29 Marca 2024 15:22:02
Zdjęcia użytkowników
marcinck15 ziutas
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Silniki F8Q (diesel)
 Drukuj temat
Jakie roznice miedzy 1,9D a 1,9TD?? 
bej
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 03-04-2008 19:53
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

Hej Mam pytanie czym jesli wogole sie rozni konstrukcja silnika zwyklego diesla od turbodiesla. Posiadam silnik zwyklego diesla w idealnym stanie i silniczek turbodiesla z peknieta glowica i teraz moje pytanie czy jak przeloze caly osprzet z silnika TD na zwyklego to bedzie to dzialac bez szkody dla silnika?

Jeszcze jedno pytanie jakie cisnienie powinno byc w garach w silniku diesla i turbodiesla?

Edytowane przez bej dnia 04-04-2008 09:14
>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-04-2008 19:53
Awatar
Maciej_R21
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2008 09:35
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Nie będzie. Historia jest podobna jak zakładanie turbiny do silnika benzynowego. Silnik turbo jest mniej spręzony poza tym jest przy nim inny uklad wydechowy inne dawkowanie paliwa itd..
 
bej
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2008 09:39
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

Ok a jak przeloze caly uklad wydechowy i pompe paliwa to bedzie ok? Bo wiesz Macieju R21 ja mam cala ta renie z silnikiem TD wiec przeloze caly osprzet intercooler, chlodnice oleju itd chodzi mi tylko czy jak doloze turbo to czy mi nie padnie glowica albo cos innego?

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
gajosk
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2008 14:17
Awatar


Postów: 182

Data rejestracji: 27.03.2007 21:33
Skąd: -

głowice w turbo są odprężone i według mnie nie ma co się bawić w przekładanie całości... w Markach pod warszawą jest firma centr-spaw
http://www.centrs...ontakt.php
i według mnie lepiej by było jakbyś zregenerował tą głowicę...
na pewno koszt takiej usługi będzie wysoki ale innego wyjścia według mnie nie ma...
twoja głowica może pochodzić z osprzętem od turbo przez jakiś czas i może w pewnym monecie też się uszkodzić...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 3d, 190000km
 
bej
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2008 21:15
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

OK to jeszcze mi koledzy powiedzcie jakie cisnienie w garach powinno byc ? Smile

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
maestro-nieaktywny
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2008 21:15
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

~20-21?
 
bej
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2008 22:00
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

maestro chodzi mi o diesla i turbodiesla

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
maestro-nieaktywny
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2008 22:07
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

a ja piszeWink
 
bej
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2008 18:36
Awatar


Postów: 843

Data rejestracji: 17.04.2007 13:33
Skąd: mazowieckie
Radom

aha czyli podajesz minimalna wartosc bo mi po zmierzeniu wyszlo po 31 na kazdym garze Smile to chyba dobrze Smile

>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<<

rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995
Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
 
maestro-nieaktywny
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 05-04-2008 18:59
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

o ile ja sie orientuje to w benzynie mniej wiecej od 11 do 14 jest okey, to w dieslach 20-22;]
 
adzik840
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 06-04-2008 10:08
Awatar


Postów: 499

Data rejestracji: 05.01.2008 17:05
Skąd: -

witam jezeli chcesz przerobic diesla na turbo to zarezerwuj sobie 1500zl i dwa miechy wolnego ja to zrobilem przy okazji zalozylem klime dzieki takeoff przerobilem silnik pompa wspomagania altek sprezarka i pompa wody sa na jednym pasku cud ale jak zauwazyliscie na forum diesli mialem niezle przeboje pompe mi rozwalilo 7000 obrotow kolo pasowe dwumasowe szlak trafil i rozrzad przestawil sie o 6 zebow ale nic sie nie stalo puzniej altek nie wytrzymal i mnustwo innych drobnych problemow rada nie nie nie modyfikowac diesli renia nie znosi Zmian

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
 
kaban99722
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 20-04-2008 12:17
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 22.02.2007 11:15
Skąd: -

td od diesla , rozni sie mocą Smile , zwykly diesel ma 64km a td 90 + turbinka , niczego innego chyba nie ma tam innego Pfft

Moje auto: 2x Audi A4, 2x VW golf III, Mazda 323F , Ford Probe, Renault Megane, Peugeot j5, diesel
 
Wera @
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 22-04-2008 14:20
Awatar


Postów: 1347

Data rejestracji: 27.08.2005 22:07
Skąd: wielkopolskie
Śmigiel

jest..

tak jak piszą koledzy u góry, parametry inne, i gdy się nie spasuje jak należy to cały osprzęt szlag trafi jak u adzika np. pompę wody. na upartego trzeba by wymienić też kilka elementów mocowań i przełożenie napędu etc... gra nie warta świeczki, za tą kasę to już td-ka idzie kupić drugiego Frown

S P O T O M A N I A C Z K A Smile
Tyle, że aktualnie niepraktykująca Wink

Moje auto: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8, benzyna
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: