Menu główne
Forum
Klubowicze
hali23 |
Dodany dnia 30-01-2009 06:09 |
Postów: 2 Data rejestracji: 29.09.2008 15:29 Skąd: - |
witam proszę o pomoc ponieważ chce wymienić termostat w reni a nie wiem gdzie go szukać
RENAULT 19 ph2 1,8 z 1992 F3P 65 KM z instalacją lpg
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 171243km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 30-01-2009 06:09 |
maestro |
Dodany dnia 30-01-2009 07:03 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
górny wąż chłodnicy, idziesz ręką po nim w kierunku silnika, bedzie szedł pod kopułką (to takie cuś z przewodami zapłonowymi) i za nią skreca w lewo i tam jest przykrecany na 3 śrubki (na klucz 10 chyba albo 13)
temp otwarcie 87-89stopni Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
devon00 |
Dodany dnia 30-01-2009 07:14 |
Postów: 1177 Data rejestracji: 02.02.2008 18:29 Skąd: - |
proponuje zdjac cala obudowe filtru powietrza razem ze wszystkimi wężami bedzie Ci duzo łatwiej ze wszystkim...wiem bo przerabialem to miesiac temu wymiana na mrozie i przy padajacym sniegu 2 sruby pojda Ci latwo do trzeciej bedziesz musial sie troche pogimnastykowac zeby sie dostac Moje auto: Audi A4 1.8 T 150 koni, benzyna, 181000km
|
1982robo |
Dodany dnia 19-11-2011 13:22 |
Postów: 53 Data rejestracji: 27.04.2007 15:26 Skąd: lubelskie Puławy |
podepnę sie. właśnie kopiłem nowy termostat, czy trzeba spuszczać cały płyn z układu chłodzenia żeby go wymienić
Renatka 19 RT 1.8 S F3P, Puławy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 151000km
|
michor |
Dodany dnia 19-11-2011 13:26 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
nie. Tyle ile Ci zleci to Ci zleci a co zostanie to zostanie.
dolewasz tyle ile Ci zleciało bo to co nie zleciało to zostało. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
1982robo |
Dodany dnia 19-11-2011 13:32 |
Postów: 53 Data rejestracji: 27.04.2007 15:26 Skąd: lubelskie Puławy |
hehe dzięki czyli po kolei-odkręcam waz górny od chłodnicy, łapie płyn do miski, idę za nim do silnika, odkręcam filtr powietrza żeby było łatwiej,na końcu węża jest termostat, wymieniam go i śmigam dalej, tak?
Renatka 19 RT 1.8 S F3P, Puławy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 151000km
|
michor |
Dodany dnia 19-11-2011 14:02 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
no jak Ci sie uda to tak.
A jak nie to nie sprezynką do silnika w każdym razie, silkon sie nada [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
tomek1405 |
Dodany dnia 19-11-2011 14:41 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
ja bym upuszczam plyn przez czujnik temp w chlodnicy najprosciej. Jak odkrecicie waz w ktorym jest termostad to zamaist do miski to na skrzynie wam poleci. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
michor |
Dodany dnia 19-11-2011 15:27 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Nie poleci jeżeli się wie jak to zrobić.
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
1982robo |
Dodany dnia 19-11-2011 21:28 |
Postów: 53 Data rejestracji: 27.04.2007 15:26 Skąd: lubelskie Puławy |
jutro sprobuje, zona mnie dzis przegnala od renaty, stwierdziła ze wdowa nie jest, ze czemu więcej czasu poświęcam ostatnio Reni niż jej . doszlem do tego ze wyjolem filtr powietrza. tam trzeba jakiś silikon żeby uszczelnić później przy skręcaniu
Renatka 19 RT 1.8 S F3P, Puławy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 151000km
|
maestro |
Dodany dnia 19-11-2011 22:45 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@1982robo: tak.
jak wyjmiesz filtr to wez sobei jakis mały garnek albo cos w stylu plastikowego kubka do piwa (0,5l). odkrecasz opaske górnego weza i zsuwasz wąż. nie powinno wyleciec weicej niż te 0,5 z chłodnicy, a wąż do góry. zlewasz w wiaderko czy cos, potem z weza, jak juz nie leci to bierzesz sie za termostat. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
1982robo |
Dodany dnia 20-11-2011 09:53 |
Postów: 53 Data rejestracji: 27.04.2007 15:26 Skąd: lubelskie Puławy |
zastanawiam sie czy silikon sanitarny taki biały będzie ok do uszczelnienia, bo tylko taki mam w domu. jak myślicie?
Renatka 19 RT 1.8 S F3P, Puławy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 151000km
|
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 20-11-2011 10:33 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
Kup sobie dirko za kilka złotych i sprawa załatwiona. Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
1982robo |
Dodany dnia 20-11-2011 15:43 |
Postów: 53 Data rejestracji: 27.04.2007 15:26 Skąd: lubelskie Puławy |
termostat wymieniony . miałem silikon czerwony do uszczelniania i go użyłem. czekam do jutra aż ładnie zastygnie wszystko i zalewam płynem. polecam tak przy okazji podnieść lewa stronę auta coby nie wyciekło borygo z silnika na glebę po odkręceniu króćca od silnika(u mnie poszło trochę). a tak wogole dziwna sprawa-z węża wyciekło może ze 2 lub 3 setki a z chłodnicy nic, wiec płynu było w niej poniżej poziomu górnego węża chłodnicy, a powinno być więcej chyba. co to możne być
Edytowane przez 1982robo dnia 20-11-2011 15:54 Renatka 19 RT 1.8 S F3P, Puławy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 151000km
|
maestro |
Dodany dnia 21-11-2011 12:41 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
trzeba było odkrecic korek zbiorniczka to bys zobaczył ile wyleci.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
1982robo |
Dodany dnia 23-11-2011 11:34 |
Postów: 53 Data rejestracji: 27.04.2007 15:26 Skąd: lubelskie Puławy |
wymiana termostatu pomogła . temperatura nie skacze jak głupia,wskazówka stoi w jednym położeniu, dajesz na maxa ogrzewanie i cieplutko jak w bani dzięki za pomoc
Renatka 19 RT 1.8 S F3P, Puławy
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 151000km
|
maras1995r |
Dodany dnia 23-09-2013 19:27 |
Postów: 9 Data rejestracji: 01.12.2012 13:30 Skąd: - |
podepne się pod temat. Mam do wymiany termostat, zrobić to samemu czy lepiej dać mechanikowi i czy termostat jest bezpośrednio do głowicy przykręcany? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 2500125km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 23-09-2013 22:24 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
wystarczy czytać to co napisano już wcześniej.
maestro napisał(a): górny wąż chłodnicy, idziesz ręką po nim w kierunku silnika, bedzie szedł pod kopułką (to takie cuś z przewodami zapłonowymi) i za nią skreca w lewo i tam jest przykrecany na 3 śrubki (na klucz 10 chyba albo 13) temp otwarcie 87-89stopni Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dj_mafiozo |
Dodany dnia 24-09-2013 09:54 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@maras1995r Jest przykręcony do bloku. Jak kompletnie nie wiesz jak się posługiwać kluczem płasko-oczkowym i do czego służy śrubokręt to rzeczywiście lepiej dać mechanikowi te 100 złotych za wymianę mimo tego, że jest to czynność z którą poradziłby sobie średnio rozgarnięty 10-latek. A tak na poważnie mechanikowi możesz dać zarobić kiedy indziej gdy będziesz miał do roboty coś z czym sobie nie poradzisz, tudziesz nie będziesz miał warunków, natomiast do wymiany termostatu nie potrzebujesz kanału, podnośnika hydraulicznego, klucza pneumatycznego, miga czy czego tam jeszcze, ale jest to czynność, którą wykonasz sam pod chmurką przy użyciu klucza płasko-oczkowego sztuk jeden (w celu odkręcenia pokrywy termostatu), śrubokręta bylejakiego sztuk jeden (w celu odkręcenia opaski na górnym wężu przy chłodnicy), silikonu sztuk jeden (może być nawet sanitarny, przynajmniej grzybem nie zajdzie, a tak na poważnie zwykły silikon sanitarny wytrzymuje do 130 st. C, czyli starczy skoro normalna temperatura pracy silnika to 90, jak się zagrzeje to i tak pozostaje zazwyczaj poniżej 110, jak temperatura skoczy wyżej to i tak ostatnim czym się martwić to fakt, że coś jest uszczelnione silikonem wytrzymującym do 130 stopni). No i jeszcze będziesz potrzebować kawałek miski byle nie cieknącej, żeby zebrać to co wyleci z chłodnicy i węża jak go ściągniesz z króćca. O nowym termostacie nie wspominając. Jak odkręcisz pokrywę zwróć uwagę jak jest założony stary, oszczędzi ci to nerwów i zastanawiania się "jak to do kurczaczka złożyć".
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
maestro |
Dodany dnia 24-09-2013 11:44 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@dj_mafiozo Do głowicy jest przykrecony jak już.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |