23 Kwietnia 2024 12:57:39
Zdjęcia użytkowników
mattul djmiro14
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Zdejmowanie bebna 
tomek1405
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2008 12:22
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Wbrew opini wielu nie jest wcale takie proste I stad moje pytanie bo mecze sie z tym gownem od dwoch dni jak sciagnac beben i nie mowcie mi ze wystarczy ciagnac bo nie da rady odsuwanie szczek tez nie dalo nic w instrukcji zmiany szczek pisze ze trzeba wyciagnac tzw pierscien i ze wtedy niby zejdzie tylko ze jego tez nie da rady ruszyc dolaczam foto.

http://www.fotosi...1d4ee.html

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 06-09-2008 12:22
Awatar
andrzej_52759
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2008 12:39
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 29.03.2008 18:51
Skąd: -

powinien zejść prawdopodobnie jest zapieczony,zardzewiały lub kiedyś jakiś macher coś kombinował.Duży ściągacz powinien załatwić sprawę
 
sas260
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2008 12:48
Awatar


Postów: 249

Data rejestracji: 10.09.2005 13:49
Skąd: mazowieckie
Radom

no to kolego masz przerabane, Pfft mialem taki przypadek u siebie , nie mogłem zdjąć bebna , stukalem pukałem i nic nawet belke wykreciłem zeby bylo łatwiej , ale ten pierscien co masz na zdjeci po prostu od spodu skorodował . i problem rozwiazalem Boschem Smile ale musialem wymienic bebny i okladziny

Usługi budowlane
Tel kont. 0508614098
gg : 5973219

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 190202km
 
sCATman
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2008 13:02
Awatar


Postów: 1111

Data rejestracji: 17.09.2007 21:48
Skąd: łódzkie
Bełchatów

koledzy najleprzy i podstawowy sposób ściągania bebnów
to jak kolega andrzej 52759 napisał sciągacz trój lub cztero ramienny zakładasz na bęben srodek sciagacza na piaste i heja ale jezeli masz zapieczone łozysko to wyciągni najpierw ta zawleczke co jest na łozysku i na twoim zdjęciu
może być tak że i łożyska bedziesz miał do wymiany jak ci sie rozczepi ale to już mały koszt jak dobrze poszukasz
ja tak musiałem u siebie zrobić
aaaa
nie zapomnij póxniej beben przetoczyć
powodzonka


Czarna R19 oddała za mnie życie, twój czas nadszedł ku koncowiSad
Młodsza siostra "Megi" classic'czna kochanka

NIC NIE MUSZE

Moje auto: Renault Megane Kombi 2.0 16V, benzyna+LPG, 152000km
 
tomek1405
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2008 13:29
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Senk w tym ze tej zawleczki nie ma czym wyciagnac bo cholera tak mocno siedzi lozysko wyglada calkiem rzesko. I moje pytanie po co przetaczac?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
kudlaty
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2008 13:48
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

bo jak masz stary bęben to zrobił się na nim rant i żeby dobrze ustawić szczeki i potem założyć bęben musisz przetoczyć rant, ja mam trochę inaczej zrobione bez przetoczenia, mam stare bębny które się kwalifikują do wymiany ale jeszcze jakoś tam sie na nic turlam i po prostu szlifierka zjechany rancik który się zrobił Wink

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
sCATman
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2008 13:50
Awatar


Postów: 1111

Data rejestracji: 17.09.2007 21:48
Skąd: łódzkie
Bełchatów

Ale ty masz zamiar co z tym bebnem robić wymienać szczęki ?? jezeli tak to musisz od wewnątrz przetoczyć żeby rant zlikwidowac bo następnym razem jak coś bedziesz chciał coś zrobic to bedziesz sie tak samo meczył a co do zawleczki musisz kombinować (są tzw. kombinerki które przy ścisku dłonią one sie rozchodzą)


Czarna R19 oddała za mnie życie, twój czas nadszedł ku koncowiSad
Młodsza siostra "Megi" classic'czna kochanka

NIC NIE MUSZE

Moje auto: Renault Megane Kombi 2.0 16V, benzyna+LPG, 152000km
 
takeoff
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2008 14:29
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

efekt zakladania bebna na sucho to jest.
zciagacz tylko i wylacznie.
Ja to tak robilem:
[img]http://images50.fotosik.pl/8/b26bb53b2dd87711m.jpg[/img] is not a valid Image.
Jak lozysko sie rozdzieli to maly flex ale z glową.

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
WoZnY
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2008 16:03
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Po raz kolejny podam swój sposób. Jak już masz odkręcone koło, i nakrętkę na piaście pozostaje przykręcić spowrotem koło (ale bez nakrętki na piastę). Zamiast lewarka koziołek, kilka cegieł, pieniek (kto co woli) I tak sobie wisi koło w powietrzu łapiesz za nie i ciągniesz ile możesz, przy tym obracając raz w lewo raz w prawo. Można przed tym jeszcze opukać po oponie np. kopiąc nie ma wyjścia zejść musi!

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
pavko
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2008 16:45
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 10.11.2005 10:42
Skąd: mazowieckie
Warszawa

ja preferuję metodę przedmówcy ale na gołej 13 calowej stalówce (łatwiej w łapki złapać - za rant)...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
takeoff
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2008 20:29
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

WoZnY napisał/a:
Po raz kolejny podam swój sposób. Jak już masz odkręcone koło, i nakrętkę na piaście pozostaje przykręcić spowrotem koło (ale bez nakrętki na piastę). Zamiast lewarka koziołek, kilka cegieł, pieniek (kto co woli) I tak sobie wisi koło w powietrzu łapiesz za nie i ciągniesz ile możesz, przy tym obracając raz w lewo raz w prawo. Można przed tym jeszcze opukać po oponie np. kopiąc nie ma wyjścia zejść musi!


To zadziala na ranty na bebnie ale nie na zatarte lozysko na piascie

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
Hugo
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2008 22:08
Awatar


Postów: 1283

Data rejestracji: 28.02.2005 08:29
Skąd: -

takeoff napisał/a:
WoZnY napisał/a:
Po raz kolejny podam swój sposób. Jak już masz odkręcone koło, i nakrętkę na piaście pozostaje przykręcić spowrotem koło (ale bez nakrętki na piastę). Zamiast lewarka koziołek, kilka cegieł, pieniek (kto co woli) I tak sobie wisi koło w powietrzu łapiesz za nie i ciągniesz ile możesz, przy tym obracając raz w lewo raz w prawo. Można przed tym jeszcze opukać po oponie np. kopiąc nie ma wyjścia zejść musi!


To zadziala na ranty na bebnie ale nie na zatarte lozysko na piascie



i tu Takeoff ma racje !

ja mam dorobiony sciagacz podobny do Twojego Wink tylko na 4 mańki Smile na srodku jest sruba chyba 16 albo wieksza bardzo twarda i dobra grzechotka i poszli przodem Smile)) sciagalem juz tyle bębnów tym, ale czasami odchodziły okladziny Smile

zycze powodzenia jak zawine do babci to cykne foto swojego sciagacza zrobionego ze starej piasty Smile pozdrawiam Smile

>>>POZDRAWIAM<<<
Nie jeżdźij szybciej niż lata twój anioł stróż

YAMAHA POWER ! Grin

Moje auto: bolid ;))), diesel, 999999km
 
WoZnY
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 06-09-2008 22:23
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Chłopaki mówta co chceta. Ja tam tak ściągam nawet jak łożysko "zapieczone" - choć tak naprawdę powinno być zardzewiałe, bo jak ktoś nakładał na piastę to zapomniał posmarować smarem i rdza swoje zrobiła. Jak założysz koło to spokojnie młotkiem możesz w opony popukać, lub przez kantówkę w felgę gwarantuję że zejdzie, młotkowi nic się jeszcze nie oparło, tak samo jak końcówki drążków Grin

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
takeoff
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 07-09-2008 14:29
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

WoZnY napisał/a:
Jak założysz koło to spokojnie młotkiem możesz w opony popukać, lub przez kantówkę w felgę gwarantuję że zejdzie, młotkowi nic się jeszcze nie oparło, tak samo jak końcówki drążków Grin


A ja s ie upre ze niezejdzie czasami ;]
Mi ten plaskownik stalowy o grubosci 1cm pogielo!
Zerwalem gwint w srubie a wzmacniana wyrwala gwint w tej sztabie.

Nie bylo prosto. W koncu po pogieciu tej sztaby (jaka to sila musi byc?) i paru nakretkach od spodu strzelilo i zeszlo.

Ciekawe ze lozysko sie nierozlazlo.
Jak bedziesz szarpal kolem to na bank rozlezie sie lozysko

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
WoZnY
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 07-09-2008 14:48
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Nie przekonamy siebie i już. Dodam tylko, że jak już naprężyłeś ten ściągacz wystarczyło puknąć w piastę i pewnie by puściło. Powiem tak, każdy ma swój sposób i znam takich co potrzeba im ściągaczy do końcówek drążków i takich co im nie potrzeba. W obydwu przypadkach nic nie jest pogięte ani rozklepane. Tyle odemnie.

Trzymam kciuki za autora wątku! A co do płaskownika to musiał być z kiepskiej stali. Poza tym płaskownik to przenosi obciążenia ale nie w płaszczyźnie którą zastosowałeśGrin

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
takeoff
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 08-09-2008 09:39
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

WoZnY napisał/a:
Poza tym płaskownik to przenosi obciążenia ale nie w płaszczyźnie którą zastosowałeśGrin


Strach sie bac ;] to kawalek konstrukcji mostu :/
W szczecinie robili 2 mosty. Cwiknlem kawal upalonej belki i flexem sobie dociolem potrzebny ksztalt.
Fakt jest taki ze niezachartowany metal ;]

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
GrzesiekLca
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2009 22:55
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

Jutro będę wymieniał szczęki i cylinderki i mam pytanie: trzeba koniecznie w każdym przypadku przetaczać bęben? Dodam,że dzisiaj zablokowało mi lewe tylne koło,ale ruszyłem do tyłu i trochę puściło.

Edytowane przez GrzesiekLca dnia 27-01-2009 22:58
VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2009 22:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nie trzeba, ale jak zdejmiesz i nie bedzie wyjscia no to... Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
GrzesiekLca
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2009 23:01
Awatar


Postów: 4134

Data rejestracji: 21.01.2006 13:55
Skąd: dolnośląskie
Legnica

trochę mi się zagrzał bęben...

VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V

Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
 
WoZnY
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2009 23:57
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

zgrzyta bo pewnie okładzina się odkleiła od szczęki. Jak rozkręcisz będziemy dalej się martwić.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: