Menu główne
Forum
Klubowicze
pomarancz |
Dodany dnia 29-10-2008 21:47 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
Diagnostyka komputera pokładowego.
Od a do z Proces diagnostyki Przed każdym użyciem (jazda) komputer na diagnostykę (test) nastawić. Mikroprocesor komputera jest tak zaprogramowany aby sprawdził: - wyświetlacz - sygnały (info) od poszczególnych czujników (pływak, przepływomierz, tachometr, czujnik temp.) Przebieg diagnostyki Można zastosować wersje skróconą bez ściągania klem a jedynie nastawienia kompa na test (może to jednak nadal nie wykryć błędów) Oficjalna wersja przeprowadzenia diagnostyki mówi: - zgasić/nie zapalać auta - włączyć zapłon - klemę minusowa ściągnąć i założyć ponownie Powinny zacząć mrugać wszelkie elementy wyświetlacza [img]http://images47.fotosik.pl/25/896a53e6c60cb4a6m.jpg[/img] is not a valid Image. Służy to sprawdzeniu stanu samego wyświetlacza. Kontrola przepływomierza Nacisnąć przycisk zmiany funkcji komputera i uruchomić silnik. [img]http://images30.fotosik.pl/289/ea5c5ac073eb77f2m.jpg[/img] is not a valid Image. Przykład 5Hz Komputer poda ilość impulsów w Hertzach. Podana wielkość nie może być równa 0 przy pracującym silniku. Kontrola Czujnika poziomu paliwa (pływaka) Nacisnąć przycisk zmiany funkcji [img]http://images39.fotosik.pl/25/5d4f607006952f55m.jpg[/img] is not a valid Image. Przykład 16L Komp pokaże pozostałą ilość paliwa w baku. Przy przeprowadzeniu diagnostyki z odpięciem klem komp pokaże także pozostała ilość paliwa nawet jeśli mamy w baku poniżej 5L. W modelach do ´90 Wyświetlacz pokazuje 00 [img]http://images50.fotosik.pl/25/93aa6824946b5c77m.jpg[/img] is not a valid Image. Powodem jest spięcie w pływaku lub w przebiegu jego kabla. Wyświetlacz pokazuje 99 [img]http://images34.fotosik.pl/390/a4eca550ba8cc411m.jpg[/img] is not a valid Image. Oznacza to przerwanie ciągłości kabla lub odłączenie się go przy pływaku. Modele od lipca 89 do konca 90 roku i Renault19 Wyświetlacz pokazuje 70 [img]http://images41.fotosik.pl/25/2dbb3e6227a37305m.jpg[/img] is not a valid Image. Przyczyna jest spięcie w pływaku lub przebiegu kabla. Wyświetlacz pokazuje 00 [img]http://images50.fotosik.pl/25/93aa6824946b5c77m.jpg[/img] is not a valid Image. Pływak jest odłączony lub przerwany kabel. Aby przerwać diagnostykę należy przycisk dziennych kilometrów przekręcić zgodnie z pokazana strzałką w prawo. Mrugające dane. Komputer jest jak wiadomo tak skonstruowany że błędy i zakłócenia pokazuje nam mrugającymi danymi. Jeśli mrugają następujące dane: - ilość paliwa w zbiorniku - średnie zużycie paliwa - zakładany zasięg - bieżące zużycie paliwa Oznacza to ze komp od ponad 10km nie uzyskuje informacji o spalaniu. Jeśli mrugają następujące dane: - ilość paliwa w zbiorniku - zakładany zasięg Oznacza to ze komp od ponad 100 sekund nie uzyskał informacji o ilości paliwa w zbiorniku. Jeśli mruga tylko temperatura zew. to oznacza że od 100 sekund komp nie ma informacji od czujnika w lusterku. Nie mrugające info przy błędach komputera. Komp pokazuje cały czas ilość paliwa poniżej 5 litrów [img]http://images46.fotosik.pl/25/4dbe05465ae60a47m.jpg[/img] is not a valid Image. Bak nie jest jednak pusty. Przyczyna jest spięcie na pływaku lub w przebiegu jego kabla. Komp pokazuje stalą temperaturę 50° [img]http://images46.fotosik.pl/25/c8e829a53a596505m.jpg[/img] is not a valid Image. Przy czujniku temp lub w przebiegu jego kabla nastąpiło spięcie. Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 30-10-2008 00:24 The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 29-10-2008 21:47 |
GOLAN |
Dodany dnia 29-10-2008 23:10 |
Postów: 631 Data rejestracji: 01.02.2005 22:04 Skąd: - |
jesli można to bym dodał ze ilość paliwa 0,5L pokazuje od momentu gdy zlicza zużycie ubytek faktyczny lub zemukowany zejdzie poniżej 5L tj. pokazuje 55L>>...10L>>.. 5L>>0,5L
w przypadku posiadania instalacji gazowej i emulacji kompa faktyczny stan oczywiście jest inny niż pokazywany na wyświetlaczu. W celu naprawiania tego i przekonania sie jaki jest stan faktyczny należy zresetować kompa pokrętłem przy zegarach lub dolać paliwa dodatkowo w trybie awaryjnym komp pokazuje 3 pozycje (o ile dobrze pamietam) - prędkość km/h oszukuje i zawyża przy 110km/h pokazuje ~150km/h - chwilowe zużycie paliwa, nawet do 99L/100km - temperatura otoczenia (chyba) nie jest to awaria kwalifikująca sie do wizyty w serwisie wystarczy zresetować kompa lub ponownie odłączyć i podłączyć klemy do akumulatora F7P 1,8 16v PLUSGAZ ]:-> Instrukcja obsługi forum Szczęśliwy posiadacz full serii Top Gear GG7217888 Z-ja, 7265930 Wroc [img]http://img217.imageshack.us/img217/7245/wrcgifnaforumes8.gif[/img] is not a valid Image. user AutoCad, ArchiCad, Artlantis, PS_CS3 tester 3ds Max Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 195000km
|
pomarancz |
Dodany dnia 30-10-2008 17:53 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
Jasne ze mozna
Przetlumaczylem to z jedej madrej ksiegi ktora powstala duzo wczesniej jak pierwsze auta z LPG. Jest tego wiecej, podane wielkosci danych przesylanych z czujnikow itd itp. Niestety mam kiepski przedruk z PDFu i nie wszystko ogarniam. -Kompa nie mam wiec na temat funkcjonowania w rzeczywistosci sie nie wypowiadam. Poluje na podobny z R5 jak sie uda to bede mogl wiecej napisac. Komentarze wnoszace cos do tematu mile widziane. The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 30-10-2008 18:33 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
Jeśli coś to ja to chętnie moge ogarnąć temat (oczywiście sygnowane Twoim loginem jako "twórcy" tudzież "tłumacza" ale już w wersji polskiej. |
|
|
pomarancz |
Dodany dnia 30-10-2008 18:45 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
O prawa autorskie sie spierac nie bedziemy
Ku chwale Renaultczyzny! sie wie Wiem kto ma oryginal, zaklikam moze mi przesle to bedzie znacznie prosciej. The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 30-10-2008 19:21 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
No i miło sie dogadać Niech FAQi rosną w siłe |
|
|
ttimon |
Dodany dnia 30-09-2009 22:11 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
Jeżeli wciąz pokazuje nam poziom paliwa i ŻADNYCH innych funkcji oraz nie reagujue na manetkę - Przycisk manetki stracił gdzieś obwód (u mnie tak było) Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 24-03-2012 10:49 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
a jesli komp pokazyje paliwo temp a na reszcie same kreski to co jest? zmieniałem zegary ito samo. wiazka jest oryginalna nie robona.
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
Krzychup |
Dodany dnia 25-03-2012 22:48 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Pamiętasz, że reszte pokazuje po przejechaniu chyba 400m? Może sygnał z czujnika na lince?
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
danielb1986 |
Dodany dnia 05-11-2012 20:46 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
a jak przełaczyć komputer w tryb test bez zdejmowania klem
If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
maestro |
Dodany dnia 05-11-2012 20:47 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Trzeba wyjac odpowiedni bezpiecznik, lub jeśli dokładałeś komputer to odciąc mu na chwile zasilanie.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
wojcio93 |
Dodany dnia 08-11-2012 16:08 |
Postów: 13 Data rejestracji: 29.10.2012 11:54 Skąd: - |
Podpinam się do tematu. Mam takie pytanie. Co jest przyczyną słabego wyświetlania cyfr na wyświetlaczu komputera ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 192000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 08-11-2012 22:07 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@wojcio93 brak jego podswietlenia?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
pablo86 |
Dodany dnia 20-12-2012 21:17 |
Postów: 29 Data rejestracji: 21.06.2011 11:54 Skąd: - |
mam problem z komputerem pokładowym mianowicie: temp.50, paliwo 70, nawet po odłączeniu czujnika i pływaka.Na pozostałych funkcjach pokazuje same kreski .....co może byc tego przyczyna? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 300000km
|
maestro |
Dodany dnia 20-12-2012 21:33 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Przeczytaj temat od poczatku a potem zadawaj pytania.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
pablo86 |
Dodany dnia 21-12-2012 21:35 |
Postów: 29 Data rejestracji: 21.06.2011 11:54 Skąd: - |
przeczytałem wiec mogę chyba zapytać... na wyswietlaczu nie ukazało mi sie 5Hz tylko 00 km co jest powodem tej usterki? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 300000km
|
maestro |
Dodany dnia 21-12-2012 21:38 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Brak sygnału z pinu 26 komputera, to tzw. sygnał spalania.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
pablo86 |
Dodany dnia 21-12-2012 21:54 |
Postów: 29 Data rejestracji: 21.06.2011 11:54 Skąd: - |
ok sprawdze to a jesli podłacze na krótko i dalej nie bedzie działało to co w tedy ? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 300000km
|
maestro |
Dodany dnia 21-12-2012 21:56 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
To nie możliwe. Komunikacja z komputerem silnika realizowana jest tylko tym przewodem, i tylko on może podawać informacje której u Ciebie nie ma.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
pablo86 |
Dodany dnia 21-12-2012 22:05 |
Postów: 29 Data rejestracji: 21.06.2011 11:54 Skąd: - |
ok sprawdzimy to dzieki. Treść dodana dnia 22-12-2012 15:38: podłączyłem przewód od kompa pod maską (pin 26) do komp.pokładowego i dalej nie wyswietliło mi 5Hz tylko 00km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 300000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |