Menu główne
Forum
Klubowicze
Boro |
Dodany dnia 12-02-2008 19:34 |
Postów: 20 Data rejestracji: 20.10.2005 09:09 Skąd: - |
Od kilku dni, zadko jezdze tym autem ale zauwazylem ze temperatura silnika starsznie leci w gore. Podnioslem maske, jak to zazwyczaj robie jak cos jest nie tak .. i zaczalem szukac przyczyny. Uzupelnilem plyn bo chyba bylo malo, ale to nic nie dalo sprawdzilem czujnik/termostat on sie zacza jak powinien, wentylator podpiety na krotko takze. jest w tym aucie pompa pottrzymujaca obieg po zgaszniu silnika i ona rowniez dziala bez zarzutow i teraz nie wiem gdzie szukac rozwiazania a robi sie cieplo i zaczynam zabierac autko na przejazdzki
Pozdrawiam wszystkich i mam nadzieje ze ktos mi doradzi .. Boro
F16 convertable |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 12-02-2008 19:34 |
Boro |
Dodany dnia 12-02-2008 19:40 |
Postów: 20 Data rejestracji: 20.10.2005 09:09 Skąd: - |
bardzo chetnie tylko ze nie mieszkam w lodzi tylko w angli niestety jeszcze nie ma wyboru miast z poza Polski a co do ukladu to jak juz powiedzialem czyjnik zalacza tylko prad nie dochodzi do wiatraka
a no i zapomnialem, zazwyczaj to on praktycznie nie przestawal chodzic nawet po zgaszeni silnila potrafil sie 2 razy wlaczyc a teraz zamilkl Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 12-02-2008 19:45 Boro
F16 convertable |
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 12-02-2008 19:45 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
w czarnej skrzynce na nadkolu pod maską (strona kierowcy) masz przekazniki - przeczyść im styki; oraz bezpieczniki - sprawdz czy nie są przepalone. to samo sprawdz bezpieczniki wewnątrz auta, w nogach pasazera pod schowkiem.
jeśli wentylator sie nie włącza a spiety na krótko działa to może być również czujnik w chłodnicy który go załącza Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 12-02-2008 19:46 |
|
|
Boro |
Dodany dnia 12-02-2008 19:48 |
Postów: 20 Data rejestracji: 20.10.2005 09:09 Skąd: - |
no to tak czujnik dziala prawidlowo ladnie zwiera styki, przekazniki przejzalem i co do stykow nie ma zadnych zarzutow. bezpiecznikow na nadkolu nie mam zadnych bo wlasnie myslalem ze to bedzie problem... w kabinie wszystkie sa ok
Boro
F16 convertable |
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 12-02-2008 19:53 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
no to mówisz ze styki zwiera a wentylator nie działa |
|
|
krisman |
Dodany dnia 12-02-2008 20:00 |
Postów: 160 Data rejestracji: 05.02.2006 14:03 Skąd: - |
odepnij kostke od czujnika w chlodnicy i zewrzyj styki w kostce, powinienes w tym momencie uslyszec tykniecie przekaznika w czarnej skrzynce, niedawno mialem to samo, musialem sobie poprowadzic nowy kabel do przekaznika, w moim przypadku nie bylo masy na wentylatorze, podawana jest z przekaznika, + jest staly.
Edytowane przez krisman dnia 12-02-2008 20:03 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
|
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 12-02-2008 20:02 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
no własnie tego nie rozumiałem myslalem ze kolega sprawdzał w taki sposob sprawnosc wentylatora bo wtedy byłby czujnik albo przekaznik trafiony albo połaczenie
masa podawana jest z przekaznika na czujnik w chłodnicy a on zwiera ową mase po osiągnięciu odpowiedniej temperatury czy tam oporności i puszcza ją na wentylator ;] Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 12-02-2008 20:04 |
|
|
krisman |
Dodany dnia 12-02-2008 20:11 |
Postów: 160 Data rejestracji: 05.02.2006 14:03 Skąd: - |
Nie tak maestro, nie wiem jak w innych modelach ale w 16v jest tak jak napisalem, czujnik daje prad na przekaznik a przekaznik podaje mase bezposrednio na wentylator. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
|
|
|
Boro |
Dodany dnia 12-02-2008 20:11 |
Postów: 20 Data rejestracji: 20.10.2005 09:09 Skąd: - |
no wlasnie przekaznik nie tyka nie wiem ktory to powinen byc sa 3 w czarnej skrzynce i jeden pod nia ale ten jest od pompy podtrzymujacej obieg. Dzis juz jest puzno wiec nie bede kombinowal po ciemku ale jutro sie do niego dobiore. Mam nadzieje ze znajde problem.. Dzieki za wszelkie info i pozdrawiam. Czyli mowisz ze przekaznik sterowany jest masa z termostatu... to mi troszke pomoze. ciezki jest dostep do tych kabli i skrzynki ale jakos sobie poradze
Boro
F16 convertable |
|
|
Boro |
Dodany dnia 12-02-2008 20:14 |
Postów: 20 Data rejestracji: 20.10.2005 09:09 Skąd: - |
krisman napisał/a: Nie tak maestro, nie wiem jak w innych modelach ale w 16v jest tak jak napisalem, czujnik daje prad na przekaznik a przekaznik podaje mase bezposrednio na wentylator. ok na czujniku mam jakies napiecie teraz tylko zlokalizowac przekaznik mi zostalo i sprawdzic tam Boro
F16 convertable |
|
|
krisman |
Dodany dnia 12-02-2008 20:19 |
Postów: 160 Data rejestracji: 05.02.2006 14:03 Skąd: - |
w sumie to sie nie zastanawialem , czujnik na chlodnicy poprostu zamyka obwod, ale masa na bank jest podawana z przekaznika bezposrednio na wentylator, a przekaznik zalacza sie po zwarciu na czujniku.
Edytowane przez krisman dnia 12-02-2008 20:23 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
|
|
|
Boro |
Dodany dnia 12-02-2008 20:20 |
Postów: 20 Data rejestracji: 20.10.2005 09:09 Skąd: - |
jeszcz jedno pytanko czy to normalne ze ta pompa dziala przez prawie 30 min po kazdym wylaczeniu zaplonu
Boro
F16 convertable |
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 12-02-2008 20:26 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
no to dosc uciążliwe w 16V, ale niektórzy wyłączają ją na (i teraz niewiem) na lato albo na zime |
|
|
Boro |
Dodany dnia 12-02-2008 20:28 |
Postów: 20 Data rejestracji: 20.10.2005 09:09 Skąd: - |
Dzieki chlopaki jutro popatrze i jak znajde problem lub nie to sie odezwe .. dzis jeszcze sie przejade moze sie poprawilo pozatym dach trzeba zamknac bo zimno sie robi <>
Boro
F16 convertable |
|
|
DJ_LODZ |
Dodany dnia 12-02-2008 22:04 |
Postów: 535 Data rejestracji: 26.11.2006 13:35 Skąd: - |
Byc moze i ja cos skorzystam na tym temacie. Tez mam problem z grzaniem sie silnika w F3P. Jutro bedzie wymieniany termostat, włącznik wentylatora i odpowietrzany układ. Zobaczymy czy pomoze a jak nie to sprawdzimy wasze pomysły
Renault 1.8 RT lpg ... to było
... a jest Megane Coupe 1,9 dCi Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 203000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 12-02-2008 22:06 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
w F3P nie ma chyba przekaznika od wentylatora ;] jest bezpiecznik wewnątrz ;] |
|
|
Boro |
Dodany dnia 14-02-2008 19:22 |
Postów: 20 Data rejestracji: 20.10.2005 09:09 Skąd: - |
Ok znalazlem przyczyne, mam przerwe na pomaranczowym przewodzie idacym od termostatudo przekaznika tylko gdzie i jak powstala to nie wiem ale juz ja ja znajde
Boro
F16 convertable |
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 14-02-2008 19:25 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
wywalprzewódzaraz przy kostce i położnowy do samego przekaznika i lej na stary |
|
|
marana87 |
Dodany dnia 14-05-2012 18:38 |
Postów: 400 Data rejestracji: 10.02.2010 00:05 Skąd: lubelskie Ostrów Lubelski |
może ktoś wytłumaczyć gdzie mam szukać dokładnie tego czujnika na chłodnicy w silniku f3n l740 bo mam to samo nie załącza mi sie wentylator a spięty na krótko chodzi
bo jeśli to ten co jest wtyczka podpięta w chłodnicy to jak sprawdzić czy działa poprawnie Edytowane przez marana87 dnia 14-05-2012 18:44 Moje auto: Renault Kadjar 4x4, diesel, 6000km
|
szulgus |
Dodany dnia 14-05-2012 18:44 |
Postów: 1505 Data rejestracji: 23.03.2009 14:51 Skąd: łódzkie Łódź |
No skoro spiety na krotko chodzi to powinienes wiedzec gdzie jest czujnik od chłodnicy... bo zapewne spinasz jego wtyczke na krótko Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 5d, 275760km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |