16 Kwietnia 2024 09:56:03
Zdjęcia użytkowników
streetrider pawelek1531
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Przód piszczy na zakręcie -kolejne pomysły 
mpkaras
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 23-12-2008 10:14
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

Wiem, że tytuł mało mówi, ale ciężko sprecyzować konkret. Jedno jest pewne coś w moim przedzie nie gra.
Jak pisałem wcześniej kiedyś tam, Renia nie przeszła przeglądu, lista usterek była następująca:
  • wahacz,
  • końcówka drążka.
Pojechałem do "znajomego mechanika", zostawiłem auto powróciłem dzień później, przegląd załatwił i powiedział co wymienić:
  • wahacz,
  • końcówkę drążka,
  • łożyska McPherson.
Ok. po kilku "przygodach" z tym "znajomym mechanikiem", postanowiłem odwiedzić innego. Wymieniliśmy:
  • końcówki drążka,
  • tuleje wahaczy.
Po tych zabiegach samochód prowadzi się pewniej, jest bardziej stabilny, nie ściąga, jest cacuś. Ale zawieszenie dalej jest dość głośne a przy skręcie słychać nierównomierne piski (jakby coś się telepało), no i jak się wchodzi z zakręt na malutkich obrotach to telepie Renatą i piski podczas tego telepania są o wiele głośniejsze.
Czyżby faktycznie te łożyska, amoże szukać gdzie indziej?

Edytowane przez mpkaras dnia 24-02-2009 13:18
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 23-12-2008 10:14
Awatar
CyccX
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 23-12-2008 12:25
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

a jak wchodzisz w zakręt "na luzie" to tez sluchać też dzięją sie te szopki ?

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
mpkaras
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 23-12-2008 12:56
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

jeszcze mi się nie zdarzyło jechać w zakręt na luzie. Dziś sprawdzę.

Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
Msl88
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 23-12-2008 16:49
Awatar


Postów: 272

Data rejestracji: 06.05.2007 14:50
Skąd: -

Tak oga byc łozyska mc persona . W naszych reniach jest tak ze gdy pojawia sie na nich luz sprezyna nie siedzi równonomiernie co w nastestepswie powoduje nieprawidłowe pochylenie kołą i stad te cyrki.

Renault 19 1.9 D Chamade
Wink
Jet'aime Renault

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 267000km
 
mpkaras
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 23-12-2008 18:26
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

już mi się nie chce zgadywać, po Nowym Roku ze zmianą oleju pojadę na szarpaki i się zobaczy

Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
WoZnY
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 23-12-2008 18:35
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

JA tam bym się nie doszukiwał usterki w łożyskach MCpersona, sam miałem kiedyś mocno wywalone i ciężko się tylko kręciło. Rozebrałem nasmarowałem i dalej na nich śmigam (niestety w niedzielę nie mogłem kupić nowych, trudno jak będzie trzeba rozbiorę jeszcze raz) . Coś takiego jak zbieżność kolego robiłeś po tech wszystkich ingerencjach w zawieszenie?

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
mpkaras
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 23-12-2008 18:37
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

no jasne, były ruszane drążki, to zbieżność nastawić musowo, więc zbieżność ustawiona

Edytowane przez mpkaras dnia 23-12-2008 18:38
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
maestro-nieaktywny
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 23-12-2008 18:39
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

Zbieżność to podstawa.
Masz wspomaganie kierownicy?

Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 23-12-2008 18:39
 
mpkaras
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 23-12-2008 18:42
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

chciałbym mieć...

Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
WoZnY
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 23-12-2008 19:01
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Piszesz, że zbieżność ustawiona. Ty dawałeś osobiście, czy mechanik? Ja Ty osobiście to ok, jak mechanik, to może nie ma co mu wierzyć ustawił na oko i skasował szmal. Jeszcze jedno opony tnie, ścierają się jakoś nierównomiernie? Jak możesz zrób zdjęcie auta od przodu w kołami na wprost. Z doświadczenia mogę powiedzieć tyle: kiedyś robiłem sobie zawias z przodu, wymieniałem magiel itd. Wstępne ustawienie zrobiłem sam (na miarkę i jeszcze taki mój sposóCool autko prowadziło się ok, nie ściągało, nic nie cięło, ale przy ostrym skręcaniu potrafił pisnąć. Do tego podczas dość ostrego hamowania na pasach dla pieszych na tych białych śladach popiskiwał. W końcu po jakimś miesiącu znalazłem czas i pojechałem na komputerową geometrię (u mnie w mieście koszt 80pln) Jak wzięli się do roboty, to prawie wszystkie cyfry na czerwonym polu. Trochę pokręcili (sam widziałem nie więcej niż ok 1 obr na drążkach) i cyferki wjechały na zielony zakres. Ustawili jak można było najlepiej. Od tamtej pory popiskiwanie znikło. Może i u Ciebie po prostu jest jeszcze zbyt mało dokładnie - to moja sugestia.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
mpkaras
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 23-12-2008 19:06
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

byłem u gościa co robi to analogowo, jakieś takie lampki przykłada, ogólnie uznawany jest za fachurę, koła stoją prosto, na oponach brak śladów nierównomiernego zużycia, ale jeszcze poszukamy i sprawdzimy zbieżność raz jeszcze

Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
zaku
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 02-01-2009 08:23
Awatar


Postów: 97

Data rejestracji: 14.11.2006 08:33
Skąd: -

jedno pytanie sprecyzuj czy wymieniałeś tylko same tuleje czy też końcówkę wahacza. i jeszcze jedno . zobacz czy niemasz luzów na drażku kierowniczym bo czasami sama końcówka to nie wszystko . ja tak miałem że zrobiłem sobie remont calego przodu i pojechałem na zbieżność[też wymieniłem tylko końcówki drązka ] i okazało się że jest luz na drążkach . podobno niewielki bo około 1mm ale gośc na stacji mówił że nieda się ustawić zbieżności jak ten luz wogóle jest bo przytej konstrukcji to 1mm luzu na drążku to około 10mm luzu po obwodzie kola . zatem może to być przyczyna ale niemusi

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 175000km
 
maestro-nieaktywny
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 02-01-2009 11:19
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

podobno niewielki bo około 1mm ale gośc na stacji mówił że nieda się ustawić zbieżności jak ten luz wogóle jest bo przytej konstrukcji to 1mm luzu na drążku to około 10mm luzu po obwodzie kola . zatem może to być przyczyna ale niemusi



super naciągana teoria, żeby nie powiedzieć bzduraWink
 
mpkaras
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 17-02-2009 12:48
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

ok, drążek wymieniony, zbieżność ustawiona, amorek wymieniony cały, opony też i jakoś wszystko ucichło

Edit:
Po paru dniach ciszy, znowu. Podczas skrętu w każdą stronę podczas jazdy słychać te takie okresowe szybko przerywane piski, jakby jakaś guma o coś tarła. Trudno określić z której strony jest ten hałas.
Wczoraj na parkingu skręciłem na maksa koła i ruszyłem, dźwięk był bardzo głośny.
Zastanawiam się czy to czasem nie maglownica. Co Wy na to? Jakie są objawy popsutej maglownicy?

Edytowane przez Radek_0089 dnia 23-02-2009 10:36
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
misiek_Pt
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 23-02-2009 09:44
Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

moje pytanie. siemblokami (tuleje gumowo metalowe) na wahaczach jak weszły?? ciasno czy luźno?? ja miałem u siebie tak ze weszły w wahacze dość luźno i podczas skręcania przesuwały sie w wahaczu i piszczały. to mija sugestia. i podobne do Twojego przypadkuSmile

Edytowane przez misiek_Pt dnia 23-02-2009 09:45
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
mpkaras
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 23-02-2009 09:50
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

nie ja zakładałem, tylko mechor, było sprawdzane później u innego co jest diagnostą, niczego nie wykrył, ale ciekawy pomysł podsunąłeś, bo właśnie mam wrażenie, jakby coś gumowego latało, a nawet czasem słychać jakieś stuki. Z tym, że te same piski były i przed remontem zawieszenia.
A co Wy myślicie o pomyśle z maglownicą?

co gorsza problem pozostaje a piniendze uciekają

Edytowane przez mpkaras dnia 23-02-2009 10:00
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
Radek_0089
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 23-02-2009 13:03
Awatar


Postów: 1316

Data rejestracji: 13.03.2008 22:31
Skąd: -

A półośki całe przeguby niepopękane?

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
 
mpkaras
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 23-02-2009 14:06
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

też tak podejrzewam, ale jak to sprawdzić, żeby nie było wątpliwości? Bo na ucho to jak na oko, chłop w szpitalu...

Edytowane przez mpkaras dnia 23-02-2009 14:08
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
Radek_0089
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 23-02-2009 14:12
Awatar


Postów: 1316

Data rejestracji: 13.03.2008 22:31
Skąd: -

Mi to mechanior sprawdzał, ale z tego co widziałem to musisz zajrzeć pod auto czy to na kanale czy na lewarku. Jak przegub jest powalony to powinna być półoś w oleju usmarowana. Sprawna jest suchutka Grin

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
 
mpkaras
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 23-02-2009 20:36
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

brak żadnych olejów i smarów

Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: