29 Marca 2024 13:26:04
Zdjęcia użytkowników
mariego lewy90lubin
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
niechce odpalić 
Artosz20
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2008 17:10
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 18.03.2008 11:48
Skąd: -

witam mam problem mam renault 19 z 1996 roku chamade 1.4 energy wczoraj normalnie nim jeździłem i nie było problemu z odpalaniem. Dziś nie mogłem go odpalić normalnie kręci ale nie odpala niema iskry na świecach co może być przyczyną tego
Z góry dziękuje za pomoc
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 02-11-2008 17:10
Awatar
maestro-nieaktywny
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2008 17:15
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

pytanie za 100pkt. Masz E6J czy E7J ?
 
WoZnY
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 03-11-2008 20:19
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Właśnie ja mam podobny problem. Rano uruchomiłem silnik i kilka razy dziwnie przerwał odjechałem jakiś 1km i w ogóle dętka. Na zaciąg nie poszedł. Do domu na lince (pierwszy raz - kicha). Świece mokre nie pali. Iskra słabiutka. Przed kopułką czerwona/różowa. Miałem skąd pożyczyć sprawny moduł z cewką i kondziorkiem. Podstawiłem i to samo. Napięcie na zaciskach modułu przysiada podczas próby odpalenia do ok 10,5V i jest to ok 1V mniej niż w tym czasie na zaciskach akku (więc wykluczam tutaj problem) Pozostaje czujnik położenia wału - oporność 226ohm zatem książkowo i o co tu chodzi? Jutro kupię nowy czujnik i zobaczę co wtedy - stawiam, że to to. Sugestie mile widziane. Pozdrawiam

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
Maciej_R21
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 03-11-2008 20:35
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Czujnik masz ok. Ma on 200ohm +/- 50. Jaka długa jest iskra przed rozdzielaczem ?
10V to normalne napiecie podczas rozruchu.
 
WoZnY
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 03-11-2008 23:23
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Przeczyszczenie czujnika spowodowało polepszenie nieco iskry. Problem już rozwiązałem przebicie miał palec rozdzielacza. Część iskry uciekała gdzieś w wałek i świecom ledwo co zostawało. Trochę pokręciłem i kanał przebicia tak się "rozrósł" że iskra ze świec zniknęła. Po wyczyszczeniu na węch poznałem to zjawisko (powąchałem palec - doświadczenia z WN trochę mam z racji wyuczenia). Na próbę przewierciłem sobie to co podejrzewałem i zalałem distalem. Auto odpaliło. Zatem jutro po nowy palec i po kłopocie. Dzięki za sugestie. Problem był o tyle dziwny, że początkowo iskra była rzeczywiście słaba - może to i efekt dość intensywnego kręcenia i rozładowania akumulatora?

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
Artosz20
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2008 17:17
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 18.03.2008 11:48
Skąd: -

ja mam e7j moduł miałem również skąd pożyczyć i również klapa nie odpala prąd dochodzi do modułu ale dalej nie wychodzi tak mi znajomy mówił bo u niego w warsztacie stoi co można jeszcze sprawdzić na tym się nie znam więc proszę o pomoc
 
WoZnY
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 05-11-2008 19:17
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Sprawdzić czy brak iskry spowodowany jest uszkodzeniem czujnika wału korbowego. Trzeba pomierzyć oporność czujnika i jeśli wyniesie ona 200 +/-50 ohmów to czujnik sprawny. Można go wykręcić i przeczyścić dla pewności. Jeśli czujnik sprawny to sprawdzasz czy jest iskra na przewodzie z cewki. Jeśli jest to przyczyną problemów może być kopułka, palec lub przewody od kopułki do świec. jeśli natomiast nie ma iskry na przewodzie z cewki to niestety przyczyną może być cewka lub moduł zapłonowy. Choć jeśli podstawiałeś inny sprawny to stawiam na czujnik położenia wału - do wymiany.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
Artosz20
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 11-11-2008 19:36
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 18.03.2008 11:48
Skąd: -

zrobiłem to do wymiany była kopułka i palec teraz mam inny kłopot faluje mi na wolnych obrotach po zmianie kabli i świec kable i świece poprawiałem i cały czas tak samo co to może być na wysokich obrotach spokojnie sobie jeździ ale jak są małe to przyszarpuje dzieki za podpowiedzi z tamtym problemem wiele pomogły mi więc jak macie jakieś propozycje na te falowanie na obrotach to proszę znowu o pomoc pozdrawiam
 
WoZnY
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11-11-2008 20:47
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Trudno coś powiedzieć, nie widząc przypadku. Sądząc po roczniku Twój Energy to E7J zatem mono wtrysk. Może po prostu sonda tlenowa (lambda) pada. Ewentualnie coś z wtryskiem nie tak. Czy objawy są zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku? Jakie obroty biegu jałowego? Może wystarczy siłownik wolnych obrotów (silnik krokowy potocznie) wyczyścić?

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
Artosz20
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2008 18:27
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 18.03.2008 11:48
Skąd: -

Dzięki za pomoc już renia śmiga okazało się że kupiłem takie super świece podjechałem do kolegi i po wykręceniu nowych świec co wcześniej je wymieniłem i wkręceniu starych z jego samochodu samochód nie falował na obrotach więc kupiłem nowe świece NGK i już niema problemu.Więc dziękuje Panowie za pomoc i dobre rady

Pozdrawiam
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: