01 Maja 2024 17:42:57
Zdjęcia użytkowników
darek8511 maestro
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
[F]Średnica koła zamachowego? Kąt zapłonu tuning LPG 
michor
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 07:51
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Da się to jakoś zmienić w F3N? pewnie przy kopułce trza pomodzić....

Kumpel spec od gazu powiedział że może się poprawić jakość jazdy na LPG jeżeli przyspieszy się trochę zapłon.

Jakieś opinie?

Edytowane przez Krzychup dnia 11-01-2009 12:01
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 20-06-2008 07:51
Awatar
GrzesiekLca
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 07:53
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

W końcu LPG ma 120 oktanów.

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
michor
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 08:11
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

no właśnie (cuś ok 100-110 chyba)

No ale nie róbmy za bardzo OT - jak przyspieszyć zapłon w F3Nie?

"na oko" palec pod kopułką przestawić czy co?

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Graby
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 09:10
Awatar


Postów: 119

Data rejestracji: 03.04.2007 18:18
Skąd: -

palca pod kopułką nie przestawisz bo on nachodzi na wałek tylko w jednej pozycji, kiedys jakis mechanik mi powiedział ze w f3n nie ma żadnej regulacji co do zaplonu

nowy nabytek AUDI A3 1.9 TDI 110KM 2000r 197 000 tys. ale reniucha zostaje Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 234000km
 
Maciej_R21
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 09:26
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Kopułka w F3N to tylko rozdzielacz zapłonu, to nie aparat zapłonowy jak w silniku gaźnikowym. Nakombinowałem sie z tym tematem. Zbudowałem nawet emulator MAP sensora bo w pewnym stopniu czujnik podcisnienia ma wpływ na wyprzedzenie zapłonu.
Maja tez na to wpływ czujniki temperatur.
Głównym elementem odpowiadajacym za zapłon jest czujnik połozenia wału. Można by pokusić sie o przesunięcie tego czujnika i wowczas być moze dało by sie zapłon przyspieszyć.
Najpewniejszym rozwiazaniem jest zakup wariatora zapłonu. Jest to urzadzenie specjalnie budowane własnie w zwiazku z LPG ale nie jest to tanie. Nalezy tez pamietac ze przestawiaja zapłon na stałe , jazda na benzynie moze stac sie trudna , ryzykowna , albo niemozliwa bo przy najmniejszym obciazeniu silnika zacznie wystepowac spalanie stukowe.
Tutaj można kupić wariator http://www.shopga...t/891.html
 
michor
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 09:52
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Thx MaciejuSmile

Profi odpowiedź która wiele wyjaśnia - ja będę próbował z czujnikiem położenia wału coś skombinowaćSmile


http://www.nissan...dca778910c

Tutaj dużo info na temat przestawiania - dla tych co mogą przestawićSmile

Edytowane przez Krzychup dnia 11-01-2009 11:59
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
GrzesiekLca
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 09:56
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Najlepiej jakby było tak,że na LPG jest przyśpieszany zapłon,a po powrocie na Pb normalnie.

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
michor
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 10:16
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Ba! wiadomo - ale jest rozwiązanie - tankujesz 98 albo vpowera i problem rozwiązanySmile

Jest gorszy problem a mianowicie po krótkiej ocenie na samochodzie czujnik położenia wału jest niemodyfikowalny - lub bardzo ciężko będzie go zmodyfikować... jest na takiej blaszce zatopiony plastikiem i jest lipa mała bo za bardzo nie mam pomysłu jak go przerobić... musze kupić sobie drugi i będziemy kombinować - jest jeszcze pomysł z modyfikacją palca - wyjąć i jakoś skombinować..... może być ciężkoSad

A takie fajne perspektywy były

Macieju - wariator to jest droga zabawa:/ chyba za droga jak na aspiracje i idee budżetowego tuningu:/ (w dobrym znaczeniu oczywiście a nie papudractwa)

EDIT: no bez jaj Panowie - wierzyć mi się nie chce że F3N jest tak zaawansowany technicznie ze sie zapłonu nie da przestawić!! musi być jakiś sposób

Edytowane przez michor dnia 20-06-2008 10:24
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
takeoff
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 11:14
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

michor napisał/a:
............
est jeszcze pomysł z modyfikacją palca - wyjąć i jakoś skombinować..... może być ciężkoSad

[]

EDIT: no bez jaj Panowie - wierzyć mi się nie chce że F3N jest tak zaawansowany technicznie ze sie zapłonu nie da przestawić!! musi być jakiś sposób


A co ci da przesuniecie palca? przeciez on za zaplon nieodpowiada a tylko za rozdzielenie iskry.

Zaawansowana? a co tu zaawansowanego? zwykly "elektroniczny przerywacz" + pare pierdol i mapa wtrysku aby normy spelniac.

Zle podchodzisz do tematu.
W gaznikowcach krecilo sie rozdzielaczem aby zaplon ruszyc ale tak naprawde to przesuwalo sie punkt rozwarcia stykow przerywacza pod rozdzielaczem zaplonu.

U nas nie ma tego przerywacza w doslownym tego slowa znaczeniu pod rozdzielaczem a jest zamontowany przy wale w wersji czujnika indukcyjnego.

Aby przesunąć tu zaplon w sensie porownania do gaznikowca zamiast obracac rozdzielaczem (obrot przerywacza pod nim) musisz "obracac" czujnikiem na wale.

Ot i cala filozofia

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
michor
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 12:13
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

no to to wiem ze musze czujnik zmienic ale bedzie cięzko.

W nissanach jest srubka i sie cala kopulke chyba obraca czy jakos tak....

ale

Sie zrobiWink

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Krzychup
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 13:50
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Najprościej, to zrobić "dziurę" na czujnik położenia wału wcześniej i tam umieścić czujnik Grin


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
michor
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 15:04
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

taaa albo sobie przycisk zrobic i z wyczuciem iskre podawać ręcznieSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
takeoff
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 15:59
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

michor napisał/a:
no to to wiem ze musze czujnik zmienic ale bedzie cięzko.

W nissanach jest srubka i sie cala kopulke chyba obraca czy jakos tak....

ale

Sie zrobiWink


w uchwycie czujnika wywierc otwor obok orginalnego i przesun.
Z drugiej strony jakis uchwyt trzeba pomyslec.
Pisze teoretycznie bo nieprobowalem.

Albo pasek rozrzadu o zabek? Smile Żartuje Wink

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
maestro-nieaktywny
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 20-06-2008 16:38
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

albo podłączyć pod lampe stroboskopową i pokrętłem regulować impulsy GrinGrin
 
michor
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 13-08-2008 09:57
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

odświeżam!

Dzisiaj przyjdzie pewnie czujnik położenia wału więc będę rzeźbiłSmile

Może się uda zrobić na przekaźnikach tak żeby łączyło jedną wersję dla beny i drugą dla gazuSmile

zobaczymy - dzisiaj wieczorem jakieś efekty będą napewnoSmile

jak nie to 32 pln wyrzucone - bez tragediiSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
michor
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 14-08-2008 12:48
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Up! zna ktoś srednicę koła zamachowego w F3Nie?

Muszę sobie kąty policzyć....

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
michor
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 18-08-2008 08:57
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

oka mały update:

Po pierwszych próbach delikatnego przesuniecia czujnika, wychodziło ok ~1s lepiej na 3 od 30 do 70km/h. silnik troche inaczej chodzi na gazie - jakby spokojniej - ma troszkę inny dźwiek na wolnych obrotach.

Dzisiaj chciałem go jeszcze bardziej przesunąć (troche zmodować żeby się lepiej zmieścił) - no i czujnik na 90% padł bo nie odpala:/

Plan jest następujący: kupić następny czujnik Pfft
+ coś takego:
http://moto.alleg...plonu.html

i wtedy mój F3N bedzie latał na gazunkuSmile tylko jeszcze blosa do kompletu brakujeSmile



EDIT: Panowie nie da się kompa jakoś shackować w F3Nie? moze jednak? Macieju a co z Twoim MAP sensorem? jak projekt? jak efekty przedewszystkim....

Edytowane przez michor dnia 18-08-2008 11:02
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
ping_rox
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 23-08-2008 23:41
Awatar


Postów: 365

Data rejestracji: 19.06.2006 14:36
Skąd: -

zacznij od blosa kolego...

F7P704=lpg= b l o s=ph1 '92 (avatar)
 
michor
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 10:33
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

ok odświeżam temat bo dzisiaj/jutro bede mial emulator map sensora.

Bede robił pomiary i napiszę co z tego wyszło - mogą być zainteresowanie bo koszty relatywnie niewielki (65PLN+ przesyłka) a zobaczymy jakie efekty będą.


[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Maciej_R21
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 11:19
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Ten emulator można o kant dupy rozbić.W przypadku renówek jest to wyciaganie kasy , ale oczywiście roznicę bedzie czuć ..psychicznie ..bo przeciez jak zapłaciłeś to musi działać ...tak jak rezystor z allegro +20KM Smile. Tak jak pisałem wczesniej , jedyną rzeczą jaka Ci pomoże jest wariator zapłonu ktory znajdziesz w sieci. Sumując koszty które ponosisz i czas , już dawno byś sobie taki wariator kupił.
Zauwaz ze przy pracy na LPG , czujnik podcisnienia możesz odłaczyć i silnik bedzie pracował tak samo. Ja nie kupowałem ale budowałem takie emulatory, straciłem mnóstwo czasu i nerwów a efektów nie było zadnych.
Pomiary typu przyspieszenie od 30-70 też nie sa obiektywne, bo zmieniaja sie warunki otoczenia np. wiatr , temperatura itd.. Wystrczy też minimalnie szybciej/wolniej właczyc zegar i już mamy sekunde roznicy.

Edytowane przez Maciej_R21 dnia 10-03-2009 11:21
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: