28 Marca 2024 10:22:52
Zdjęcia użytkowników
pawelw667 SHL89
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Zamiana skrzyni biegów z automatycznej na manualną 
Mathus
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2008 21:56
Awatar


Postów: 52

Data rejestracji: 07.08.2008 16:25
Skąd: -

Chciałem zapytać czy da sie wymienić skrzynie automatyczna (padnięta) na manualną w R19 z silnikiem 1.4energy E6J? Chodzi mi czy nie wiążą sie z tym jakies przeróbki. No i jaki jest koszt takiej przekładki u mechnika jeśli sie da of course...

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 27-10-2008 00:21
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-09-2008 21:56
Awatar
maestro-nieaktywny
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2008 22:00
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

pierwsze słysze zeby silnik e6j był oferowany w jakiej kolwiek wersji z automatem.

da sie to zrobić ale musisz zobaczyc jaka skrzynia Ci podejdzie. czy typ jb1 czy jb3 lub bardzo rzadkie jb5.

powinenes podpasować jaką kolwiek skrzynie o oznaczeniu jb3 xxx
 
kullosiu
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2008 22:08
Awatar


Postów: 2122

Data rejestracji: 17.02.2008 12:36
Skąd: -

przerabiałem co prawda f3n z auto na manuala. Musiałem kupić
1. kompletne sprzęgło
2. półosie bo od automatu mają inną długość
3. skrzynia wraz z poduszkami i mocowaniami
4.lewarek
5.pedały.
roboty jest troche.
koszty większe niż regeneracja automatu ale nie żałuję zamiany szczególnie w jeździe w górach Smile
powodzenia

TELETUBISIOM MÓWIMY STANOWCZE NIEEE!!
były renault 19 phII f3n, renault 19 ph II f3p

Moje auto: Renault Scenic I ph II,, diesel, 178000km
 
Mathus
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-09-2008 22:15
Awatar


Postów: 52

Data rejestracji: 07.08.2008 16:25
Skąd: -

A jednak istnieje cos takiego. Niewiem czy to orginalne, stoi w komisie na sprzedaż, a ja mam skrzynie manualną i taki sam silnik EJ6. Myślałem nad kupnem i przekładką, ale nie wiem jakie są koszty.

maestro napisał/a:
da sie to zrobić ale musisz zobaczyc jaka skrzynia Ci podejdzie. czy typ jb1 czy jb3 lub bardzo rzadkie jb5.


A jak to sprawdzić, na co zwrocic uwage?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 200000km
 
preferent
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 19-09-2008 19:02
Awatar


Postów: 2

Data rejestracji: 25.06.2007 19:49
Skąd: -

to samo robiłem , a koszty są nie tak duże i napewno o wiele mniejsze niż naprawa automatu,skrzynię dałem z 1,9D i hula.Cały koszt to : skrzynia 350zł pedały 100,lewarek 50 i sprzęgło z kołem zamachowym używanym 150
 
gibon1989
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2010 15:34
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 09.12.2008 16:26
Skąd: podkarpackie
Nowa Dęba

A wiec co trzeba pokolei robic zeby wszystko ladnie i bez problemowo wyjac Smile Jak poprawnie zdemontowac i zmontowac Smile oraz z czym najwieksze problemy sa przy zmianie?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
 
edzio
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2010 19:05
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

Ja zaczełem od zdemontowania pedałów i zamontowania pedału sprzęgła i hamulca, w moim przypadku nie było mocowania pedałów do kolumny i grodzi silnika (automaty tak chyba mają). Dziura na linkę sprzęgła jest zaślepiona taką gumową zaślepką. Następnie możesz wywalić lewarek zmiany biegów i wsadzić gałkęGrin I to byłoby na tyle w środkuSmile
Rozczep półośki silnik ze skrzynią do góry. Silnik należy rozkręcić od skrzyni, wymienic koło zamachowe na to z manuala ze sprzęgłemSmile Skręcić silnik, wpuścić do komory. Dobrze jest wymienić wiązkę silnika i jego sterownikSmile Pospinać wszystko i cieszyć się jazdąSmile
Mi i Grzesiowi ta zabawa zajeła dwa dni pracy tak na spokojnieSmile
Na foto operacja wyciągania silnika ze skrzynią z dawcySmile
edzio dodał/a następującą grafikę:
silnik2.jpg

Edytowane przez edzio dnia 17-05-2010 19:10
Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
gibon1989
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2010 19:33
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 09.12.2008 16:26
Skąd: podkarpackie
Nowa Dęba

nie da rady bez wyciagania silnika ? jakos pooperowac skrzynia na boki ? A zeby wyjac lewarek automatu trzeba odkrecic katalizator ? bo widzialem ze wychodzi do dolu (przynajmniej mi sie tak wydawalo) i nie wiem czy sie zmiesci :/

Edytowane przez gibon1989 dnia 17-05-2010 19:34
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
 
edzio
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2010 19:43
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

@gibon1989: Wychodzi od dołu my mieliśmy odkręcony wydech na kolanku przy kolektorze wydechowymSmile Wyszedł w miarę gładkoSmile
Łatwiej cokolwiek zrobić przy silniku jak masz go na wierzchuSmile Próbowaliśmy opuścić sanki i wyjąć skrzynie automatyczną lewą stroną ale świnia jedna nie chciała z tamtędy wyjśćAngry2

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
grzesio
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2010 19:51
Awatar


Postów: 1231

Data rejestracji: 30.11.2008 19:54
Skąd: pomorskie
Banino

poszla goraGrin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 11755km
 
gibon1989
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2010 19:52
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 09.12.2008 16:26
Skąd: podkarpackie
Nowa Dęba

bede probowal Smile moze jednak wyjdzie Smile bede robil zdjecia z postepow pracy powrzucam na forum Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
 
edzio
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2010 19:55
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

@grzesio: Noooo poszła skrzynia górą ale po jakich perypetiachSmile Zdecydowanie lepiej jest wyciągać wszystko razem tj. silnik razem ze skrzyniaSmile

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2010 19:58
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Dokładnie tak. Chyba że chcesz sie gibon męczyć z zawiasem i innymi zonkami wystepującymi po drodze. Skrzynia to raptem pare śrubek i dwie szpilki, rozrusznik 3 sruby, od dołu osłona 4 sruby, dwie poduszki od spodu, portki, paliwowe weze, chłodzenie i serwo i masz silnik na gorze. To sie tak mowi że duzo duzo.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
edzio
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2010 20:07
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

@maestro: Czasami więcej znaczy mniejGrin
Tak jak mówi maestro do tego wiązki na silnik i heja do góry (ja rozrusznika ani alternatora nie ruszałemSmile)

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
gibon1989
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 17-05-2010 20:40
Awatar


Postów: 116

Data rejestracji: 09.12.2008 16:26
Skąd: podkarpackie
Nowa Dęba

no sie zobaczy Smile moze cos pokombinuje Smile z tym ze w garazu dopiero pod koniec tyg bede Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
 
borek88
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 18-05-2010 19:53
Awatar


Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

jak rozwiazaliscie podlaczenie wstecznego (chodzi o sygnal na swiatla) przy zmianie automatu na manual.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
edzio
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 18-05-2010 20:01
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

@borek88: Ja miałem całą wiązkę silnika od manuala więc problem sam sie rozwiązałSmile

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
borek88
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 18-05-2010 21:15
Awatar


Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

moze ktos wie w ktorej kostce znajde sygnal na wsteczny przy automacie?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2010 19:50
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Żeby Ci po primo chodził taki silnik po przekładce bez zmiany wiązki i kompa silnika to musisz zostawić kompa od skrzyni. Chce Ci sie? Ja bym poszukał wiązki i kompa od 1,8s.

Aha, od razu dodam że kompy silników przy trzybiegowych skrzyniach nie różnią się od tych przy manualach, tylko przy czterobiegowych są inne kompy niż w manualach.

Co do wstecznych. Najprościej pociągnąć PLUS ZAPŁON pod jeden styk czujnika światła cofania, a drugi STYK pociągnąć do żarówki cofania.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
borek88
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 19-05-2010 23:09
Awatar


Postów: 660

Data rejestracji: 10.04.2008 15:04
Skąd: wielkopolskie
Słupca

to moze mialem 3biegowa skrzynie?
nie bylo problemu z odpaleniem a wiazka zostala orginalna

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 147000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: