Menu główne
Forum
Klubowicze
wolmen |
Dodany dnia 12-03-2008 12:27 |
Postów: 257 Data rejestracji: 19.12.2006 14:28 Skąd: - |
ale one są tam tylko dla szyb przednich.,tylne nie maja przekaźników, no chyba ze to zamykanie wszystkich szyb to nie jest w standarcie i schemat ten będzie opisywał modernizacje w sterowaniu.
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 12-03-2008 12:27 |
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 12-03-2008 20:18 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
no własnie. do roku 93 nie bylo przycisku automatycznego otwierania i zamykania wszystkich szyb dlatego nie ma przekaznikow do tylnych szyb;] |
|
|
pomarancz |
Dodany dnia 12-03-2008 20:27 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
Poszalalem i mam.
Teraz to sie wam dopiero zwoje na korza wyprostuja Juz drynie do Dr. House prosze do obczajki Edytowane przez pomarancz dnia 12-03-2008 20:31 The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
Lesiu11 |
Dodany dnia 12-03-2008 20:32 |
Klubowicz #0316
Postów: 4322 Data rejestracji: 08.12.2007 19:43 Skąd: dolnośląskie Legnica |
ale masakra! No jest co rozkminiać w razie nudy Pomarancz, jak tak nawijasz po Niemiecku dobrze, to weś się zapytaj na forum niemieckim w sprawie mojego problemu z odpaleniem kompa pokładowego na moim silniczku F3P n760, czy ktoś ma tam takie autko z kompem czy nie, jeden gość tam zakładał kompa do cabrioletu, a tam przeważnie siedzą n760, ale ja po niemiecku ni w ząb. sorry za odbiegnięcie od tematu Moje auto: Turbodoładowany prom międzyplanetarny, benzyna+LPG, 16777215km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 12-03-2008 20:34 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
o ja cież pierdziele. pomarancz jestes wielki rozkminie - niebojnic |
|
|
pomarancz |
Dodany dnia 12-03-2008 21:23 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
Lesiu z mila checia ale texty techniczne to dla mnie zbyt duzo. Danke i byte i cos tam jeszcze zapodam z siebie ale reszta to magia.
Co do schematu to troche pomoge, koles cos tam od siebie dopisywal i podam wam to co rozszyfrowalem. 131 przycis okien tylnich lewych 130 to samo strona prawa 1/78 drzwi strona kierowcy 854 przelacznik lub przycis odpowiedzialny za jednoczesne zamykanie/otwieranie 852 przycis czasowy okien 1/15 drzwi strona pasazera 133 przycisk szyb strona pasazera 532 przycisk szyba pasazera strona kierowcy 132 przycisk kierowcy 703 bym stawial na uwalnianie okien(cokolwiek to znaczy) E60 pod tym stoi cos jakby uwalnianie plusa? Byc moze cos pomotalem bo sie kompletnie nie znam na elektryce i schematach, to jest tyle ile wyczytalem ze skrotow goscia na schemacie. Reszta dla was The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 12-03-2008 21:30 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
687 to najbardziej zagadkowy element
703 to przekaznik Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 12-03-2008 21:31 |
|
|
djluzak |
Dodany dnia 12-03-2008 22:39 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
No wlasnie pytanie co to znaczy przycisk czasowy okien.
687 jest bardzo interesujacy....co to. Nie dasz rady zalatwic opisu? W sumie to wykombinujemy o co biega Kilka przekaznikow na krzyz i masa przewodow. Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
djluzak |
Dodany dnia 13-03-2008 01:00 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
A wiec sprawa ma sie nastepujaco. Schemat w 90% rozkminiony. Wydaje sie tylko ze jest ciezki do wyczajenia, ale jest w nim namieszane i zycze komus powodzenia podlaczac w ten sposob - GOOD LUCK!
No może opis: 703 - przekaźniki od otwierania i zamykania szyb - NO czarny GR szary 132 - przełącznik szyby kierowcy 133 - przełącznik szyba pasażera 532 - przełącznik szyba pasażera od kierowcy 131 - przełącznik szyba tylna lewa 130 - przełącznik szyba tylna prawa 201 - silnik szyby tylnej prawej 202 - silnik szyby tylnej lewej 203 - silnik szyby kierowcy 204 - silnik szyby pasażera 71, 78 itd - kostki łączeniowe 135 - wyłącznik blokujący opuszczanie szyb tylnych 687 - mało istotne....jakaś kostka pewnie 854 - przycisk automatycznego zamykania wszystkich szyb 853 - przekaźnik do tego czasowego coś tam 852 - czasowe zamykanie lub otwieranie (nie wiem). 707 - tez cos to tego czasowego - jakis wylacznik Zasada dzialania jest ogolnie mowiac banalna. Tak jak pisalem w poprzednim poscie przekazniki sa po to, zeby mozna te szyby bylo automatycznie zamykac, a nie ze wzgledu na obciazenie. Wersje bez tego przycisku automatycznego zamykania mialy pewnie instalke zrobiona juz pod to...nie wiem. Przednia szyba kierowcy: - przekazniki sa jedynie po to, zeby zamykanie automatyczne dzialalo, normalnie nie sa one w ogole sterowane, dzialaja jako zworka - w momencie nacisniecia przycisku automatyczego zamykania na cewce pojawia sie masa i wtety juz przekaznik zaczyna dzialac jak nalezy - albo jeden albo drugi zamyka lub otwiera szybe Przednia szyba pasazera: - nacisniecie przycisku u kierowcy powoduje podanie napiecia na jeden lub drugi przekaznik szyby pasazera i jak wyzej zamkniecie lub otwarcie szyby - w przeciwienstwie do naszych renatek jak wyrzucilibysmy przelacznik u pasazera szyba bedzie dzialac, a u nas przerwiemy wtedy obwod - ot taka ciekawostka - gdy nacisniemy automatycznie zam/otw pradzik plynie sobie przez przelacznik u pasazera (styki rozwierne) i podane mase na cewke ktora przelacza styki i znowu szyba sie otwiera lub zamyka - nacisniecie przelacznika u pasazera powoduje zapodanie masy na ktoras z cewek i znowu wszystko pieknie hula Tylna szyba lewa: - nacisniecie przycisku powoduje jak wyzej podanie masy na ktoras z cewek i szyba sie zamyka lub otwiera - nacisniecie automatycznego zam/otw powoduje zapoanie masy, ktora przechodzi przez styki rozwierne przelacznika do cewki i jak wyzej Tylna szyba prawa: - tak jak lewa Styki 1 wszystkich przekaznikow caly czas sa na plusie tzn zawsze jest na nich + Styki 4 wszystkich przekaznikow maja zawsze mase - Wiec jak widzicie na cewki kazdego z przekaznika jest podany plus...zeby go uruchomic (co spowoduje zamkniecie lub otwarcie szyby w zaleznosci na ktory styk podamy mase) trzeba mu podac mase. Plus i minus i przekaznik dziala - cud nad Wisla. Najwazniejsze przynajmniej jak dla nas: styki 1 kazdego z 8 przekaznikow sa ze soba polaczone ...wiec przycisk automatycznego zam/otw podaje zawsze mase na jeden lub drugi przekaznik na styk 2. Cztery styki 2 kazdego z czterech przekaznikow sa do otwierania a cztery styki nastepnych czterech do zamykania. I wszystko jasne. Mozemy zalozyc ze zlaczka E62 to otwieranie, a E62 to zamykanie. E61, E10 to staly plus. Rozkminiamy dalej (wene zlapalem). Przycisk 135 przerywa mase wiec blokujemy przyciski tylnych drzwi...bez masy nie dzialaja, bo ona nimi steruje. Uruchomienie tego czasowego zamykania powoduje podanie masy przez przekaznik 853 na zlacze E62 czyli po jakims czasie szyby sie zamykaja lub otwieraja - prawdopodobnie. I pomyslec ze naraz zamykaja sie lub otwierja 4 szyby - a co a to akumulator? Edytowane przez djluzak dnia 13-03-2008 01:04 Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
djluzak |
Dodany dnia 13-03-2008 01:05 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
pomarancz napisał/a: Teraz to sie wam dopiero zwoje na korza wyprostuja Pomarancz dawaj nastepny schemat Zadanie dla ambitnych: przerobic schemat tak, zeby wszedzie zamontowac sekwencje Edytowane przez djluzak dnia 13-03-2008 01:21 Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 13-03-2008 06:36 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
luzak mnie ubiegl cholera
[img]http://images27.fotosik.pl/174/3eb7a146e1c9e696.jpg[/img] is not a valid Image. tak łopatologicznie zaznaczyłem głowny przelacznik ktory daje mase na cewki przekaźników szyb od funkcji otwierania i zamykania mysle ze tutaj troche rozjaśniło. reszta jest w sumie nie wazne poza jednym mały elementem w drzwiach kierowcy są dwa przełaczniki identycznie wyglądające (jak zwykly przelącznik od szy ale różnią sie budową wewnętrzną. (górny lewy róg schematu) co do tego elementu czasowego - czy mi sie wydaje czy w R19 cabrio tez był ten patent ze po otwarciu drzwi a braku kluczyka w stacyjce mozna było zamykac szyby własnie przez określony czas? tzn po otwarciu masa szła na tą "czasówke" (chocby jak w citroenach z tego okresu) i miało sie jeszcze czas na zamkniecie i niemyslenie o kluczyku na zapłonie aahaa i na styku 5 przekaźnikow tez zawsze jest plus krótko mówiąc ten magiczny przełącznik podaje tylko mase na cewke przekaźników jak juz zostało wspomniane cała historia siedziałem do drugiej zeby do rozgryźć i domalować ale juz nie miałem siły wstawic;] pomarancz dawaj nastepny Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 13-03-2008 16:44 |
|
|
wolmen |
Dodany dnia 13-03-2008 08:53 |
Postów: 257 Data rejestracji: 19.12.2006 14:28 Skąd: - |
"667" to nie mało istotne tylko dwie diody aby przycisk 133 nie sterował zamknięciem wszystkich okien aby nie podawał masy na przekaźnik "853"
"reszta jest w sumie nie wazne poza jednym mały elementem w drzwiach kierowcy są dwa przełaczniki identycznie wyglądające (jak zwykly przelącznik od szy ale różnią sie budową wewnętrzną. (górny lewy róg schematu)" jeden jest automat (5pin) a drugi manual (6pin) .Natomiast ten od zamykania i otwierania wszystkich szyb to nie jest klasyczny automat i nie jest w drzwiach kierowcy. a mnie najbardziej ciekawi gdzie jest ten czujnik 707 i oczym on informuje Edytowane przez wolmen dnia 13-03-2008 12:49 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
pomarancz |
Dodany dnia 13-03-2008 10:13 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
Ladnie , kolorowo i z logika
Teraz panowie powiedzcie mi(mam u siebie isntalke z I schematu) jak mam wkoncu podpiac automat do drzwi kierowcy, a jak sie da to wymienic wszystkie 3 z przodu na automat. Pytanie drugie czy moge do siebie wstawic otwieranie/zamykanie jedynm przyciskiem i co musialbym zrobic. Tak lopatologicznie(najlepiej kolorkami kabelkow#) Pytanie trzecie- jaki schemat zalatwic do rozkminiania? pzdr The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
djluzak |
Dodany dnia 13-03-2008 11:28 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
wolmen napisał/a: "667" to nie mało istotne tylko dwie diody aby przycisk 133 nie sterował zamknięciem wszystkich okien aby nie podawał masy na przekaźnik "853" Raczej przelacznik 532 133 to posrednik wolmen napisał/a: a mnie najbardziej ciekawi gdzie jest ten czujnik 707 i oczym on informuje to wylacznik masowy... Edytowane przez djluzak dnia 13-03-2008 11:41 Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
Damian1984 |
Dodany dnia 13-03-2008 11:37 |
Postów: 99 Data rejestracji: 05.08.2006 16:43 Skąd: małopolskie Wadowice |
ten 707 <- to najprawdopodobniej jest ten w dachu . Jak sie otwiera dach to sie wszystkie szyby lekko opuszczaja
Edytowane przez Damian1984 dnia 13-03-2008 11:38 Moje auto: BMW E36 325 Cabrio i Renault 19 16s Cabrio, benzyna
|
djluzak |
Dodany dnia 13-03-2008 11:43 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
Damian1984 napisał/a: ten 707 <- to najprawdopodobniej jest ten w dachu . Jak sie otwiera dach to sie wszystkie szyby lekko opuszczaja No tak jak wymyśliłem, wyłącznik masowy w dachu steruje tym wyłącznikiem czasowym co otwiera szyby. Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
djluzak |
Dodany dnia 13-03-2008 11:57 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
pomarancz napisał/a: Ladnie , kolorowo i z logika Teraz panowie powiedzcie mi(mam u siebie isntalke z I schematu) jak mam wkoncu podpiac automat do drzwi kierowcy, a jak sie da to wymienic wszystkie 3 z przodu na automat. Pytanie drugie czy moge do siebie wstawic otwieranie/zamykanie jedynm przyciskiem i co musialbym zrobic. Tak lopatologicznie(najlepiej kolorkami kabelkow#) Pytanie trzecie- jaki schemat zalatwic do rozkminiania? pzdr Nie moge zalapac o co chodzi...masz zwykle przelaczniki i chcesz wstawic sekwencje zamiast nich. Na pierwszym schemacie oba przelaczniki z przodu to sekwencje wiec nie ma juz co zmienic. Ogolnie cos ten schamt kiepski bo nie ma nawet drugiego przelacznika od szyby pasazera. Jak zalatwisz schemat na zwykle przyciski to ci napiszemy jak go przerobic. Otwieranie jednym przyciskiem zawsze da sie zrobic, ale mozliwe ze pol instalacji bedziesz musial rozruc i wstawic nowe kabelki. Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
wolmen |
Dodany dnia 13-03-2008 12:06 |
Postów: 257 Data rejestracji: 19.12.2006 14:28 Skąd: - |
djluzak napisał/a: wolmen napisał/a: "667" to nie mało istotne tylko dwie diody aby przycisk 133 nie sterował zamknięciem wszystkich okien aby nie podawał masy na przekaźnik "853" Raczej przelacznik 532 133 to posrednik no dokładnie tak djluzak napisał/a: wolmen napisał/a: a mnie najbardziej ciekawi gdzie jest ten czujnik 707 i oczym on informuje to wylacznik masowy... to to wiem ale chodziło mi co on informacje - np. otwarcie dachu a nie ze włącza/wyłacza masę Edytowane przez wolmen dnia 13-03-2008 12:07 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
|
djluzak |
Dodany dnia 13-03-2008 12:10 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
Mam pomysla: zrzucmy sie na cabrio najlepiej 16v z klima, absem i go rozlozymy na czesci i wszystko bedziemy wiedziec Daje 10 zl.
Audi A4 B6 1.8T Quattro BEX 220 KM 244000km
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
pomarancz |
Dodany dnia 13-03-2008 15:36 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
heh ja tez sie dorzuce
Sprawa wyglada tak, nie mam sekwencji a bym chcial miec. Kostki nie pasuja(mam juz 3 sekwencyjne przyciski) na druty osiagnolem tylko to ze otwieraja sie i zamykaja jak w normalnych przyciskach. Schematy sa dwa bo tylko dwa rodzaje instalki byly cabrio. do 94 roku i po. tu macie foty kostek z okablowaniem <strong>http://po...l Nie wiem czemu nie myka jak powinno, moze jednak sam przycisk jest inny? Moze ktos ma w cabrio sekwencje i strzeli foty pogladowe(Brzozak nie to zebym do ciebie pil) The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |