27 Padziernik 2021 09:30:54
Zdjęcia użytkowników
turbo ToBiS
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6652


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

valdezdle [off] 20-10-2021 09:07
Musi być jakieś życie na osiedlu Ninja

misiek_Pt [off] 15-10-2021 23:52
Arktos, slizg aktualny ?

tomi [off] 01-10-2021 22:18
Shock

edzio [off] 25-09-2021 21:57
Shock

edzio [off] 21-06-2021 06:10
Shock

Arktos [off] 13-06-2021 13:46
Witam Sprzedam kilka pozostałych części: ślizg zderzaka, nadkole, spinki listew bocznych, gumowy chodnik pasażera. https://drive.goo.
..sp=sharing
Pozdrawiam

sonic [off] 05-03-2021 20:00
Elo ? ? Nie ma ktoś R19 cabrio na części? Szukam boczków tylnich, obojętnie w jakim kolorze. ? ?

kosa1010 [off] 20-02-2021 20:33
Ktoś ma dla jasności to nie moje ogłoszenie https://sprzedaje.
..nr63226815

BANIO@ [off] 16-02-2021 20:21
Elo Pany po długim czasie Smile nie ma ktoś felg alu oryginalnych na sprzedaż do 19-stki ?

gielab0019 [off] 11-12-2020 10:44
piotreek, w Megance 1 ph2 pół h roboty


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
hamulce - jak polepszyc - tuning 
CyccX
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2009 15:17
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

witam,
od jakiegos juz czasu zastanawiam sie jakby tu polepszyć hamulce w swojej 16v, wymiana plynu moze pomoc, ale nie o to mi chodzi, myslalem nad zakupem większych tarcz i zacisków, ale to generuje znaczne koszty...

jest jakas mozliwość polepszenia hamulców tych co juz są ? czy np nawiercenie otworów lub nafrezowanie rowków moze dać jakieś efekty ?

dotarłem do strony producenta tarcz, i byly tarcze przednie do R19 16v wentylowane koszt kolo 250zl i mozna bylo znaznaczyc opcje "+frezowanie" koszt tego był dodatkowo 60zl od tarczy i mozna bylo sobie wybrać wzorek..

tak wieć mniemam ze tarcza bez nacięć jak i z nacienciami nie rozni sie wogule pod wzgledem kontrukcyjnym, jest to poprostu nacinana zwykla tarcza. A jakby tak naciać tarcze te originalne co mam na samochodzie ? dyskusja otwarta

Edytowane przez CyccX dnia 29-01-2009 15:18
VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 29-01-2009 15:17
Awatar
tomqu
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2009 15:39
Awatar


Postów: 464

Data rejestracji: 29.07.2007 13:58
Skąd: -

może znalazłeś to na stronie firmy Mikoda. Tam pisze też że tarcze nawiercane czy frezowane nie są wcale sportowe lepsze i coś wogóle dają jeżeli chcesz lepsze hamulce weź przełóż zaciski z jakiejś renówki ( Clio Sport, Laguna może, Meganka) i kup dobre tarcze i kolocki. Albo kup jakieś zajefajne do 16V typu Zimmerman z dobrymi klockami 250zł za 2 tarcze to nie jest dużo.
także moim zdaniem nacinanie nic nie da
Ja mam takie hamują super Grin
tomqu dodał/a następującą grafikę:
1234567.jpg

Edytowane przez tomqu dnia 29-01-2009 15:39

Moje auto: Clio II Ph1 dti RXE, diesel, 220000km
 
CyccX
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2009 17:03
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

a skad te tarcze ? ;] widze ze tez nacinane Smile2

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
twinsjg
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2009 17:44
Awatar


Postów: 189

Data rejestracji: 24.08.2008 12:58
Skąd: -

ogolnie tarcze i zaciski mozna wziasc od kazdego auta wystarczy dolozyc flansz i spokoj na stronie f7power.com jest kilka projektow z zaciskami z innych auto moim zdaniem najlatwiej powinno pujsc z calymi zwrotnicami od lagi v6 cenowo nie wychodzi drogo a powinno byc lepiej ... ogolnie nie psrawdzalem czy wejdzie plug 'n play ale mysle ze przy odrobinie zabawy da rade .. i gdzies na necie widzialem ze wkladaja zaciski od r21 turbo. a jezeli stac ciebie to http://www.k-tecr...ory=Brakes tutaj znajdziesz fajne zestawy pozdrawiam

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio
 
tomqu
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2009 17:52
Awatar


Postów: 464

Data rejestracji: 29.07.2007 13:58
Skąd: -

Tarcze są z 16V kupiłem od jednego klubowicza i to są ponoć tarcze firmy Mikoda właśnie z opcją nacinania i frezowania ale to tak dla wyglądu raczej.


Moje auto: Clio II Ph1 dti RXE, diesel, 220000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2009 17:59
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

nie liczba dziur i wzorków odpowiada za hamowanie tylko średnica tarczy, rodzaj klocków, płyn hamulcowy i zacisk.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Zaba
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2009 19:48
Awatar


Postów: 589

Data rejestracji: 02.05.2005 23:45
Skąd: śląskie
Rybnik

otwory i nafrezowania w tarczy mają za zadanie odprowadzić pył i gazy powstające w czasie hamowania, w związku z tym myślę, że powinny choć w minimalnym stopniu poprawić jakość/wydajność hamulców w aucie z takimi tarczami

Renault 19 Sedan 16V '94 F7P
+
Taoyota RAV4 '20
+
Toyota Corolla sedan '19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
 
CyccX
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2009 21:45
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

znowu nie potrzebna dyskusja, nie robicie OFFTOPA ! hehehe

- ale was opierdzieliłem Grin

rowki maja swoje zadanie napewno, nie tylko względy estetyczne.

jakby nie dawaly korzysci to by takich nie robili, pozatym do takich tarcz sa chyba specjalne klocki ktore nie zniszcza sie szybko przez te rowki, pozatym nr 2 przy normalnej jezdzie na miesice moze sie nie odczuje roznicy, ale napewno przy duzym hamowaniu kiedy to moze byc sprawa zycia i smierci warto mieć cos co jednak iles tam procent zwiekszy sile i wytrzymalosc hamulca w extremalnych warunkach

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
Zaba
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2009 19:29
Awatar


Postów: 589

Data rejestracji: 02.05.2005 23:45
Skąd: śląskie
Rybnik

a ja tam piernicze szybsze zużycie klocków przez rowki w tarczy - jeśli mają mi polepszyć choć raz hamowanie w awaryjnej sytuacji i skrócić drogę hamowania dajmy na to o 0.5 metra, i dzięki temu nie rozpieprze przodu auta to mam gdzieś to czy następną wymianę klocków zrobię po 28 kkm czy też może "dopiero" po 30 kkm (taka różnica to miesiąc - dwa jazdy)

PS. co do własnoręcznego nacinania lub nawiercania tarczy to STANOWCZO odradzam. W fabryce punkty w których są wiercone otwory są wyznaczone z dużą dokładnością wg modelu 3D w czasie projektowania, natomiast samodzielne wiercenie może osłabić wentylowaną tarczę jeśli trafisz otworem w żebra

tarcze Mikoda to nie majątek - właśnie dzisiaj takie załozyłem i jak trochę przejadę na nich to napiszę co i jak

Edytowane przez Zaba dnia 31-01-2009 19:43
Renault 19 Sedan 16V '94 F7P
+
Taoyota RAV4 '20
+
Toyota Corolla sedan '19

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
 
CyccX
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2009 19:31
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

slusznie..

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
ttimon
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2009 18:20
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

Ja mam brebo maxy i nie narzekam

Edytowane przez ttimon dnia 09-02-2009 18:20
Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
tomqu
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2009 19:38
Awatar


Postów: 464

Data rejestracji: 29.07.2007 13:58
Skąd: -

JA dzisiaj sprawdziłem swoje i sie delikatnie załamałem bo zarówno tarcze ( MIKODA te nawiercane itp.) się sporoo zużyły a po klocki to nowe jade jutro bo tych już prawie nie ma :/


Moje auto: Clio II Ph1 dti RXE, diesel, 220000km
 
ttimon
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2009 19:49
Awatar


Postów: 3415

Data rejestracji: 25.03.2007 22:17
Skąd: dolnośląskie
Jawor

U mnie brembo(tarcze) są jak najbardziej OK klocki mam ATE i też jakoś po 10 tys km nie widać mega zużycia na bank nie ma połowy

Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
 
tomqu
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2009 22:24
Awatar


Postów: 464

Data rejestracji: 29.07.2007 13:58
Skąd: -

Jaki to jest typ hamulców na zdjęciu timona czy moim Girling czy jakiś tam inny bo musze jutro kupic klocki a nie wiem dokładnie


Moje auto: Clio II Ph1 dti RXE, diesel, 220000km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2009 22:27
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

girlingi nie mają sprezynki Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
emilos
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 09-02-2009 22:32
Awatar


Postów: 316

Data rejestracji: 13.01.2008 14:54
Skąd: -

CyccX a nie myslales wymienic hamulce przód i tył aby lepij hamowało? Smile

Usługi remontowo-budowlane 500 112 551.
RENAULT MEGANE

Moje auto: R.Megane, benzyna, 155001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: