Menu główne
Forum
Klubowicze
Krzychup |
Dodany dnia 01-02-2009 12:59 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Witam, W związku z problemami dotyczącymi ogrzewania i LPG mam pytanie: Jak macie podłączoną instalację LPG? To na niebiesko, to u mnie parownik! Termostat jest po prawej stronie silnika, oznaczony T! Oczywiście pomijamy, że niektórzy mają różne chłodnice i czasem węże mają z lewej, z prawej, lub z obu jej stron! Obrazek możecie zapisać na dysku i zaznaczyć położenie Waszego parownika.
Krzychup dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez Krzychup dnia 01-02-2009 13:50 Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 01-02-2009 12:59 |
WoZnY |
Dodany dnia 01-02-2009 21:26 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Koledze raczej nie chodzi o położenie parownika/reduktora pod maska a raczej miejsce wpięcia w instalację chłodzenia silnika. Ja mam u siebie w szeregu z nagrzewnicą (E6J) problemów z ogrzewaniem nie mam. Aha dodatkowo już dawno wywaliłem ten bypass co w przypadku zapchania nagrzewnicy nim woda sobie krąży. Spytasz pewnie co było powodem wywalenia tego cudu - wymiana przewodów gumowych na niefabryczne (dobierałem sobie nowe głównie ze stajni VW, bo tych jest pod dostatkiem i tanie)
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
piotrekTSA |
Dodany dnia 01-02-2009 21:26 |
Postów: 3750 Data rejestracji: 26.12.2008 20:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
ja mam tu gdzie czarna kropka
piotrekTSA dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez piotrekTSA dnia 01-02-2009 21:26 SPRZEDAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
|
Zero |
Dodany dnia 01-02-2009 21:38 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
przeważnie to parownik wpina się równolegle z nagrzewnicą
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 01-02-2009 22:04 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Głównie chodzi mi o miejsce wpięcia się parownikiem w instalację ogrzewania.
Chce sie w końcu dowiedzieć jak jest najlepiej podłączyć parownik w silniku F3N, żeby nagrzewnica grzała i auto jechało na gazie. PiotrekTSA naprawdę masz między chłodnicą a pompą? Na dużym obiegu? Gdy auto masz jeszcze nie zagrzane (zamknięty termostat), to parownik Ci nie grzeje... Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Zero |
Dodany dnia 01-02-2009 22:22 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
KrzychuP wepnij równolegle z nagrzewnicą na trójnikach tylko aby był mniejszy przekrój w trójniku na parownik niż na nagrzewnice
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
Grodziaki |
Dodany dnia 02-02-2009 21:31 |
Postów: 78 Data rejestracji: 06.07.2007 21:27 Skąd: - |
Ja ma tak i po zamontowaniu zapchała sie nagrzewnica nowa słabo grzeje.Bede chyba zmieniał żeby była na wyjściu z nagrzewnicy bo teraz jest na dojściu i to chyba też może ja zamulac.
Grodziaki dodał/a następującą grafikę:
Grodziaki
|
|
|
Zero |
Dodany dnia 02-02-2009 21:34 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
Czemu większość z was ma jakieś dziwne magiczne podłączenia masakra
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
piotrekTSA |
Dodany dnia 02-02-2009 21:37 |
Postów: 3750 Data rejestracji: 26.12.2008 20:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
@Krzychup: no tak mam od ponad 7 lat i bez żadnych problemów grzeje bardzo dobrze jak zrobie to dam zdjęcie jak mam założony parownik
SPRZEDAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
|
Grodziaki |
Dodany dnia 02-02-2009 21:38 |
Postów: 78 Data rejestracji: 06.07.2007 21:27 Skąd: - |
Zero narysuj jak ty masz jeśli ci dobrze grzeje
Edytowane przez Grodziaki dnia 02-02-2009 21:55 Grodziaki
|
|
|
Zero |
Dodany dnia 02-02-2009 21:40 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
cały czas przecież mówie parownik równoloegle z nagrzewnicą wpięty
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
Grodziaki |
Dodany dnia 02-02-2009 21:56 |
Postów: 78 Data rejestracji: 06.07.2007 21:27 Skąd: - |
Prośba narysuj to bo niektórzy nie kumają jak jest równolegle a tak kazdy sobie zobaczy czy ma ok nawet laik.
Piszcie ponadto jak wam grzeje przy waszych rozwiązaniach. Grodziaki
|
|
|
piotrekTSA |
Dodany dnia 02-02-2009 21:58 |
Postów: 3750 Data rejestracji: 26.12.2008 20:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
@Grodziaki: jak pokazywałem na zdjęciu powyżej to mi bardzo dobrze grzeje i po przejechaniu już 500 -1000 m mam ciepło
SPRZEDAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
|
Grodziaki |
Dodany dnia 02-02-2009 22:02 |
Postów: 78 Data rejestracji: 06.07.2007 21:27 Skąd: - |
Jestem w szoku ze to chodzi a powiedz czy parownik nagrzewa sie dopiero jak puści termostat na duży obieg? Bo mnie aż zszokowało
Grodziaki
|
|
|
piotrekTSA |
Dodany dnia 02-02-2009 22:05 |
Postów: 3750 Data rejestracji: 26.12.2008 20:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
@Grodziaki: a tego to dokładnie nie wiem
SPRZEDAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 02-02-2009 22:57 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Grodziaki napisał/a: Prośba narysuj to bo niektórzy nie kumają jak jest równolegle a tak kazdy sobie zobaczy czy ma ok nawet laik. Piszcie ponadto jak wam grzeje przy waszych rozwiązaniach. Grodziaki jest jeden drobny problem, bo Zero miał Renault 19 1.8 16V + LPG (było), a teraz ma Renault Megane Coupe 1.6e + klima, sekwencja LPG (jest), więc tam może być lekko inaczej rozwiązane ogrzewanie i już się nie dowiemy... A chcesz się dowiedzieć jak to jest równolegle z nagrzewnicą? na wejściu nagrzewnicy wstawiasz trójnik i ciągniesz do parownika, a z parownika lecisz do wyjścia nagrzewnicy i na tym wężu wstawiasz trójnik. Zauważcie, że problemy z ogrzewaniem mają wyłącznie F3Ny. CZY KTOŚ MA F3N, LPG I ORYGINALNĄ NAGRZEWNICĘ? Podejrzewam, że te tanie z allegro za słabo oddają ciepło, więc szybko się chłodzą i na wyższych obrotach wentylatora wentylator potrafi je schłodzić! Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
guciowsk |
Dodany dnia 02-02-2009 23:00 |
Postów: 2952 Data rejestracji: 18.12.2008 16:49 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
u mnie dziala wszystko normalnie tylko nie wiem czy mam oryginalną nagrzewnicę ale grzeje świetnie
Turbo Burbo eL Pi Dżi
Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
|
hanyys |
Dodany dnia 03-02-2009 00:15 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
Tak jest u mnie
R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
hanyys |
Dodany dnia 03-02-2009 00:18 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
i jeszcze jedno. Generalnie jest tak ze jeden wąż do parownika wychodzi gdzieś z tyłu z bloku ,a ten z boku z bloku i poprzez trójnik cienki wężyk przelewowy do wyrównawczego i do parownika.I NIE GRZEJE JAK MA.
hanyys dodał/a następującą grafikę:
R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
hanyys |
Dodany dnia 03-02-2009 00:26 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
Krzychup napisał/a: Grodziaki napisał/a: Prośba narysuj to bo niektórzy nie kumają jak jest równolegle a tak kazdy sobie zobaczy czy ma ok nawet laik. Piszcie ponadto jak wam grzeje przy waszych rozwiązaniach. Grodziaki jest jeden drobny problem, bo Zero miał Renault 19 1.8 16V + LPG (było), a teraz ma Renault Megane Coupe 1.6e + klima, sekwencja LPG (jest), więc tam może być lekko inaczej rozwiązane ogrzewanie i już się nie dowiemy... A chcesz się dowiedzieć jak to jest równolegle z nagrzewnicą? na wejściu nagrzewnicy wstawiasz trójnik i ciągniesz do parownika, a z parownika lecisz do wyjścia nagrzewnicy i na tym wężu wstawiasz trójnik. Zauważcie, że problemy z ogrzewaniem mają wyłącznie F3Ny. CZY KTOŚ MA F3N, LPG I ORYGINALNĄ NAGRZEWNICĘ? Podejrzewam, że te tanie z allegro za słabo oddają ciepło, więc szybko się chłodzą i na wyższych obrotach wentylatora wentylator potrafi je schłodzić! U mnie to napewno nie problem bo jak wkręce auto na wyższe obroty to nawet nawiew na 3 ustawiony lekko grzeje a na 1 to juz tak jak powinien ale obroty silnika powyzej 3,5k musze trzymac. R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |