12 Maja 2024 08:00:51
Zdjęcia użytkowników
nelus2403 ruli17
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
[F] Gaz nie Chce Sie Włączyć! 
spinacz12345
Dodany dnia 28-04-2010 14:11
Awatar


Postów: 774

Data rejestracji: 08.07.2007 15:01
Skąd: wielkopolskie
Czarnków

Jak się dusi to masz za bogata mieszankę.

SmileJeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym Wink

>>tel.785211715<<

>>gg:8402499<<

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 28-04-2010 14:11
Awatar
zieluch111
Dodany dnia 28-04-2010 14:13
Awatar


Postów: 1369

Data rejestracji: 10.03.2008 22:41
Skąd: lubuskie
Strzelce Krajeńskie

@kudlaty: jak ma za ubogą to jak zasłonisz rure od filtra powietrza do połowy albo więcej to mu obr wzrosną a jak za bogato to pewno zdechnie Grin takie tam sposoby domowe Grin

było Cry --> r19 1.7 73 km sedan
jest --> Alfa Romeo 1.6 16V

Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
 
kudlaty
Dodany dnia 28-04-2010 16:23
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

okazuje się że przekaźnik jest źle podłączony, schemat na nim to
[img]http://images36.fotosik.pl/175/aed199cda4b2a791m.jpg[/img] is not a valid Image.

mam 4 przewody, 2 x żółty, 1 niebieski i jeden czarny, jak mam je podłączyć? pod które piny? pilne

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
Krzychup
Dodany dnia 28-04-2010 16:54
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Niebieski i czarny pod cewkę 85 i 86 obojętnie gdzie który.
Żółte pod 30 i 87a też obojętnie który żółty pod 30 i który pod 87a.
87 pozostaje wolny!

EDIT: Sugerowałem się schematem standardowego przekaźnika i popełniłem błąd.

Edytowane przez Krzychup dnia 28-04-2010 17:42

Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
Tomek_R21
Dodany dnia 28-04-2010 16:57
Awatar


Postów: 270

Data rejestracji: 20.11.2006 20:23
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

2 żółte to przy montażu instalacji są od odcięcia wtrysku paliwa. Więc jeden styk napewno pod końcówkę nr 30, a drugi pod 87 lub 87a (wydaje mi się że pod 87a, czyli środkowy, ale to zależy od tego jak sterowanie przekaźnikiem wpięte jest przez gazowników).
Z kolei 2 pozostałe, czyli czarny i niebieski pod piny 85 i 86 (i tu bym uprzednio sprawdził miernikiem - czarny to powinna być masa, a na niebieskim powinno pojawiać się napięcie przy załącznoym gazie lub benzynie na przełączniku)

Krzychup napisał/a:
87a pozostaje wolny!


Tak jak wyzej wspomniałem: to czy podłączamy pod 87 czy 87a zależy od tego, czy napięcie na przekaźniku pojawia się w momencie wyboru gazu, czy benzyny na przełączniku. Najlepiej sprawdzić metodą prób i błędów

Edytowane przez Tomek_R21 dnia 28-04-2010 17:02
Moje auto: Rover 214 Si, 103KM, benzyna, 192000km
 
grzes70
Dodany dnia 28-04-2010 17:09
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Tak na logikę powinno być żółte na 30 i 87a ,w razie spalenia cewki,awarii centralki masz bez przepinania czegokolwiek zasilanie paliwem.A niebieski i czarny do cewki.Z tym że gazowniki różnie to podpinają i obie wersje-Krzycha i Tomka są możliwe.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
Krzychup
Dodany dnia 28-04-2010 17:41
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Standardowo kabel niebieski, to sygnał z cewki, więc na nim powinno pojawić się napięcie po załączeniu gazu.
Przeważnie załączając gaz przekaźnik ma odłączać wtryskiwacz, więc po załączeniu gazu ma rozwierać zasilanie do wtryskiwacza - czyli 30 i 87a.

Przepraszam, ale sugerowałem się schematem przekaźnika - zwora w spoczynku miedzy stykami 30 i 87, a jest w spoczynku między 30, a 87a.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
kudlaty
Dodany dnia 28-04-2010 18:00
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

czyli jeżeli podłączyłem żółte do 87a i 30 a czarny z niebieskim pod 85 i 86 powinno wsio działać? a jest szansa jednak że będzie pod 87?

bo benzyna działa a gaz jak nie działał tak k.... nie działa nadal!

ja już nie mam siły, a gazowniki magiki mówią każdy co innego, jeden że nie ma prądu, drugi że parownik a trzeci jeszcze coś innego, to jakaś masakra jest

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
grzes70
Dodany dnia 28-04-2010 20:18
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Kudłaty,a były rozbierane elektrozawory?Mnie się kiedyś udało trzpień do elektrozaworu odwrotnie założyć i też się za .... nie chciał na gaz przełączyć.A jak się już przełączył to cuda na kiju się działy.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
maestro
Dodany dnia 28-04-2010 20:30
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie wiem o jakim drugim sposobie mówicie, ale skoro cewka przekaźnika ma zasilanie na 85 (+elektrozaworu) i mase na 86, to musi być wtrysk podpięty pod 30 i 87a. Nie ma innej opcji.

I tak musi działać. Masz elektrozawór na butli? Czy tylko pod maską przy filtrze/parowniku? Ile masz elektrozaworów?

CO sie dzieje gdy przełączysz z benzyny na gaz? Momentalnie gaśnie?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kudlaty
Dodany dnia 28-04-2010 22:04
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

dobra odpowiadam,

mam 2 elektrozawory, na filtrze i parowniku, przekaźnik podłączyłem dobrze i działała tylko benzyna, więc...

...zacząłem sprawdzać dalej. podłączyłem żarówkę pod cewkę na parowniku (bo zawór na filterku razem z cewką itp jest nowy więc go nie obstawiałem) i świeci. więc hmmm rozkręciłem zawór, no i na szczęście miałem jakiś inny (stary). podmieniłem środki bo ten co był chodził tragicznie i pewnie on się zawieszał.

na tę chwilę gaz działa! na jak długo się okaże, jutro kupię (jak znajdę gdzieś) nowy zaworek żeby nie było lipy. ciekawe za ile teraz odświeżę ten temat Smile

także nie jest źle jak na kolejny dzień spędzony w garażu, ale dziś to już myślałem że spale ten samochód taki byłem wnerwiony.

Edytowane przez kudlaty dnia 28-04-2010 22:06
Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
maestro
Dodany dnia 28-04-2010 22:31
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Chociaż w dobrą strone zacząłem myśleć Pfft Bo nic innego już nie ma odpowiedzialnego! Good job!

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kudlaty
Dodany dnia 21-05-2010 18:45
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

No i niestety, po raz kolejny okazało się, że po jakimś czasie znów nie działa.

Teraz znalazłem ciekawą zależność. Jak silnik się zagrzeje to zaczynają mu wariować obroty na jałowym. A po zgaszeniu już jest kicha, bo nie przełącza na gaz w ogóle. (aha ale to nie jest 100% przypadków)

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
konik75
Dodany dnia 08-05-2012 21:39
Awatar


Postów: 99

Data rejestracji: 28.01.2011 09:49
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

do dzis miałem ten sam problem i udalem sie do gazownika a ten mi stwierdził ze uwalilo cewke na reduktorze i to jedyny problem z rozpinaniem gazu. Po wymianie cewki zasowa jak strzala i polecil wymiane parownika bo gaz przepuszcza gdyz czuc jak smierdzi. Cewka to ta czarna kostka z dwoma przewodami. w razie pytan tel to wyjasnie. Pozdro.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 244400km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: