Menu główne
Forum
Klubowicze
michor |
Dodany dnia 20-06-2008 07:51 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Da się to jakoś zmienić w F3N? pewnie przy kopułce trza pomodzić....
Kumpel spec od gazu powiedział że może się poprawić jakość jazdy na LPG jeżeli przyspieszy się trochę zapłon. Jakieś opinie? Edytowane przez Krzychup dnia 11-01-2009 12:01 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-06-2008 07:51 |
GrzesiekLca |
Dodany dnia 20-06-2008 07:53 |
Postów: 4134 Data rejestracji: 21.01.2006 13:55 Skąd: dolnośląskie Legnica |
W końcu LPG ma 120 oktanów.
VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V
Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
|
michor |
Dodany dnia 20-06-2008 08:11 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
no właśnie (cuś ok 100-110 chyba)
No ale nie róbmy za bardzo OT - jak przyspieszyć zapłon w F3Nie? "na oko" palec pod kopułką przestawić czy co? [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Graby |
Dodany dnia 20-06-2008 09:10 |
Postów: 119 Data rejestracji: 03.04.2007 18:18 Skąd: - |
palca pod kopułką nie przestawisz bo on nachodzi na wałek tylko w jednej pozycji, kiedys jakis mechanik mi powiedział ze w f3n nie ma żadnej regulacji co do zaplonu
nowy nabytek AUDI A3 1.9 TDI 110KM 2000r 197 000 tys. ale reniucha zostaje
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 234000km
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 20-06-2008 09:26 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Kopułka w F3N to tylko rozdzielacz zapłonu, to nie aparat zapłonowy jak w silniku gaźnikowym. Nakombinowałem sie z tym tematem. Zbudowałem nawet emulator MAP sensora bo w pewnym stopniu czujnik podcisnienia ma wpływ na wyprzedzenie zapłonu. Maja tez na to wpływ czujniki temperatur. Głównym elementem odpowiadajacym za zapłon jest czujnik połozenia wału. Można by pokusić sie o przesunięcie tego czujnika i wowczas być moze dało by sie zapłon przyspieszyć. Najpewniejszym rozwiazaniem jest zakup wariatora zapłonu. Jest to urzadzenie specjalnie budowane własnie w zwiazku z LPG ale nie jest to tanie. Nalezy tez pamietac ze przestawiaja zapłon na stałe , jazda na benzynie moze stac sie trudna , ryzykowna , albo niemozliwa bo przy najmniejszym obciazeniu silnika zacznie wystepowac spalanie stukowe. Tutaj można kupić wariator http://www.shopga...t/891.html |
michor |
Dodany dnia 20-06-2008 09:52 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Thx Macieju
Profi odpowiedź która wiele wyjaśnia - ja będę próbował z czujnikiem położenia wału coś skombinować http://www.nissan...dca778910c Tutaj dużo info na temat przestawiania - dla tych co mogą przestawić Edytowane przez Krzychup dnia 11-01-2009 11:59 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
GrzesiekLca |
Dodany dnia 20-06-2008 09:56 |
Postów: 4134 Data rejestracji: 21.01.2006 13:55 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Najlepiej jakby było tak,że na LPG jest przyśpieszany zapłon,a po powrocie na Pb normalnie.
VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V
Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
|
michor |
Dodany dnia 20-06-2008 10:16 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Ba! wiadomo - ale jest rozwiązanie - tankujesz 98 albo vpowera i problem rozwiązany
Jest gorszy problem a mianowicie po krótkiej ocenie na samochodzie czujnik położenia wału jest niemodyfikowalny - lub bardzo ciężko będzie go zmodyfikować... jest na takiej blaszce zatopiony plastikiem i jest lipa mała bo za bardzo nie mam pomysłu jak go przerobić... musze kupić sobie drugi i będziemy kombinować - jest jeszcze pomysł z modyfikacją palca - wyjąć i jakoś skombinować..... może być ciężko A takie fajne perspektywy były Macieju - wariator to jest droga zabawa:/ chyba za droga jak na aspiracje i idee budżetowego tuningu:/ (w dobrym znaczeniu oczywiście a nie papudractwa) EDIT: no bez jaj Panowie - wierzyć mi się nie chce że F3N jest tak zaawansowany technicznie ze sie zapłonu nie da przestawić! musi być jakiś sposób Edytowane przez michor dnia 20-06-2008 10:24 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
takeoff |
Dodany dnia 20-06-2008 11:14 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
michor napisał/a: ............ est jeszcze pomysł z modyfikacją palca - wyjąć i jakoś skombinować..... może być ciężko [] EDIT: no bez jaj Panowie - wierzyć mi się nie chce że F3N jest tak zaawansowany technicznie ze sie zapłonu nie da przestawić! musi być jakiś sposób A co ci da przesuniecie palca? przeciez on za zaplon nieodpowiada a tylko za rozdzielenie iskry. Zaawansowana? a co tu zaawansowanego? zwykly "elektroniczny przerywacz" + pare pierdol i mapa wtrysku aby normy spelniac. Zle podchodzisz do tematu. W gaznikowcach krecilo sie rozdzielaczem aby zaplon ruszyc ale tak naprawde to przesuwalo sie punkt rozwarcia stykow przerywacza pod rozdzielaczem zaplonu. U nas nie ma tego przerywacza w doslownym tego slowa znaczeniu pod rozdzielaczem a jest zamontowany przy wale w wersji czujnika indukcyjnego. Aby przesunąć tu zaplon w sensie porownania do gaznikowca zamiast obracac rozdzielaczem (obrot przerywacza pod nim) musisz "obracac" czujnikiem na wale. Ot i cala filozofia Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
michor |
Dodany dnia 20-06-2008 12:13 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
no to to wiem ze musze czujnik zmienic ale bedzie cięzko.
W nissanach jest srubka i sie cala kopulke chyba obraca czy jakos tak.... ale Sie zrobi [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 20-06-2008 13:50 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Najprościej, to zrobić "dziurę" na czujnik położenia wału wcześniej i tam umieścić czujnik
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
michor |
Dodany dnia 20-06-2008 15:04 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
taaa albo sobie przycisk zrobic i z wyczuciem iskre podawać ręcznie
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
takeoff |
Dodany dnia 20-06-2008 15:59 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
michor napisał/a: no to to wiem ze musze czujnik zmienic ale bedzie cięzko. W nissanach jest srubka i sie cala kopulke chyba obraca czy jakos tak.... ale Sie zrobi w uchwycie czujnika wywierc otwor obok orginalnego i przesun. Z drugiej strony jakis uchwyt trzeba pomyslec. Pisze teoretycznie bo nieprobowalem. Albo pasek rozrzadu o zabek? Żartuje Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 20-06-2008 16:38 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
albo podłączyć pod lampe stroboskopową i pokrętłem regulować impulsy |
|
|
michor |
Dodany dnia 13-08-2008 09:57 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
odświeżam!
Dzisiaj przyjdzie pewnie czujnik położenia wału więc będę rzeźbił Może się uda zrobić na przekaźnikach tak żeby łączyło jedną wersję dla beny i drugą dla gazu zobaczymy - dzisiaj wieczorem jakieś efekty będą napewno jak nie to 32 pln wyrzucone - bez tragedii [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
michor |
Dodany dnia 14-08-2008 12:48 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Up zna ktoś srednicę koła zamachowego w F3Nie?
Muszę sobie kąty policzyć.... [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
michor |
Dodany dnia 18-08-2008 08:57 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
oka mały update:
Po pierwszych próbach delikatnego przesuniecia czujnika, wychodziło ok ~1s lepiej na 3 od 30 do 70km/h. silnik troche inaczej chodzi na gazie - jakby spokojniej - ma troszkę inny dźwiek na wolnych obrotach. Dzisiaj chciałem go jeszcze bardziej przesunąć (troche zmodować żeby się lepiej zmieścił) - no i czujnik na 90% padł bo nie odpala:/ Plan jest następujący: kupić następny czujnik + coś takego: http://moto.alleg...plonu.html i wtedy mój F3N bedzie latał na gazunku tylko jeszcze blosa do kompletu brakuje EDIT: Panowie nie da się kompa jakoś shackować w F3Nie? moze jednak? Macieju a co z Twoim MAP sensorem? jak projekt? jak efekty przedewszystkim.... Edytowane przez michor dnia 18-08-2008 11:02 [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
ping_rox |
Dodany dnia 23-08-2008 23:41 |
Postów: 365 Data rejestracji: 19.06.2006 14:36 Skąd: - |
zacznij od blosa kolego...
F7P704=lpg= b l o s=ph1 '92 (avatar)
|
|
|
michor |
Dodany dnia 10-03-2009 10:33 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
ok odświeżam temat bo dzisiaj/jutro bede mial emulator map sensora.
Bede robił pomiary i napiszę co z tego wyszło - mogą być zainteresowanie bo koszty relatywnie niewielki (65PLN+ przesyłka) a zobaczymy jakie efekty będą. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 10-03-2009 11:19 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Ten emulator można o kant dupy rozbić.W przypadku renówek jest to wyciaganie kasy , ale oczywiście roznicę bedzie czuć ..psychicznie ..bo przeciez jak zapłaciłeś to musi działać ...tak jak rezystor z allegro +20KM . Tak jak pisałem wczesniej , jedyną rzeczą jaka Ci pomoże jest wariator zapłonu ktory znajdziesz w sieci. Sumując koszty które ponosisz i czas , już dawno byś sobie taki wariator kupił.
Zauwaz ze przy pracy na LPG , czujnik podcisnienia możesz odłaczyć i silnik bedzie pracował tak samo. Ja nie kupowałem ale budowałem takie emulatory, straciłem mnóstwo czasu i nerwów a efektów nie było zadnych. Pomiary typu przyspieszenie od 30-70 też nie sa obiektywne, bo zmieniaja sie warunki otoczenia np. wiatr , temperatura itd.. Wystrczy też minimalnie szybciej/wolniej właczyc zegar i już mamy sekunde roznicy. Edytowane przez Maciej_R21 dnia 10-03-2009 11:21 |
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |