Menu główne
Forum
Klubowicze
Artosz20 |
Dodany dnia 02-11-2008 17:10 |
Postów: 5 Data rejestracji: 18.03.2008 11:48 Skąd: - |
witam mam problem mam renault 19 z 1996 roku chamade 1.4 energy wczoraj normalnie nim jeździłem i nie było problemu z odpalaniem. Dziś nie mogłem go odpalić normalnie kręci ale nie odpala niema iskry na świecach co może być przyczyną tego Z góry dziękuje za pomoc |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 02-11-2008 17:10 |
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 02-11-2008 17:15 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
pytanie za 100pkt. Masz E6J czy E7J ? |
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 03-11-2008 20:19 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Właśnie ja mam podobny problem. Rano uruchomiłem silnik i kilka razy dziwnie przerwał odjechałem jakiś 1km i w ogóle dętka. Na zaciąg nie poszedł. Do domu na lince (pierwszy raz - kicha). Świece mokre nie pali. Iskra słabiutka. Przed kopułką czerwona/różowa. Miałem skąd pożyczyć sprawny moduł z cewką i kondziorkiem. Podstawiłem i to samo. Napięcie na zaciskach modułu przysiada podczas próby odpalenia do ok 10,5V i jest to ok 1V mniej niż w tym czasie na zaciskach akku (więc wykluczam tutaj problem) Pozostaje czujnik położenia wału - oporność 226ohm zatem książkowo i o co tu chodzi? Jutro kupię nowy czujnik i zobaczę co wtedy - stawiam, że to to. Sugestie mile widziane. Pozdrawiam
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 03-11-2008 20:35 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Czujnik masz ok. Ma on 200ohm +/- 50. Jaka długa jest iskra przed rozdzielaczem ? 10V to normalne napiecie podczas rozruchu. |
WoZnY |
Dodany dnia 03-11-2008 23:23 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Przeczyszczenie czujnika spowodowało polepszenie nieco iskry. Problem już rozwiązałem przebicie miał palec rozdzielacza. Część iskry uciekała gdzieś w wałek i świecom ledwo co zostawało. Trochę pokręciłem i kanał przebicia tak się "rozrósł" że iskra ze świec zniknęła. Po wyczyszczeniu na węch poznałem to zjawisko (powąchałem palec - doświadczenia z WN trochę mam z racji wyuczenia). Na próbę przewierciłem sobie to co podejrzewałem i zalałem distalem. Auto odpaliło. Zatem jutro po nowy palec i po kłopocie. Dzięki za sugestie. Problem był o tyle dziwny, że początkowo iskra była rzeczywiście słaba - może to i efekt dość intensywnego kręcenia i rozładowania akumulatora?
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
Artosz20 |
Dodany dnia 05-11-2008 17:17 |
Postów: 5 Data rejestracji: 18.03.2008 11:48 Skąd: - |
ja mam e7j moduł miałem również skąd pożyczyć i również klapa nie odpala prąd dochodzi do modułu ale dalej nie wychodzi tak mi znajomy mówił bo u niego w warsztacie stoi co można jeszcze sprawdzić na tym się nie znam więc proszę o pomoc |
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 05-11-2008 19:17 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Sprawdzić czy brak iskry spowodowany jest uszkodzeniem czujnika wału korbowego. Trzeba pomierzyć oporność czujnika i jeśli wyniesie ona 200 +/-50 ohmów to czujnik sprawny. Można go wykręcić i przeczyścić dla pewności. Jeśli czujnik sprawny to sprawdzasz czy jest iskra na przewodzie z cewki. Jeśli jest to przyczyną problemów może być kopułka, palec lub przewody od kopułki do świec. jeśli natomiast nie ma iskry na przewodzie z cewki to niestety przyczyną może być cewka lub moduł zapłonowy. Choć jeśli podstawiałeś inny sprawny to stawiam na czujnik położenia wału - do wymiany.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
Artosz20 |
Dodany dnia 11-11-2008 19:36 |
Postów: 5 Data rejestracji: 18.03.2008 11:48 Skąd: - |
zrobiłem to do wymiany była kopułka i palec teraz mam inny kłopot faluje mi na wolnych obrotach po zmianie kabli i świec kable i świece poprawiałem i cały czas tak samo co to może być na wysokich obrotach spokojnie sobie jeździ ale jak są małe to przyszarpuje dzieki za podpowiedzi z tamtym problemem wiele pomogły mi więc jak macie jakieś propozycje na te falowanie na obrotach to proszę znowu o pomoc pozdrawiam |
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 11-11-2008 20:47 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Trudno coś powiedzieć, nie widząc przypadku. Sądząc po roczniku Twój Energy to E7J zatem mono wtrysk. Może po prostu sonda tlenowa (lambda) pada. Ewentualnie coś z wtryskiem nie tak. Czy objawy są zarówno na ciepłym jak i zimnym silniku? Jakie obroty biegu jałowego? Może wystarczy siłownik wolnych obrotów (silnik krokowy potocznie) wyczyścić?
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
Artosz20 |
Dodany dnia 16-11-2008 18:27 |
Postów: 5 Data rejestracji: 18.03.2008 11:48 Skąd: - |
Dzięki za pomoc już renia śmiga okazało się że kupiłem takie super świece podjechałem do kolegi i po wykręceniu nowych świec co wcześniej je wymieniłem i wkręceniu starych z jego samochodu samochód nie falował na obrotach więc kupiłem nowe świece NGK i już niema problemu.Więc dziękuje Panowie za pomoc i dobre rady Pozdrawiam |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |