01 Maja 2024 17:55:38
Zdjęcia użytkowników
Tusia Dhan_85
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
[F]czasami gasnie jak zimny 
sir_damiano
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2008 01:00
Awatar


Postów: 119

Data rejestracji: 14.03.2005 16:20
Skąd: -

Witam. Problem polega na tym ze jak odpalam wszystko jest w porzadku i zaczynam jechac normalnie a dojezdzajac do pierwszych swiatel przy wcisnieciu sprzegla auto gasnie. Dodam ze nie raz jest wszystko oki. Jak sie rozgrzeje chodzi idealnie!

Edytowane przez Krzychup dnia 06-01-2009 18:45
chamade 1721 (73KM) + gaz 91r

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 175000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-12-2008 01:00
Awatar
Zero
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2008 01:05
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

a powiedz jeszcze czy mówimy o benzynie czy o gazie

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
sir_damiano
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2008 01:06
Awatar


Postów: 119

Data rejestracji: 14.03.2005 16:20
Skąd: -

na gazie

chamade 1721 (73KM) + gaz 91r

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 175000km
 
Zero
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2008 01:11
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

to obstawiam że membrany sa już lipne i nie reagują tak szybko jak powinny. Możesz lekko to zniwelować regulacją

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
Krzychup
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-12-2008 11:13
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

A na benzynie nie gaśnie?


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
sir_damiano
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2008 11:45
Awatar


Postów: 119

Data rejestracji: 14.03.2005 16:20
Skąd: -

na benzynie jest wszystko oka

chamade 1721 (73KM) + gaz 91r

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 175000km
 
Zero
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2008 11:55
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

to w tym układzie wina gazu. A powiedz kolego czy jeździsz na gazie na zimnym silniku?

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
sir_damiano
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2008 17:17
Awatar


Postów: 119

Data rejestracji: 14.03.2005 16:20
Skąd: -

mam automat, przelacza sie przy 2500 obrotow ale nigdy nie bylo z tym problemow

chamade 1721 (73KM) + gaz 91r

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 175000km
 
Zero
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2008 18:20
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

dobra ale 2500 obr to można odpalić i przegazować pytam się czy na zimnym silniku go przełączasz czy jak bo jeżeli na zimnym to odrazu ci moge powiedzieć że membrany są spapierzone

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
sir_damiano
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2008 23:16
Awatar


Postów: 119

Data rejestracji: 14.03.2005 16:20
Skąd: -

nie gazuje z miejsca ale raczej przelacza sie na zimnym.
na instalacji mam przejechane okolo 50tys. km
filtr powietrza mam nowy, swiece tez

Edytowane przez sir_damiano dnia 10-12-2008 23:17
chamade 1721 (73KM) + gaz 91r

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 175000km
 
Zero
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2008 23:31
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

proponuje wyjąć parownik i wyczyścić częściowo powinno pomóc a jeżeli nie to lekko na regulacji potem dostroić

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
Maciej_R21
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 10-12-2008 23:36
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Przy tych temperaturach to nić dziwnego ze gąsnie na gazie. Nawet w najprostrzych instalacjach LPG jest napisane tłustym drukiem ze nie można przełaczac na gaz gdy silnik jest zimny. Reduktor jest ogrzewany z układu chlodzenia i to tam gaz zmienia sie z fazy ciekłej w lotną . Jak ciepła nie ma , gazu jest za mało i silnik gaśnie.
Przełaczajac na gaz zimny silnik szczegonie zimą , w szybki sposób mozna zabić reduktor. Mozna spróbować go podregulować ale i tak silnik nalezy rozgrzac przynajmniej troche na PB. Pozowli to m.in zaoszczedzic późniejszych problemów z układem benzynowym.
 
kotek @
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 11-12-2008 20:31
Awatar


Postów: 112

Data rejestracji: 23.05.2008 22:14
Skąd: świętokrzyskie
Jędrzejów

Moja renia w obecnej temperaturze otoczenia też nie pojedzie na gazie, musi się przynajmniej minimalnie nagrzać - żeby choć o jedną kreskę podskoczyła temperatura i wtedy jest ok, jeśli chcę przełączyć wcześniej auto gaśnie jak u ciebie. Nie ma co kombinować tym bardziej, że do minimalnego zagrzania wystarczy przejechać 2-3 km lub odpalić autko chwilkę wcześniej na pb niech pochodzi na postoju i dopiero przełączać...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 211000km
 
Zero
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 17-12-2008 09:09
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

kotek a to ciekawie macie bo ja jestem w stanie wam udowodnić że wyreguluje pseudo drugą genereacje tak że na zimnym silniku odpale ją z gazu i pojade i silnik nawet nie spróbuje zgasnąć

PS: Po coś jest funkcja awaryjnego odpalenia z gazu

Edytowane przez Zero dnia 17-12-2008 09:26
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
Przyjacielebonsai
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2011 21:51
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 06.07.2009 13:58
Skąd: -

Przejrzałem sporo tematów i mimo podobnych objawów w żadnym nie znalazłem dokładnie takich jak w mojej Reni.

Chodzi o pracę zimnego silnika na gazie. Problem w tym, ze nie chodzi o zupełnie zimny silnik (bo wtedy śmiga na PCool , tylko o to że silnik działa bez problemów dopiero gdy już się nagrzeje do optymalnej temp. W czasie nagrzewania się, przy przełączeniu na gaz obroty spadają do 500, a czasami nawet gaśnie przy dojazdach do świateł.
Auto powinno śmigać na gazie gdy reduktor się lekko podgrzeje (załóżmy że będzie to jedna kreska wyżej od minimum na wskaźniku temperatury), u mnie musi być w pełni rozgrzany silnik aby było ok.
Na benzynie generalnie jest ok, choć od czasu do czasu obroty falują, ostatnio wkręciło na 2500 i tak trzymał (tylko raz się tak stało) i generalnie jak to w reniach nigdy idealnie nie było z obrotami. Odchylenia i falowanie były jednak minimalne i nie zwracałem na to uwagi jeżdżąc na Pb.
Instalacja jest nowa, zakładana przez mojego ojca, który przez wiele lat zajmował się montażem lpg. Raczej więc wykluczam błąd w montażu.
Ojciec twierdzi, ze to coś nie tak z instalacją i będzie tam szukał, ja raczej (choć mało się w temacie orientuję) stawiałbym raczej na jakieś czujniki temp - w końcu po pełnym nagrzaniu wszystko gra, a jak wiemy auto jest bardziej czułe na wszelkie usterki na gazie niż na Pb, być może więc problem istniał przed instalacja lpg tylko nie był tak odczuwalny.. Dodam, że przy niedogrzanym silniku auto w ogóle nie reaguje na regulację reduktora, po pełnym nagrzaniu można normalnie regulować.
Pierwsze odpalenie po montażu było, ok. Wyregulowane i wszystko wyglądało git. Przy następnych odpalaniach powyższy problem występował i tak jest do dziś (minął niecały tydzień).
Dodam jeszcze, że jak jest wrzucony bieg, to auto na gazie pracuje zupełnie normalnie, zbiera się jak na benzynie, generalnie nie ma problemów. Kicha jest na biegu jałowym.
W tym tygodniu trzeba będzie się zabrać za szukanie przyczyny, jakieś sugestie (oprócz tych podstawowych porad, o nich juz poczytałemSmile ?

Edytowane przez Przyjacielebonsai dnia 13-03-2011 21:53
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 204000km
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2011 22:01
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Prozaiczne ale ciągnie powietrze ze zderzaka (pod lampą kierowcy) do filtra?
Jaki sterownik gazu jest? Jaki parownik? Czy na pewno wydajny? Nowy? Wszystko nowe?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Przyjacielebonsai
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2011 13:07
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 06.07.2009 13:58
Skąd: -

Tylko czy to miałoby jakieś znaczenie skoro mówimy o pracy silnika na postoju? Rozumiem, ze powietrze wtłaczane do miksera pod wpływem pędu powietrza przy jeździe mogłoby mieć znaczenie. A tu nie dosyć że problem mam głównie na postoju, to jeszcze objawy mijają zupełnie po pełnym rozgrzaniu silnika i wtedy mogę już śmigać bez problemów. Inna sprawa, ze tłoczone ta rura powietrze dawałoby się we znaki bardziej przy rozpędzonym aucie, a ja nie mam żadnych problemów z silnikiem gdy renia jest na biegu. Całość nówka cewka, prosto z hurtowni.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 204000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2011 18:47
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie odpowiedziałeś na pytania.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Przyjacielebonsai
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2011 21:20
Awatar


Postów: 10

Data rejestracji: 06.07.2009 13:58
Skąd: -

Rurę dla świętego spokoju dziś odczepiłem i odwróciłem. Nic to nie zmieniło. Przy okazji dowiedziałem się, że ma to znaczenie w przypadku gdy auto gaśnie na dojazdach do świateł, po wciśnięciu sprzęgła. U mnie nie ma znaczenia czy dojeżdżam do świateł czy stoję w miejscu. U mnie wyznacznikiem jest wyłącznie temperatura silnika. wyczytałem dziś w mądrej czerwonej książce, że gdy jest uszkodzony czujnik cieczy chłodzącej, komp otrzymuje cały czas informację jakby silnik był już rozgrzany. I to by potwierdzało moje wcześniejsze przypuszczenia co do czujnika. Opisane wcześniej objawy pasują do tego jak ulał.
Dla formalności, całość kupiona w hurtowni czakram, która handluje instalacjami BRC. Wykluczam źle dobrany reduktor czy emulator, dobrane przez zaprzyjaźniony warsztat, który od wielu lat instaluje lpg.

Jutro wykręcę czujnik i go troszkę pogotuje. I tu prośba o pomoc w zidentyfikowaniu dwóch czujników, myślę że oba są od temperatury wody, tylko który od czego. Nie wspominajcie prosze o oleju (simmering już kupiony i jutro wymieniam, korek dziś poprawiony Smile
Załączam zdjęcie z zaznaczonymi czujnikami, proszę o potwierdzenie czy to od temperatury wody i który do czego i czy te czujniki technicznie są takie same, czyli czy mogę jakby co je zamienić - nie przyjrzałem sie dziś czy wtyczki są takie same.

Z góry dzięki za pomoc.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 204000km
 
maestro
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2011 21:23
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

ten brazowy to czujnik spalania stukowego, ten po prawo od temp. po za tym cały czas piszesz że problem jest na LPG, a jeśli na benzynie jest okey to wykluczasz wszystkie czujniki i układ benzynowy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: