Menu główne
Forum
Klubowicze
GrzesiekLca |
Dodany dnia 08-09-2008 21:33 |
Postów: 4134 Data rejestracji: 21.01.2006 13:55 Skąd: dolnośląskie Legnica |
Powrót do tematu FAQ - Układ elektryczny
Powrót do działu Układ elektryczny Więc zacznę od tego,że obalam to że trzeba wyjmować chłodnicę ( mowa o wersji bez klimy). Sam dzisiaj wymieniałem i rozbierałem 2 alternatory w 16v;] A więc zaczynamy: 1.Obowiązkowo odłączamy 2 klemy z akumulatora 2.Luzujemy śrubę od naciągania paska, a następnie odkręcamy tą w bloku i co trzyma alternator i wyciągamy cały ten mechanizm naciągu. 3.Odkręcamy długą śrubę pod spodem alternatora i ją wybijamy, wyjmujemy ją razem z kawałkiem blachy. 4.Odkręcamy 2 śrubę która trzyma alternator i łączy jednocześnie blachę,która jest przykręcana za kołem pasowym,a z drugiej strony wspornik,musimy jeszcze go odkręcić od bloku. 5.W tej chwili mamy alternator "luzem" i odłączamy 2 przewody i kostkę. 6.Odkręcamy 2 imbusy z kolektora i bierzemy płaski klucz 15 i odkręcamy śrubę za kołem pasowym tak na ok 1,5 cm i uwaga Ta blacha wyjdzie bez problemu,bo nie ma w niej otworu,a wycięcie w kształcie "U" 7.Odpinamy gumę co trzyma kompa i następnie wyciągamy go po wcześniejszym odłączeniu złącza 8.Alternator mamy na wierzchu. Tyle jeśli chodzi o wyciąganie. Dodam,że robiłem to 1 raz w życiu i nie było źle jak to mówili Przydatne/konieczne narzędzia: Zestaw kluczy nasadowych + grzechotka, długa tak z 15cm przedłużka do grzechotki, płaski śrubokręt, oderdzewiacz lub wd-40, mała szczotka druciana do czyszczenia styków lub jak to w moim przypadku specjalny spray do styków, klucz płaski 15, szmatki, pojemnik na elementy + MOCNE NERWY... FOTKI: Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 22-09-2008 17:04 VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V
Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
|
renault19.pl | Dodany dnia 08-09-2008 21:33 |
CyccX |
Dodany dnia 08-09-2008 21:37 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
brawo
VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 09-09-2008 16:20 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
temat powędrował do Faqa |
|
|
Azazel |
Dodany dnia 20-06-2013 01:03 |
Postów: 434 Data rejestracji: 19.07.2006 23:33 Skąd: śląskie Gliwice |
Jestem aktualnie na etapie demontażu alternatora i mam kilka pytań do podanej instrukcji.
GrzesiekLca napisał(a): 2.Luzujemy śrubę od naciągania paska, a następnie odkręcamy tą w bloku i co trzyma alternator i wyciągamy cały ten mechanizm naciągu. która śruba jest która ? może dało by rade na jakiejś fotce zaznaczyć ? cały mechanizm naciągu znaczy pasek + blacha ? 3.Odkręcamy długą śrubę pod spodem alternatora i ją wybijamy, wyjmujemy ją razem z kawałkiem blachy. 4.Odkręcamy 2 śrubę która trzyma alternator i łączy jednocześnie blachę,która jest przykręcana za kołem pasowym,a z drugiej strony wspornik,musimy jeszcze go odkręcić od bloku. "2 śrubę która trzyma alternator" ? o której mowa ? i jak ten wspornik odkręcić ? 5.W tej chwili mamy alternator "luzem" i odłączamy 2 przewody i kostkę. gdzie dokładnie się te przewody i kostka znajdują ? rozebrałem już część a jeszcze ich nie widze. 6.Odkręcamy 2 imbusy z kolektora i bierzemy płaski klucz 15 i odkręcamy śrubę za kołem pasowym tak na ok 1,5 cm i uwaga Ta blacha wyjdzie bez problemu,bo nie ma w niej otworu,a wycięcie w kształcie "U" kurcze gdzie te imbusy ? a dojście do tej sruby za kołem pasowym to jakaś masakra... płaskim kluczem raczej cięzko sie tam dostać. z góry dziękl za każdą podpowiedź Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach, Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 20-06-2013 01:30 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wybacz, bo jestes tu długo i dziwią mnie Twoje pytania. Naciąg to klucze 10 i 13, a mocowanie to klucz 16. To wszystko powinno wyjasnic. Po za tym jak zwolnisz naciąg to wszystko sie robi proste i oczywiste
Kostka i dwa przewody do odkrecenia (8 i 10 klucz) znajdują sie na przeciwnej stronie niż koło pasowe PS. Nie wiem po co wykrecac koło pasowe. Jeśli nie masz klimy i wspornika zaraz z prawej strony alternatora przykreconego dodatkowo do bloku/głowicy to wychodzi w prawo, jeśli masz to luzujesz blache od strony pasków i wychodzi w lewo. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Azazel |
Dodany dnia 20-06-2013 16:15 |
Postów: 434 Data rejestracji: 19.07.2006 23:33 Skąd: śląskie Gliwice |
maestro napisał(a): wybacz, bo jestes tu długo i dziwią mnie Twoje pytania tym razem ci wybacze jestem tu długo, ale nie wyciągałem jeszcze alternatora z 16V nie mam klimy, ale mam wspornik od prawej strony. nie pisałem ze kolo pasowe chce wyciagac, tylko pytałem jak tą śrubu obok koła wykręcić na te 1,5 cm ? bo płaski klucz mi tam nie podchodzi... Edytowane przez Azazel dnia 20-06-2013 16:32 Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach, Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 20-06-2013 17:29 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
cyknij pan fotke musisz poluzowac naciag (nakretka na klucz 10), odkrecic srube na 16stke, i ewentualnie jeszcze przy naciągu na 13stke) i wszystko powinno zaczac sie ruszac.
ciekawe co z blacha kreconą do kolektora. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Azazel |
Dodany dnia 21-06-2013 09:24 |
Postów: 434 Data rejestracji: 19.07.2006 23:33 Skąd: śląskie Gliwice |
udało mi się wczoraj większość zdemontować tylko, że ja ten mechanizm naciągu miałem na same 13stki, próżno szukałem 10tki została mi ta jedna śruba za kołem pasowym, którą trzeba poluzować żeby wyszła blacha. z drugiej strony altka odkręciłem wspornik i została blacha na jedną śrube do której musze dziś dłuższej grzechotki użyć. Poniżej fotki.
Azazel dodał/a następującą grafiki:
Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach, Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 21-06-2013 20:01 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
A ta nakretka na jaki klucz?
maestro dodał/a następującą grafikę:
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Mateo |
Dodany dnia 21-06-2013 21:04 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
Tą czarną blachę na dole trzymają 2 śruby. Jedna jest na wierzchu a druga za kołem pasowym. Tą widoczną odkręcamy do końca a ta za kołem tylko delikatnie luzujemy gdyż nie ma potrzeby jej wykecania do końca. Klucz chyba 16.
Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
Azazel |
Dodany dnia 22-06-2013 01:15 |
Postów: 434 Data rejestracji: 19.07.2006 23:33 Skąd: śląskie Gliwice |
maestro napisał(a): A ta nakretka na jaki klucz? 13-stka Mateo napisał(a): Tą widoczną odkręcamy do końca a ta za kołem tylko delikatnie luzujemy gdyż nie ma potrzeby jej wykecania do końca. Klucz chyba 16. tyle już wiem tylko jak ją poluzowac ? płaski i odgiety oczkowy nie podchodzą, nasadka też nie... Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach, Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
Mateo |
Dodany dnia 22-06-2013 08:49 |
Postów: 1915 Data rejestracji: 31.01.2006 23:32 Skąd: łódzkie Pajęczno |
@Azazel O ile pamiętam to luzowałem płaskim tyko trzeba go pod szlifować było.
Treść dodana dnia 22 czerwiec 2013 07:50: @maestro W wersji z klima jest naciąg na 10 Edytowane przez Mateo dnia 22-06-2013 08:50 Moje auto: Renault Megane CC, Phase I, 2005r., benzyna, F4RT 2.0 16v (1998/178KM)
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d
|
edzio |
Dodany dnia 22-06-2013 13:58 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
Tak od siebie dodam że wypinanie sterownika silnika nie jest koniecznościa Jeśli wyjmie się alternator z takiej jakby kołyski to pięknie wyłazi bokiem
Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
Azazel |
Dodany dnia 23-06-2013 12:11 |
Postów: 434 Data rejestracji: 19.07.2006 23:33 Skąd: śląskie Gliwice |
czyli żadnym 'normalnym' kluczem tej śruby poluzować się nie da ? Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach, Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
Bot |
Dodany dnia 23-06-2013 13:17 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
Ja już nie wiem czy wy jaja sobie robicie czy co tutaj.
@Azazel da się normalną 16nastką u siebie to robiłem http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
Azazel |
Dodany dnia 23-06-2013 16:09 |
Postów: 434 Data rejestracji: 19.07.2006 23:33 Skąd: śląskie Gliwice |
Bot napisał(a): Ja już nie wiem czy wy jaja sobie robicie czy co tutaj. @Azazel da się normalną 16nastką u siebie to robiłem Próbowałem 16-stką normalną, odgiętą, nawet szczypcami..., ale tu problem jest z dojściem do tej śruby. Kluczem w żadnen sposób nie idzie dobrze złapać za ten łeb, bo znajduje się on pod zagiętą blachą, a od przodu jest koło pasowe. Sprawdzałem też dojście od boku od reflektora i z drugiej strony, ale wynik ten sam. Co najwyżej troche objechałem tą śrube bo klucz sie zeslizgiwał... Jedyne co mi jeszcze przychodzi do głowy to demontaż refelektora i wtedy powinno być dojście od boku. Prosił bym o konstruktywne pomysły. Poniżej fotka z aktualnym stanem: -- up
Azazel dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Azazel dnia 25-06-2013 17:44 Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach, Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
morfi609 |
Dodany dnia 25-06-2013 17:53 |
Postów: 3692 Data rejestracji: 15.02.2009 20:02 Skąd: małopolskie Kraków |
@Azazel panie kolego odkrecic alternator to zaden problem jedynie problem jest np przy alternatorze 90 by go wsadzić albo wyjąć ale aleternator 70 jest łatwo wyjąć w strone własnie reflektora a która cie sróba meczy która nie mozesz odkrecić Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 181500km
|
maestro |
Dodany dnia 25-06-2013 18:44 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@morfi609 pewnie ta której u wielu juz nie ma. przeczytaj ostatnie posty.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Azazel |
Dodany dnia 26-06-2013 18:53 |
Postów: 434 Data rejestracji: 19.07.2006 23:33 Skąd: śląskie Gliwice |
morfi609 napisał(a): @Azazel panie kolego odkrecic alternator to zaden problem miało być konstruktywnie morfi morfi609 napisał(a): a która cie sróba meczy która nie mozesz odkrecić luknij na fotke, zamieściłem w ostatnim poście maestro napisał(a): @morfi609 pewnie ta której u wielu juz nie ma. przeczytaj ostatnie posty. znaczy się, że już jej nie przykręcali z powrotem ? ech... czyli chyba zostaje reflektor zdemontować... Jedziemy! Sunie pirelli na 19nastkach, Piszczą jak Farinelli ostatni kastrat! Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 170000km
|
|
|
Bot |
Dodany dnia 13-08-2013 17:30 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
Fotka z 16nastką nałożoną u mnie do odkręcenia:
http://www.fotosi...91b75.html No to faktycznie pewnie problem w większym altku bo u mnie 70ka i odkręcam bez problemu : ) [późno odpisuje dopiero zdjęćia zrzuciłem z komórki] http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |