam i powodzenia
 
mystyx
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2007 00:03
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 04.11.2007 20:59
Skąd: -

Paliwo i iskra kopułka wszystko OK! Czy ten rodzaj "przerywacza " na wale to czujnika halla (nie jestem pewny pisowni) bo też był sprawdzany.
 
dawid19
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2007 00:10
Awatar


Postów: 235

Data rejestracji: 13.03.2007 23:19
Skąd: -

tak,jest to czujnik halla.Opornośc tego czujnika bierz w granicach 200-260ohm.Nie daj się nabierać na oporność książkową,bo takowej nigdzie nie znajdziesz.Niestety,ale moich doświadczeń z renią,chciałbym,żebyś wykręcił ten czujnik i przeczyścił go z opiłków,które na nim się gromadzą.Myslę,że spokojnie to wystarczy,żeby nie mieć problemów z silnikiem na kilka miechów.
 
mystyx
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2007 00:14
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 04.11.2007 20:59
Skąd: -

Znajomy mechanik mówił że go sprawdzał i czyścił a czy mierzył oporność to nie wiem? muszę juto spytać.
A jak skomentujesz to co napisalem pod koniec swojego postu że zdażyło sie że auto nie odpalało dwa razy po nocy, a w południe juz tak. Zdarzyło mi sie to poprzedniej zimy.
 
takeoff
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2007 09:45
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

mystyx napisał/a:
Paliwo i iskra kopułka wszystko OK! Czy ten rodzaj "przerywacza " na wale to czujnika halla (nie jestem pewny pisowni) bo też był sprawdzany.


Coś musi być.
Jesli iskra jest to paliwo mozna wyeliminowac podlewajac go troche na przepustnice. Mechanior powinien znac ten patent.

Zewrzyjcie przekaznik pompy (przedzial silnika po stronie kierowcy ten z grubymi kablami) powinno byc slychac szmer paliwa w okolicy wtrysku.
Podajcie na chwile napiecie bezposrednio na wtrysk zaglądając do przepustnicy czy paliwo jest wtryskiwane.

Iskra pojawia sie na swiecach podczas krecenia? jesli tak to czujnik halla raczej ok.

Jeszcze czujnik podcisnienia. ten na przegrodzie. Jesli jest padniety lub rurka jest nieszczelna nieodpalisz.


Zupelnie glupie pytanie. a zawory pracują? jest kompresja?

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
crackers
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2007 11:07
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

Tak jakby wilgoc sie gdzies zbierala i wtedy nie odpalal.

POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
mystyx
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2007 15:27
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 04.11.2007 20:59
Skąd: -

Dzięki wszystkim! Bez żadnego problemu auto dzisiaj rano zapaliło i sprawia wrażenie sprawnego nawiasem mówiąc nie wiem czy to nie coś z immobilizerem.
Pozdrawiam wszystkich!!
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: