Menu główne
Forum
Klubowicze
mpkaras |
Dodany dnia 23-12-2008 10:14 |
Postów: 468 Data rejestracji: 25.05.2007 01:42 Skąd: mazowieckie Gostynin |
Wiem, że tytuł mało mówi, ale ciężko sprecyzować konkret. Jedno jest pewne coś w moim przedzie nie gra.
Jak pisałem wcześniej kiedyś tam, Renia nie przeszła przeglądu, lista usterek była następująca:
Czyżby faktycznie te łożyska, amoże szukać gdzie indziej? Edytowane przez mpkaras dnia 24-02-2009 13:18 Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-12-2008 10:14 |
CyccX |
Dodany dnia 23-12-2008 12:25 |
Postów: 1005 Data rejestracji: 10.12.2007 21:47 Skąd: lubuskie Zielona Góra |
a jak wchodzisz w zakręt "na luzie" to tez sluchać też dzięją sie te szopki
VW scirocco 1.8T
Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
|
mpkaras |
Dodany dnia 23-12-2008 12:56 |
Postów: 468 Data rejestracji: 25.05.2007 01:42 Skąd: mazowieckie Gostynin |
jeszcze mi się nie zdarzyło jechać w zakręt na luzie. Dziś sprawdzę.
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
Msl88 |
Dodany dnia 23-12-2008 16:49 |
Postów: 272 Data rejestracji: 06.05.2007 14:50 Skąd: - |
Tak oga byc łozyska mc persona . W naszych reniach jest tak ze gdy pojawia sie na nich luz sprezyna nie siedzi równonomiernie co w nastestepswie powoduje nieprawidłowe pochylenie kołą i stad te cyrki.
Renault 19 1.9 D Chamade
Jet'aime Renault Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 267000km
|
|
|
mpkaras |
Dodany dnia 23-12-2008 18:26 |
Postów: 468 Data rejestracji: 25.05.2007 01:42 Skąd: mazowieckie Gostynin |
już mi się nie chce zgadywać, po Nowym Roku ze zmianą oleju pojadę na szarpaki i się zobaczy
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 23-12-2008 18:35 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
JA tam bym się nie doszukiwał usterki w łożyskach MCpersona, sam miałem kiedyś mocno wywalone i ciężko się tylko kręciło. Rozebrałem nasmarowałem i dalej na nich śmigam (niestety w niedzielę nie mogłem kupić nowych, trudno jak będzie trzeba rozbiorę jeszcze raz) . Coś takiego jak zbieżność kolego robiłeś po tech wszystkich ingerencjach w zawieszenie?
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
mpkaras |
Dodany dnia 23-12-2008 18:37 |
Postów: 468 Data rejestracji: 25.05.2007 01:42 Skąd: mazowieckie Gostynin |
no jasne, były ruszane drążki, to zbieżność nastawić musowo, więc zbieżność ustawiona
Edytowane przez mpkaras dnia 23-12-2008 18:38 Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 23-12-2008 18:39 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
Zbieżność to podstawa.
Masz wspomaganie kierownicy? Edytowane przez maestro-nieaktywny dnia 23-12-2008 18:39 |
|
|
mpkaras |
Dodany dnia 23-12-2008 18:42 |
Postów: 468 Data rejestracji: 25.05.2007 01:42 Skąd: mazowieckie Gostynin |
chciałbym mieć...
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 23-12-2008 19:01 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Piszesz, że zbieżność ustawiona. Ty dawałeś osobiście, czy mechanik? Ja Ty osobiście to ok, jak mechanik, to może nie ma co mu wierzyć ustawił na oko i skasował szmal. Jeszcze jedno opony tnie, ścierają się jakoś nierównomiernie? Jak możesz zrób zdjęcie auta od przodu w kołami na wprost. Z doświadczenia mogę powiedzieć tyle: kiedyś robiłem sobie zawias z przodu, wymieniałem magiel itd. Wstępne ustawienie zrobiłem sam (na miarkę i jeszcze taki mój sposó autko prowadziło się ok, nie ściągało, nic nie cięło, ale przy ostrym skręcaniu potrafił pisnąć. Do tego podczas dość ostrego hamowania na pasach dla pieszych na tych białych śladach popiskiwał. W końcu po jakimś miesiącu znalazłem czas i pojechałem na komputerową geometrię (u mnie w mieście koszt 80pln) Jak wzięli się do roboty, to prawie wszystkie cyfry na czerwonym polu. Trochę pokręcili (sam widziałem nie więcej niż ok 1 obr na drążkach) i cyferki wjechały na zielony zakres. Ustawili jak można było najlepiej. Od tamtej pory popiskiwanie znikło. Może i u Ciebie po prostu jest jeszcze zbyt mało dokładnie - to moja sugestia.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
mpkaras |
Dodany dnia 23-12-2008 19:06 |
Postów: 468 Data rejestracji: 25.05.2007 01:42 Skąd: mazowieckie Gostynin |
byłem u gościa co robi to analogowo, jakieś takie lampki przykłada, ogólnie uznawany jest za fachurę, koła stoją prosto, na oponach brak śladów nierównomiernego zużycia, ale jeszcze poszukamy i sprawdzimy zbieżność raz jeszcze
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
zaku |
Dodany dnia 02-01-2009 08:23 |
Postów: 97 Data rejestracji: 14.11.2006 08:33 Skąd: - |
jedno pytanie sprecyzuj czy wymieniałeś tylko same tuleje czy też końcówkę wahacza. i jeszcze jedno . zobacz czy niemasz luzów na drażku kierowniczym bo czasami sama końcówka to nie wszystko . ja tak miałem że zrobiłem sobie remont calego przodu i pojechałem na zbieżność[też wymieniłem tylko końcówki drązka ] i okazało się że jest luz na drążkach . podobno niewielki bo około 1mm ale gośc na stacji mówił że nieda się ustawić zbieżności jak ten luz wogóle jest bo przytej konstrukcji to 1mm luzu na drążku to około 10mm luzu po obwodzie kola . zatem może to być przyczyna ale niemusi Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 175000km
|
|
|
maestro-nieaktywny |
Dodany dnia 02-01-2009 11:19 |
Postów: 11769 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: - |
podobno niewielki bo około 1mm ale gośc na stacji mówił że nieda się ustawić zbieżności jak ten luz wogóle jest bo przytej konstrukcji to 1mm luzu na drążku to około 10mm luzu po obwodzie kola . zatem może to być przyczyna ale niemusi super naciągana teoria, żeby nie powiedzieć bzdura |
|
|
mpkaras |
Dodany dnia 17-02-2009 12:48 |
Postów: 468 Data rejestracji: 25.05.2007 01:42 Skąd: mazowieckie Gostynin |
ok, drążek wymieniony, zbieżność ustawiona, amorek wymieniony cały, opony też i jakoś wszystko ucichło
Edit: Po paru dniach ciszy, znowu. Podczas skrętu w każdą stronę podczas jazdy słychać te takie okresowe szybko przerywane piski, jakby jakaś guma o coś tarła. Trudno określić z której strony jest ten hałas. Wczoraj na parkingu skręciłem na maksa koła i ruszyłem, dźwięk był bardzo głośny. Zastanawiam się czy to czasem nie maglownica. Co Wy na to? Jakie są objawy popsutej maglownicy? Edytowane przez Radek_0089 dnia 23-02-2009 10:36 Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 23-02-2009 09:44 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
moje pytanie. siemblokami (tuleje gumowo metalowe) na wahaczach jak weszły? ciasno czy luźno? ja miałem u siebie tak ze weszły w wahacze dość luźno i podczas skręcania przesuwały sie w wahaczu i piszczały. to mija sugestia. i podobne do Twojego przypadku
Edytowane przez misiek_Pt dnia 23-02-2009 09:45 Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
mpkaras |
Dodany dnia 23-02-2009 09:50 |
Postów: 468 Data rejestracji: 25.05.2007 01:42 Skąd: mazowieckie Gostynin |
nie ja zakładałem, tylko mechor, było sprawdzane później u innego co jest diagnostą, niczego nie wykrył, ale ciekawy pomysł podsunąłeś, bo właśnie mam wrażenie, jakby coś gumowego latało, a nawet czasem słychać jakieś stuki. Z tym, że te same piski były i przed remontem zawieszenia.
A co Wy myślicie o pomyśle z maglownicą? co gorsza problem pozostaje a piniendze uciekają Edytowane przez mpkaras dnia 23-02-2009 10:00 Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
Radek_0089 |
Dodany dnia 23-02-2009 13:03 |
Postów: 1316 Data rejestracji: 13.03.2008 22:31 Skąd: - |
A półośki całe przeguby niepopękane Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
|
mpkaras |
Dodany dnia 23-02-2009 14:06 |
Postów: 468 Data rejestracji: 25.05.2007 01:42 Skąd: mazowieckie Gostynin |
też tak podejrzewam, ale jak to sprawdzić, żeby nie było wątpliwości? Bo na ucho to jak na oko, chłop w szpitalu...
Edytowane przez mpkaras dnia 23-02-2009 14:08 Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
Radek_0089 |
Dodany dnia 23-02-2009 14:12 |
Postów: 1316 Data rejestracji: 13.03.2008 22:31 Skąd: - |
Mi to mechanior sprawdzał, ale z tego co widziałem to musisz zajrzeć pod auto czy to na kanale czy na lewarku. Jak przegub jest powalony to powinna być półoś w oleju usmarowana. Sprawna jest suchutka Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 120000km
|
mpkaras |
Dodany dnia 23-02-2009 20:36 |
Postów: 468 Data rejestracji: 25.05.2007 01:42 Skąd: mazowieckie Gostynin |
brak żadnych olejów i smarów
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |