Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 26-09-2008 22:49 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
...i ja dziś musiałem wymienić linkę. W końcu padło i na mnie Dla potomnych pasowało by coś nie coś napisać. - Ważne aby przy demontażu usunąć wszystko po starej lince. Konkretnie w moim przypadku w ścianie grodziowej została plastikowa tulejka od pancerza. Należało ją wydłubać śrubokrętem - Zakładając linkę na samoregulator należy pamiętać aby przełożyć ją nad pedałem przez pierwszy rowek tak aby przy ruchu pedałem linka się ruszała, a następnie podciągnąć zębaty półksiężyc do góry i przełożyć linkę przez drugi rowek zakończony tunelem w który zapada się końcówka linki. - Ostatnią operację manewru z pół księżycem robimy na całkowicie podniesionym pedale sprzęgła! - Następnie prowadzimy linkę w komorze silnika (ważne aby przed rozpoczęciem prac dokładnie przyglądnąć się jak i którędy biegnie linka) - Ostatnim etapem pracy jest umieszczenie linki w łapie sprzęgła. Należy ją delikatnie naciągnąć i umieścić w nacięciu łapy. *** Pozostałe porady *** Przed demontażem! Aby nie męczyć się z szukaniem "dziurki" w ścianie grodziowej, najlepiej wypiąć zbiorniczek wyrównawczy z gumowego uchwytu, odgiąć go w stronę silnika i dopiero wtedy przyglądnąć się dokładnie w którym miejscu linka wchodzi przez ścianę. Pomocne też będzie wymacanie sobie wszystkiego wcześniej, aby potem bez problemu trafić Po montażu! Kiedy już wszystko jest na swoim miejscu i zabieramy się do pierwszego wciśnięcia sprzęgła po zmianie linki należy pamiętać aby zrobić to delikatnie. Po prostu trzeba wcisnąć kilka razy pedał tak aby samoregulator się ustawił. Jeżeli zakupiona linka była odpowiedniej długości (czyt. w miarę dobrego producenta) wszystko powinno chodzić prawidłowo, czyli zdecydowanie lżej. Może się też zdarzyć że wraz z nową linką samoregulator ustawi się w trochę inny sposób. W moim przypadku sprzęgło bierze nisko, należy zwrócić uwagę aby nie brało zbyt nisko tak aby nie dochodziło do niepełnego wysprzęglenia. Powodzenia! ttimon |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 26-09-2008 22:49 |
djtigerpl |
Dodany dnia 30-09-2008 22:49 |
Postów: 48 Data rejestracji: 30.10.2007 11:47 Skąd: - |
Takich informacji szukałem...
Ja już 2gi raz z rzędu wymieniam... Za pierwszym razem napociłem się przy samym wyciągnięciu starej linki, a w efekcie auto i tak trafiło do mechanika z powodu braku mojej wytrwałości... koszt = 60zł Tym razem... postaram się zrobić to osobiście... I nawet linkę kupiłem lepszą - bo poprzednia za 28zł posłużyła mniej więcej 5 miesięcy [Nie za wiele ] choć nie ukrywam, że i kilometrów nawaliłem - większość w mieście - niestety. ...Jutro przedstawię wyniki zmagań Pozdrawiam. Edytowane przez djtigerpl dnia 30-09-2008 23:18 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 233000km
|
|
|
djtigerpl |
Dodany dnia 01-10-2008 10:24 |
Postów: 48 Data rejestracji: 30.10.2007 11:47 Skąd: - |
Zwycięstwo! Teraz dopiero widzę jak się dałem ograbić przy pierwszej wymianie... Faktem jest, że osoba z większymi "łapskami" nie ma łatwo. Mi aż tak źle nie poszło... Pierwsza próba - ominąłem wskazaną na zdjęciu "dzirukę" [img]http://images34.fotosik.pl/372/81d3f71c1e416821.jpg[/img] is not a valid Image. Foto by: Krzychup / Post ze zdjęciem >> http://www.renaul...pid=187060 Niby była założona ale nie dało rady wrzucić biegów 1,2 i wstecznego. Po naprawieniu błędu - przeoczenia... Wszystko pięknie hula... Dzięki za pomoc Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 233000km
|
|
|
GrzesiekLca |
Dodany dnia 22-10-2008 18:58 |
Postów: 4134 Data rejestracji: 21.01.2006 13:55 Skąd: dolnośląskie Legnica |
kup polską linex za 22zł i będziesz zadowolony
VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V
Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
|
GrzesiekLca |
Dodany dnia 22-10-2008 19:59 |
Postów: 4134 Data rejestracji: 21.01.2006 13:55 Skąd: dolnośląskie Legnica |
podłóż rozciętą nakrętkę miedz łapę a koniec linki i pomoże. W 16v tak miałem jak Ty
VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V
Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
|
ttimon |
Dodany dnia 22-10-2008 20:12 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
Wydaje mi się że właśnie tak jest z tańszymi. miałem przypadek że linka firmy hart (NIE POLECAM) była dobre 0,5 cm za długa. Ogólnie na ten problem Grzesiek podał chyba jedyne dobre lekarstwo podkładka i heja Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
ttimon |
Dodany dnia 23-10-2008 22:36 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
UWAGA! Broń Boże żeby Was nie podkusiło kupować linki marki HART Zerwała się po około 1000km! LOJALNIE PRZESTRZEGAM!
Ogólnie to ja pierdziele ale gówno Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 23-10-2008 22:37 Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
GrzesiekLca |
Dodany dnia 23-10-2008 22:40 |
Postów: 4134 Data rejestracji: 21.01.2006 13:55 Skąd: dolnośląskie Legnica |
ja polecam Polskie linex za 22zł W Częstochowie je robią,może jakieś święte
VW PASSAT B6 2.0 TDI 16V
Moje auto: VW Passat B6 HIGHLINE, diesel, 155368km
|
Zero |
Dodany dnia 23-10-2008 22:50 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
A ja może też dołoże pare groszy do tego tematu, co do szukania dziury przez którą linka wchodzi do autka to odsuwanie zbiorniczna jest zbędne wystarczy przy demontażu starej linki przywiązać do niej jakiś drut lub sznurek który przeciągniemy wraz ze stara linką do komory silnika potem przywiązujemy w miejsce starej linki nową i spowrotem wciągamy do środka, Po drugie nie trzeba koniecznie najpierw zachaczać linki na samoregulator bo można odwrotnie czyli najpierw na łape sprzegła a potem na samo regulator. A przy okazji czas wymiany takiej linki w jedną osobe to ok 15 minut
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
vader |
Dodany dnia 05-11-2008 20:45 |
Postów: 85 Data rejestracji: 19.10.2008 15:46 Skąd: śląskie Chorzów |
W końcu zmieniłem linkę, która od tygodnia już u mnie leżała. Zabawa okazała się nie łatwa, pierwszy raz to robiłem. Dostęp od kabiny tragiczny, w komorze silnika przeszkadzała aparatura od gazu. Ale po około 15 minutach pokonałem trudności i linka założona. Pedał sprzęgła stał się bardziej miękki, płynniej chodzi. Linka firmy COFLE-TELCO. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 176000km
|
ttimon |
Dodany dnia 05-11-2008 21:48 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
Jeszcze jedna sprawa. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na jedną rzecz. Mianowicie zauważyłem jedną zależność: Oryginalna linka jest miękka i elastyczna... natomiast im tańszy zamiennik (gorszej jakości) tym linka jest sztywniejsza twardsza i trudniej ją założyć w związku z powyższym... Warto może przyglądnąć się w sklepie naszej przyszłej lince Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
kuba100 |
Dodany dnia 05-11-2008 23:15 |
Postów: 816 Data rejestracji: 04.10.2007 11:38 Skąd: - |
Podobnie jak Ttimon nie polecam linek Harta-sa za dlugie i robi sie na nich krotkie przebiegi Polecam natomiast linke NK,jest stosunkowo tania i nie ma z nia zadnych problemow |
|
|
ribes |
Dodany dnia 07-11-2008 09:54 |
Postów: 171 Data rejestracji: 15.04.2008 18:16 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Zmieniłem zerwaną linkę Acco na Kager (dostępna w sieci FOTA), cena 30 zł. Największy problem miałem z wypięciem przelotki mocującej w ścianie grodziowej. Przy okazji warto sprawdzić w jakim stanie jest plastikowa tulejka wyciskowa przy dźwigni sprzęgła, a samą linkę dodatkowo przesmarować. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 148000km
|
momix |
Dodany dnia 17-11-2008 12:55 |
Postów: 410 Data rejestracji: 07.07.2008 17:18 Skąd: śląskie Czeladź |
UWAGA!
pamiętajcie (bo ja zapomniałem) jeśli odłączycie przewody od świateł STOP-u podłączcie je z powrotem ja odłączyłem podczas wymiany linki (żeby nie przeszkadzały) i o zgrozo ! po miesiącu zauważyłem że nie mam STOPÓW! aż cud że nikt mi nie wjechał... Renatka na PJ http://www.polska.../19/102668 i starsza...http://www.polska...t/19/60720 zapraszam do komentowania zdjęć
Polecam Szkolenia BHP http://www.bhp-mo... i inne usługi BHP i P.POŻ. dla małych firm na hasło "Renault19Klub" gratisy albo zniżki! Cała Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
|
mpkaras |
Dodany dnia 22-12-2008 13:18 |
Postów: 468 Data rejestracji: 25.05.2007 01:42 Skąd: mazowieckie Gostynin |
Ja tam już normalnie z tymi linkami nie wytrzymuje. W przeciągu jednego roku linka sprzęgła pękła mi czterokrotnie, co wcześniej w ogóle się nie zdarzało. Dwa razy poszła w centrum miasta, gdzie mieszkam, na głównym skrzyżowaniu, raz gdzieś na wiosce, a innym razem w trasie ok. 200 km od domu. Trzy razy oddawałem samochód z tym problemem do mechanika, nie wiem jaką linkę zakładali i czy robili to dobrze, ale jedno jest pewne, kasowali zawsze dobrze bo ok. 7 dych. Tym razem linkę kupiłem sam (DELCO) i sam postanowiłem ją założyć.
Po wyciągnięciu starej zauważyłem na niej ślady mocnego zagięcia i jakby przygniecenia (w tym miejscu puściła) dlatego dochodzę do wniosku, że nigdy więcej nie oddam samochodu z takim problemem do mechanika. Wymiana linki okazała się banalna (trochę to z początku trwało ale jak się zatrybiło o co kaman, to poszło...), dlatego apeluje: nie dawajmy zarabiać mechanikom na takich duperelach, szkoda czasu i pieniędzy. Edytowane przez mpkaras dnia 22-12-2008 13:19 Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
mxc |
Dodany dnia 24-01-2009 15:33 |
Postów: 10 Data rejestracji: 10.09.2005 22:46 Skąd: - |
Witam Panowie. dziś pojechałem zobaczyć do klienta samochód i obejrzałem , powiedziałem Do widzenia , wsiadam i Pękła linka sprzęgła przy pedale tylko druciki kujace :-) Mam pytanko stało sie to 15 minut temu stoją na innej dzielnicy , zostawiłem samochód. zamierzam w poniedziałek kupić linkę i ją założyć na ulicy . Od strony skrzyni wymontowałem, od strony pedałów zerwana, a i tak i tak nie mogę wyciągnąc jej ze ściany grodziowej, co ją tam trzyma? I jakie narzędzia musze użyć do wymiany? Aby zorganizować się i przyjechac tranwajem do samochodu nie mogę zabrać ze sobą całego warsztatu. Ostatnie pytanie czy do R19 1721cm3, 1993r jest tylko jeden rodzaj linki? Bardzo prosze o szybka odpowiedź. Pozdrawiam Maciek Szczecin |
|
|
adzik840 |
Dodany dnia 25-01-2009 14:54 |
Postów: 499 Data rejestracji: 05.01.2008 17:05 Skąd: - |
linka w scianie grodziowej jest zabezpieczona plastikowymi zapadkami mi nieudalo sie ich odblokowac ale srubokretem dalo sie ten element odblokowac [zniszczyc] na ulicy bedzie ciezko
co do dlugosci wedlug katalogow do wszystkich silnikow jest taka sama renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
|
maestro |
Dodany dnia 25-01-2009 15:03 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
różnią sie. do 94 roku wedlug katalogu są inne niż po 94. i silnikowo teoretycznie tez.
po za tym ja wyszarpywałem zawsze bo i tak na straty linka i wychodzilo ;] Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
GROKU |
Dodany dnia 25-01-2009 19:41 |
Postów: 176 Data rejestracji: 19.02.2005 23:55 Skąd: - |
GrzesiekLca napisał/a: kup polską linex za 22zł i będziesz zadowolony U mnie ta linka wytrzymała 3 tygodnie. Podejrzewam, że zrobili ją o parę milimetrów za długą, bo ciężko biegi wchodziły, a jak chciałem włączyć wsteczny to pojawiał się zgrzyt. Czasami musiałem włączać wsteczny na dwa wciśnięcia sprzęgła. Oddałem pękniętą linkę na reklamację, a dopłaciłem do linki włoskiej chyba kosztowała 34 zł. Po wymianie jak ręką odjął wszelkim dolegliwościom. I Sprzęgło zaczęło lżej chodzić. Renault 19 rocznik 1995
1700 cm F3N + GAZ BRC AT90E nadwozie 5d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 201000km
|
|
|
mxc |
Dodany dnia 25-01-2009 19:52 |
Postów: 10 Data rejestracji: 10.09.2005 22:46 Skąd: - |
to co poprostu mocno ciągnąć? Od strony reflektorów na maxa? bo od strony pedałów to nic nie widać, a od strony silnika też nie zabardzo. powiedzcie mi tylko czy zrobię to z pozycji stojącej , chodzi mi o to aby nie kłaść sie na ziemi? |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |