Menu główne
Forum
Klubowicze
przemo0020 |
Dodany dnia 23-07-2008 23:55 |
Postów: 189 Data rejestracji: 14.03.2006 23:51 Skąd: - |
Witam.
Mam ranie 1,4E na mono wtrysku z przebiegiem prawie 180tyś. Chce ją zagazować i proponują mi instalacje LOVATO co o tych instalacjach sądzicie? Jak te silniki reagują na gaz Czy zdarzają się jakieś awarie Na co zwrócić uwagą przed zgazowaniem rani Żeby jej nic nie zaszkodziło. Edytowane przez Krzychup dnia 11-01-2009 12:17 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 198000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-07-2008 23:55 |
ziebice1 |
Dodany dnia 24-07-2008 08:00 |
Postów: 358 Data rejestracji: 15.03.2006 17:33 Skąd: dolnośląskie Ziębice |
Według mnie to chybiony pomysł Renia ma już swoje lata i przebieg instalacja też ileś złotówek kosztuje. Gaz ma tędęcię zwrostową http://www.e-petr.... Ja miałem w swojej 19 silnik 1.800cm wersja RT i to był mój drugi i ostatni samochód na gaz i każdemu odradzam.
Adam
|
przemo0020 |
Dodany dnia 25-07-2008 06:58 |
Postów: 189 Data rejestracji: 14.03.2006 23:51 Skąd: - |
ziebice1 napisał/a: Według mnie to chybiony pomysł Renia ma już swoje lata i przebieg instalacja też ileś złotówek kosztuje. Gaz ma tędęcię zwrostową http://www.e-petr.... Ja miałem w swojej 19 silnik 1.800cm wersja RT i to był mój drugi i ostatni samochód na gaz i każdemu odradzam. Ale dlaczego odradzasz Co konkretnie się działo Z tego co czytałem i słyszałem to sa bardzo dobre silniki do gazowania. Swoje lata może ma ale była robiona cała góra silnika czyli kompletny remont głowicy i oczywiście uszczelka pod głowicą wiec silniczek cyka sobie. Proszę tez o wypowiedzi innych.. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 198000km
|
|
|
ziebice1 |
Dodany dnia 25-07-2008 08:38 |
Postów: 358 Data rejestracji: 15.03.2006 17:33 Skąd: dolnośląskie Ziębice |
Jaa kupiłem swoją Renię już zagazowaną gaz był założony od 4 miesięcy,nie kupiłem od handlarza tylko od znajomej poprostu straciłaa pracę. Samochód na LPG śmigał jak ta lalaa problemy pojawiały się gdy chciałem pogonić ją tylko na PB max obr.2500 i pedał w podłodze.
Psełdo-fachowcy radzili mi wymianę : Monowtrysku sondy lambda katalizatora dopiero potem trafiłem do moim zdaniem prawdziwego fachowca i okazało się że podczas jazdy na gazie z chwilą przełączenia na bezynę komputer bierze ustawienia z gazu i wariuje. Koleś zresetował komputer "nie to auto" dlatego żadnego już auta na podtlenek LPG. Adam
|
Graby |
Dodany dnia 25-07-2008 09:40 |
Postów: 119 Data rejestracji: 03.04.2007 18:18 Skąd: - |
ja mam instalacje lovato I generacji od jakichś 60 tys km i sprawuje sie idealnie, żadnych większych kłopotów poza wymianą filterka , no i nawet przy obecnej cenie gazu 100 km robie za 22złote a nie 40
nowy nabytek AUDI A3 1.9 TDI 110KM 2000r 197 000 tys. ale reniucha zostaje
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 234000km
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 25-07-2008 10:01 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Jak gaz bedzie zakladałjakiś paprak a tak najwyraźniej było w przypadku kolegi który stał sie AntyLPG, to niestety nawet najdrozsza instalacja nie bedzie prawidłowo dzialać a w skrajnych przypadkach zniszczy silnik. Podstawą jest wiec dobry montaż i przede wszystkim dobra regulacja Nie bez znaczenia jest tez prawidłowe uzytkowanie instalacji czyli np. rozgrzewanie silnika na PB , oraz uzywanie PB i całego ukladu paliwowego. Bo czesto posiadacze LPG stają sie nazbyt oszczędni i zapominaja o tym ze silnik pierwotnie pracował na PB a obu tych układów nalezy uzywać. Jezeli proponują ci instalacje LOVATO ( NIE LOVTEC bo to podróbka słowacka o ile dobrze pamietam) to polecam ją jak najbardziej. Reduktory mają naprawdę dobre i trzymające parametry ( po regulacji). Tak samo dobre reduktory produkuje LANDI RENZO ( 2 lata u mnie bez zadnego ruszania ). Reszta to oczywiscie dobór prawidlowego miksera i odpowiedni montaz. |
jama |
Dodany dnia 25-07-2008 10:32 |
Postów: 186 Data rejestracji: 06.04.2006 00:17 Skąd: - |
ziebice1 napisał/a: Jaa kupiłem swoją Renię już zagazowaną gaz był założony od 4 miesięcy,nie kupiłem od handlarza tylko od znajomej poprostu straciłaa pracę. Samochód na LPG śmigał jak ta lalaa problemy pojawiały się gdy chciałem pogonić ją tylko na PB max obr.2500 i pedał w podłodze. Psełdo-fachowcy radzili mi wymianę : Monowtrysku sondy lambda katalizatora dopiero potem trafiłem do moim zdaniem prawdziwego fachowca i okazało się że podczas jazdy na gazie z chwilą przełączenia na bezynę komputer bierze ustawienia z gazu i wariuje. Koleś zresetował komputer "nie to auto" dlatego żadnego już auta na podtlenek LPG. Być może miałeś instalację I generacji bez emulatora sondy lambda. Cała zabawa kręci się wokół tejże własnie sondy, która odpowiedzialna jest za skład mieszanki wtrysku paliwa- dopóki auto pracuje na Pb wszystko jest idealnie-sonda generuje impulsy do sterownika i na tej podstawie komputer dobiera skład mieszanki. W momencie przełączenia na LPG zmienia się zasilanie silnika paliwem, a sonda generuje sygnał, który wywołuje błąd w komputerze i zostaje zapamiętany- sterownik przełącza się w tryb awaryjny i nawet po ponownym przełączeniu na PB silnik pracuje w trybie awaryjnym. Potrzebny jest wówczas reset kompa. Dobra instalacja LPG zawiera emulator sondy lambda, który w momencie załączenia gazu nasladuje jej impulsy i komputer samochodu zostaje "oszukany" w ten sposób, w związku z czym nie widzi różnicy w zasilaniu paliwem. W nowszych autach ,gdzie jest kontrolka check engine zapala się ona w momencie błędu, co przy najtańszej instalacji gazownicy wyeliminowali poprzez odcięcie lampki przekaźnikiem, że niby wszystko jest ok - ale nie dla silnika ... Były właściciel Renault 19 rocznik 93 ph2 F3N
|
|
|
andziol |
Dodany dnia 28-07-2008 19:35 |
Postów: 16 Data rejestracji: 22.04.2008 13:51 Skąd: - |
Witam ja w swojej reni , silnik 1721 mono wtrysk mam instalacje gazowa LOVATO od 6 lat i wszystko chodzi jak trzeba , najwazniejsze zeby pamietac o regularnych wymianach filtrow powietrza , gazu itp no i w przypadku gazu trzeba sie liczyc z tym ze czesciej bedzie sie wymienialo takie podzezpoly jak kopulka , swiece , przewody. Ogolnie powiem tak wkladasz troche kasy , ale jak masz zamiar pojezdzic tym autem to sie oplaca (nawet przy takim przebiegu) Wczoraj zatankowalem gaz za 2,05 . Jeden minus w reno jest taki ze zamontowanie butli z gazem w kole jest drozsze , ja mam walec w bagaznik no i zajmuje jakies 1/3 powierzchni. A co do cen gazu to przy zimie one rosno z tego powodu ze mieszanka gazu propan-butan jest bogatsza. No to tyle , ciesze sie jesli pomoglem Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 110000km
|
|
|
laszek_87 |
Dodany dnia 12-03-2010 22:28 |
Postów: 9 Data rejestracji: 01.02.2009 21:12 Skąd: - |
Jeśli chodzi o Reduktory Lovato to jak najbardziej polecam.Odradzić mogę napewno reduktory Tomasetto, miedzy innymi Asterik AT/07. założyli mi taki w kwietniu 2009r, przez 2 miesiące byłem zadowolony(8l trasa/9,5mieszany przy ostrej jeździe) później trasa 10l/mieszany 12l a teraz trasa 12l/mieszany 14l oczywiście przy spokojniutkiej jeździe bo już nie wyrabiałem z tym spalaniem. jeździłem po gazownikach, wydawałem kasę na regulacje każdy mówił że wszystko jest dobrze a spalanie z czasem coraz wiekszy. Wymieniłem nawet membramy (150zł membramy+wymiana+regulacja) dopiero kumpla znajomy, łeb ma do tego nawet nie widział jaką mam instalacje, powiedziałem mu przez telefon instalacje i objawy od razu powiedział mi żebym zmienił parownik na Lovato bo Tomasetto to ścierwo. gdyby wczesniej któryś z gazowników mi powiedział ze to są gówniane reduktory to bym zaoszczedził sporo kasy
Edytowane przez Krzychup dnia 13-03-2010 06:25 Renault 19 Ph2 1.8 benzyna + LPG 90KM, pełna elektryka oprócz lusterek
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |