Menu główne
Forum
Klubowicze
Hubert |
Dodany dnia 22-06-2005 09:08 |
Postów: 28 Data rejestracji: 22.03.2005 14:47 Skąd: - |
Witam Wszystkich! Szukam odpowiedzi na małe ale nieprzyjemne zjawisko, już kiedyś o tym pisałem ale zastosowane wskazówki wpłynęły tylko na ograniczenie zjawiska. Chodzi o to że silnik jest zamulony na 5 biegu przy prędkości 120 km/h ma się wrażenie że już więcej nie może. inny objaw pojawia się przy jeździe po mieście od I-III biegu, kiedy zgaszę rozgrzany silnik i odpalę po kilkunastu minutach strasznie szarpie tak jakby sprzęgło gwałtownie łapało i puszczało, silnik cichnie i gwałtownie odpala, wygląda to tak, że rzuca całym przodem samochodu i albo zaczyna gwałtownie przyspieszać albo ledwo jedzie do przodu. Jest to o tyle dziwne, że czasami cały tydzień nic się nie dzieje a czasami nie można spokojnie ruszyć z miejsca. Zauważyłem, że jak w trakcie takiej awarii wcisnę pedał sprzęgła i przegazuję nieco to usterka zanika ale silnik jest cały czas zamulony, tak jakby go coś hamowało, spalanie jest trochę za duże, i jeszcze na II biegu jak puszczę dźwignię gazu to nie jest w stanie jechać po równej nawierzchni r11; dławi się i szarpie. Mam prośbę, jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to bardzo proszę o pomoc, każda uwaga może być pomocna. |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-06-2005 09:08 |
Los_sandalos |
Dodany dnia 22-06-2005 09:25 |
Postów: 328 Data rejestracji: 19.02.2005 15:33 Skąd: - |
Przeczyść możliwie wszystkie dostępne styki i złącza pod maską oraz podstawy bezpiecznikowe w kabinie. Przed rozłączaniem wtyczek a zwłasza tej dużej z komputera odłacz akumulator. Bardzo dobrze robi pryśnięcie złącz środkiem typu WD-40.
Innych pomysłów na razie nie mam. R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993 |
|
|
woda1010 |
Dodany dnia 22-06-2005 09:44 |
Postów: 18 Data rejestracji: 17.02.2005 22:17 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Jeszcze napisz jaki to silnik bo sie nie doczytałem |
|
|
Hubert |
Dodany dnia 22-06-2005 10:09 |
Postów: 28 Data rejestracji: 22.03.2005 14:47 Skąd: - |
mój silniczek to F3p, 1.8L 88 kM, wymieniłem kopółkę kable, świece, styki od zapłonu pod maską już pryskałem wd-40 jeszcze tylko styki w kabinie, ale przypomniało mi się że bardzo podobne objawy miałem po myciu silnika kiedy wyjechałem z myjni z mokrym silnikiem, to sugeruje że usterka ma związek z układem zapłonowym bo faktycznie częściej zdarza się wtedy gdy jest mokro ale zdaża się równierz gdy jest słonecznie i prawie zawsze na rozgrzanym silniku no i ta mała prędkość maksymalna to jest strasznie męczące koszmar silnik wyje V bieg muszę wbijać już przy ok 60-70 km/h a wyprzedzanie na IV kiedy ma się wrażenie że wyskoczy spod maski nie należy do przyjemnych, poza tym wszystkim spaliny są bezbarwne, oleju nie bierze, trochę obroty falują - kupiłem nową sondę BOSCH'a trochę wydałem i nic teraz już niechcę ryzykować wole się dobrze popytać może ktoś miał podobne problemy |
|
|
stroik |
Dodany dnia 22-06-2005 16:43 |
Postów: 24 Data rejestracji: 17.06.2005 02:01 Skąd: - |
Wydaje mi się, że to coś z ukłądem paliwowym. F3P to gaźnik? Z resztą to nie ma znaczenia... Wtryskiwacze czy dysze gaźnika: jeżeli tankujesz okazyjnie gdzieś u cyganów - mozliwe, że masz je zanieczyszczone i czasem odmawiają posłuszeństwa (mój ojciec niedawno "przejechał się" swoją primerą na takim oszczędzaniu).
Może tez pompa paliwa wariować. Nie zaszkodzi dolać do paliwa środka czyszczącego. gg: 1377181
R19 PhII 1721 cm3 F3N-L740 1993 r. LPG Łódź S.T.R. |
|
|
Hubert |
Dodany dnia 23-06-2005 08:21 |
Postów: 28 Data rejestracji: 22.03.2005 14:47 Skąd: - |
ja tego filtra jeszcze nie zmieniałem, nawet nie wiedziałem że w tym miejscu jest jakiś filtr paliwa, renia została zaimportowana w ubiegłym roku - no więc gonie na strony inter... i szukam filtra |
|
|
ASUS |
Dodany dnia 23-06-2005 14:06 |
Postów: 306 Data rejestracji: 15.02.2005 22:07 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Wymień filtr paliwa, na 99,9% to on jest winny twojej udręki Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 100000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |