19 Kwietnia 2024 08:45:52
Zdjęcia użytkowników
dawid013090 Wodzu
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
wymiana rozrządu 
zbychoo
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2005 08:27
Awatar


Postów: 208

Data rejestracji: 04.05.2005 20:31
Skąd: -

witam wczoraj próbowałem wymienic rozrząd w 1,8 i multi f3p.DupaSad sruba od koła pasowego była tak zapieczona ze nawet klucz 5 atmofer nie ruszył jej:/moze macie jakis spoób na to??

prosze o porady

Edytowane przez mati_ dnia 04-11-2007 21:38
zagazowana Power TurboRenatka (JUST BRC) 1,8i RT (113 KM) '94 z ABS
www.Portal-Cynkow...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-07-2005 08:27
Awatar
Los_sandalos
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2005 08:31
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 19.02.2005 15:33
Skąd: -

Bardzo prosto - zakładasz klucz, blokujesz i ..... włączasz rozrusznik. Śruba sama się odkręci!

R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993
 
ALAN
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2005 09:00
Awatar


Postów: 366

Data rejestracji: 30.05.2005 09:04
Skąd: -

To sie nazywa wujek dobra rada!! Wink Jak nie sila to sposobem trza!!

ALAN Red Reno Rally Team
www.frakcja-zachodnia.pl

Moje auto: BYLO: 19 PhII 5d hatchback 1.7e+LPG 223 000 km JEST:Laguna II GrandTour 2.0 16V iDE, benzyna, 127000km
 
zbychoo
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2005 09:24
Awatar


Postów: 208

Data rejestracji: 04.05.2005 20:31
Skąd: -

Los_sandalos napisał(a):
Bardzo prosto - zakładasz klucz, blokujesz i ..... włączasz rozrusznik. Śruba sama się odkręci!


mam nadzieje za jest tam prawy gwint, i nie usiłowałem tego wczoraj zakręcać:/

własnie a moze ktoś wie jak spardzić stan zużycia sie paska rozrządu?? autko ma 175 tys i mam ksiązke serwisową i było na pewno serwisowane do 150 tys u dilera Renault !!weissman czy jakoś takSmile

prosze o sugestiePfft

zagazowana Power TurboRenatka (JUST BRC) 1,8i RT (113 KM) '94 z ABS
www.Portal-Cynkow...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 220000km
 
Kapsel
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2005 11:24
Awatar


Postów: 69

Data rejestracji: 30.05.2005 22:55
Skąd: -

mam jedno pytanie odnośnie wymiany paska rozrządu czy jego wymiana jest skąplikowana tak jak bym chciał sobie sam go wymienić?? Jak nie to od czego zacząć??

Renault 19 1,8 16v, F7P

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 202000km
 
donald7000
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2005 14:43
Awatar


Postów: 417

Data rejestracji: 16.05.2005 15:41
Skąd: -

Jesli nigdy tego nie robiles to daj sobie spokoj.
Wystarczy ze pomylisz sie o jeden zab i bedzie bum.
Jesli nie masz dobrych imbusow to tez nie podchodz do rozrzadu, imbusami jest przykrecona rolka prowadzaca, a jak sie obrobi sruba to bedziesz mial problem, bo od lba do blotnika jest raptem 5-8 cm.

Jesli nie jestes pewien ze pasek byl na 100% wymieniany to sobie wymien u jakiegos mechanika.

Mam ten sam silnik.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
 
Los_sandalos
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2005 18:10
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 19.02.2005 15:33
Skąd: -

zbychoo napisał(a):
Los_sandalos napisał(a):
Bardzo prosto - zakładasz klucz, blokujesz i ..... włączasz rozrusznik. Śruba sama się odkręci!


mam nadzieje za jest tam prawy gwint, i nie usiłowałem tego wczoraj zakręcać:/

własnie a moze ktoś wie jak spardzić stan zużycia sie paska rozrządu?? autko ma 175 tys i mam ksiązke serwisową i było na pewno serwisowane do 150 tys u dilera Renault !!weissman czy jakoś takSmile

prosze o sugestiePfft


Wymiana paska jest zdaje po 120 tys. Oznaczana jako "grose wartung diagnose" wymiana paska jest opisana jak byk ".....motorsterung". Jeśli masz podbitą pieczątkę przy tym przeglądzie bez adnotacji o niepełnym zakresie wymiany to możesz spać spokojnie, chyba że masz jakieś powody aby podejrzewać, że coś było kombinowane.

R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993
 
Maciej_R21
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2005 19:10
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Rozrzad do wymiany co 80.000 a to co piszą w ksiazkach to tylko teoria a papier wszystko przyjmie .Co do niemieckich serwisów to napisze to po raz chyba trzeci .Kilka dni temu wymianiałem w warsztacie uszczelniacz na wale i pompie oleju .Stał tam fiat ducato 2,5 TD nowo sprowadzony i wymianiana miał uszczelke pod głowicą.
Widzialem dzien wczesniej jak mechanik go składał .Na drugi dzien jak przyjechałem postawic swoj samochod patrze a tam stoi Ducato bez glowicy więc z ciekawości sie pytam .Okazało sie że mimo namowy mechanika na wymiane paska ,własciciel uparł sie ze NIE bo twierdzil ze w niemczech dopiero co byl wymianiany pasek i ma to w ksiazce i na nalepce pod maską .Mechanik więc złozył silnik wyjechał ze stanowiska chcial wjechac na inne depnal gaz i na tym silnik zakonczył zywot ,pasek w strzępach Smile2 na szczescie poszly tylko dwa zawory ale tak to jest jak się chce na sile zaoszczędzić .A przebieg 120.000 na jednym pasku to chyba dla tych co lubią ekstremalnie ryzykowac GrinGrinGrin."Starość" i jakośc paska mozna ocenic po tym iz powinien miec jeszcze napisy jak jest w miare nowy ,ocena wzrokowa polegajaca na odwroceniu paska na lewa strone i ocena gumy czy nie ma zadnych peknięc oraz czy guma nie zrobila sie juz "plastikowa".No i stan rolek i napinacza .
 
kajzer
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2005 21:04
Awatar


Postów: 217

Data rejestracji: 04.03.2005 20:31
Skąd: -

No tak gostek oddaje auto do warsztatu i co z tego że auto miało wymieniony pasek rozrządu w NiemczechSmile to i tak trzeba się liczyć z tym że jeśli sie ściąga pasek to nie należy go zakładać ponownie ,wiem że ludzie oszczędzają głupota nie boliWinkWink za to kosztujeShock,co do mechanika to nie powinien pozwolić na to i wytłumaczyć facetowi o co biega lecz tak to już jest nie ważne byle kasa od klienta ,dobrze że nie potrzebuje usług mechanicznych bo omijał bym ten warsztat z daleka.Grin
 
http://www.bhmonter.pl
zbychoo
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2005 09:49
Awatar


Postów: 208

Data rejestracji: 04.05.2005 20:31
Skąd: -

oki poszłoSmile kluczem pneumatycznym 15 atmofer... nakrętka musiała byc wziąta na dodtakowy klej chyba, tak siedziała:/

wymiany dokonywalem po raz pierszy , ale z dwiema ksiązeczkami z w rączce to jest bajecznie łatwePfft tylko ważna zasada trzeba miec dobre klucze!! imbusy, mocną oczkową 16 i 18!

Po wszystkim zajechałem do kumpla mechanika i mówił ze jest oka!

pozdro

zagazowana Power TurboRenatka (JUST BRC) 1,8i RT (113 KM) '94 z ABS
www.Portal-Cynkow...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 220000km
 
Maciej_R21
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2005 11:32
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

kajzer napisał(a):
No tak gostek oddaje auto do warsztatu i co z tego że auto miało wymieniony pasek rozrządu w NiemczechSmile to i tak trzeba się liczyć z tym że jeśli sie ściąga pasek to nie należy go zakładać ponownie ,wiem że ludzie oszczędzają głupota nie boliWinkWink za to kosztujeShock,co do mechanika to nie powinien pozwolić na to i wytłumaczyć facetowi o co biega lecz tak to już jest nie ważne byle kasa od klienta ,dobrze że nie potrzebuje usług mechanicznych bo omijał bym ten warsztat z daleka.Grin


No wybacz ale skoro oddaje samochod do warsztatu i mechanik mi mówi ze NALEZY wymienić pasek a ja mu mówie ZE NIE MA TEGO ROBIC BO JEST NOWY !!!! To ktory mechanik zrobi to na siłe .Poza tym to była jego kasa gdyby wymienił skasowałby wiecej a nie robił glowicę za darmo bo było nie bylo awaria nastąpiła w jego warsztacie co innego gdyby facet odebrał samochód i dojechał do bramy i tam by strzelił .Pracowałem w serwisie nie samochodowym tylko elektronicznym gdyż glownie tym sie zajmuje i wiem jacy "mądrzy " sa ludzie ...Klient wie najlepiej i w zaden sposob mu sie nie przetłumaczy że coś jest do wymiany ...po czym wracali po kilku dniach ze spuszczona glową z pytaniem ....." Panie a da sie cos jeszcze zrobic ??"
 
kajzer
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2005 22:45
Awatar


Postów: 217

Data rejestracji: 04.03.2005 20:31
Skąd: -

Maciej R21N R19 F126 napisał(a):
kajzer napisał(a):
No tak gostek oddaje auto do warsztatu i co z tego że auto miało wymieniony pasek rozrządu w NiemczechSmile to i tak trzeba się liczyć z tym że jeśli sie ściąga pasek to nie należy go zakładać ponownie ,wiem że ludzie oszczędzają głupota nie boliWinkWink za to kosztujeShock,co do mechanika to nie powinien pozwolić na to i wytłumaczyć facetowi o co biega lecz tak to już jest nie ważne byle kasa od klienta ,dobrze że nie potrzebuje usług mechanicznych bo omijał bym ten warsztat z daleka.Grin


No wybacz ale skoro oddaje samochod do warsztatu i mechanik mi mówi ze NALEZY wymienić pasek a ja mu mówie ZE NIE MA TEGO ROBIC BO JEST NOWY !!!! To ktory mechanik zrobi to na siłe .Poza tym to była jego kasa gdyby wymienił skasowałby wiecej a nie robił glowicę za darmo bo było nie bylo awaria nastąpiła w jego warsztacie co innego gdyby facet odebrał samochód i dojechał do bramy i tam by strzelił .Pracowałem w serwisie nie samochodowym tylko elektronicznym gdyż glownie tym sie zajmuje i wiem jacy "mądrzy " sa ludzie ...Klient wie najlepiej i w zaden sposob mu sie nie przetłumaczy że coś jest do wymiany ...po czym wracali po kilku dniach ze spuszczona glową z pytaniem ....." Panie a da sie cos jeszcze zrobic ??"



No w sumie to prawda Wink
 
http://www.bhmonter.pl
mirax
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2005 08:41
Awatar


Postów: 64

Data rejestracji: 13.03.2005 02:06
Skąd: -

zbychoo napisał(a):
oki poszłoSmile kluczem pneumatycznym 15 atmofer... nakrętka musiała byc wziąta na dodtakowy klej chyba, tak siedziała:/


wg mnie to stosują tam Loctite do zabezpieczenia przed samoodkręcaniem kolor niebieski - tzn. demontaż na gorąco. wystarczyło rozgrzać silnik.
jak ciężko idzie to zawsze warto sprawdzić dlaczego!
 
Los_sandalos
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2005 09:04
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 19.02.2005 15:33
Skąd: -

To musi być ciężko ruszyć gdyż z tego co pamiętam koło pasowe nie ma klina czy czegoś takiego. Jest umocowane tylko na zasadzie docisku przez tę śrubę (tarcie).

R19 1992 Phase I F3NL 740 1721/73hp
R safrane 3.0 V6 1993
 
zbychoo
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 07-07-2005 07:58
Awatar


Postów: 208

Data rejestracji: 04.05.2005 20:31
Skąd: -

mirax napisał(a):

wg mnie to stosują tam Loctite do zabezpieczenia przed samoodkręcaniem kolor niebieski - tzn. demontaż na gorąco. wystarczyło rozgrzać silnik.
jak ciężko idzie to zawsze warto sprawdzić dlaczego!


wiem o czym mówisz miałem tą samą paskę na zasikach klocków hamulcowych...ale przy kole pasowym tego nie było:/ pozyjemy zobaczymy czy dobrze złożyełmSmile

zagazowana Power TurboRenatka (JUST BRC) 1,8i RT (113 KM) '94 z ABS
www.Portal-Cynkow...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: