Menu główne
Forum
Klubowicze
Rocky25 |
Dodany dnia 22-12-2007 01:51 |
Postów: 144 Data rejestracji: 19.12.2007 14:37 Skąd: - |
koledzy,kolezanki mam pytanie czy warto wycinac katalizator :
-czy wyciecie kat.doda pare koni? -czy trzeba bedzie regulowac od nowa silnik ( obroty,gaz zwiekszy sie spalanie) -czy zmieni sie na korzystniejsze dzwiek wydechu DZIEKUJE ZA ODP. nie martwcie sie o ekologie bo jezdze na LPG //dodane do FAQ/zmiana tytułu/pozdrawiam. (Hugo) Edytowane przez Hugo dnia 25-02-2009 22:06 Moje auto: Skoda Felicja 1.6, benzyna+LPG, 180000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-12-2007 01:51 |
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 22-12-2007 07:10 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
mocy raczej nie dojdzie i nie liczyłbym na to co do silnika to różnie bywa. po wywaleniu kata i wstawieniu np rurki (nie żadnych wynalazkow) powinienes mieć metaliczny dźwięk, i jak długo jestem już na forum to jeszcze nikomu sie on nie spodobał a mamy tutaj różnych maniaków. wtedy albo zakładali spowrotem albo kombinowali. kiedyś (chyba PITT) wywalając kata jakoś zniwelował ten dźwiek. ale on juz auto dawno sprzedał i tu chyba nie gości. w kazdym razie musi to być zrobione z głową bo auto można przypadkowo domulić zamiast mu pomóc co do LPG - szybciej będzie Ci zżera tłumiki |
|
|
Rocky25 |
Dodany dnia 22-12-2007 09:29 |
Postów: 144 Data rejestracji: 19.12.2007 14:37 Skąd: - |
dziekuje za odp.wszystkim klubowiczom zycze zdrowych,wesolych,pogodnych Swiat Bozego Narodzenia Moje auto: Skoda Felicja 1.6, benzyna+LPG, 180000km
|
ping_rox |
Dodany dnia 22-12-2007 10:00 |
Postów: 365 Data rejestracji: 19.06.2006 14:36 Skąd: - |
nie zgodze sie z maestrem
1. jesli katalizator jest zapchany (co w prawie pelnoletnich samochodach nie jest zadkoscia) katalizator ZAWSZE doda kilka koni 2. zamiast katalizatora daje sie tlumik przelotowy 3. wolne obroty lubia na cieplo poglupiec przed rozgrzaniem sondy 4. zapach niedopalonej benzyny na swiatlach-bezcenny ;] F7P704=lpg= b l o s=ph1 '92 (avatar)
|
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 22-12-2007 17:22 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
co do pkt 1. to katalizator raczej własnie jest odepchany bo cała ceramika albo zniknęła albo sie tłucze szczerze powiedziawszy naocznie jeszcze nie miałem przypadku zapchanego kata, za to pustego w srodku tak ;] |
|
|
evergreen |
Dodany dnia 22-12-2007 19:06 |
Postów: 212 Data rejestracji: 01.11.2006 13:55 Skąd: mazowieckie Błonie |
maestro napisał/a: kiedyś (chyba PITT) wywalając kata jakoś zniwelował ten dźwięk. ale on już auto dawno sprzedał i tu chyba nie gości Ale jego była tu jest.... W mojej reni (byłej PITT'a) jest strumienica zamiast kata, potem jest "brak tłumika" i wydech supersprint. Dźwięk jak WRC, w środku jest do 120dB i brzmi cudownie. Śmierdzą oktany na postoju i sonda się gubi więc zanim się rozgrzeje potrafi wydalać sadze, ale tylko troszkę. Jak wytniesz kata to będzie dziwnie brzęczała. Jak go wykruszysz to będzie jeszcze gorzej i będzie brzmiało bardzo niestosownie. 100% głośniej. Najlepiej chyba zastąpić to jakimś tłumikiem lub strumienicą. _______________________________________
evergreen... R19 1.8 16V Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 250000km
|
kac_prowy_LCA |
Dodany dnia 22-12-2007 19:22 |
Postów: 1275 Data rejestracji: 07.04.2006 00:12 Skąd: dolnośląskie Legnica |
najlepiej przelotowy wsadzic i juz, chyba ze caly wydech mialby zwiekszyc srednice to jakas nierdzewka i tylko na koncu jakis wydeszek
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 22-12-2007 19:35 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Najwiecej koni dodaje choinka o zapachu kokosowym od malucha ....... A poza tym układ jak sama nazwa wskazuje nie jest rurka ktora wylatują spaliny tylko ukladem w ktorym zachodzi wiele zjawisk fizycznych i zaden pan henio czy pierwszy lepszy TJJUNER z szopy, go nie poprawi .....o ile go nie spieprzy ... Temat wałkowany po stokroć wystarczy troche poczytac i poszukac ... Dzieki za zyczenia i zycze tego samego. |
mario19 |
Dodany dnia 22-12-2007 20:41 |
Postów: 363 Data rejestracji: 05.04.2007 19:13 Skąd: łódzkie Ozorków |
Wyciąłem i żałuje .Po wstawieniu strumienicy zamiast koni przybyło decybeli. Moje auto: Vectra 1.6 16V, benzyna+LPG, 190000km
|
Rocky25 |
Dodany dnia 23-12-2007 14:28 |
Postów: 144 Data rejestracji: 19.12.2007 14:37 Skąd: - |
Dziekuje kolegą z klubu za odpowiedzi,TEAMAT uwazam za zamkniety,moja decyzja brzmi,zostawiam kata w spokoju,nie wycinam.sle pozdrowienia Moje auto: Skoda Felicja 1.6, benzyna+LPG, 180000km
|
Haziaj |
Dodany dnia 23-12-2007 17:11 |
Postów: 560 Data rejestracji: 09.01.2007 21:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Kętrzyn |
No i bardzo dobrze zrobiles kolego Teraz mozesz spokojnie powiedziec, ze nie przyczyniles sie do swiatowych kataklizmow U mnie po sprowadzeniu autka tez nie bylo kata, postanowilem kupic i wstawic i nie zaluje.
Co do gazu i ekologii to auta, ktore maja silniki pracujace na instalacjach mieszalnikowych sa bardziej ekologiczne niz te same pracujace na benzynie. Średnie spalanie --> R19 Chamade F3N-L740 ( L53B ) z 29 grudnia 1992 r. w wersji RT Moja pani: Galeria R19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 210000km
|
MARCO |
Dodany dnia 23-12-2007 19:45 |
Postów: 878 Data rejestracji: 17.05.2005 00:01 Skąd: - |
Ja w swojej wywalilem katalizator i wstawilem mniejszy z metalowym wkladem o mniejszych oporach przeplywu. Wycialem takze srodkowy tlumik ,a ostatni byl przelotowy. poki ostatni byl nowy i sie nie przepalil dzwiek byl super,pozniej bylo juz glosno,za glosno i wstawilem srodkowy tlumik z powrotem. Ale jak na moje odczucia z tym katem i bez srodkowego tlumika jezdzilo autko lepiej.
Moje auto: FORD FOCUS 2.0 GHIA,Renault CLIO II 1.2 Ph2 Alize, benzyna
|
|
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 01-02-2008 20:52 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
zamiast tego byly 2 tlumiki niesymetrycznie polozone wzgledem siebie wg katalogu moc byla wtedy 140 hp a nie jak pozniej 134-136 wiec roznica musi byc
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
ping_rox |
Dodany dnia 04-02-2008 09:17 |
Postów: 365 Data rejestracji: 19.06.2006 14:36 Skąd: - |
ale 700ka miala ecu dostosowane do braku kata (potek, prawdopodobnie deczko inna mapa)
F7P704=lpg= b l o s=ph1 '92 (avatar)
|
|
|
Rocky25 |
Dodany dnia 15-02-2008 19:23 |
Postów: 144 Data rejestracji: 19.12.2007 14:37 Skąd: - |
To głupota! Nieprofesjonalny tuning wydechu ma wpływ na pracę sondy lambda. Gdy spaliny zbyt szybko opuszczają układ wydechowy, sonda nie osiąga temperatury roboczej, która wynosi ok. 800°C. Efekt może być więc odwrotny do zamierzonego! A jeśli w aucie za katalizatorem jest druga sonda, po wyjęciu go silnik przestawia się na tryb awaryjny! Rozpowszechnionym zabiegiem tuningowym jest też stosowanie strumienic w miejscu katalizatora. Wzrasta wtedy tylko hałas, bo katalizator to świetny tłumik. Jeśli po zamontowaniu strumienicy moc wzrośnie np. w przedziale 2-3 tys. obr./min, to spadnie w innym zakresie obrotów. Strumienice wymyślono do samolotów, gdzie silniki pracują w innym zakresie prędkości obrotowych. W aucie seryjnym się nie sprawdzają, bo silnik pracuje z różnymi prędkościami. Po wycięciu katalizatora pojawiają się też kłopoty z trwałością silnika, w którym może przegrzewać się głowica. Stąd już tylko krok do wypalenia uszczelki pod głowicą. Im nowszy samochód, tym gorzej reaguje ono na usunięcie katalizatora. Moje auto: Skoda Felicja 1.6, benzyna+LPG, 180000km
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 18-02-2008 05:51 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
tylko nijak ma sie do rzeczywistosci
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 18-02-2008 08:49 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
wszystko do czasu ps. sonda lambda o ile nie podgrzewana zaczyna swoją prace od 300stopni ;] |
|
|
Zero |
Dodany dnia 18-02-2008 09:44 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
To ja też się wypowiem na temat wycinania kata.Według mnie wycinanie dobrego katalizatora nie ma sensu ale jeżeli ktoś ma zapchany katalizator i to bardzo to lepiej aby wtedy go wyrzucił
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
RafalS16 |
Dodany dnia 18-02-2008 10:53 |
Postów: 475 Data rejestracji: 26.05.2005 06:45 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Rocky25 napisał/a: Gdy spaliny zbyt szybko opuszczają układ wydechowy, sonda nie osiąga temperatury roboczej, która wynosi ok. 800°C. Efekt może być więc odwrotny do zamierzonego! ... Po wycięciu katalizatora pojawiają się też kłopoty z trwałością silnika, w którym może przegrzewać się głowica. No to w końcu jak spaliny szybciej opuszczają wydech to się niedogrzewa czy przegrzewa? Z własnego doświadczenia: spadków mocy nie odczułem, a wręcz tak jakby był żwawszy między 3 - 4tys. obrotów, po 25kkm bez kata uszczelka pod głowicą OK. Edytowane przez RafalS16 dnia 18-02-2008 10:56 Renault Espace 1.9dti 2001r.
Subaru Impreza 2.0GT 1997r. Moje auto: Renault Espace III 1.9dti, diesel, 300000km
|
zdzisio116 |
Dodany dnia 23-02-2008 19:16 |
Postów: 1 Data rejestracji: 27.12.2007 19:17 Skąd: - |
ja mam wycięty katalizator i wstawiona została strumiennica. Na końcu mam sportowy tłumik. Do tego mam wstawiony stożek mocy to może nie dało ale samochód stał się zywszy. Jeśli ktoś chce wywalić katalizator to polecam ten mały zabieg chodź samochód stanie się głośniejszy. To jest moje zdane ale pytałem się mechanika to powiedział mi że jeśli katalizator nie jest zapchany to nie trzeba go wywalać. Jeśli samochód ma instalacje gazowo to trzeba go wywalić prędzej czy póżniej ponieważ spaliny mają większą temp. spalin od gazu i ceramika która się znajduje w katalizatorze spieka się powodując zator. Byłem na praktykach w zakładzie samochodowym i za każdym razem jak był wymieniany tłumik to katalizator zostawał wycinany i wstawiano strumiennice albo zwykłą rurę i nie mówiono o jakiś tam że sonda lamda się nie wygrzewa i źle pracuje. |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |