Menu główne
Forum
Klubowicze
Vyzn-R |
Dodany dnia 03-10-2008 00:12 |
Postów: 171 Data rejestracji: 01.01.2008 04:02 Skąd: - |
Panowie Mam istalacje z takim komputerkiem i i do tego interfejs i program LCSE i mam pytanko kto ma taką instalacje i jakie ma ustawienia ( dodam ze w 16V ) Chodzi mi o to jak to mniej więcej wystroić?
Jakie ustawienia: Typ "wskaźnika poziomu gazu" dla wielozaworu Typ TPS Typ sondy Lambda Rodzaj Emulacji Sondy Lambda Edytowane przez Krzychup dnia 11-01-2009 11:19 Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
Instalacje Car-Audio Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 158000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 03-10-2008 00:12 |
Maciej_R21 |
Dodany dnia 03-10-2008 07:57 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Do każdego samochodu regulacje przeprowadza sie osobno.
Typ wskaźnika zalezy od tego jaki masz czujnik na wielozaworze i jaki przełacznik z pelnym wskazaniem czy nie a tego nikt tutaj nie wie. Typ TPS ustawiasz na 1-5V rosnąco( o ile ktoś go dobrze podłaczył i wogole podłaczył ). Typ sondy lambda na 0-1V Rodzaj emulacji na sygnał modulowany a jak masz mozliwość recznego wprowadzenia czasów to ustawiasz 35ms stan niski i 35ms stan wysoki. Edytowane przez Maciej_R21 dnia 03-10-2008 07:57 |
ping_rox |
Dodany dnia 03-10-2008 07:59 |
Postów: 365 Data rejestracji: 19.06.2006 14:36 Skąd: - |
jak nacisniesz jakies autoadaptacja czy cos to te wartosci same Ci sie ustawia
ale pamietam ze tps rosnacy, lambda liniowa 0,1-0,8 chyba F7P704=lpg= b l o s=ph1 '92 (avatar)
|
|
|
Vyzn-R |
Dodany dnia 03-10-2008 11:36 |
Postów: 171 Data rejestracji: 01.01.2008 04:02 Skąd: - |
No właśnie nie mam przycisku "adaptacja" ani "nauka" Wielozawór jest tomasetto ustawiłem na 0-90ohm tak było domyślnie, w opcjach jest:
-Landi Renzo -A.E.B. -0-90 Ohm -Ze wskazaniem rezerwy. W ogóle ma to jakieś znaczenie? Przełącznik mam zwykły z jedną diodką do instalacji LES 01e TPS ustawiony na Liniowy 0-5V. No i Emulacja sondy lambda w opcjach: -Emulacja Masa -Fala prostokątna -Obwód otwarty i obok jest przycisk "Konstrukcja Fali kwadrat" i tam są jakieś 4 okienka chyba do wprowadzenia danych Mam ustawione teraz na fale kwadrat. Edit: Default ustawiłem na 100 i na wolnych wskazanie lambdy jest 0,75 - 0,80V a attuator ma 75 i za chiny nie che zejść niżej. Tak samo przy przyspieszaniu idzie max 125, kilkanaście sekund tak zostaje i po chwili zaczyna sobie gmerać góra/dół... sonda zaczyna latac po skali pracować. Wcześniej na wolnych sobie latał krokowieć po odjeęciu gazu góra dół i po chwili się stabilizował i sonda biegała po całym zakresie, teraz tak nie ma, trzyma widełki od deafultu +/- 25 i poza nie nie wychodzi, mimo ze w programie max otwarcie jest ustawione na 200 a min na 20... a na wolnych cały czas sonda jest powyzżej 0,70V :-/ Na bęzynie wsio jest ok Edytowane przez Vyzn-R dnia 03-10-2008 14:10 Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
Instalacje Car-Audio Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 158000km
|
Zero |
Dodany dnia 03-10-2008 14:15 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
w tym to nie wiem ale w kompach z sekwencją jest coś takiego jak auto kalibracja
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
Vyzn-R |
Dodany dnia 03-10-2008 18:20 |
Postów: 171 Data rejestracji: 01.01.2008 04:02 Skąd: - |
widocznie po adaptacji komp sam sobie daje widełki +/- 25
Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
Instalacje Car-Audio Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 158000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 03-10-2008 20:18 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Masz za mało ustawione minimalne otwarcie atuatora. Mozesz tez spróbowac nieco WKRĘCIĆ srube na reduktorze. Zmniejszysz wówczas jego czułość. |
Vyzn-R |
Dodany dnia 03-10-2008 23:14 |
Postów: 171 Data rejestracji: 01.01.2008 04:02 Skąd: - |
minimalne mam ustawione na 35 a max schodzi -25 od defaultu czyli jak default sie ustawi na 110 to na jałowym schodzi do 85, jeżeli 100 to na 75 niżej nie chce chociaż lambda nadal jest 0.70-0.80V. Jeżeli skasuje pamięć centralki to na jałowym wsio jest ok Ale jak tylko zrobię adaptacje to sytuacja powraca :-/
Jeżeli wkręcę śrubę to znów kiepsko będzie mi reagować na wyższych :-/ Edytowane przez Vyzn-R dnia 03-10-2008 23:17 Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
Instalacje Car-Audio Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 158000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 04-10-2008 08:54 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
No to cos zle regulujesz. Silnik krokowy musi chodzić w całym zakresie czyli od 1-254 kroków. Nie regulowałem nigdy tego komputera ale są tam zapewne dwie regulacje powyzej TPSu i ponizej TPSu . Jest zapewne ograniczenie pracy atuatora ogólne a potem dokładniejsze w zaleznosci od potrzeb. Jak skręcisz srube na reduktorze to poprostu na wolnych obrotach bedziesz miał dobra mieszanke a na wysokich silnik krokowy bedzie sie musial poprostu mocniej otworzyc. |
Vyzn-R |
Dodany dnia 04-10-2008 13:51 |
Postów: 171 Data rejestracji: 01.01.2008 04:02 Skąd: - |
Do regulacji służy LCSE I tam dziwnie jest to rozwiązane Porobie zrzuty ekranu i powrzucam jak to wygląda i jakie są opcje
Tu sa dwa zrzuty: http://www.elektr...92214.html I na trzeciej zakładce jest ustawienie Max Attuatora i min attuatora oraz opcja ekonomicznej jazdy dzie podaje sie bezwładność tps Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
Instalacje Car-Audio Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 158000km
|
Vyzn-R |
Dodany dnia 05-10-2008 21:24 |
Postów: 171 Data rejestracji: 01.01.2008 04:02 Skąd: - |
Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
Instalacje Car-Audio Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 158000km
|
Zero |
Dodany dnia 05-10-2008 21:29 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
Vyzn-R od kiedy 16V ma zapłon na podwójnej cewce?
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
Vyzn-R |
Dodany dnia 05-10-2008 21:48 |
Postów: 171 Data rejestracji: 01.01.2008 04:02 Skąd: - |
zauwaz drogi kolego ze to są ustawienia defaultowe programu
Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
Instalacje Car-Audio Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 158000km
|
Zero |
Dodany dnia 05-10-2008 21:49 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
ale chyba da rade je zmienić
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
Vyzn-R |
Dodany dnia 05-10-2008 21:57 |
Postów: 171 Data rejestracji: 01.01.2008 04:02 Skąd: - |
tak i w samochodzie sa zmienione tak jak napisałem powyzej
teraz widac jak to wygląda i teraz od poczatku: Kasuje pamieć centralki ustawiam prawidłowe dane Krokowiec gmera sobie na wolnych w zakresie 30-120kroków zależnie od wskazań sondy Następnie robie adaptację Opis adaptacji: Adaptacji należy dokonywać bez uaktywnionych jakichkolwiek opcji dodatkowych. Przed rozpoczęciem adaptacji należy nagrzać silnik do optymalnej temperatury pracy a następnie (wciąż na benzynie ) r11; sprawdzić wiarygodność wskazań panelu kontrolnego ( obroty , wskazanie sondy, TPS, temperatura ) Po osiągnięciu optymalnej temperatury należy wykonać następujące czynności : - ustawić przełącznik Gaz-Benzyna w pozycji ,, GAZ ,, - przełączyć na gaz przekraczając zadaną wartość prędkości obrotowej silnika - trzymać silnik w obrotach tak , aby wizualizacja pozycji TPS na panelu kontrolnym pokazywała 2 lub 3 pole. W tym czasie za pomocą zmian pozycji silnika krokowego na podstawie wskazań sondy lambda LCS poszukiwał będzie najlepszej pozycji średniej wychylenia tegoż silnika. Wartością wyjściową średniego wychylenia silnika ( Default) jest 100 kroków. Adaptację należy uznać za zakończoną , gdy wartość Default zmieni się ze 100 na inną wartość. - sprowadzić silnik na wolne obroty , i przy pomocy analizatora spalin ustawić skład mieszanki biegu jałowego śruba regulacyjną na reduktorze. No i puszczam gaz tak jak jest w opisie... Default ustawił sie na ok 110, na luzie kroki spadają na 85 ( -25 od default ) i nizej nie chce zejsć chociaz na sondzie nadal wskazuje 0,70V. :-/ a opcja max otwarcie jest ustawiona na 240 a min na 20 :-/a na reduktorze ( Landi EC 04 ) jest tylko jedna śruba obok jakiegoś elektrozaworu i nie wiem czy to od czułości czy wolnych :-/ Edytowane przez Vyzn-R dnia 05-10-2008 22:23 Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
Instalacje Car-Audio Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 158000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 05-10-2008 23:28 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Od czułosci. Wkręc ja o pół obrotu a jesli to nic nie da to o kolejne pół. Autoadaptacja to tak jak gówniany aparat foto ktorym bedziesz robił zdjecia. Jak aparatu nie mozna wyregukować recznie to jest to gówno nie aparat. Dlatego tez takie rzczy jak gaz ustawia sie recznie. Strasznie okrojony ten komputer, w zasadzie nie ma tam zadnych regulacji albo dostep do nich jest niewidoczny na tych zrzutach ktore zamiesciles. W wiekszosci przypadków gazownicy fachowcy uzywaja opcji autoadaptacji i potem wygląda to tak jak wygląda. Niestety na porzadne wyreguowanie instalacji potrzeba dosc duzo czasu, zeby wszystko dograc jak nalezy, no i oczywiscie potem sprawdzic to w czasie jazdy z laptopem bo silnik ma zupelnie inne obciazenia w czasie jazy i postoju. |
Vyzn-R |
Dodany dnia 05-10-2008 23:41 |
Postów: 171 Data rejestracji: 01.01.2008 04:02 Skąd: - |
to jest cały dostęp jaki mam Wiecej opcji nie ma Jest jeszcze Konstrukcja fali tylko, no i oczywiscie przy tych opcjach na 2 i 3 zakładce jak sie zaznaczy to pojawiają sie okienka do wprowadzenia danych
Ale jak wkręce srube to znów PWA mi sie ustawi wyżej na wysokich obrotach i jak puszcze na wolne to znów bedzie -25 od PWA, ale zamiast np 85 wtedy bedzie 95. Gdybym miał laptopa z com`em to całkiem inaczej by to wyglądało Edytowane przez Vyzn-R dnia 05-10-2008 23:46 Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
Instalacje Car-Audio Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 158000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 06-10-2008 08:10 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Ja uzywam taniej przejściówki ktora kupiłem na allegro USB-COM i działa. I tam masz coś nie tak. Przy prawidłowo wyregulowanej instalacji silnik krokowy gazu powinien zamieniac swoja pozycje w zakresie MAX 30 kroków zeby utrzymac prawidłową mieszanke . Jest to dośc trudne do uzyskania na wolnych obrotach, na wysokich jest latwiej. Wszystko to zalezy własnie od regulacji i doboru reduktora i miksera . Komputer jest tylko po to zeby ostatecznie "dograć" wszystko do kupy. |
Vyzn-R |
Dodany dnia 06-10-2008 11:27 |
Postów: 171 Data rejestracji: 01.01.2008 04:02 Skąd: - |
No na wysokich sobie tak chodzi a na niskich jest kaplica xD Słyszałem ze gaziarze mają jakiś inny program... z dodatkową zakładką i tam jest obrotomierz też i jeszcze jakieś opcje :-/ Ale przeszukałem cały net i jedyne co znalazłem to Landi Blue ale nie obsługuje LCSA1/05E
Ja mam reggae wydrapane w sercu jak tagi w tramwajach
Instalacje Car-Audio Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 158000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |