Menu główne
Forum
Klubowicze
Mathus |
Dodany dnia 10-09-2008 21:56 |
Postów: 52 Data rejestracji: 07.08.2008 16:25 Skąd: - |
Chciałem zapytać czy da sie wymienić skrzynie automatyczna (padnięta) na manualną w R19 z silnikiem 1.4energy E6J Chodzi mi czy nie wiążą sie z tym jakies przeróbki. No i jaki jest koszt takiej przekładki u mechnika jeśli sie da of course...
Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 27-10-2008 00:21 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 200000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 10-09-2008 21:56 |
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 10-09-2008 22:00 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
pierwsze słysze zeby silnik e6j był oferowany w jakiej kolwiek wersji z automatem. da sie to zrobić ale musisz zobaczyc jaka skrzynia Ci podejdzie. czy typ jb1 czy jb3 lub bardzo rzadkie jb5. powinenes podpasować jaką kolwiek skrzynie o oznaczeniu jb3 xxx |
|
|
kullosiu |
Dodany dnia 10-09-2008 22:08 |
Postów: 2122 Data rejestracji: 17.02.2008 12:36 Skąd: - |
przerabiałem co prawda f3n z auto na manuala. Musiałem kupić
1. kompletne sprzęgło 2. półosie bo od automatu mają inną długość 3. skrzynia wraz z poduszkami i mocowaniami 4.lewarek 5.pedały. roboty jest troche. koszty większe niż regeneracja automatu ale nie żałuję zamiany szczególnie w jeździe w górach powodzenia TELETUBISIOM MÓWIMY STANOWCZE NIEEE
były renault 19 phII f3n, renault 19 ph II f3p Moje auto: Renault Scenic I ph II,, diesel, 178000km
|
Mathus |
Dodany dnia 10-09-2008 22:15 |
Postów: 52 Data rejestracji: 07.08.2008 16:25 Skąd: - |
A jednak istnieje cos takiego. Niewiem czy to orginalne, stoi w komisie na sprzedaż, a ja mam skrzynie manualną i taki sam silnik EJ6. Myślałem nad kupnem i przekładką, ale nie wiem jakie są koszty. maestro napisał/a: da sie to zrobić ale musisz zobaczyc jaka skrzynia Ci podejdzie. czy typ jb1 czy jb3 lub bardzo rzadkie jb5. A jak to sprawdzić, na co zwrocic uwage Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 200000km
|
|
|
preferent |
Dodany dnia 19-09-2008 19:02 |
Postów: 2 Data rejestracji: 25.06.2007 19:49 Skąd: - |
to samo robiłem , a koszty są nie tak duże i napewno o wiele mniejsze niż naprawa automatu,skrzynię dałem z 1,9D i hula.Cały koszt to : skrzynia 350zł pedały 100,lewarek 50 i sprzęgło z kołem zamachowym używanym 150 |
|
|
gibon1989 |
Dodany dnia 17-05-2010 15:34 |
Postów: 116 Data rejestracji: 09.12.2008 16:26 Skąd: podkarpackie Nowa Dęba |
A wiec co trzeba pokolei robic zeby wszystko ladnie i bez problemowo wyjac Jak poprawnie zdemontowac i zmontowac oraz z czym najwieksze problemy sa przy zmianie? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
edzio |
Dodany dnia 17-05-2010 19:05 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
Ja zaczełem od zdemontowania pedałów i zamontowania pedału sprzęgła i hamulca, w moim przypadku nie było mocowania pedałów do kolumny i grodzi silnika (automaty tak chyba mają). Dziura na linkę sprzęgła jest zaślepiona taką gumową zaślepką. Następnie możesz wywalić lewarek zmiany biegów i wsadzić gałkę I to byłoby na tyle w środku Rozczep półośki silnik ze skrzynią do góry. Silnik należy rozkręcić od skrzyni, wymienic koło zamachowe na to z manuala ze sprzęgłem Skręcić silnik, wpuścić do komory. Dobrze jest wymienić wiązkę silnika i jego sterownik Pospinać wszystko i cieszyć się jazdą Mi i Grzesiowi ta zabawa zajeła dwa dni pracy tak na spokojnie Na foto operacja wyciągania silnika ze skrzynią z dawcy
edzio dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez edzio dnia 17-05-2010 19:10 Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
gibon1989 |
Dodany dnia 17-05-2010 19:33 |
Postów: 116 Data rejestracji: 09.12.2008 16:26 Skąd: podkarpackie Nowa Dęba |
nie da rady bez wyciagania silnika ? jakos pooperowac skrzynia na boki ? A zeby wyjac lewarek automatu trzeba odkrecic katalizator ? bo widzialem ze wychodzi do dolu (przynajmniej mi sie tak wydawalo) i nie wiem czy sie zmiesci :/
Edytowane przez gibon1989 dnia 17-05-2010 19:34 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
edzio |
Dodany dnia 17-05-2010 19:43 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
@gibon1989: Wychodzi od dołu my mieliśmy odkręcony wydech na kolanku przy kolektorze wydechowym Wyszedł w miarę gładko
Łatwiej cokolwiek zrobić przy silniku jak masz go na wierzchu Próbowaliśmy opuścić sanki i wyjąć skrzynie automatyczną lewą stroną ale świnia jedna nie chciała z tamtędy wyjść Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
grzesio |
Dodany dnia 17-05-2010 19:51 |
Postów: 1231 Data rejestracji: 30.11.2008 19:54 Skąd: pomorskie Banino |
poszla gora Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 11755km
|
gibon1989 |
Dodany dnia 17-05-2010 19:52 |
Postów: 116 Data rejestracji: 09.12.2008 16:26 Skąd: podkarpackie Nowa Dęba |
bede probowal moze jednak wyjdzie bede robil zdjecia z postepow pracy powrzucam na forum Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
edzio |
Dodany dnia 17-05-2010 19:55 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
@grzesio: Noooo poszła skrzynia górą ale po jakich perypetiach Zdecydowanie lepiej jest wyciągać wszystko razem tj. silnik razem ze skrzynia
Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
maestro |
Dodany dnia 17-05-2010 19:58 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Dokładnie tak. Chyba że chcesz sie gibon męczyć z zawiasem i innymi zonkami wystepującymi po drodze. Skrzynia to raptem pare śrubek i dwie szpilki, rozrusznik 3 sruby, od dołu osłona 4 sruby, dwie poduszki od spodu, portki, paliwowe weze, chłodzenie i serwo i masz silnik na gorze. To sie tak mowi że duzo duzo.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
edzio |
Dodany dnia 17-05-2010 20:07 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
@maestro: Czasami więcej znaczy mniej
Tak jak mówi maestro do tego wiązki na silnik i heja do góry (ja rozrusznika ani alternatora nie ruszałem) Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
gibon1989 |
Dodany dnia 17-05-2010 20:40 |
Postów: 116 Data rejestracji: 09.12.2008 16:26 Skąd: podkarpackie Nowa Dęba |
no sie zobaczy moze cos pokombinuje z tym ze w garazu dopiero pod koniec tyg bede Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
borek88 |
Dodany dnia 18-05-2010 19:53 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
jak rozwiazaliscie podlaczenie wstecznego (chodzi o sygnal na swiatla) przy zmianie automatu na manual. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
edzio |
Dodany dnia 18-05-2010 20:01 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
@borek88: Ja miałem całą wiązkę silnika od manuala więc problem sam sie rozwiązał
Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
borek88 |
Dodany dnia 18-05-2010 21:15 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
moze ktos wie w ktorej kostce znajde sygnal na wsteczny przy automacie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
maestro |
Dodany dnia 19-05-2010 19:50 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Żeby Ci po primo chodził taki silnik po przekładce bez zmiany wiązki i kompa silnika to musisz zostawić kompa od skrzyni. Chce Ci sie? Ja bym poszukał wiązki i kompa od 1,8s.
Aha, od razu dodam że kompy silników przy trzybiegowych skrzyniach nie różnią się od tych przy manualach, tylko przy czterobiegowych są inne kompy niż w manualach. Co do wstecznych. Najprościej pociągnąć PLUS ZAPŁON pod jeden styk czujnika światła cofania, a drugi STYK pociągnąć do żarówki cofania. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
borek88 |
Dodany dnia 19-05-2010 23:09 |
Postów: 660 Data rejestracji: 10.04.2008 15:04 Skąd: wielkopolskie Słupca |
to moze mialem 3biegowa skrzynie nie bylo problemu z odpaleniem a wiazka zostala orginalna Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |