Menu główne
Forum
Klubowicze
Kamild0 |
Dodany dnia 26-01-2008 17:34 |
Postów: 8 Data rejestracji: 26.01.2008 13:27 Skąd: - |
Witam, posiadam renault 19 z silnikiem E7J... chciałbym wymienic silnik.. ale zakupiłem E6J. Czy jest duża różnica między nimi ? Można zastąpić E7J tym E6J ? |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 26-01-2008 17:34 |
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 26-01-2008 17:56 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
E6J to gaznik a E7J to wtrysk... |
|
|
Kamild0 |
Dodany dnia 26-01-2008 18:02 |
Postów: 8 Data rejestracji: 26.01.2008 13:27 Skąd: - |
maestro napisał/a: E6J to gaznik a E7J to wtrysk... dziękuje za odpowiedź ale tyle to wiedziałem ale czy można je nawzajem zastąpić wymieniając osprzęt silnika ? |
|
|
mnietek |
Dodany dnia 26-01-2008 18:16 |
Postów: 335 Data rejestracji: 25.04.2007 11:28 Skąd: - |
Napewno bardziej mozna zastąpić E7j E6jotem niż na odwrót bo odchodzi ci sporo elektroniki, kable itd. Moje auto: PEUGEOT 406, diesel, 250000km
|
|
|
Kamild0 |
Dodany dnia 26-01-2008 18:23 |
Postów: 8 Data rejestracji: 26.01.2008 13:27 Skąd: - |
mnietek napisał/a: Napewno bardziej mozna zastąpić E7j E6jotem niż na odwrót bo odchodzi ci sporo elektroniki, kable itd. aha no to czyli jak mam E7J w reni to spokojnie moge wsadzić E6J ? |
|
|
soltys |
Dodany dnia 26-01-2008 19:50 |
Postów: 137 Data rejestracji: 27.02.2007 20:39 Skąd: podkarpackie Strzyżów |
Kamild0 napisał/a: aha no to czyli jak mam E7J w reni to spokojnie moge wsadzić E6J ? Oczywiście ale nic nie przychodzi łatwo Rzeczy z którymi musisz się uporać to : -E6J ma pompkę paliwa mechaniczną a E7J elektryczną więc najlepiej by było wymienić zbiornik paliwa ewentualnie odłączyć pompkę i wymyślić coś by mechaniczna pompka mogła zasysać paliwo ze zbiornika, -odpada trochę elektryki zwłaszcza komp ale zostają czujnik temperatury, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia i poziomu oleju, no i dochodzi kabelek do podgrzewania paliwa w gaźniku, -jeśli masz instalację gazową to trzeba dołożyć zawór odcięcia paliwa bo przy E7J odcina się poprzez wtryskiwacz, -osprzęt piszesz że masz bo np inny jest filtr powietrza i oczywiście obudowa filtra, dochodzi jeszcze odprowadzenie oparów paliwa z gaźnika czy jak to tam zwane (wężyk wychodzący z gaźnika z taką gruszką plastikową mocowaną na lewym nadkolu), -trzeba założyć linkę do ssania bo w E7J jej nie ma, -tyle mi przychodzi do głowy jeśli coś pominąłem to dopiszcie. Pozdrawiam Edytowane przez soltys dnia 26-01-2008 19:52 Marcin
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 227000km
|
Kamild0 |
Dodany dnia 26-01-2008 20:08 |
Postów: 8 Data rejestracji: 26.01.2008 13:27 Skąd: - |
no tak ale ja chce zostać przy wtrysku ale włożyć silnik gaźnikowy.. czyli wyciągam E7J i wtrysk itd przekładam do E6J o to mi chodziło. Pozdrawiam
Edytowane przez Kamild0 dnia 26-01-2008 20:10 |
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 26-01-2008 20:09 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
obawiam sie że to niebedzie zupelnie takie proste jak piszesz pierwsza sprawa po co wymieniasz silnik |
|
|
Kamild0 |
Dodany dnia 26-01-2008 20:11 |
Postów: 8 Data rejestracji: 26.01.2008 13:27 Skąd: - |
no tak myślałem ze nie będize to do konca proste.. wymieniam silnik.. bo strasznie dużo pali oleju.. na 100Km prawie 1litr |
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 26-01-2008 20:12 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
to trzeba dojsc czy do wina samego silnika, czy moze uszczelek, tłoków czy jeszcze czegos innego |
|
|
gregor85 |
Dodany dnia 26-01-2008 21:19 |
Postów: 127 Data rejestracji: 28.09.2007 19:50 Skąd: - |
jak mi ZX palił olej w dużych ilościach (od maksa do mina w 300km) to po prostu była wina uszczelniaczy na zaworach, dzień pracy mechanika, 400zł i już nie palił ani grama
Renault 19 '94 1.8s 90KM 5d niebieska/fiolet
Był: Citroen ZX 1.4i '93 5d Avantage Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 170000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 26-01-2008 23:29 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Ja myślę, że jak tyle oleju pali to nie będzie to wyłącznie wina uszczelniaczy, pewnie i pierścienie olejowe są kaput! Skąd to wiem? Bo przerabiałem właśnie przy E6J. CO do pytania autora postu uważam, że zamienić silnik, to nie problem. Układ wtryskowy ze starego zapodasz i będzie śmigać. Kolektor ssący wygląda łudząco identycznie, ale może i jego trzebaby przekręcić. Wedle mnie wykonalne jak najbardziej. Nie wiem czy kupiłeś już nowy silnik i czy masz zamiar go sam przekładać. Jedno jest pewne ja za tzw. szweda (pierścienie/uszczelniacze/panewki/rozrząd/kilka innych pierdów) dałem ok 450zł i śmiga aż miło. Jak sobie skalkulowałem silnik za 300-400 i nie wiem w jakim stanie wybór był oczywisty. Sam wszystko robiłem, jednak jakbyś chciał komuś to zlecić to w przypadku naprawy i wymiany silnika musisz liczyć na jakieś 300zł robocizny do rachunku.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
Kamild0 |
Dodany dnia 27-01-2008 10:03 |
Postów: 8 Data rejestracji: 26.01.2008 13:27 Skąd: - |
Dziękuje wszystkim za odpowiedź chyba pokusze sie o wymiane tego silnika, jak skoncze dam znać co i jak |
|
|
misha |
Dodany dnia 28-01-2008 09:50 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Kamil, E6J i E7J mają taki sam dół więc moze nie warto rezygnować z wtrysku tylko przełożyć dół z E6j...
To chyba najlepsze rozwiązanie.. Pozdrawiam Marcin Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
Kamild0 |
Dodany dnia 28-01-2008 14:45 |
Postów: 8 Data rejestracji: 26.01.2008 13:27 Skąd: - |
misha napisał/a: Kamil, E6J i E7J mają taki sam dół więc moze nie warto rezygnować z wtrysku tylko przełożyć dół z E6j... To chyba najlepsze rozwiązanie.. Pozdrawiam Marcin dokładnie nie chce zrezygnować z wtrysku.. wtrysk chce zostawić |
|
|
maro9 |
Dodany dnia 02-11-2008 00:27 |
Postów: 1 Data rejestracji: 16.02.2008 15:09 Skąd: podlaskie Suwałki |
E7J RZĄDZI! ten silnik jest swietny, a po zmianie kata na strumienice to wogole wypas (przy 1.4e RN Chamade) ja bym remontowal e7j za wszelka cene,ale twoj wybor,pzdr!
renault 19 PH2 93r e7j a teraz Megane II 1.5dCi 2003
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 170000km
|
zajac93 |
Dodany dnia 26-05-2013 21:06 |
Postów: 375 Data rejestracji: 25.07.2012 21:51 Skąd: warmińsko-mazurskie Olecko |
Witam . Odkopuję temat. Czy do e7j podejdzie pompka mechaniczna z mojego e6j?trzeba cos przerabiac? czy glowica jest inna pod tym wzgledem? Bo mam okazje kupic w bardzo dobrym stanie e7j i chce go wlozyc do siebie Moje auto: Skoda Fabia II 2010r 1.6 TDI, diesel, 145000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 26-05-2013 21:55 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
-E7J ma pompę paliwa elektryczną,E6J mechaniczną:nie podejdzie. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
Kujtek |
Dodany dnia 26-05-2013 22:10 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
nie da rady przełożyć ci sam słupek z e7j bez osprzętu i założyć do niego mech. pompkę i resztę części gaźnikowca?
coś mi się kojarzy że cyrk był chyba z f2n -> f3n (albo odwrotnie) bo jeden miał mieć coś zaślepione w bloku i kicha (chyba f3n na pompkę paliwa) hiszpanka <3
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
zajac93 |
Dodany dnia 26-05-2013 22:45 |
Postów: 375 Data rejestracji: 25.07.2012 21:51 Skąd: warmińsko-mazurskie Olecko |
kolektor ssacy i wszystko inne podejdzie...tylko ta pompka;/ i nie jestem pewny wlasnie czy kupic ten silnik. bo e6j ciezko jest znalezc a ceny sa duzo wyzsze niz e7j Moje auto: Skoda Fabia II 2010r 1.6 TDI, diesel, 145000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |