20 Kwietnia 2024 02:43:31
Zdjęcia użytkowników
sewiolo Klen
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F]Sworznie - jakiej firmy? 
michor
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2009 10:44
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

zaku napisał/a:
ale jak tuleje są dobre to poco wymieniać cały wahacz . wystarczy tylko sworzen .



Ok żeby to kosztowało jeszcze jakieś masakryczne pieniądze!

to jest kurcze 120-140 PLN za obydwa wachacze i masz spokój, robota raz zrobiona.
A tak to wymieniasz sworznie - tuleje sa okej. za chwile musisz wymienic tuleje bo się zuzyły a sworzeń ciągle dobry to zostaje, potem sworzen jest już zły a tuleje dobre - i tak wkoło macieju 2 razy wiecej roboty.
Ja sobie raz na rok do 1,5 wymieniam całe wachacze i mam spokój.
Nie jest to kurde jakis masakryczny koszt!
Wiecej place za wymianę oleju i filtrów!

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-02-2009 10:44
Awatar
maestro
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2009 10:51
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

a i tak zeby wymienic tuleje wahacz trzeba wyjac

Edit:
Rotfl

tak czy owak, mialem wyrypane tuleje (dopiero jak sie przesiadłem z 14 na 15cali odczułem natychmiast). w jednym wymieniałem tuleje a drugi cały wahacz. nieporównywalnie mniej pracy i rzucania mięsem Wink

Edytowane przez Radek_0089 dnia 19-02-2009 19:07
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
zaku
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2009 10:57
Awatar


Postów: 97

Data rejestracji: 14.11.2006 08:33
Skąd: -

maestro napisał/a:
Rotfl

tak czy owak, mialem wyrypane tuleje (dopiero jak sie przesiadłem z 14 na 15cali odczułem natychmiast. w jednym wymieniałem tuleje a drugi cały wahacz. nieporównywalnie mniej pracy i rzucania mięsem Wink

Z tym to akurat zgadzam się w 100%Angry2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 175000km
 
Deaver
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2009 11:11
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 12.12.2008 12:19
Skąd: opolskie
Kędzierzyn-Koźle

Ustawiałeś zbieżność po wymianie? Wyczuwasz czy np. kierownica inaczej stoi? Jakiej firmy sworznie założyłeś?

Pośpiech upokarza.

Moje auto: Cayenne 4,2, diesel, 56765km
 
mnietek
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2009 11:53
Awatar


Postów: 335

Data rejestracji: 25.04.2007 11:28
Skąd: -

Po wymianie sworzni raczej nie ustawia sie zbieżności lecz niektórzy twierdzą że jak zrobią się fasolki na śrubach to powinno się

Moje auto: PEUGEOT 406, diesel, 250000km
 
maestro
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 05-02-2009 11:55
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

generalnie dla spokoju moznaby było sprawdzic Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
krzysiek_b
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 06-02-2009 09:17
Awatar


Postów: 572

Data rejestracji: 13.08.2008 15:26
Skąd: -

Sworznie nie pamiętam jakiej firmy ale żadna rewelacja bo zapłaciłem 28 zł/szt.
Zbieżności nie ustawiałem. Pytałem mechanika czy jechac ustawiać ale mówił mi, że po wymianie tego typu sworzni nie trzeba ustawiać zbierzności.
Czy wyczuwam, że kierownica inaczej stoi? Nie. Jest tak samo. Wyczuwam, że jest lepiej, gdyż nie ma już luzów ale "stoi" tak samo. Może trochę lżej chodzi (nie mam wspomagania) ale byc może to tylko moje odczucie.
Najgorsze te łożyska w tylnej belce. Ma ktoś namiary na w miarę dobre i tanie?
Nie chodzi mi o te posrodku belki.

Ze zbieżnością zobaczymy. Jesli będzie coś nie tak to pojade.
Wczoraj wracałem z Wrocławia (średnio 150 km/h) i ładnie się zachowywał więc myślę, że nie muszę ustawiać zbieżności.

EDIT: Edytuj posty, a nie pisz jeden pod drugim! Krzychu.

Edytowane przez Krzychup dnia 06-02-2009 11:48
Moje auto: Audi B4 Avant 1.9 TDI, diesel, 200000km
 
Deaver
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 19-02-2009 11:38
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 12.12.2008 12:19
Skąd: opolskie
Kędzierzyn-Koźle

Wtam forumowiczów!
Minęło trochę czasu ale w końcu udało się. Sworznie wymieniłem, wymieniłem też gumy na stabilizatorze te przy wahaczach. Korzystając z waszych cennych rad zdecydowałem się na sworznie "średniej" klasy, po 30 PLN zakupiłem Delphi a gumy Sasic po 5PLN. Wymiana faktycznie nie jest jakimś specjanie trudnym zabiegiem. Miałem do dyspozycji kanał a przód samochodu postawiłem na tzw. kobyłkach - polecam! Dobre klucze, nasadki i poszło. Dodam, że w komplecie były nowe śruby 17 podcza gdy orginalnie miałem 16. Podczas wymiany trzeba uważać na gumowe osłony przegubów, bo po odpięciu sworzni wahacze wyraźnie parły do góry.
Teraz efekty: mniej puka zdecydowanie, chociaż wciąż słychać jeszcze małe stuki jakby gdzieś na górze - może McPerson? Wcześniej bywało że po skręcie kierownica była w lekko innej pozycji do jazdy na wprost a po skręcie w drugą stronę znowu stała trochę inaczej w stronę właśnie ostatniego skrętu. Teraz to ustąpiło i jak jadę prosto to kiera jest zawsze w tej samej pozycji. Wyrażnie zmnieszyło się też chrakterystyczne szarpanie autem po odjęciu gazu np. na 2 biegu przy około 35km/h gdy silnik nie jest jeszcze zagrzany. Ogónie całe auto stało się bardziej "zwarte", trzyma kierunek i ostrzej reaguje na ruchy kierownicą. Polecam wszystkim usuwanie luzów w zawieszeniu. Mamy to szczęście że nasze zawieszenia są proste konstrukcyjnie, części tanie, a stosunkowo łatwa wymiana może nawet dawać przyjemność prawdziwym miłośnikom R19-tek.
Na koniec chciałem serdecznie podziękować wszystkim aktywnym forumowiczom w założonym przeze mnie wątku za wszelkie sugestie i porady, wiedziałem że można na was liczyć. Dzięki jeszcze raz wszastkim!
Pozdrawiam!

Pośpiech upokarza.

Moje auto: Cayenne 4,2, diesel, 56765km
 
tomek1405
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2012 19:46
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Ja zawsze wkladam TRW wytrzymuja zawsze tyle samo czyli rok. Co do innych tanszych nie mam zdania bo nigdy nie zakladalem.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
wasddy
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2012 09:22
Awatar


Postów: 2

Data rejestracji: 15.05.2012 09:17
Skąd: -

Delphi, TRW, Lemforder to firmy, które bez wątpienia można godnie polecić. Jeżeli chodzi o sklep to sprawdź sobie tutaj - sworznie wahacza Renault. Czasem robią fajne "strzały", chociaż w przypadku sworzni ceny w większości sklepów oscylują w tej samej okolicy.
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: