Menu główne
Forum
Klubowicze
kamil_renault_19 |
Dodany dnia 07-08-2005 16:33 |
Postów: 19 Data rejestracji: 23.06.2005 20:53 Skąd: - |
czy po zlikwidowaniu katalizatora i zamontowaniu sportowego wydechu zmniejszyło by sie zuzycie benzyny.mam silnik o pojemnosci 1721(73 KM). jeszcze mnie tez nurtuje takie pytanie : otóż w dowodzie rejestracyjnym mam napisane pojemnosc i z boku pojemnosci jest napisane katalizator.czy gosciu na przegladzie by mnie przepuscił bez katalizatora z góry bardzo dziekuje za odpowiedzi. |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 07-08-2005 16:33 |
PiTT |
Dodany dnia 07-08-2005 17:34 |
Postów: 769 Data rejestracji: 14.01.2005 11:11 Skąd: - |
jeśli katalizator jest już mocno zapchany i zużyty to i tak nie oczyszcza spalin, jedynie blokuje wydech po wywaleniu kata możesz odczuć lekki przyrost mocy jeśli masz w dowodzie wbitego kata to bez niego raczej nie przejdziesz legalnego przeglądu możesz w miejsce kata wspawać jego imitację, czyli przelotową rurkę w obudowie kata, nie polecam za to żadnych strumienic które bardzo skutecznie próbują nam wciskać tłumikarze, wiadomo już że to nic nie daje a u niektórych może pogorszyć jeśli nie masz kasy na nowego kata to niech Ci wspawają zwykłą przelotówkę, koszt ok. 50zł. |
|
|
redi |
Dodany dnia 07-08-2005 18:08 |
Postów: 567 Data rejestracji: 13.01.2005 13:48 Skąd: wielkopolskie Konin |
najszybciej chyba bedzie jak wydlubiesz zawartosc kata i wstawisz go spowrotem
pozdrawiam #004 1,7 F3N 742 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 3d, 16777215km
|
|
|
Kune |
Dodany dnia 07-08-2005 21:17 |
Postów: 1902 Data rejestracji: 21.03.2005 21:35 Skąd: - |
Ja mam wpisane 16v Cat. i jakos nie ma problemu... ale sposobem moze byc wstawienie rury w obudowe kata, to sprawi ze unikniesz problemu.
Wyciecie kata i wydech sportowy" raczej nie zmieni spalania. Sprawdz tak wogole czy czasami katalizator nie posypal Ci sie do tlumika srokowego. Co do strumienicy to nie rozumie jak ona moze zwiekszac moc, skoro z wydechu 50 mm robi w 2 miejscach 40 mm... dziala jak zwezka. Jedyne co zmienia to dzwiek. Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de
Pierwsze auto - R19 16v Chamade Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
|
Jaski |
Dodany dnia 07-08-2005 21:29 |
Postów: 2156 Data rejestracji: 21.01.2005 11:16 Skąd: śląskie Gliwice |
Kune jezeli strumka robi za zwezke to przyspiesza wlasnie spaliny powodujac odblokowanie ukl. wydechowego i silnika ze spalin....np. z samochodach z Turbem najpierw jest zwezka a pozniej robi sie wieksza srednice rur aby juz nic nie stawalo spalinom na przeszkodzie...mozna powiedziec, ze zwezka dziala jak turbo dla spalin
Number 11 Of Renault 19 Klubu
Party Squad - Members Squad Moje auto: Laguna II 1.9 Dci & Movano 2.5 Dci, diesel, 195000km
|
|
|
Kune |
Dodany dnia 07-08-2005 22:03 |
Postów: 1902 Data rejestracji: 21.03.2005 21:35 Skąd: - |
Jaski niestety jakos tego nie widze, nie ma innej opcji, strumienica zakluca przelot spalin i powoduje zairowania dodatkowo oprezajac silnik.
W tym momencie zwezka w dolocie z instalacji gazowej tez powinna to powodowac, a jakos efekt jest zupelnie inny. Strumienica to kolejna bujda typu magnetyzer, sa tacy ktorzy pociac by sie dali ze im sie spalanie zmniejszylo i moc wzrosla. Koniec suchej gadki male testy: (Cytowane z Calibragroup.pl)--- strumienice powodują zawirowania w układzie wydechowym(za bardzo rozprężają) co w późniejszym czasie owocuje spadkiem mocy, poborem oleju. Kiedyś testowano układ wydechowy w SAXO 1.6 16v, -seria -sebring ze strumienicą -sebring bez strumienicy(rura i końcowy) a oto wyniki: Po pierwsze, usunięcie katalizatora daje odczuwalny wzrost mocy tym większy, im wyższe są obroty silnika. Po drugie, im większa jest średnica rur układu wydechowego, tym samochód uzyskuje większą moc w górnym zakresie prędkości obrotowej. Zastosowanie w tym przypadku strumienicy łuskowej spowodowało zakłucenie przepływu spalin i związany z tym wzrost oporów układu wydechowego. Rezultatem tego była niższa aż o 4KM moc silnika. Jeżeli poziom natężenia dźwięku jest akceptowany, to warto zastosować zwykłą rurę zamiast strunienicy. Aby zmniejszyć hałas, można założyć w to miejsce tłumik przelotowy (absorpcyjny(np. końcowy z fiata 125)), który przy odpowiednio dobranej średnicy i długości będzie wytłumiał falę dzwiękową, nie wpływając zbytnio na moc silnika. Wymiana tłumnika końcowego dobrej firmy może przynieść wzrost mocy silnika o parę procent, ale są to wartości rzędu 1-2KM. Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de
Pierwsze auto - R19 16v Chamade Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
|
ringus |
Dodany dnia 07-08-2005 23:06 |
Postów: 20 Data rejestracji: 24.07.2005 14:28 Skąd: - |
Sprowadziłem furkę z niemiec no i przy przebiegu 70 tyś km (oryginalnym) popękały mi węgle w katalizatorze. Zmuszony byłem je usunąć, przez pewien okres jeździłem z pustą puszką, przy moim silniku 1721cm był odczuwalny znaczący przyrost mocy jakiego nie odczułem po zamontowaniu magnetyzera maksor econo, jednak odbiło się to również na wzroście zużycia paliwa i jeszcze jedno spadła prędkość maksymalna o jakieś 20 km spowodowane było to zbyt dużym rozprężeniem silnika, i zmianą podciśnienia na wylocie, do tego dochodził jeszcze metalowy rezonans pustej puszki. Po wstawieniu w środek katalizatora ruru przyspieszenie zmalało ale również spadło zużycie paliwa no i wzrosło v-max. strumienica natomiast powinna być montowana zamiast środkowego tłumika za sprawnie działającym katalizatorem bo w innym razie nie będziesz miał odpowiedniego ciśnienia na wylocie. i jeszcze jedno zabawa z katalizatorem wiąze się później z ponownym wyregulowaniem zaworów no i najlepiej zresetowaniem komputera |
|
|
hack11 |
Dodany dnia 08-08-2005 09:13 |
Postów: 35 Data rejestracji: 16.07.2005 15:37 Skąd: - |
Sam miałem ochotę wybebeszyć kata ale jak miałby mi więcej palić to już tragedia itak pali już dużo PO CZYM POZNAĆ ŻE KAT JEST WYRĄBANY nie mam środkowego tłumika nawet w układzie |
|
|
Kune |
Dodany dnia 08-08-2005 09:25 |
Postów: 1902 Data rejestracji: 21.03.2005 21:35 Skąd: - |
co bez kata z rura wiecej pali eee nie, ja tak mam i jest ok
A ze Ci duzo pali to nie narzekaj, bo na pewno nie jest tak zle Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de
Pierwsze auto - R19 16v Chamade Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |