07 Maja 2024 20:40:12
Zdjęcia użytkowników
areekw Aro
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
Alternator Delco Remy 80A 
Krzychup
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2009 23:06
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Witam,
już kolejny raz rozbierałem swój alternator, więc mogę trochę o nim napisać Smile

Występuje on w wersji F3N, jak i w F3P. Wygląd jak poniżej na zdjęciach - regulator i szczotki w środku, na zewnątrz tylko kostka 2 kable i plus i masa. Mój ma oznaczenie 171 19B3 80A 12V.

[img]http://images48.fotosik.pl/53/29b6efd59e18490c.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://images31.fotosik.pl/446/7173684bbb4886c8.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://images33.fotosik.pl/450/f56817b179902d28.jpg[/img] is not a valid Image.

1. Zaczynamy od odłączenia akumulatora i odkręcenia kabli przy alternatorze: czerwony +12V - klucz 10 i czarny masa - klucz 8.
2. Aby go wyciągnąć musimy poluzować śrubę klucz 16 przy silniku i z drugiej strony dwie śruby: klucz 10 - naciąg i blokada naciągu - klucz 13.
3. Nakrętkę 13 musimy wykręcić, opuścić alternator odkręcając śrubę 10 (nie trzeba wykręcać jej do końca) i wyciągając śrubę 16 (pod prawym uchwytem jest podkładka plastikowo-gumowa).
4. Ściągamy pasek klinowy i wyciągamy alternator.
5. Aby go rozpołowić należy odkręcić 4 śruby na klucz 8. Odkręcamy i delikatnie wyciągamy za łopatki.
6. Zostaje do odkręcenia stojan (to z drutami) i regulator ze szczotkami. Odkręcamy 3 nakrętki na klucz 7 i delikatnie wyciągamy stojan.

[img]http://images38.fotosik.pl/53/9f5ad104c6b64c56m.jpg[/img] is not a valid Image.

7. Jeśli mamy wymienić szczotki, to wystarczy odkręcić śrubkę na klucz krzyżak i obcążkami wyciągnąć za blaszkę - połączenie regulatora i szczotek. Ucinamy stare szczotki i lutujemy do złączek nowe szczotki. Szczotki muszą luźno dać się wsunąć i same wysunąć w uchwycie. Jeśli nie pasują, to można je zeszlifować papierem ściernym.
8. Sprawdzenie diod polega na przykładaniu kabli miernika do jednej z 3 śrub (do których przykręcony był stojan) a radiator diod. Najpierw przykładamy plus do śruby i minus do radiatora, a potem odwrotnie. Prawidłowa dioda powinna pokazać przy pierwszym podłączeniu ok 500, a w drugim (zamiana polaryzacji) nieskończoność. Sprawdzamy po kolei wszystkie 6 diod.
9. Jeśli musimy wykręcić regulator, to musimy wykręcić jedną śrubę z diod (proszę zwrócić uwagę w którą stronę są włożone diody! na jednym rogu jest czerwony napis!). Odpinamy zworkę między regulatorem, a śrubą - po prawej stronie, wykręcamy śrubę plusa - klucz 10 - ma ona podkładkę plastikową, żeby śruba nie zwarła do obudowy!
Wykręcamy śruby na śrubokręt krzyżak i wyciągamy regulator razem ze złączką.
10. To po lewej, to pewnie kondensator przeciw zakłóceniowy - proszę zwrócić uwagę jak jest on wsunięty na regulator! Jedna strona dotyka obudowy, a druga regulatora! Być może, że nie ma wpływu polaryzacja...

[img]http://images36.fotosik.pl/53/6d229975a1e66307m.jpg[/img] is not a valid Image.

11. Na metalowej blaszce jest numer, u mnie: 95427 - 2M14, a z drugiej strony 466 Smile

[img]http://images48.fotosik.pl/53/edb262dd52276b91m.jpg[/img] is not a valid Image.

Wszystko montujemy w odwrotnej kolejności - proszę nie zapomnieć o zworkach! Przykręcamy stojan - 3 śrubki na klucz 7.
Szczotki są wysunięte, co przeszkadza nam w założeniu wirnika i reszty obudowy. Ja mocowałem część obudowy z regulatorem w imadle, koło radiatora diod wkładałem dwa małe śrubokręty i chowałem szczotki. Delikatnie wsuwałem wirnik z resztą obudowy. Jeśli przeszkadzały śrubokręty, to powoli je wyciągałem. Wirnik powinien się lekko kręcić!
Skręcamy 4 śrubami (klucz 8). Jeśli po skręceniu wirnik lekko gdzieś ociera, to lekko luzowałem jedną/dwie śruby z obudowy.

Łapiemy śrubę 13 - tą przy regulacji i naciągamy pasek na koło alternatora oczywiście wkładamy pasek w rowki na każdym kole - wspomaganie! Teraz możemy wcisnąć śrubę 16 - z prawej strony plastikowo-gumowa podkładka! Naciągamy pasek tak, aby w najdłuższym miejscu (między kołami) obrócić go o 90st.
Podłączamy kable (na plusie przy alternatorze mam gumową osłonkę) i podłączamy akumulator. Jeśli przy podłączeniu akumulatora bardzo iskrzy - to gdzieś mamy zwarcie!

Opis powstał by pomóc przy naprawie/sprawdzeniu alternatora.
Nie biorę odpowiedzialności za szkody powstałe przy samodzielnym montażu. Wszystko co robisz - robisz na własne ryzyko.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 26-01-2009 23:06
Awatar
Przejdź do forum: