28 Marca 2024 21:51:25
Zdjęcia użytkowników
andrzej81 Malprix
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
Jak masz zamontowaną instalację LPG 
Krzychup
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2009 12:59
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Witam,
W związku z problemami dotyczącymi ogrzewania i LPG mam pytanie:
Jak macie podłączoną instalację LPG?

To na niebiesko, to u mnie parownik!
www.renault19.pl/forum/attachments/nagrzewnica_cr.gif

Termostat jest po prawej stronie silnika, oznaczony T!

Oczywiście pomijamy, że niektórzy mają różne chłodnice i czasem węże mają z lewej, z prawej, lub z obu jej stron!

Obrazek możecie zapisać na dysku i zaznaczyć położenie Waszego parownika.
Krzychup dodał/a następującą grafikę:
nagrzewnica_cr.gif

Edytowane przez Krzychup dnia 01-02-2009 13:50

Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 01-02-2009 12:59
Awatar
WoZnY
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2009 21:26
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Koledze raczej nie chodzi o położenie parownika/reduktora pod maska a raczej miejsce wpięcia w instalację chłodzenia silnika. Ja mam u siebie w szeregu z nagrzewnicą (E6J) problemów z ogrzewaniem nie mam. Aha dodatkowo już dawno wywaliłem ten bypass co w przypadku zapchania nagrzewnicy nim woda sobie krąży. Spytasz pewnie co było powodem wywalenia tego cudu - wymiana przewodów gumowych na niefabryczne (dobierałem sobie nowe głównie ze stajni VW, bo tych jest pod dostatkiem i tanie)

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
piotrekTSA
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2009 21:26
Awatar


Postów: 3750

Data rejestracji: 26.12.2008 20:00
Skąd: świętokrzyskie
Sandomierz

ja mam tu gdzie czarna kropkaSmile
piotrekTSA dodał/a następującą grafikę:
nagrzewnica_cr_1.gif

Edytowane przez piotrekTSA dnia 01-02-2009 21:26
SPRZEDAM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km
Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
 
Zero
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2009 21:38
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

przeważnie to parownik wpina się równolegle z nagrzewnicą

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
Krzychup
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2009 22:04
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Głównie chodzi mi o miejsce wpięcia się parownikiem w instalację ogrzewania.
Chce sie w końcu dowiedzieć jak jest najlepiej podłączyć parownik w silniku F3N, żeby nagrzewnica grzała i auto jechało na gazie.

PiotrekTSA naprawdę masz między chłodnicą a pompą? Na dużym obiegu? Gdy auto masz jeszcze nie zagrzane (zamknięty termostat), to parownik Ci nie grzeje...


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
Zero
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-02-2009 22:22
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

KrzychuP wepnij równolegle z nagrzewnicą na trójnikach tylko aby był mniejszy przekrój w trójniku na parownik niż na nagrzewnice

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
Grodziaki
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2009 21:31
Awatar


Postów: 78

Data rejestracji: 06.07.2007 21:27
Skąd: -

Ja ma tak i po zamontowaniu zapchała sie nagrzewnica nowa słabo grzeje.Bede chyba zmieniał żeby była na wyjściu z nagrzewnicy bo teraz jest na dojściu i to chyba też może ja zamulac.
Grodziaki dodał/a następującą grafikę:
nagrzewnica_cr_2.gif

Grodziaki
 
Zero
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2009 21:34
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

Czemu większość z was ma jakieś dziwne magiczne podłączenia masakra

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
piotrekTSA
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2009 21:37
Awatar


Postów: 3750

Data rejestracji: 26.12.2008 20:00
Skąd: świętokrzyskie
Sandomierz

@Krzychup: no tak mam od ponad 7 lat i bez żadnych problemów grzeje bardzo dobrzeSmile jak zrobie to dam zdjęcie jak mam założony parownikSmile

SPRZEDAM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km
Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
 
Grodziaki
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2009 21:38
Awatar


Postów: 78

Data rejestracji: 06.07.2007 21:27
Skąd: -

Zero narysuj jak ty masz jeśli ci dobrze grzeje

Edytowane przez Grodziaki dnia 02-02-2009 21:55
Grodziaki
 
Zero
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2009 21:40
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

cały czas przecież mówie parownik równoloegle z nagrzewnicą wpięty

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
Grodziaki
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2009 21:56
Awatar


Postów: 78

Data rejestracji: 06.07.2007 21:27
Skąd: -

Prośba narysuj to bo niektórzy nie kumają jak jest równolegle a tak kazdy sobie zobaczy czy ma ok nawet laik.
Piszcie ponadto jak wam grzeje przy waszych rozwiązaniach.

Grodziaki
 
piotrekTSA
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2009 21:58
Awatar


Postów: 3750

Data rejestracji: 26.12.2008 20:00
Skąd: świętokrzyskie
Sandomierz

@Grodziaki: jak pokazywałem na zdjęciu powyżej to mi bardzo dobrze grzeje i po przejechaniu już 500 -1000 m mam ciepłoSmile

SPRZEDAM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km
Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
 
Grodziaki
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2009 22:02
Awatar


Postów: 78

Data rejestracji: 06.07.2007 21:27
Skąd: -

Jestem w szoku ze to chodzi a powiedz czy parownik nagrzewa sie dopiero jak puści termostat na duży obieg? Bo mnie aż zszokowałoWink

Grodziaki
 
piotrekTSA
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2009 22:05
Awatar


Postów: 3750

Data rejestracji: 26.12.2008 20:00
Skąd: świętokrzyskie
Sandomierz

@Grodziaki: a tego to dokładnie nie wiemSad

SPRZEDAM

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km
Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
 
Krzychup
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2009 22:57
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Grodziaki napisał/a:
Prośba narysuj to bo niektórzy nie kumają jak jest równolegle a tak kazdy sobie zobaczy czy ma ok nawet laik.
Piszcie ponadto jak wam grzeje przy waszych rozwiązaniach.


Grodziaki jest jeden drobny problem, bo Zero miał Renault 19 1.8 16V + LPG (było), a teraz ma Renault Megane Coupe 1.6e + klima, sekwencja LPG (jest), więc tam może być lekko inaczej rozwiązane ogrzewanie i już się nie dowiemy...

A chcesz się dowiedzieć jak to jest równolegle z nagrzewnicą? na wejściu nagrzewnicy wstawiasz trójnik i ciągniesz do parownika, a z parownika lecisz do wyjścia nagrzewnicy i na tym wężu wstawiasz trójnik.

Zauważcie, że problemy z ogrzewaniem mają wyłącznie F3Ny.

CZY KTOŚ MA F3N, LPG I ORYGINALNĄ NAGRZEWNICĘ? Podejrzewam, że te tanie z allegro za słabo oddają ciepło, więc szybko się chłodzą i na wyższych obrotach wentylatora wentylator potrafi je schłodzić!


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
guciowsk
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 02-02-2009 23:00
Awatar


Postów: 2952

Data rejestracji: 18.12.2008 16:49
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

u mnie dziala wszystko normalnie tylko nie wiem czy mam oryginalną nagrzewnicę ale grzeje świetnieGrin

Turbo Burbo eL Pi Dżi Rotfl

Moje auto: Renault Megane II F4RT (1998/163KM) cabrio, benzyna+LPG, 115000km
 
hanyys
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 03-02-2009 00:15
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 04.01.2009 23:20
Skąd: -

Tak jest u mnie

R19 F3N i VW GOLF 3 AAM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
hanyys
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 03-02-2009 00:18
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 04.01.2009 23:20
Skąd: -

i jeszcze jedno.
Generalnie jest tak ze jeden wąż do parownika wychodzi gdzieś z tyłu z bloku ,a ten z boku z bloku i poprzez trójnik cienki wężyk przelewowy do wyrównawczego i do parownika.I NIE GRZEJE JAK MA.
hanyys dodał/a następującą grafikę:
dscf0026_1.jpg

R19 F3N i VW GOLF 3 AAM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
hanyys
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 03-02-2009 00:26
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 04.01.2009 23:20
Skąd: -

Krzychup napisał/a:
Grodziaki napisał/a:
Prośba narysuj to bo niektórzy nie kumają jak jest równolegle a tak kazdy sobie zobaczy czy ma ok nawet laik.
Piszcie ponadto jak wam grzeje przy waszych rozwiązaniach.


Grodziaki jest jeden drobny problem, bo Zero miał Renault 19 1.8 16V + LPG (było), a teraz ma Renault Megane Coupe 1.6e + klima, sekwencja LPG (jest), więc tam może być lekko inaczej rozwiązane ogrzewanie i już się nie dowiemy...

A chcesz się dowiedzieć jak to jest równolegle z nagrzewnicą? na wejściu nagrzewnicy wstawiasz trójnik i ciągniesz do parownika, a z parownika lecisz do wyjścia nagrzewnicy i na tym wężu wstawiasz trójnik.

Zauważcie, że problemy z ogrzewaniem mają wyłącznie F3Ny.

CZY KTOŚ MA F3N, LPG I ORYGINALNĄ NAGRZEWNICĘ? Podejrzewam, że te tanie z allegro za słabo oddają ciepło, więc szybko się chłodzą i na wyższych obrotach wentylatora wentylator potrafi je schłodzić!


U mnie to napewno nie problem bo jak wkręce auto na wyższe obroty to nawet nawiew na 3 ustawiony lekko grzeje a na 1 to juz tak jak powinien ale obroty silnika powyzej 3,5k musze trzymac.

R19 F3N i VW GOLF 3 AAM

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: