21 Listopad 2019 17:20:33
Zdjęcia użytkowników
leon105 waldi95
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6656


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Kujtek [off] 20-11-2019 22:43
Prezes4performance
, to te z katalogu są niby

Prezes4performance [off] 15-11-2019 11:54
Te z tyłu co lecą na belce skrętne prawy i lewy

Kujtek [off] 12-11-2019 13:37
Prezes4performance
, htb 5d - 253mm

Prezes4performance [off] 10-11-2019 12:35
Potrzebuję długości tylnych przewodów hamulcowych tych na belce r19 16v 4 drążki tarczowe hamulce

arrrdian [off] 23-10-2019 13:39
Pozdrawiam. Widze, ze grupa jeszcze zyje Wink Grin

Marko [off] 08-10-2019 23:44
Widzieli gratki dla właściciela i jego szwagra Pfft

gielab0019 [off] 07-10-2019 11:32
Perki90, tak

Perki90 [off] 06-10-2019 20:13
19 u zachara widzieli ? Smile

czekus [off] 12-09-2019 21:40
Wink

maestro [off] 11-09-2019 21:33
Buona sera! Powracam z R19 Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
Playazka - główny administrator, UWAGA z nowych numerów gg nie dochodzą do mnie wiadomości!
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
ANDI, ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
Wentylator chlodnicy sie nie zalacza 
Boro
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 19:34
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 20.10.2005 09:09
Skąd: -

Od kilku dni, zadko jezdze tym autem ale zauwazylem ze temperatura silnika starsznie leci w gore. Podnioslem maske, jak to zazwyczaj robie jak cos jest nie tak .. Smile i zaczalem szukac przyczyny. Uzupelnilem plyn bo chyba bylo malo, ale to nic nie dalo sprawdzilem czujnik/termostat on sie zacza jak powinien, wentylator podpiety na krotko takze. jest w tym aucie pompa pottrzymujaca obieg po zgaszniu silnika i ona rowniez dziala bez zarzutow i teraz nie wiem gdzie szukac rozwiazania a robi sie cieplo i zaczynam zabierac autko na przejazdzki Pfft
Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje ze ktos mi doradzi ..

Boro
F16 convertable
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-02-2008 19:34
Awatar
Boro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 19:40
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 20.10.2005 09:09
Skąd: -

bardzo chetnie tylko ze nie mieszkam w lodzi tylko w angli niestety jeszcze nie ma wyboru miast z poza Polski Sad a co do ukladu to jak juz powiedzialem czyjnik zalacza tylko prad nie dochodzi do wiatraka Sad

a no i zapomnialem, zazwyczaj to on praktycznie nie przestawal chodzic nawet po zgaszeni silnila potrafil sie 2 razy wlaczyc a teraz zamilkl

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 12-02-2008 19:45
Boro
F16 convertable
 
maestro-nieaktywny
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 19:45
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

w czarnej skrzynce na nadkolu pod maską (strona kierowcy) masz przekazniki - przeczyść im styki; oraz bezpieczniki - sprawdz czy nie są przepalone. to samo sprawdz bezpieczniki wewnątrz auta, w nogach pasazera pod schowkiem.

jeśli wentylator sie nie włącza a spiety na krótko działa to może być również czujnik w chłodnicy który go załącza

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 12-02-2008 19:46
 
Boro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 19:48
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 20.10.2005 09:09
Skąd: -

no to tak czujnik dziala prawidlowo ladnie zwiera styki, przekazniki przejzalem i co do stykow nie ma zadnych zarzutow. bezpiecznikow na nadkolu nie mam zadnych bo wlasnie myslalem ze to bedzie problem... Sad w kabinie wszystkie sa ok

Boro
F16 convertable
 
maestro-nieaktywny
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 19:53
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

no to mówisz ze styki zwiera a wentylator nie działaGrin ?
 
krisman
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 20:00
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 05.02.2006 14:03
Skąd: -

odepnij kostke od czujnika w chlodnicy i zewrzyj styki w kostce, powinienes w tym momencie uslyszec tykniecie przekaznika w czarnej skrzynce, niedawno mialem to samo, musialem sobie poprowadzic nowy kabel do przekaznika, w moim przypadku nie bylo masy na wentylatorze, podawana jest z przekaznika, + jest staly.

Edytowane przez krisman dnia 12-02-2008 20:03
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
 
maestro-nieaktywny
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 20:02
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

no własnie tego nie rozumiałem Smile myslalem ze kolega sprawdzał w taki sposob sprawnosc wentylatora bo wtedy byłby czujnik albo przekaznik trafiony Wink albo połaczenieWink

masa podawana jest z przekaznika na czujnik w chłodnicy a on zwiera ową mase po osiągnięciu odpowiedniej temperatury czy tam oporności i puszcza ją na wentylator ;]

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 12-02-2008 20:04
 
krisman
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 20:11
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 05.02.2006 14:03
Skąd: -

Nie tak maestro, nie wiem jak w innych modelach ale w 16v jest tak jak napisalem, czujnik daje prad na przekaznik a przekaznik podaje mase bezposrednio na wentylator.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
 
Boro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 20:11
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 20.10.2005 09:09
Skąd: -

no wlasnie przekaznik nie tyka Sad nie wiem ktory to powinen byc sa 3 w czarnej skrzynce i jeden pod nia ale ten jest od pompy podtrzymujacej obieg. Dzis juz jest puzno wiec nie bede kombinowal po ciemku ale jutro sie do niego dobiore. Mam nadzieje ze znajde problem.. Dzieki za wszelkie info i pozdrawiam. Czyli mowisz ze przekaznik sterowany jest masa z termostatu... to mi troszke pomoze. ciezki jest dostep do tych kabli i skrzynki ale jakos sobie poradze

Boro
F16 convertable
 
Boro
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 20:14
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 20.10.2005 09:09
Skąd: -

krisman napisał/a:
Nie tak maestro, nie wiem jak w innych modelach ale w 16v jest tak jak napisalem, czujnik daje prad na przekaznik a przekaznik podaje mase bezposrednio na wentylator.


ok na czujniku mam jakies napiecie teraz tylko zlokalizowac przekaznik mi zostalo i sprawdzic tam

Boro
F16 convertable
 
krisman
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 20:19
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 05.02.2006 14:03
Skąd: -

Smile w sumie to sie nie zastanawialem , czujnik na chlodnicy poprostu zamyka obwod, ale masa na bank jest podawana z przekaznika bezposrednio na wentylator, a przekaznik zalacza sie po zwarciu na czujniku.

Edytowane przez krisman dnia 12-02-2008 20:23
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
 
Boro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 20:20
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 20.10.2005 09:09
Skąd: -

jeszcz jedno pytanko czy to normalne ze ta pompa dziala przez prawie 30 min po kazdym wylaczeniu zaplonu ?

Boro
F16 convertable
 
maestro-nieaktywny
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 20:26
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

no to dosc uciążliwe w 16V, ale niektórzy wyłączają ją na (i teraz niewiem) na lato albo na zime Pfft
 
Boro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 20:28
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 20.10.2005 09:09
Skąd: -

Dzieki chlopaki Smile jutro popatrze i jak znajde problem lub nie to sie odezwe .. dzis jeszcze sie przejade moze sie poprawilo pozatym dach trzeba zamknac bo zimno sie robi <lol>

Boro
F16 convertable
 
DJ_LODZ
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 22:04
Awatar


Postów: 535

Data rejestracji: 26.11.2006 13:35
Skąd: -

Byc moze i ja cos skorzystam na tym temacie. Tez mam problem z grzaniem sie silnika w F3P. Jutro bedzie wymieniany termostat, włącznik wentylatora i odpowietrzany układ. Zobaczymy czy pomoze a jak nie to sprawdzimy wasze pomysły Smile

Renault 1.8 RT lpg ... to było
... a jest Megane Coupe 1,9 dCi

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 203000km
 
maestro-nieaktywny
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 12-02-2008 22:06
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

w F3P nie ma chyba przekaznika od wentylatora ;] jest bezpiecznik wewnątrz ;]
 
Boro
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 14-02-2008 19:22
Awatar


Postów: 20

Data rejestracji: 20.10.2005 09:09
Skąd: -

Ok znalazlem przyczyne, mam przerwe na pomaranczowym przewodzie idacym od termostatudo przekaznika Smile tylko gdzie i jak powstala to nie wiem ale juz ja ja znajde Pfft

Boro
F16 convertable
 
maestro-nieaktywny
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 14-02-2008 19:25
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

wywalprzewódzaraz przy kostce i położnowy do samego przekaznika i lej na stary Grin
 
marana87
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2012 18:38
Awatar


Postów: 400

Data rejestracji: 10.02.2010 00:05
Skąd: lubelskie
Ostrów Lubelski

może ktoś wytłumaczyć gdzie mam szukać dokładnie tego czujnika na chłodnicy w silniku f3n l740 bo mam to samo nie załącza mi sie wentylator a spięty na krótko chodzi
bo jeśli to ten co jest wtyczka podpięta w chłodnicy to jak sprawdzić czy działa poprawnie

Edytowane przez marana87 dnia 14-05-2012 18:44
Moje auto: Renault Kadjar 4x4, diesel, 6000km
 
szulgus
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2012 18:44
Awatar


Postów: 1505

Data rejestracji: 23.03.2009 14:51
Skąd: łódzkie
Łódź

No skoro spiety na krotko chodzi to powinienes wiedzec gdzie jest czujnik od chłodnicy... bo zapewne spinasz jego wtyczke na krótko Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 275760km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: