Menu główne
Forum
Klubowicze
hanyys |
Dodany dnia 10-02-2009 19:29 |
Postów: 28 Data rejestracji: 04.01.2009 23:20 Skąd: - |
Krzychup my mamy parownik wpiety szeregowo gdzies w obieg w silniku i prawdopodobnie dlatego jest kupa.Najlepiej byłoby go wpiąc równolegle z nagrzewnicą gdzie trójniki w strone parownika miały by zwężkę.Na dniach mi mechanicy skonczą z wymianą pompy wody i sie wsio okaze, jezeli to nie pomoze to robie jak napisałem.
Bucior jeżeli za cienkie do parownika dają to bedzie parownik zamarzał oraz nie bedzie grzała furka pod warunkiem że masz wpięty szeregowo parownik.Jeżeli parownik bedzie wpięty równolegle to bedzie grzało autko jak trzeba ale parownik wciąż bedzie zamarzał.Jeżeli masz tak parownik wpięty jak ja i krzychup to masz szeregowo. Bucior jezeli masz lagune z tym samym silnikiem zrób foto gdzie dokładnie jest wpięty parownik albo zaznacz na fotkach które już są. Edytowane przez hanyys dnia 10-02-2009 19:32 R19 F3N i VW GOLF 3 AAM
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 10-02-2009 19:29 |
Renault_Fuhrer |
Dodany dnia 28-02-2009 21:22 |
Postów: 154 Data rejestracji: 21.02.2006 14:15 Skąd: - |
Hehe widze ze nie jestem sam z tym problemem Mam reduktor wpięty identycznie jak Krzychup, nowa nagrzewnica, nowa pompa, wszystko drożne. Ja jestem na 99%pewny ze to zle wpiety reduktor jest przyczyna i dlatego tez jestem za wpieciem go rownolegle z nagrzewnica na troche cienszych rurkach. Tyle ze na poczartku musze powrocic do oryginalnego ulozenia wezy
|
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 28-02-2009 23:01 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
piotrekTSA przede wszystkim nie masz wpiętego tak jak napisałeś reduktora na powrocie z chłodnicy. Skąd wiem, bo mam ten sam silnik, a tu zawsze gazownicy wpinają tak samo. Jeden wąż wychodzi z bloku w okolicach kolektora ssącego drugi ze śmiesznego trójnika w okolicy termostatu. Nie znam dokładnej drogi przepływu cieczy w tym silniku ale stawiam, że z bloku wylata ciepła, w okolice termostatu wraca chłodniejsza.
Co do wątku tematu tj. przekroi i włączenia to uważam, że tak jak autor zamieścił na zdjęciu to reduktor jest wpięty równolegle do nagrzewnicy (to moje przypuszczenia, bo zarówno nagrzewnica jak i reduktor zasilanie mają z kolektora ssącego i obydwa powrót mają do zbiorniczka. Niech najlepiej wypowie się ktoś kto zna szczegółowy obieg cieczy w ty silniku. Na próbę możecie rozgrzać silnik przełączyć na PB i żabką na chwilę zacisnąć przewód (bez różnicy który) od cieczy parownika. Wtedy sprawdzić czy grzeje lepiej czy gorzej. Możliwe, że nadal problemem jest kalibracja trójników. W oryginale mógł być tam przewód gumowy z odpowiednią zwężką, którą gazownicy wywalili (zgaduję) <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
ecovector |
Dodany dnia 03-03-2009 14:10 |
Postów: 10 Data rejestracji: 13.07.2008 15:48 Skąd: dolnośląskie Bolesławiec |
Witam.
U mnie wygląda to tak: Ogrzewanie działa bez zarzutu. Przełączanie gazu mam ustawione na 20 stC. Po przejechaniu około 1500 m ( w czasie mrozów) mam w środku ciepło i przełączone na gaz. Pozdrawiam Edytowane przez Krzychup dnia 03-03-2009 16:31 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 212000km
|
|
|
Renault_Fuhrer |
Dodany dnia 05-03-2009 23:44 |
Postów: 154 Data rejestracji: 21.02.2006 14:15 Skąd: - |
No to problem rozwiązany W miejsce trojnika dałem czwórnik i pusciłem wąż dodatkowy, który łączy sie z wezem idacy do nagrzewnicy- na zdjeciach wszystko widac. Dwa dni jezdze i wszystko gra. Temperatura cieczy w normie, tak jak zawsze, wszystkie weze rozgrzewaja sie w miare rownomiernie (ten od kolektora do nagrzewnicy trocvhe pozniej) no i co najwazniejsze grzeje. Nawet na 3 biegu wentylatora leci gorace powietrze cały czas
Na małym wezyku idacym do zbiorniczka trzeba dac zwezke, albo go scisnac troche. [img]http://img301.imageshack.us/img301/1645/nagrzewnicacr.th.gif[/img] is not a valid Image. [img]http://img14.imageshack.us/img14/2361/b78fc1a92ca47bc6.th.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez Renault_Fuhrer dnia 05-03-2009 23:45 |
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 06-03-2009 09:07 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Ten czwórnik ma wszędzie takie same średnice?
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
Renault_Fuhrer |
Dodany dnia 06-03-2009 18:43 |
Postów: 154 Data rejestracji: 21.02.2006 14:15 Skąd: - |
Czwórnik 19/19/19/10. 10mm do wezyka od zbiorniczka wyrownawczego.
|
|
|
bucior |
Dodany dnia 25-03-2009 18:07 |
Postów: 4 Data rejestracji: 11.01.2007 19:08 Skąd: - |
U mnie w Lagunie z silnikiem F3N jest tak-narazie tylko obrazek jutro zrobie foto bo wczesniej aparatu nie miałem.W dziewietnastce mam tak jak u was i slabo sie parownik nagrzewa. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 330321km
|
|
|
wiciu1919 |
Dodany dnia 07-12-2009 11:09 |
Postów: 41 Data rejestracji: 21.11.2009 20:50 Skąd: - |
Witam
Jak to jest Z podłaczeniem kolektora ssącego bo u mnie nie jest podłączony nie w szereg z nagrzewnicą tylko jest trójnikiem podłączony z nagrzewnica i przelewem wyrównawczego a powrót jego jest podłączony do głownej metalowej rurki(do tej co jest podłączony wąż zwrotny od zbiornika wyrównawczego) Myśle ze zakombinowali coś gazownicy parownik rownolegle z nagrzewnica Ale na wszystkich rysunkach jest że kolektor jest połączony szeregowo z nagrzewnica czy tak mam połączyć? Czy kolektor ma jakieś dławiki cieczy? pozdr Edytowane przez wiciu1919 dnia 07-12-2009 11:29 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 306000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 07-12-2009 20:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Ogolnie używaj wiecej przecinkow i kropek bo wcale ich nie ma i ciezko sens wychwycic. To zdjecie nic mi nie przedstawia za bardzo, nagrzewnica ma by-pass czyli przepływa mimo wszystko tez bokiem.
Nie daje głowy ale w 1,7 jest wąż po lewej stronie w kolektorze -> nagrzewnica -> dolny zbiorniczek. Po za tym w 1,8s to masz kolego jeszcze czwórnik i z niego chyba wychodzi na górne przyłącze zbiorniczka. Chaotyczny opis troche Treść dodana dnia 07-12-2009 21:00: A gaz zwykle wpina sie w dwa dolne od zbiorniczka (poprzez trojniki) Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
wiciu1919 |
Dodany dnia 07-12-2009 21:22 |
Postów: 41 Data rejestracji: 21.11.2009 20:50 Skąd: - |
Nie mam czwórnika ogólnie ktos tam kombinowal i to bardzo Interesuje mnie czy obieg kolektora jest polączony z nagrzewnicą szeregowo Ja miałem wpięty parownik miedzy dojście nagrzewnicy odpływ z niego byl podłączony trójnikiem pod odpływ z kolektora ten cieńszy wąż co zaznaczylem. Chce wpiąć szeregowo parownik z kolektorem pozdr Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 306000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 07-12-2009 21:41 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jestes pewny że masz 1,8s? Ten silnik w zasadzie bez tego czwórnika nie funkcjonuje.
Posty znikają, fajnie EDIT: Nie znikają, ale chwile mi zeszło zanim przeniosłem posty, a Wy już napisaliście Krzychu. Edytowane przez Krzychup dnia 07-12-2009 22:15 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
wiciu1919 |
Dodany dnia 07-12-2009 21:45 |
Postów: 41 Data rejestracji: 21.11.2009 20:50 Skąd: - |
tak jestem pewny moze i trudno ale jak były 4 trójniki to dało rade Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 306000km
|
|
|
szafran29 |
Dodany dnia 06-01-2012 16:03 |
Postów: 351 Data rejestracji: 06.11.2009 11:25 Skąd: lubuskie Szprotawa |
ja reduktor podlaczam pod weze ktora sa przy nagrzewnicy Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
|
maestro |
Dodany dnia 06-01-2012 22:56 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@szafran29: najlepiej przez zbiorniczek wyrównawczy (dolne grube) - RÓWNOLEGLE, nie SZEREGOWO.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
dominik520 |
Dodany dnia 02-02-2012 19:10 |
Postów: 412 Data rejestracji: 16.05.2011 19:30 Skąd: wielkopolskie Czempiń |
Mam takie pytanie jutro biorę się za wymiane nagrzewnicy i chce usprawnić układ poprzez inne podłączenie parownika,bo teraz mam równolegle,tzn.poprzez trójniki wpięte w dojście i powrót nagrzewnicy a chciałbym to zmienić.Czy mogę zrobić tak: -waż który doprowadza płyn do nagrzewnicy wpiąć bezpośrednio w parownik i z parownika puścić do nagrzewnicy i z nagrzewnicy bezpośredni powrót i zlikwidować te trójniki?, -czy zlikwidować trójnik na wejściu do nagrzewnicy i powrót z nagrzewnicy puścić bezpośrednio do parownika? Bo wiele osób narzeka na osłabione ogrzewanie w samochodzie po zamontowaniu instalacji LPG i niby winne temu jest właśnie wpinanie się w węże od nagzewnicy poprzez te trójniki...Czy zostawić tak jak jest? Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 02-02-2012 19:15 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Tak jak jest, tylko aby były zwężki na parownik.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
dominik520 |
Dodany dnia 02-02-2012 19:21 |
Postów: 412 Data rejestracji: 16.05.2011 19:30 Skąd: wielkopolskie Czempiń |
no te trójniki niby mają mniejszą średnice na wyjściu do parownika,ale podłączenie w inny sposób nic nie pomoże?niby powrót od nagrzewnicy jest dobrym sposobem,żeby go dać bezpośrednio do parownika,bo w ten sposób ciepły płyn najpierw idzie do nagrzewnicy i powracając dopiero nagrzewa parownik,no ale proszę o porady,czy warto zmieniać robote gazowników Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 02-02-2012 19:28 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Zawsze możesz spróbować i zobaczyć co z tego wyjdzie, ale jak i tak wymieniasz nagrzewnicę to ja bym najpierw skręcił to jak jest i przetestował, a dopiero potem się głowił jak to ewentualnie podłączać inaczej.
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
dominik520 |
Dodany dnia 02-02-2012 19:52 |
Postów: 412 Data rejestracji: 16.05.2011 19:30 Skąd: wielkopolskie Czempiń |
no niestety jutro za to się biorę,dziś kupiłem harta za 70 zyla,bo płukanie mojej zakończyło się...rozszczelnieniem,takie pytanie odnośnie dostania się do nagrzewnicy,licznik trzeba zdemontować,czy tylko odczepić linke od licznika?jak założę nową to podłącze tak jak jest,jak efekt będzie słaby to zlikwiduje trójnik na wejściu nagrzewnicy i podłącze parownik pod powrót,jak nie zamarznę w garażu to odp.czy jest różnica w ogrzewaniu
Treść dodana dnia 04-02-2012 18:48: no to nagrzewnica wymieniona[gg],po wciśnięciu nowej nagrzewnicy wlany płyn i odpalona renia i...grzeje jak cholera!z przewodami to był rzeczywiście problem,gazownik założył trójnik na wejściu do nagrzewnicy(za tym plastikowym rozdzielaczem),tak że wąż był zagięty i wydaje mi się,że więcej płynu szło na parownik niż na nagrzewnice,dla pewności skróciłem wąż do nagrzewnicy(tak żeby nie był zagięty) i na wężu do parownika założyłem zwężke (przeciąłem wąż i wstawiłem rurkę o mniejszym przekroju wewnętrznym),auto chodzi na mrozie na gazie(-14) więc tak zostawie i dobrze grzeje Edytowane przez dominik520 dnia 04-02-2012 18:49 Moje auto: bmw e30 m42b18 z 25% 4.45:-), benzyna, 1000000km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |