12 Maja 2024 06:24:29
Zdjęcia użytkowników
mati_ gp3090
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
[F]Średnica koła zamachowego? Kąt zapłonu tuning LPG 
michor
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 11:55
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

zobaczymySmile

Edit:
Jakos to musi dzialac bo podstawy teoretyczne jakies w miare sensowne ma moim zdaniem.

Tak jak mowisz najprawdopodobniej tego nie odczuje - ale bede mial komfort psychiczny.

wiem ze pomiary i calos to bedzie bardziej subiektywne niz obiektywne ale zobaczymy.

Powiem szczerze ze probowalem jezdzic nawet z wyciagnietym wezykiem z mapa ale nie wiem jakie daje odczyty jak nie ma podcisnienia na nim.

probowalem odlaczac czujnik podcisnienia ale mi wariowaly obroty. (wtyczke odlaczalem).

musze znalezc jakiegos softa na mojego PDA co bedzie dzialal z gps do pomiaru osiagow. wtedy beda miarodajne.

Masz moze opis kabli z mapa?
Z gory dzieki

Edytowane przez michor dnia 10-03-2009 11:59
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-03-2009 11:55
Awatar
art009
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 23:03
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 02.11.2006 22:37
Skąd: podkarpackie
Dębica

Maciej_R21 napisał/a:

Zauwaz ze przy pracy na LPG , czujnik podcisnienia możesz odłaczyć i silnik bedzie pracował tak samo.


czyli że MAP przy pracy na gazie nie pracuje..? bo juz sie pogubiłem..Smile bo tak sobie myslę (naturalnie czysto teoretycznie) gdyby założyć powiedzmy trójnik na wężyku podciśnienia i zamontować tam jakiś zaworek który otwierałby się przy obciążeniu silnika - wówczas oszukiwałby MAPa (że niby mniejsze obciążenie) a ten z kolei nie opóźniałby aż tak zapłonu

Renia '93 F3N był automat MB3 003 jest manual JB1 Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
 
maestro
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 23:04
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Tak. MAP mozesz odłaczyc na gazie i nic sie nie powinno stac.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
art009
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 23:07
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 02.11.2006 22:37
Skąd: podkarpackie
Dębica

heh skoro tak to dupa z pomysłu..Smile

Renia '93 F3N był automat MB3 003 jest manual JB1 Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
 
michor
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2009 11:15
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

maestro napisał/a:
Tak. MAP mozesz odłaczyc na gazie i nic sie nie powinno stac.


Nie powinno?

no nie do końca.

1.Przy odlaczonym mapie (wtyczka) nie chce odpalić

2.Przy podłaczonej wtyczce - odłączonym wężyku map dostaje info o cisnieniu w dolocie=cisnieniu atmosferycznemu -> ergo hamujemy silnikiem-> koryguje zaplon raczej na niekorzyść niż na lepsze. -> silnik troche poszarpuje przy przyspieszaniu na gazie -> na benie wogole nie da się jeździć i chodzi jak traktor.

Uwieżcie mi, przerabiane w te i nazad. z katem zaplonu juz jakis czas walcze (popatrzcie na date 1 posta).

Kontynuujac temat, jest jeszcze kilka innych czujnikow do zhackowania które odpowiadaja za kąt zaplonu
1. czujnik temperatury
2. czujnik otw. przepustnicy (ten od max otwarcia)
3. anti knock

Kwestia poczytania i skombinowania.
Jak bysmy mieli opis przy jakiej wartosci cisnienia jaki sygnal daje map i jak on wplywa konkretnie na ustawienie zaplonu to mozna rzeczywiscie sobie emulator darowac.
Wtedy 5v przez odpowiedni opornik na kabel sygnalowy i heja.

Edytowane przez michor dnia 11-03-2009 11:22
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
xmefo
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2011 11:50
Awatar


Postów: 421

Data rejestracji: 24.07.2008 08:45
Skąd: -

Odświeżę troche temat. Nie lepiej jest w obudowie wywiercić otworek na czujnik i go przesunąć? Wykręcasz czujnik, kątówką szlifujesz go od drugiej strony do golej blachy i czujnik uwalnia się z blachy. Trzeba znać rozmiar koła żeby mniej więcej w dobrym miejscu otwór zrobić nad kołem i heja. Prostszego i tańszego rozwiązania nie ma. Jedyne co mnie martwi to opiłki które tam wlecą do obudowy ...

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 187000km
 
michor
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2011 17:14
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

troche jak troche -2 i pół rokuSmile

Najlepszym sposobem jest wariator:/

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
xxlgogoxxl
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2011 17:33
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

A co przy wielopunkcie, gdybyśmy mieli sekwencję LPG ?

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
michor
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2011 18:13
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Kupujesz staga z wbudowanym wariatoremSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
xxlgogoxxl
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 28-05-2011 18:41
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

Dobrze wiedziećWink

A jakiś model, coś ?
Bo nigdzie nie mogę wyczytać który by miał wbudowany wariator. Ja generalnie do siebie myślę nad tym Stagiem 300-4 plus. Ale ten raczej nie ma z tego co widzę..

Edytowane przez xxlgogoxxl dnia 28-05-2011 18:51
Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
adamor11
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 23-01-2012 20:20
Awatar


Postów: 853

Data rejestracji: 24.05.2008 17:15
Skąd: pomorskie
Gdańsk

http://allegro.pl...56258.html Witam, odświeżę trochę temat. Myślałem dziś o czymś co ograniczy spalanie LPG. Blosa mam w planach ale znalazłem wariator. Czy zakup tego urządzenia ma szanse się zwrócić ? Czy nasze auta mają indukcyjny czujnik położenia wału? Czy halla? Nie zabardzo się na tym znam.

chamade 1.8 16V

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 186000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: