25 Kwietnia 2024 19:15:26
Zdjęcia użytkowników
kwasu evergreen
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Problemy z Ogrzewaniem 
hanyys
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2009 19:49
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 04.01.2009 23:20
Skąd: -

Oto schemat jak podłączony jest u mnie parownik gdzie:
1 to blok silnika
2 to nagrzewnica
3 to zbiornik wyrównawczy
4 to parownik
czarny wąż z bloku jest połączony trójnikem z tym niebieskim który idzie do wyrównawczego(cienki przelewowy).Reszta chyba jasna jak ktoś moze w ten sposób (na chłopski rozum)rozpisać układ seryjny bez gazu to byłoby super bo nie moge znalezc a wszystkie renie kumpli gaz mają ale tez inne silniki.Aha przepływ na parownik też blokowałem(zacisnolem węża zciskiem)i nic.Wiec albo cos jest zle z gazem podłączone albo pompa wody albo wciąż zapowietrzony układ ale nie ma żadnych objawów zapowietrzenia.Zaraz sprawdze jak na benie>Angry2

Edytowane przez hanyys dnia 08-01-2009 19:50
R19 F3N i VW GOLF 3 AAM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 08-01-2009 19:49
Awatar
hanyys
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2009 19:51
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 04.01.2009 23:20
Skąd: -

schemat

R19 F3N i VW GOLF 3 AAM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
hanyys
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2009 11:02
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 04.01.2009 23:20
Skąd: -

narazie zadnej poprawy na benzynie dokladnie to samo lekko cieple na 1 szym biegu wentylatora ,nagzrewnica jest ciepla cala,(ciepla lub goraca jestem w stanie na rozgrzanym silniku reke 10 sekund trzymac potem parzy.

R19 F3N i VW GOLF 3 AAM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
Renault_Fuhrer
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 11-01-2009 19:00
Awatar


Postów: 154

Data rejestracji: 21.02.2006 14:15
Skąd: -

No wiec, mam taki sam problem jak hanyys Smile Nagrzewnica nowa, reduktor wpięty tak samo-tez to podejrzewam, pompa wodna tez wyminiona, nagrzewnica robi sie ciepla cała, ostatnio ja plukałem ale nie bylo praktycznie zadnego syfu. Ostatnio patrzylem na ten bypass nagrzewnicy, i ten kanał jest bardzo mały, srednica okolo 5mm, chciałem go zatkac i zobaczyc co bedzie ale jak jest taki mały to chyba nie ma po co.
Niech ktos, komu dobrze dziala nagrzewnica, powie gdzie ma wpiety ten reduktor.

F3N-L740
www.motostat.pl/user_images/15514/icon1.png
 
stachu78
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 15-01-2009 15:02
Awatar


Postów: 24

Data rejestracji: 28.06.2008 18:36
Skąd: -

Ja mam ten sam problem co Hanyys po wymianie nagrzewnicy. Wszystko wygląda na to że przez nagrzewnicę idzie za mało petrygo, przez co przy większych obrotach dmuchawy po prostu nie zdąży nagrzać się cała nagrzewnica. Pytanie tylko czym to jest spowodowane, bo mi pomysłów powoli brakuje, a nie wszystko jestem w stanie sprawdzić.

1. Zatkana nagrzewnica ? Miałem ostatnio wymieniany trójnik (ten który jest niedaleko za kopułką), 2 większej średnicy końce miałem tak połamane, że nie dało się ich w całości wyjąć z gumowych węży, po prostu się kruszyły, może gdzieś coś mimo płukania układu pozostało?
2. Słaba pompa? nie mam pojęcia czy kiedykolwiek była wymieniana, jak ktoś wie jak ją sprawdzić niech to opisze. Tak przy okazji, w którym miejscu ona się znajduje?
3. Auto mam na gazie, zauważyłem że przy benzynie szybciej mi się zagrzewa silnik, przez to trochę szybciej na wolnych obrotach dmuchawy mam ciepło w aucie. Parownik?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 257000km
 
spinacz12345
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2009 19:51
Awatar


Postów: 774

Data rejestracji: 08.07.2007 15:01
Skąd: wielkopolskie
Czarnków

i byla to nagrzewnica zamulona teraz ogien

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 220000km
 
hanyys
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2009 21:42
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 04.01.2009 23:20
Skąd: -

U mnie przeswit pomiedzy wlotem i wylotem z nagrzewnicy został zablokowany więc teoretycznie cała ciecz powinna leciec przez nagrzewnice a tu nadal żadnej poprawy.Na dniach pompa wody krocce przy silniku do roboty bo mam dosyc.

R19 F3N i VW GOLF 3 AAM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
WoZnY
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 24-10-2009 12:12
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Jak dla mnie to gorącej nagrzewnicy nie idzie dotykać dłużej niż 2sek. a mam naprawdę gruby naskórek, każdy inny po dotknięciu wymięka. Cudów nie ma, trzeba sprawdzić nagrzewnicę. Włączasz silnik i czekasz aż do włączenia wentylatora na chłodnicy. Nie włączasz ani na chwilę nawiewów. Jak silnik osiągnie temp. pracy otwierasz sobie kratki środkowe, przekręcasz na maks ciepłe powietrze i włączasz nawiew na 2 bieg. Ręką badasz ciepło powietrza, teraz czekasz z 30 sek. jeżeli temp powietrza pomimo niczym nie kręcenia po prostu spada to nagrzewnica zapchana.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
pgoral
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 25-11-2009 22:09
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 25.11.2009 19:20
Skąd: -

Dokładne dane postaram się wkrótce zgromadzić. Autko w rodzinie - ale w tym momencie nie jestem przy nim. A w Renault różne były rozwiązania układu chłodzenia skoro w każdym musi się przelewać?
 
maestro
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 25-11-2009 22:22
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

W każdym oprócz 1,4C.

Zasada jest ta sama jednak sposób rozmieszczenia i "zasilania" pewnych rzeczy jest różny w zależności od silnika. W dieslach jest np podgrzewacz filtra paliwa, w niektorych benzynach i dieslach jest pompka obiegowa (mieli płyn po zgaszeniu chroniąc głowice) i rózne takie dziwne niuanse. Tam gdzie np w 1,7 mono jest trójnik, a tam w 1,8s jest czwórnik a w 1,8i czwórnik i trójnik zaś w 1,7 multi piątnik Grin Także Wink Inaczej też jest jak jest automat.

http://www.renaul...it_car.php

Edytowane przez maestro dnia 25-11-2009 22:33
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Krystian_J
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 19-02-2010 21:24
Awatar


Postów: 18

Data rejestracji: 01.06.2006 21:55
Skąd: -

Witam a ja mam inny problem - na wolnych obrotach nie idzie mi płyn powrotem tym małym do zbiorniczka dopiero jak dodaję gazu to idzie. zasysa mi górny wąż od chłodnicy jak dodaję gazu i płyn w zbiorniczku wtedy się podnosi co moze być nie tak ??

Lekko mi ubywa płynu - nie dymi - olej OK
wszędzie sucho - jutro wykecam świece - czy mogłem źle załozyć pasek klinowy alternatora ?? i pompa sie kręci w drugą stronę moze mi ktoś dać fotkę jak powinien byc założony w F3N ze wspomaganiem ?? Będę wdzięczny

Renult R5 F2N GTX Smile SOLEX Z10 89 KM Smile)), R5 mojej żonki 1.7 F3N
Odrestaurowane po calaku r5 GT Turbo 120 KM, R19 1992 F3N Bordo -dla NAS jako aukto rodzinne

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213813km
 
maestro
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 19-02-2010 21:27
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Generalnie pasek da sie tylko w jednej opcji założyć. Tam gdzie gładkie to plecami pasek a gdzie rowek to rowkami Wink

Zasysa wąż - zapowietrzony albo wciąga ciśnieniem silnika. Dalekoidący objaw uszkodzenia uszczelki, ale bez strachu na razie. Przelewa sie słabo bo może być gdzies syf, słaba pompa.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tigr123
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 10-07-2010 18:35
Awatar


Postów: 138

Data rejestracji: 10.01.2010 18:00
Skąd: -

Dzisiaj jechałem w korku i temp bardzo wzrosła aż zapaliła się czerwona kontrolka, jak wyjechałem z korka to temp spadła i było wszystko ok. co to może być? Dodam że płynu muszę co jakiś czas dolać(nie za często) gdzie szukać przyczyny?
Patrzałem do auta i mam kilka zdjęć

Foto1
[img]http://images49.fotosik.pl/314/b77ca33b3aa48fd9med.jpg[/img] is not a valid Image.
tutaj jest coś białego na trójniku

Foto2
[img]http://images49.fotosik.pl/314/be47fb873c1fb954med.jpg[/img] is not a valid Image.
tu też jest biały nalot

Foto3
[img]http://images47.fotosik.pl/313/5dfad3da1be676aemed.jpg[/img] is not a valid Image.
Na zbiorniczku też jest biały nalot

Foto4
[img]http://images35.fotosik.pl/168/c25e161a7197c169med.jpg[/img] is not a valid Image.
Widać jakąś mokrą plamę

Foto5
[img]http://images46.fotosik.pl/313/a7561a148c87a6d1med.jpg[/img] is not a valid Image.
Do czego to jest?

I dodam że uszczelka się troszkę poci ma to coś do tego problemu?
[img]http://images40.fotosik.pl/309/cfda44d7412f0050med.jpg[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez tigr123 dnia 10-07-2010 20:42
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 375407km
 
maestro
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 10-07-2010 21:19
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

1 cos białego jest ale za wiele nie widać.
2 odpada.
3 kwalifikuje to zbiorniczek do wymiany w zasadzie.
4 odpada.
5 opaska zaciskowa.
6 nie ma to wpływu na ten problem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
maestro
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 10-07-2010 22:02
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie wiem czemu sie silnik nagrzał, mówie to co widze.

Podstawa to musisz stwierdzić czy płyn jest pobierany przez silnik czy jest wyciek. Jak jest wyciek to sie bedzie zapowietrzał, im mniej plynu tym mniejsza wydajność chłodzenia i odprowadzenia ciepła,w korku moment tak jest.

Po za tym wentylator do sprawdzenia. Powinien pracować czesto i długo jak nie cały czas tak jak teraz gdy jest 35 stopni w cieniu.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
tigr123
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 11-07-2010 08:19
Awatar


Postów: 138

Data rejestracji: 10.01.2010 18:00
Skąd: -

@maestro: a przez co się wentylator nie włączy?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 375407km
 
grzes70
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 11-07-2010 09:05
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Termowyłacznik wentylatora-wkręcony w chłodnicę.Obwód termowyłącznik/wentylator.Zły obieg wody-termostat,pompa,zapowietrzony układ.Dotykałeś chłodnicę jak się tam temperatura rozkłada?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
spinacz12345
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 27-07-2010 23:17
Awatar


Postów: 774

Data rejestracji: 08.07.2007 15:01
Skąd: wielkopolskie
Czarnków

Dodam od siebie filmik instruktażowy odnośnie przegrzewania :http://www.youtub...kt40jWL-8Y mam nadzieje ze sie przydaGrin

SmileJeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym Wink

>>tel.785211715<<

>>gg:8402499<<

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 220000km
 
djtigerpl
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 18-11-2010 20:22
Awatar


Postów: 48

Data rejestracji: 30.10.2007 11:47
Skąd: -

Czy ktoś z was może wrzucić jakieś foto (najlepiej dużej rozdzielczości) przedstawiające w którym miejscu - od komory silnika - można dobrać się do węży idących do nagrzewnicy?

Chciałbym ją przepłukać pod ciśnieniem bez konieczności demontowania całych bebechów w aucie.

Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 233000km
 
maestro
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 18-11-2010 20:27
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Wiesz gdzie jest serwo hamulcowe? Na lewo od niego są jedyne dwa węże które wchodzą w ścianke grodziową.


Treść dodana dnia 18-11-2010 20:27:

Po lewej widać jeden wąż
www.renault19.pl/images/68_14429_021.jpg


Treść dodana dnia 18-11-2010 20:28:

widac?

www.renault19.pl/images/68_14429_015.jpg

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: