12 Maja 2024 02:50:59
Zdjęcia użytkowników
sas260 adzik840
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
[F] Gaz nie Chce Sie Włączyć! 
kudlaty
#61 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2009 13:35
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

ja mam wielką butlę w bagażniku 60l, na niej jest ten taki jakby miernik, wskazuje ile jest gazu w butli i z niego wychodzą 2 przewody jeden wejściowy drugi wyjściowy, przy obu są pokrętła, oba są odkręcone a gaz ni chu chu nie dochodzi. czy to może być wina tego modułu w butli gazowej?

wieczorem zrobię foto jak to u mnie wygląda

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-04-2009 13:35
Awatar
Sophika @
#62 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2009 13:42
Awatar


Postów: 184

Data rejestracji: 24.12.2007 09:34
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Od Zero: Masz stary typ zaworu gdzie jedno pokrętło jest od wlotu gazy a drugie od wylotu

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 194000km
 
kudlaty
#63 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2009 14:05
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Sophika napisał/a:
Od Zero: Masz stary typ zaworu gdzie jedno pokrętło jest od wlotu gazy a drugie od wylotu


no tyle to wiem, a co to wnosi Smile da się ten zawór wymienić bezinwazyjnie?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
Zero
#64 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2009 14:11
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

Kudłaty powiem tak sprawdź najpierw elektrozawory bo jeżeli one nie puszczają to nie ma przepływy gazu więc ten twój filterek się nie schłodzi

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
kudlaty
#65 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2009 15:22
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Zero napisał/a:
Kudłaty powiem tak sprawdź najpierw elektrozawory bo jeżeli one nie puszczają to nie ma przepływy gazu więc ten twój filterek się nie schłodzi


sprawdzane oba, działają jak należy, wczoraj sprawdziliśmy to wszystko (oba zawory sprawne, prąd dochodzi, cewki działają), pozostało tylko opcja że między butlą a filterkiem nie przechodzi gaz :/

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
WoZnY
#66 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2009 15:30
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Zero wybacz ale rozprężanie się gazu? Rozprężanie to możesz mieć w kole jak gumę złapiesz. Gaz LPG jest w zbiorniku w fazie ciekłej, spalany jest w fazie gazowej zatem zmiana stanu ciekłego do gazowego od zawsze w fizyce określana była PAROWANIEM, a to że akurat temp. parowania jest w zakresie dość niskich temp. to co innego. To samo dotyczy się efektu schładzania, występuje gdy ciecz paruje tj. zmienia stan skupienia z ciekłego w lotny. Polej się NITRO lub Spirytusem a odczujesz efekt na własnej skórze. Mniejsza o to.

Kudłaty jakbyś rzeczywiście miał niedrożny przewód z butli do filtra to pozostaje albo go wymienić, albo kompresor/pompka i jak najwyższym ciśnieniem spróbować go udrożnić.

Ja dzisiaj napompowałem sobie układ chłodzenia do ok 1,5Bara (aż otworzył się zaworek bezpieczeństwa) i w taki oto sposób zlokalizowałem gdzie mi powolutku płynu ubywa. Ubywa mi ok 300ml/miesiąc a winna temu chłodnica. Jak silnik ciepły to natychmiast paruje i nie wiedziałem gdzie jest wyciek Grin

Przyszedł mi jeszcze jeden pomysł do głowy, zamiast kompresora drut stalowy i spróbować nim przepchnąć ewentualny zator.

Edytowane przez WoZnY dnia 04-04-2009 15:34
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
kudlaty
#67 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2009 16:27
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

no tak ale...

... czy jak pierdyknę kompresorem w przewód to nic się z butlą nie stanie, tzn psikałbym od strony silnika w stronę butli
... czy żeby to wykonać to muszę spuścić ten gaz co mam w butli (ok. 30l)?
... co jeżeli to nie wina niedrożności przewodu tylko tego zakichanego zaworu w butli

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
WoZnY
#68 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2009 17:23
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

musisz zrobić to tak: Zakręcić butlę zaraz przy wielozaworze (ten kurek na butli) następnie odkręcić tę rurkę od zbiornika (jest zakręcony zatem nie utracisz swoich 30L LPG) Jak już masz odkręcone z obydwu stron ten przewód to dmuchasz z której stron sobie chcesz ( pewnie łatwiej będzie od strony silnika w stronę butli) Ot cała filozofia.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
kudlaty
#69 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2009 18:31
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

no to fakt, tam jest też przy butli przykręcone

dobra a powiedzmy że poniszczył się ten zawór na butli, idzie to jakoś wymienić?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
WoZnY
#70 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2009 19:13
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Pewnie idzie, ale co do kosztów to Tobie nie powiem bo nie mam zielonego pojęcia. No i oczywiście gaz w powietrze musisz wówczas wywalić Sad

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
kudlaty
#71 Drukuj posta
Dodany dnia 08-04-2009 13:21
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

powracam z tematem, niewiele się wyjaśniło w ostatnich dniach ale już mam pewność że wina leży gdzieś butla -> przewód -> filterek, raczej filterek wykluczam bliżej skłaniam się nad tym zakichanym wielozaworem w butli Frown niestety

wymieniłem dziś cewkę na filterku, chodzi elegancko ale nie dostaje gazu więc nic to nie zmieniło, jutro jestem umówiony wstępnie z gazownikami, podjadę niech zobaczą i zrobią w końcu to, bo mnie szlak trafi, albo wymontuje gaz w cholerę i tyle

martwi mnie tylko cena tego wielozaworu, bo gdyby trzeba go było wymieniać to widzę ceny na alledrogo zaczynają sie od 150zł w górę Sad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
Krzychup
#72 Drukuj posta
Dodany dnia 08-04-2009 16:50
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

A nowa butla z zaworem ile kosztuje?

Edytowane przez Krzychup dnia 08-04-2009 16:52

Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
ribes
#73 Drukuj posta
Dodany dnia 08-04-2009 17:11
Awatar


Postów: 171

Data rejestracji: 15.04.2008 18:16
Skąd: wielkopolskie
Poznań

WoZnY napisał/a:
Ja stawiam na coś z elektryką. (...)To dość częsta usterka LPG. Mi osobiście kiedyś na krzyżówce w korku siadł właśnie ten styk. ponieważ centralka przestałą świecić to wiedziałem już co jest. Maska w górę i po 15 sek miałem usterkę usuniętą. (...)


Kudłaty śledzę Twoje posty, bo u mnie dzieje się podobnie.
Mam instalację drugiej generacji.
Gazownik do którego pojechałem pierwsze co zrobił, to wyjął bezpiecznik i włożył ponownie...później zaproponował, aby zostawić samochód na cały dzień, bo to skomplikowana sprawaSmile

Dodam, ze LPG wlącza się u mnie od czasu do czasu i wyłącza(gasna kontrolki LED), ot takSmile
Jaki styki można jeszcze po drodze oczyścić?

--------------------------------------------

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 148000km
 
ober_1990
#74 Drukuj posta
Dodany dnia 08-04-2009 17:13
Awatar


Postów: 431

Data rejestracji: 07.12.2008 05:06
Skąd: -

U mnie jest to samo raz sie włacza a raz nie i gasna kontrolki !


Treść dodana dnia 08-04-2009 17:14:

ribes jak bedziesz cos widzial to odezwij sie tutaj co Ci naprawili tam w gazie Grin moze u mnei to samo

MILE WIDZIANE TŁUMACZENIE WSZYTSKIEGO ŁOPATOLOGICZNE

Czerwona Strzała na Białych papudrakach z Klimą (nie nabitąGrin) ABS-ami Grin Pełną Elektryka Smile z czerwono-czarnymi obiciamy na boczkach (narazie)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 3d, 200100km
 
Krzychup
#75 Drukuj posta
Dodany dnia 09-04-2009 09:09
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

1. Musicie przeczyścić styki zasilania instalacji gazowej. Szukacie bezpiecznika instalacji gazowej i czyścicie styki bezpiecznika i wszystkie styki na kablu w stronę zasilania auta i przełącznika gazu - przeważnie czerwony kabel.
2. Musicie znaleźć punkt masy, z której zasilany jest przełącznik od gazu i tam też przeczyścić styki - przeważnie czarny kabel.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
kudlaty
#76 Drukuj posta
Dodany dnia 09-04-2009 09:39
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

Krzychup napisał/a:
A nowa butla z zaworem ile kosztuje?


taką samą jakbym chciał to znalazłem tylko używane za ok 150zł. Nowa pewnie z 200zł, także nie opłaca się robić sam zawór, chyba że dadzą w warsztacie dobrą cenę.

na 13 jestem umówiony z magikami więc dam znać potem co i jak


Treść dodana dnia 09-04-2009 14:06:

no i wróciłem od gazowników magików Grin

sprawa wygląda tak,
- zawór w butli sprawny, puszcza gaz tak jak trzeba, odkręcony był przewód przy zaworze
- do filterka gaz również dochodzi, przewód drożny, odkręcony był przy filterku, gaz syczy
- profilaktycznie mam zmieniony cały elektrozawór ten z filterkiem co jest

na razie auto chodzi na gazie, w razie gdyby przestało (tak jak ostatnio) to zostaje jeszcze do roboty parownik, wtedy już nie będzie innej możliwości. więc zobaczymy,

w chwili obecnej mogę napisać że problem rozwiązany (ale ostatnio też tak było że od gaziarza wyjechałem i było dobrze a potem kupa) w razie jakichś dalszych problemów będę pisał.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
WoZnY
#77 Drukuj posta
Dodany dnia 09-04-2009 19:04
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Czyli nie wiadomo co było

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
ribes
#78 Drukuj posta
Dodany dnia 19-04-2009 12:52
Awatar


Postów: 171

Data rejestracji: 15.04.2008 18:16
Skąd: wielkopolskie
Poznań

ribes napisał/a:
[quote]WoZnY napisał/a:
Ja stawiam na coś z elektryką. (...)To dość częsta usterka LPG.(...)
Dodam, ze LPG wlącza się u mnie od czasu do czasu i wyłącza(gasna kontrolki LED), ot takSmile
Jaki styki można jeszcze po drodze oczyścić?

ober_1990 napisał/a:
U mnie jest to samo raz sie włacza a raz nie i gasna kontrolki !(...)

WoZnY napisał/a:
Czyli nie wiadomo co było


Napiszę co było u mnie.
Generalnie elektryka
W pierwszej kolejności zmieniony został sterownik
(w moim przypadku Bingo M). Podejrzewałem awarie, poniewaz kiedyś nie zakreciłem zbiornika wyrównawczego, więc mogło sie cos zalać). to nie było to.

Umówiłem się z gazownikiem na przegląd "okablowania"
(warsztat w Ostródzie, polecam jakby co podam adres).

Zmieniony został bezpiecznik o którym pisze krzychup
Okazało się, że winna była wtyczka-rozgięte i zmeczone piny. Instalator mocno napiął kable i po dwóch latach fuszera objawiła się.
Koszt naprawy: 20 zł.

Poza tym wymieniłem filterek w parowoniku
Koszt: 10 zł (Lavato)

Dowiedziałem się, że przyczyną gaśnięcia kontrolek, może byc niskie cisnienie, spowodowane np. niedroznością przewodów, zapchanym filterkiem-instalacja drugiej generacji przełącza aitomatycznie zasilanie na Pb (podobno).
u mnie , kiedy konczy sie LPG w czasie pryspieszania silnik dławi się, ale przy 2 tys obrótów mogę jeszcze z 5 km przejechać Smile

Mam nadzieję ober_1990, że udało mi sie nieco podopowiedzieć.
Życzę powowdzenia!
nie dajcie się dymać w ucho gazownikom!
Mi mądrale w Luboniu powiedzieli, że mój parownik nie ma filterka.Grin

--------------------------------------------

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 148000km
 
kudlaty
#79 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2009 22:54
Awatar


Postów: 4701

Data rejestracji: 17.07.2005 23:08
Skąd: lubelskie
Lublin

WoZnY napisał/a:
Czyli nie wiadomo co było


odgrzewam kotleta ale już jestem na 95% pewny co było nie tak. od razu napisze że wymiana całego elektrozaworu z filterkiem raczej nie była potrzebna, jak również wszystkie inne czynności.

do rzeczy, winę za to całe nie palenie ponosił przekaźnik, a dokładniej urwany przewód na nim, na początku był naderwany i raz stykał raz nie (stąd się brało to odpalanie lub nie, bez żadnej reguły), dowiedziałem się o tym po wymianie uszczelki gdzie mechanik składając te wszystkie (inne) przewody do kupy przypadkiem odczepił przekaźnik od mocowania i wisiał on sobie na przewodach, więc połączenie było coraz słabsze.

i teraz najlepsze, nie była to wina nie podawania gazu (przynajmniej teraz tak sądzę), ale podawania i LPG i PB na raz i auto się dusiło,

zarobiłem nową końcówkę na przekaźniku i działa wszystko jak należy. także co mogę powiedzieć, przekaźniki są kolejną rzeczą którą warto sprawdzać w takich przypadkach, pozdro


Treść dodana dnia 10-06-2009 16:02:

no i temat powraca, pomimo zarobienia nowej końcówki i pomimo że cały dzień bezproblemowo jeździłem na gazie znowu jest kupa

wsiadłem 30 min temu aby pojechać po Agę do pracy i niestety na gaz mi się przełączyć nie udało (tzn. przełącza się ale znów zachowuje się jakby nie dostawał gazu), niestety na chwilę obecną nie dam rady zajrzeć pod maskę bo pada i mam trochę napięty grafik.

dołuje mnie to że chce jechać dziś do domu i będę musiał całą drogę popylać na benzynie Sad

może ma ktoś jeszcze jakieś pomysły oprócz tych które zostały wyżej wykluczone


Treść dodana dnia 30-06-2009 19:31:

i znów, 2 tygodnie było ok a dziś znów nie pali od tak, ale za którymś razem

ma ktoś jakiś pomysł

Moje auto: Renault Laguna III GT, benzyna+LPG, 260000km
Była: Renault 11, Phase II, 1988r., benzyna+LPG, C1J (1398/60KM), hatchback 3d, 2?.?.?km
Była: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 251000km
Była: Renault Megane Coupe, benzyna, K4M, 165000km
Była: Renault Megane II Sport, benzyna, F4Rt, 155000km
Była: Renault Laguna III GT, benzyna, F4Rt, 188000km
Była: Renault Megane I Cabrio, benzyna+LPG, K4M, 270000km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F3N-L742 (1721/90KM), sedan, 97000km
 
ober_1990
#80 Drukuj posta
Dodany dnia 30-06-2009 23:46
Awatar


Postów: 431

Data rejestracji: 07.12.2008 05:06
Skąd: -

a moze sprawdz przy mikseze czy nie urwał Ci sie dolot takie małe kolanko wchodzi w rure od gazu ktora daje gaz z parownika ! bo mi sie ostatnio tak stało i nie palił na gazzz!

MILE WIDZIANE TŁUMACZENIE WSZYTSKIEGO ŁOPATOLOGICZNE

Czerwona Strzała na Białych papudrakach z Klimą (nie nabitąGrin) ABS-ami Grin Pełną Elektryka Smile z czerwono-czarnymi obiciamy na boczkach (narazie)

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 3d, 200100km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: