16 Maja 2024 15:31:51
Zdjęcia użytkowników
Toretto Kali
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
pytanie co do stożka 
CyccX
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2008 22:03
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

witam mam silniczek F3N na gazie i tak mysle sobie jak by tu zamontować stożek bo wiem ze poprawia on wrażenia akustyczne podczas "butowania" Grin

z racji ze w F3N jest trudność jakas tam w zmontowaniu układu dolotowego gdyz trzeba stosować kolanko i je tam odpowiednio uszczelnic a za wiele miejsca to nie ma, to ja wpadłem na pomysł by wykozystac tą jajowatą obudowe od filtra (originaly filtr wyjąć) klapke od ciepłego powietrza (to z termostatem) szczelnie zaslepic no i uszczelnic wszelkie jakies nieszczelności w tej pouszce i wykożystać tą plastikową rure ktora idzie ku przodowi samochodu, wtedywystarczy juz tylko kawałek rury gumowej na przykład by połączyc na opaski stożek z tą plastikową rura. Jak mysliscie takie cos zdało by egzamin ? , jak to bedzie sie miało z dzwiękiem czy bedzie on lepszy czy poptostu ta jajowata pucha wszystko psuje.

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-07-2008 22:03
Awatar
maestro-nieaktywny
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2008 22:04
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

nie nie nieSmile masz gaz to raz, dwa to to że stożek musi być z daleka od ciepłego, ma zasysac tylko zimne! to podstawa. żeby w f3n zrobić to porządnie trzeba przebudować dolot. inaczej to wiekszego sensu nie ma.
 
rekin79
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2008 22:29
Awatar


Postów: 150

Data rejestracji: 12.10.2006 17:06
Skąd: -

Maestro ma rację. Jeśli chodzi o zasilanie gazem to w twoim silniku konieczne jest wytworzenie podciśnienia aby "gaz" został zassany. Filtr stożkowy ma za zadanie zmniejszyć opory zasysanego powietrza. Moim zdaniem odpada.

www.retro-renault.pl
 
Zero
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2008 22:44
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

Chłopaki stożek wcale nie zmniejszy w tym przypadku podciśnienia i to że kolega ma gaz nie ma znaczenia ale jak zostawisz tą puche od seryjnego filtra to zmieni się tylko cyrkulacja powietrza co może poprawić dźwięk ale znacząco pogorszyć może osiągi

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
CyccX
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2008 23:05
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

bu Sad

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
Zero
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2008 23:13
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

Jeżeli co kolego zależy aby auto dawało fajny dźwięk to zacznij od wydechu

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
maestro-nieaktywny
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2008 23:17
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

najlepiej na ten od 1,8 albo własny patent. przepust ma wiekszy, a jesli o sam dzwiek Ci chodzi... kwestia upodobań
 
Zero
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2008 23:20
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

maostro myślałem o normalnym rozwiązaniu a nie agrotuningu, to może lepiej maestro sobie załóz od calibry 2.0 16V cały wydech

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
maestro-nieaktywny
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2008 23:22
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

mi nie potrzebne są takie efekty. od 1,8 ma o ponad 1,5cm większą srednice przez co jest wieksza przepustowość spalin i sam silnik lepiej pracuje.

tak jakbyś tego nie wiedział mi dociąłeś z tą calibra ;]
 
rekin79
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2008 23:23
Awatar


Postów: 150

Data rejestracji: 12.10.2006 17:06
Skąd: -

CyccX jeśli chodzi Ci o sam dźwięk to może dodatkowo blowoffy w kolektorze ssącym?

www.retro-renault.pl
 
maestro-nieaktywny
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2008 23:25
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

nie dadzą nic.
 
rekin79
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2008 23:31
Awatar


Postów: 150

Data rejestracji: 12.10.2006 17:06
Skąd: -

maestro napisał/a:
nie dadzą nic.

Racja, przy tradycyjnym układzie zasilania ( podciśnieniowym) nic nie dają.
Zacząć trzeba od wydechu.

www.retro-renault.pl
 
Zero
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 04-07-2008 23:33
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

maestro tak jakbyś nie wiedział zmieniając średnice wylotu zmienia się cyrkulacja i rezonans spalin co nie zawsze poprawia osiągi lepiej jest wydech o seryjnych wymiarach zrobić jako przelotowy. Przy okazji pamiętajmy że aby jakie kolwiek modyfikacje w dolocie lub wydechu dały naprawde jakiś skutek trzeba by po modyfikacji udać się na przeprogramowanie kompa. To tyle ode mnie

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
maestro-nieaktywny
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2008 00:00
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

pisze to co jest sprawdzone
 
Zero
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2008 00:05
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

Nie chce mi się polemizować jak mi pokażesz wyniki na hamowni to przyznam ci racje

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
CyccX
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2008 14:07
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

hehe Panowie spokojnie, Smile Smile rozjem ! pytałem się tylko o stożek czy w taki sposob jak ja se wymyśliłem jest sens go montowania Grin. Wydech własnie zamuwiłem i "idzie" do mnie ale ze z 2 konca polski i poczta strajkuje.. trwa to kapke. Odrazu mowie ze jest to moj pierwszy wydech i praktycznie jak agrotuning. z allegro za 100zł Pfft ehehhe . pozatym mysle ze koncowy tłumik juz nie ma az takiego znaczenia na ten cały rezonans spalin itp, jesli jest strata juz rzeczywiście to bardzo minimalna. pozdrawiam ;]

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
Zero
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2008 14:27
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

My się nie kłucimy poprostu maestro mówi mi coś to niech poprze to dowodami Pfft końcowy tłumik nie ma znaczenia ale za 100 zł to jego jakość i dźwięk jaki będzie dawał nie będą chyba najlepsze

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
tomqu
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2008 16:53
Awatar


Postów: 464

Data rejestracji: 29.07.2007 13:58
Skąd: -

Hmm buczeć to na pewno będzie Grin Co do stożka i gazu to jest to kontrowersyjny temat ja znam parę osób które maja taki zestaw i to nawet chodzi. Co do wydechu i zwiększania średnicy wydechu to tez to powinno być jakoś policzone bo jak za bardzo zwiększyć to będzie zbyt mała prędkość wylotowa spalin i będzie jeszcze bardziej muliło także przy seryjnym silniku to ja bym ewentualnie usunął kata środkowy tłumik i przelotowy na tył a z dolotem to tez nie jest tak łatwo bo dużo zależy od długości i średnicy dolotu i pasowałoby tez to policzyć. Ja dałem sobie z tym spokój bo ciężko jest uzyskać dobry efekt a pogorszyć można przy jakiś przeróbkach silnika to by sie może opłacało.


Moje auto: Clio II Ph1 dti RXE, diesel, 220000km
 
maestro-nieaktywny
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2008 18:31
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

wiem naocznie. zmieniony wydech od 1,8s do 1,7. chodzi aż miło.

f3n na osprzecie f3p mono też chodzi swietnie ;] i też sprawdzone Wink
 
tomqu
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 05-07-2008 21:28
Awatar


Postów: 464

Data rejestracji: 29.07.2007 13:58
Skąd: -

hmm to fajnie ze chodzi świetnie ale czy takie rzeczy można stwierdzić naocznie ?? np. stożek często powoduje zmniejszenie momentu i wtedy wykres momentu robi się "nierówny" i robi złudzenie przyrostu mocy czy momentu a na hamowni okazuje sie ze sie zmniejszył dlatego niestety większość taki przeróbek w domu nie kończy sie za dobrze (ale nie jestem im przeciwny)

co do pierwszego posta to można sprobować zamontować stożek do seryjnej puszki jeżeli będzie ci sie podobało to zostawić, ja mam E7j i też myślałem o czymś takim


Moje auto: Clio II Ph1 dti RXE, diesel, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: