29 Marca 2024 06:38:43
Zdjęcia użytkowników
pershing wolfek
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Cabrio
 Drukuj temat
[F] Schemat elektryki szyb w Cabrio 
wolmen
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2008 12:27
Awatar


Postów: 257

Data rejestracji: 19.12.2006 14:28
Skąd: -

ale one są tam tylko dla szyb przednich.,tylne nie maja przekaźników, no chyba ze to zamykanie wszystkich szyb to nie jest w standarcie i schemat ten będzie opisywał modernizacje w sterowaniu.

R19 94r; 1.7 F3N 740 - gaz , komputer pokładowy na wyświetlaczu S65,
www.motostat.pl/user_images/1380/icon3.png

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 12-03-2008 12:27
Awatar
maestro-nieaktywny
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2008 20:18
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

no własnie. do roku 93 nie bylo przycisku automatycznego otwierania i zamykania wszystkich szyb dlatego nie ma przekaznikow do tylnych szyb;]
 
pomarancz
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2008 20:27
Awatar


Postów: 1293

Data rejestracji: 06.07.2005 18:47
Skąd: lubuskie
Szprotawa

Poszalalem i mam.
Teraz to sie wam dopiero zwoje na korza wyprostujaSmile
Juz drynie do Dr. House

prosze do obczajkiSmile

images32.fotosik.pl/176/cb0dffa7b9cb9132m.jpg

Edytowane przez pomarancz dnia 12-03-2008 20:31
The best way of life is cabrio drive

Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
 
Lesiu11
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2008 20:32
Administrator Awatar

Klubowicz #0316

Postów: 4322

Data rejestracji: 08.12.2007 19:43
Skąd: dolnośląskie
Legnica

ale masakra!Grin No jest co rozkminiać w razie nudyGrin

Pomarancz, jak tak nawijasz po Niemiecku dobrze, to weś się zapytaj na forum niemieckim w sprawie mojego problemu z odpaleniem kompa pokładowego na moim silniczku F3P n760, czy ktoś ma tam takie autko z kompem czy nie, jeden gość tam zakładał kompa do cabrioletu, a tam przeważnie siedzą n760, ale ja po niemiecku ni w ząb.

sorry za odbiegnięcie od tematuGrin

Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
 
maestro-nieaktywny
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2008 20:34
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

o ja cież pierdziele. pomarancz jestes wielki Grin

rozkminie - niebojnic
 
pomarancz
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2008 21:23
Awatar


Postów: 1293

Data rejestracji: 06.07.2005 18:47
Skąd: lubuskie
Szprotawa

Lesiu z mila checia ale texty techniczne to dla mnie zbyt duzo. Danke i byte i cos tam jeszcze zapodam z siebie ale reszta to magia.

Co do schematu to troche pomoge, koles cos tam od siebie dopisywal i podam wam to co rozszyfrowalem.
131 przycis okien tylnich lewych
130 to samo strona prawa
1/78 drzwi strona kierowcy
854 przelacznik lub przycis odpowiedzialny za jednoczesne zamykanie/otwieranie
852 przycis czasowy okien
1/15 drzwi strona pasazera
133 przycisk szyb strona pasazera
532 przycisk szyba pasazera strona kierowcy
132 przycisk kierowcy
703 bym stawial na uwalnianie okien(cokolwiek to znaczy)
E60 pod tym stoi cos jakby uwalnianie plusa?

Byc moze cos pomotalem bo sie kompletnie nie znam na elektryce i schematach, to jest tyle ile wyczytalem ze skrotow goscia na schemacie. Reszta dla wasSmile

The best way of life is cabrio drive

Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
 
maestro-nieaktywny
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2008 21:30
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

687 to najbardziej zagadkowy element

703 to przekaznik

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 12-03-2008 21:31
 
djluzak
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2008 22:39
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

No wlasnie pytanie co to znaczy przycisk czasowy okien.
687 jest bardzo interesujacy....co to. Nie dasz rady zalatwic opisu? W sumie to wykombinujemy o co biegaSmile Kilka przekaznikow na krzyz i masa przewodow.

Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
djluzak
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2008 01:00
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

A wiec sprawa ma sie nastepujaco. Schemat w 90% rozkminiony. Wydaje sie tylko ze jest ciezki do wyczajenia, ale jest w nim namieszane i zycze komus powodzenia podlaczac w ten sposob - GOOD LUCK!

No może opis:
703 - przekaźniki od otwierania i zamykania szyb - NO czarny GR szary
132 - przełącznik szyby kierowcy
133 - przełącznik szyba pasażera
532 - przełącznik szyba pasażera od kierowcy
131 - przełącznik szyba tylna lewa
130 - przełącznik szyba tylna prawa
201 - silnik szyby tylnej prawej
202 - silnik szyby tylnej lewej
203 - silnik szyby kierowcy
204 - silnik szyby pasażera
71, 78 itd - kostki łączeniowe
135 - wyłącznik blokujący opuszczanie szyb tylnych
687 - mało istotne....jakaś kostka pewnie
854 - przycisk automatycznego zamykania wszystkich szyb
853 - przekaźnik do tego czasowego coś tam
852 - czasowe zamykanie lub otwieranie (nie wiem).
707 - tez cos to tego czasowego - jakis wylacznik

Zasada dzialania jest ogolnie mowiac banalna. Tak jak pisalem w poprzednim poscie przekazniki sa po to, zeby mozna te szyby bylo automatycznie zamykac, a nie ze wzgledu na obciazenie.
Wersje bez tego przycisku automatycznego zamykania mialy pewnie instalke zrobiona juz pod to...nie wiem.

Przednia szyba kierowcy:
- przekazniki sa jedynie po to, zeby zamykanie automatyczne dzialalo, normalnie nie sa one w ogole sterowane, dzialaja jako zworka
- w momencie nacisniecia przycisku automatyczego zamykania na cewce pojawia sie masa i wtety juz przekaznik zaczyna dzialac jak nalezy - albo jeden albo drugi zamyka lub otwiera szybe

Przednia szyba pasazera:
- nacisniecie przycisku u kierowcy powoduje podanie napiecia na jeden lub drugi przekaznik szyby pasazera i jak wyzej zamkniecie lub otwarcie szyby - w przeciwienstwie do naszych renatek jak wyrzucilibysmy przelacznik u pasazera szyba bedzie dzialac, a u nas przerwiemy wtedy obwod - ot taka ciekawostka
- gdy nacisniemy automatycznie zam/otw pradzik plynie sobie przez przelacznik u pasazera (styki rozwierne) i podane mase na cewke ktora przelacza styki i znowu szyba sie otwiera lub zamyka
- nacisniecie przelacznika u pasazera powoduje zapodanie masy na ktoras z cewek i znowu wszystko pieknie hula

Tylna szyba lewa:
- nacisniecie przycisku powoduje jak wyzej podanie masy na ktoras z cewek i szyba sie zamyka lub otwiera
- nacisniecie automatycznego zam/otw powoduje zapoanie masy, ktora przechodzi przez styki rozwierne przelacznika do cewki i jak wyzej

Tylna szyba prawa:
- tak jak lewa

Styki 1 wszystkich przekaznikow caly czas sa na plusieSmile tzn zawsze jest na nich +
Styki 4 wszystkich przekaznikow maja zawsze mase -

Wiec jak widzicie na cewki kazdego z przekaznika jest podany plus...zeby go uruchomic (co spowoduje zamkniecie lub otwarcie szyby w zaleznosci na ktory styk podamy mase) trzeba mu podac mase. Plus i minus i przekaznik dziala - cud nad Wisla.

Najwazniejsze przynajmniej jak dla nas: styki 1 kazdego z 8 przekaznikow sa ze soba polaczone ...wiec przycisk automatycznego zam/otw podaje zawsze mase na jeden lub drugi przekaznik na styk 2.
Cztery styki 2 kazdego z czterech przekaznikow sa do otwierania a cztery styki nastepnych czterech do zamykania. I wszystko jasne.


Mozemy zalozyc ze zlaczka E62 to otwieranie, a E62 to zamykanie.
E61, E10 to staly plus.

Rozkminiamy dalej (wene zlapalem).

Przycisk 135 przerywa mase wiec blokujemy przyciski tylnych drzwi...bez masy nie dzialaja, bo ona nimi steruje.

Uruchomienie tego czasowego zamykania powoduje podanie masy przez przekaznik 853 na zlacze E62 czyli po jakims czasie szyby sie zamykaja lub otwieraja - prawdopodobnie.

I pomyslec ze naraz zamykaja sie lub otwierja 4 szyby - a co a to akumulator?

Edytowane przez djluzak dnia 13-03-2008 01:04
Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
djluzak
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2008 01:05
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

pomarancz napisał/a:
Teraz to sie wam dopiero zwoje na korza wyprostujaSmile


Pomarancz dawaj nastepny schemat Pfft

Zadanie dla ambitnych: przerobic schemat tak, zeby wszedzie zamontowac sekwencjePfftPfftPfftPfftPfft

Edytowane przez djluzak dnia 13-03-2008 01:21
Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
maestro-nieaktywny
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2008 06:36
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

luzak mnie ubiegl choleraWink

[img]http://images27.fotosik.pl/174/3eb7a146e1c9e696.jpg[/img] is not a valid Image.


tak łopatologicznie zaznaczyłem głowny przelacznik ktory daje mase na cewki przekaźników szyb od funkcji otwierania i zamykaniaSmile
mysle ze tutaj troche rozjaśniło. reszta jest w sumie nie wazne poza jednym mały elementemWink w drzwiach kierowcy są dwa przełaczniki identycznie wyglądające (jak zwykly przelącznik od szyCool ale różnią sie budową wewnętrzną. (górny lewy róg schematu)

co do tego elementu czasowego - czy mi sie wydaje czy w R19 cabrio tez był ten patent ze po otwarciu drzwi a braku kluczyka w stacyjce mozna było zamykac szyby własnie przez określony czas? tzn po otwarciu masa szła na tą "czasówke" (chocby jak w citroenach z tego okresu) i miało sie jeszcze czas na zamkniecie i niemyslenie o kluczyku na zapłonie

aahaa i na styku 5 przekaźnikow tez zawsze jest plusWink krótko mówiąc ten magiczny przełącznik podaje tylko mase na cewke przekaźników Wink jak juz zostało wspomnianeWink cała historiaWink siedziałem do drugiej zeby do rozgryźć i domalowaćPfft ale juz nie miałem siły wstawic;]


pomarancz dawaj nastepnyGrin

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 13-03-2008 16:44
 
wolmen
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2008 08:53
Awatar


Postów: 257

Data rejestracji: 19.12.2006 14:28
Skąd: -

"667" to nie mało istotne tylko dwie diody aby przycisk 133 nie sterował zamknięciem wszystkich okien Smile aby nie podawał masy na przekaźnik "853"

"reszta jest w sumie nie wazne poza jednym mały elementem w drzwiach kierowcy są dwa przełaczniki identycznie wyglądające (jak zwykly przelącznik od szy ale różnią sie budową wewnętrzną. (górny lewy róg schematu)"

jeden jest automat (5pin) a drugi manual (6pin) .Natomiast ten od zamykania i otwierania wszystkich szyb to nie jest klasyczny automat i nie jest w drzwiach kierowcy.

a mnie najbardziej ciekawi gdzie jest ten czujnik 707 i oczym on informuje ?

Edytowane przez wolmen dnia 13-03-2008 12:49
R19 94r; 1.7 F3N 740 - gaz , komputer pokładowy na wyświetlaczu S65,
www.motostat.pl/user_images/1380/icon3.png

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
 
pomarancz
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2008 10:13
Awatar


Postów: 1293

Data rejestracji: 06.07.2005 18:47
Skąd: lubuskie
Szprotawa

Ladnie , kolorowo i z logikaSmile
Teraz panowie powiedzcie mi(mam u siebie isntalke z I schematu) jak mam wkoncu podpiac automat do drzwi kierowcy, a jak sie da to wymienic wszystkie 3 z przodu na automat.
Pytanie drugie czy moge do siebie wstawic otwieranie/zamykanie jedynm przyciskiem i co musialbym zrobic.

Tak lopatologicznie(najlepiej kolorkami kabelkow#Smile)

Pytanie trzecie- jaki schemat zalatwic do rozkminiania?
pzdr


The best way of life is cabrio drive

Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
 
djluzak
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2008 11:28
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

wolmen napisał/a:
"667" to nie mało istotne tylko dwie diody aby przycisk 133 nie sterował zamknięciem wszystkich okien Smile aby nie podawał masy na przekaźnik "853"

Raczej przelacznik 532Pfft 133 to posrednikSmile

wolmen napisał/a:
a mnie najbardziej ciekawi gdzie jest ten czujnik 707 i oczym on informuje ?


to wylacznik masowy...

Edytowane przez djluzak dnia 13-03-2008 11:41
Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
Damian1984
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2008 11:37
Awatar


Postów: 99

Data rejestracji: 05.08.2006 16:43
Skąd: małopolskie
Wadowice

ten 707 <- to najprawdopodobniej jest ten w dachu . Jak sie otwiera dach to sie wszystkie szyby lekko opuszczaja

Edytowane przez Damian1984 dnia 13-03-2008 11:38
Moje auto: BMW E36 325 Cabrio i Renault 19 16s Cabrio, benzyna
 
djluzak
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2008 11:43
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

Damian1984 napisał/a:
ten 707 <- to najprawdopodobniej jest ten w dachu . Jak sie otwiera dach to sie wszystkie szyby lekko opuszczaja


No tak jak wymyśliłem, wyłącznik masowy w dachu steruje tym wyłącznikiem czasowym co otwiera szyby.

Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
djluzak
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2008 11:57
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

pomarancz napisał/a:
Ladnie , kolorowo i z logikaSmile
Teraz panowie powiedzcie mi(mam u siebie isntalke z I schematu) jak mam wkoncu podpiac automat do drzwi kierowcy, a jak sie da to wymienic wszystkie 3 z przodu na automat.
Pytanie drugie czy moge do siebie wstawic otwieranie/zamykanie jedynm przyciskiem i co musialbym zrobic.

Tak lopatologicznie(najlepiej kolorkami kabelkow#Smile)

Pytanie trzecie- jaki schemat zalatwic do rozkminiania?
pzdr




Nie moge zalapac o co chodzi...masz zwykle przelaczniki i chcesz wstawic sekwencje zamiast nich. Na pierwszym schemacie oba przelaczniki z przodu to sekwencje wiec nie ma juz co zmienic. Ogolnie cos ten schamt kiepski bo nie ma nawet drugiego przelacznika od szyby pasazera.

Jak zalatwisz schemat na zwykle przyciski to ci napiszemy jak go przerobic. Otwieranie jednym przyciskiem zawsze da sie zrobic, ale mozliwe ze pol instalacji bedziesz musial rozruc i wstawic nowe kabelki.

Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
wolmen
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2008 12:06
Awatar


Postów: 257

Data rejestracji: 19.12.2006 14:28
Skąd: -

djluzak napisał/a:
wolmen napisał/a:
"667" to nie mało istotne tylko dwie diody aby przycisk 133 nie sterował zamknięciem wszystkich okien Smile aby nie podawał masy na przekaźnik "853"

Raczej przelacznik 532Pfft 133 to posrednikSmile


no dokładnie tak Smile
djluzak napisał/a:
wolmen napisał/a:
a mnie najbardziej ciekawi gdzie jest ten czujnik 707 i oczym on informuje ?


to wylacznik masowy...


to to wiem ale chodziło mi co on informacje - np. otwarcie dachu a nie ze włącza/wyłacza masę Smile

Edytowane przez wolmen dnia 13-03-2008 12:07
R19 94r; 1.7 F3N 740 - gaz , komputer pokładowy na wyświetlaczu S65,
www.motostat.pl/user_images/1380/icon3.png

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
 
djluzak
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2008 12:10
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

Mam pomysla: zrzucmy sie na cabrio najlepiej 16v z klima, absem i go rozlozymy na czesci i wszystko bedziemy wiedziecPfft Daje 10 zl.

Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
pomarancz
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2008 15:36
Awatar


Postów: 1293

Data rejestracji: 06.07.2005 18:47
Skąd: lubuskie
Szprotawa

heh ja tez sie dorzuceSmile

Sprawa wyglada tak, nie mam sekwencji a bym chcial miec. Kostki nie pasuja(mam juz 3 sekwencyjne przyciski) na druty osiagnolem tylko to ze otwieraja sie i zamykaja jak w normalnych przyciskach. Schematy sa dwa bo tylko dwa rodzaje instalki byly cabrio. do 94 roku i po.

tu macie foty kostek z okablowaniem

<strong>http://po...l

Nie wiem czemu nie myka jak powinno, moze jednak sam przycisk jest inny?
Moze ktos ma w cabrio sekwencje i strzeli foty pogladowe(Brzozak nie to zebym do ciebie pilSmile)

The best way of life is cabrio drive

Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: