08 Maja 2024 21:07:00
Zdjęcia użytkowników
dominik_zdw_czesci LukasDeal
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
różnica między E7J a E6J 
Kamild0
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 17:34
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 26.01.2008 13:27
Skąd: -

Witam, posiadam renault 19 z silnikiem E7J... chciałbym wymienic silnik.. ale zakupiłem E6J. Czy jest duża różnica między nimi ? Można zastąpić E7J tym E6J ?
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 26-01-2008 17:34
Awatar
maestro-nieaktywny
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 17:56
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

E6J to gaznik
a E7J to wtrysk...
 
Kamild0
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 18:02
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 26.01.2008 13:27
Skąd: -

maestro napisał/a:
E6J to gaznik
a E7J to wtrysk...

dziękuje za odpowiedź ale tyle to wiedziałem Smile ale czy można je nawzajem zastąpić wymieniając osprzęt silnika ?
 
mnietek
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 18:16
Awatar


Postów: 335

Data rejestracji: 25.04.2007 11:28
Skąd: -

Napewno bardziej mozna zastąpić E7j E6jotem niż na odwrót bo odchodzi ci sporo elektroniki, kable itd.

Moje auto: PEUGEOT 406, diesel, 250000km
 
Kamild0
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 18:23
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 26.01.2008 13:27
Skąd: -

mnietek napisał/a:
Napewno bardziej mozna zastąpić E7j E6jotem niż na odwrót bo odchodzi ci sporo elektroniki, kable itd.

aha no to czyli jak mam E7J w reni to spokojnie moge wsadzić E6J ?
 
soltys
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 19:50
Awatar


Postów: 137

Data rejestracji: 27.02.2007 20:39
Skąd: podkarpackie
Strzyżów

Kamild0 napisał/a:
aha no to czyli jak mam E7J w reni to spokojnie moge wsadzić E6J ?


Oczywiście ale nic nie przychodzi łatwo
Rzeczy z którymi musisz się uporać to :
-E6J ma pompkę paliwa mechaniczną a E7J elektryczną więc najlepiej by było wymienić zbiornik paliwa ewentualnie odłączyć pompkę i wymyślić coś by mechaniczna pompka mogła zasysać paliwo ze zbiornika,
-odpada trochę elektryki zwłaszcza komp ale zostają czujnik temperatury, czujnik położenia wału korbowego, czujnik ciśnienia i poziomu oleju, no i dochodzi kabelek do podgrzewania paliwa w gaźniku,
-jeśli masz instalację gazową to trzeba dołożyć zawór odcięcia paliwa bo przy E7J odcina się poprzez wtryskiwacz,
-osprzęt piszesz że masz bo np inny jest filtr powietrza i oczywiście obudowa filtra, dochodzi jeszcze odprowadzenie oparów paliwa z gaźnika czy jak to tam zwane (wężyk wychodzący z gaźnika z taką gruszką plastikową mocowaną na lewym nadkolu),
-trzeba założyć linkę do ssania bo w E7J jej nie ma,
-tyle mi przychodzi do głowy jeśli coś pominąłem to dopiszcie.

Pozdrawiam

Edytowane przez soltys dnia 26-01-2008 19:52
Marcin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 227000km
 
Kamild0
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 20:08
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 26.01.2008 13:27
Skąd: -

no tak ale ja chce zostać przy wtrysku ale włożyć silnik gaźnikowy.. czyli wyciągam E7J i wtrysk itd przekładam do E6J o to mi chodziło. Pozdrawiam

Edytowane przez Kamild0 dnia 26-01-2008 20:10
 
maestro-nieaktywny
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 20:09
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

obawiam sie że to niebedzie zupelnie takie proste jak piszesz

pierwsza sprawa po co wymieniasz silnik
 
Kamild0
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 20:11
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 26.01.2008 13:27
Skąd: -

no tak myślałem ze nie będize to do konca proste.. wymieniam silnik.. bo strasznie dużo pali oleju.. na 100Km prawie 1litr Sad
 
maestro-nieaktywny
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 20:12
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

to trzeba dojsc czy do wina samego silnika, czy moze uszczelek, tłoków czy jeszcze czegos innego
 
gregor85
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 21:19
Awatar


Postów: 127

Data rejestracji: 28.09.2007 19:50
Skąd: -

jak mi ZX palił olej w dużych ilościach (od maksa do mina w 300km) to po prostu była wina uszczelniaczy na zaworach, dzień pracy mechanika, 400zł i już nie palił ani grama

Renault 19 '94 1.8s 90KM 5d niebieska/fiolet
Był: Citroen ZX 1.4i '93 5d Avantage

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 170000km
 
WoZnY
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2008 23:29
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Ja myślę, że jak tyle oleju pali to nie będzie to wyłącznie wina uszczelniaczy, pewnie i pierścienie olejowe są kaput! Skąd to wiem? Bo przerabiałem właśnie przy E6J. CO do pytania autora postu uważam, że zamienić silnik, to nie problem. Układ wtryskowy ze starego zapodasz i będzie śmigać. Kolektor ssący wygląda łudząco identycznie, ale może i jego trzebaby przekręcić. Wedle mnie wykonalne jak najbardziej. Nie wiem czy kupiłeś już nowy silnik i czy masz zamiar go sam przekładać. Jedno jest pewne ja za tzw. szweda (pierścienie/uszczelniacze/panewki/rozrząd/kilka innych pierdów) dałem ok 450zł i śmiga aż miło. Jak sobie skalkulowałem silnik za 300-400 i nie wiem w jakim stanie wybór był oczywisty. Sam wszystko robiłem, jednak jakbyś chciał komuś to zlecić to w przypadku naprawy i wymiany silnika musisz liczyć na jakieś 300zł robocizny do rachunku.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
Kamild0
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2008 10:03
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 26.01.2008 13:27
Skąd: -

Dziękuje wszystkim za odpowiedź Smile chyba pokusze sie o wymiane tego silnika, jak skoncze dam znać co i jak Smile
 
misha
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 28-01-2008 09:50
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Kamil, E6J i E7J mają taki sam dół więc moze nie warto rezygnować z wtrysku tylko przełożyć dół z E6j...
To chyba najlepsze rozwiązanie..
Pozdrawiam Marcin

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
Kamild0
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 28-01-2008 14:45
Awatar


Postów: 8

Data rejestracji: 26.01.2008 13:27
Skąd: -

misha napisał/a:
Kamil, E6J i E7J mają taki sam dół więc moze nie warto rezygnować z wtrysku tylko przełożyć dół z E6j...
To chyba najlepsze rozwiązanie..
Pozdrawiam Marcin


dokładnie nie chce zrezygnować z wtrysku.. wtrysk chce zostawić Smile
 
maro9
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2008 00:27
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 16.02.2008 15:09
Skąd: podlaskie
Suwałki

E7J RZĄDZI!! ten silnik jest swietny, a po zmianie kata na strumienice to wogole wypas (przy 1.4e RN Chamade) ja bym remontowal e7j za wszelka cene,ale twoj wybor,pzdr!

renault 19 PH2 93r e7j a teraz Megane II 1.5dCi 2003

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), sedan, 170000km
 
zajac93
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2013 21:06
Awatar


Postów: 375

Data rejestracji: 25.07.2012 21:51
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olecko

Witam . Odkopuję temat. Czy do e7j podejdzie pompka mechaniczna z mojego e6j?trzeba cos przerabiac? czy glowica jest inna pod tym wzgledem? Bo mam okazje kupic w bardzo dobrym stanie e7j i chce go wlozyc do siebie Smile

Moje auto: Skoda Fabia II 2010r 1.6 TDI, diesel, 145000km
 
grzes70
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2013 21:55
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

-E7J ma pompę paliwa elektryczną,E6J mechaniczną:nie podejdzie.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Kujtek
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2013 22:10
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

nie da rady przełożyć ci sam słupek z e7j bez osprzętu i założyć do niego mech. pompkę i resztę części gaźnikowca?

coś mi się kojarzy że cyrk był chyba z f2n -> f3n (albo odwrotnie) bo jeden miał mieć coś zaślepione w bloku i kicha (chyba f3n na pompkę paliwa)

hiszpanka <3

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
zajac93
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2013 22:45
Awatar


Postów: 375

Data rejestracji: 25.07.2012 21:51
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olecko

kolektor ssacy i wszystko inne podejdzie...tylko ta pompka;/ i nie jestem pewny wlasnie czy kupic ten silnik. bo e6j ciezko jest znalezc a ceny sa duzo wyzsze niz e7j

Moje auto: Skoda Fabia II 2010r 1.6 TDI, diesel, 145000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: