Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 17-05-2009 14:30 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
To tak może zacznę od tego, że ta wtyczka z kablami jest identyczna jak instalacja ze słupka środkowego do tylnych drzwi - to tak dla zobrazowania. Mam takie. Wystarczy powpinać odpowiedniego przekroju przewody z ori konektorami i powinno być dobrze. Gorzej z gniazdem na płytce.
Zacznij od czarnej skrzyni. Sprawdź - chodzi o przekaźniki 1 2 i 5 (bo 3 i 4 już wiesz od czego i sprawdzałeś). Sprawdź czy mają styki jasne czy tez już brudne lub przykopcone. W razie potrzeby wyczyść, wymień przekaźnik. To samo z podstawkami, dokładnie obejrzyj końcówki żeby nie wyglądały tak jak na zdjęciu wyżej. Poruszaj trochę kablami czy Ci w ręce nie zostanie jakiś. Jeśli wszystko gra to sprawdzasz ten duży bezpiecznik (jego podstawkę) czy kable dochodzące do niego i końcówki też są w dobrej kondycji. Jeśli tak jedziemy dalej. Nogi pasażera, bezpieczniki w kabinie. Pierwszy rząd od prawej masz takie dwie śnieżynki. Oba są od klimy. Ważny jest też ten pomiędzy nimi od chłodzenia silnika! Przy klimie jest to ściśle powiązane! Sprawdź ich stan, to samo kable i końcówki no i same bezpieczniki, czy nie są przetopiony tudzież inne dzikie węże. Sprawdź czy za aku (w grodzi od strony już silnika) nie masz wolnych kostek albo jeszcze przekaźników. Robisz z nimi to samo co z tymi w czarnej skrzynce (chyba że są nigdzie nie podpięte). Nadpalenie to najczęściej słaby styk, przez co tworzy się temperatura no i dzieje się to co widać wyżej. Pokaż tą płytkę od drugiej strony jak jest ta kostka wlutowana. Znalazłem schemat z tym dziadostwem. http://www.fotosi...905f9.html Jest to element numer 6 na samym dole. Brak pinu A5 potwierdza moje wątpliwości. Dziwne tylko, że na płytce on jest, a w Twojej kostce i na schemacie go brak. Cóż, widocznie niepotrzebny. Pomijając nadpalenia kostki... Jak widać ze schematu * piny A2 i B1 (dwa grube czarnuchy) idą gdzieś do miejsca masowego (blacha pewnie). Ja bym je dał bezpośrednio do akumulatora jak masz to już wyjęte. Zawsze większa pewność o poprawny powrót prądu. * piny A1 i B4 (B4 nie widać dokładnie) lecą od panelu sterowania (element 319 - zespół sterowania urządzeniem klimatyzacyjnym) klimą z wnętrza (przy panelu sterowania to przewody A2 i A1), po ich grubości wnioskuje że sterują przekaźnikiem/tranzystorami a on dalej poprzez ** piny A4 i B5 (dwa grube brązowe) leci na wentylator chłodnicy (element 320 - główny wentylator chłodnicy (z urządzeniem klimatyzacyjnym)). I teraz zaczynają sie schody. Wentylator jak widać na schemacie ma obok przekaźnik (element 234 - przekaźnik wentylatora chłodnicy). Przekaźnik posiada styki 85 86 87 i 30. Na 30 podawany jest cały czas plus z bezpieczników 7 i 9 (dwie śnieżynki w nogach pasażera - wartość 30A zielone). Na 86 jest stała masa. Na 85 podawany jest plus PRZED zapłonem (bezpiecznik 18 - nadmuch, 20A żółty, nogi pasażera). Ten sam plus leci też na element 475 - silnik obwodu powietrza obiegowego czyli jak domniemam ten element który steruje klapką w grodzi. To wszystko już przed zapłonem. Jednak przekaźnik o którym mowa była wcześniej ma też sterowanie z tego modułu z tranzystorami - pin B3. Pozostaje jeden przewód w kostce płytki z tranzystorami. Mianowicie pin B2. Nie jestem pewny ale można sądzić, że jest to tzw. najwyższy bieg klimy (MAX), leci on do panelu sterowania wewnątrz do pinu B5. To w takim małym skrócie. A jak to powinno działać? Nie wiem. Nie wiem jak są połączone ze sobą tranzystory i przekaźnik bo z tego można by ułożyć jakąś logiczną zasadę działania co się dzieje jeśli to czy tamto a co jeśli tamto i to Pozostaje Ci sprawdzić czy te wszystkie napięcia i masy się zgadzają. Tak na pierwszy ogień. Przechodzimy dalej http://www.fotosi...87ec3.html Teraz ciekawsza sprawa. Złącze R34 po lewej stronie. Przewód D5 leci do komputera wtrysku silnika do pinu 30. Pin A5 na pierwszym schemacie idzie z elementu 690, urządzenia 19. Nie mam pojęcia co to jest. W każdym razie dochodzi on do kostki R34 a potem leci na element 411 - wyłącznik ciśnieniowy urządzenia klimatyzacyjnego. Zasada jego działania jest mi tylko znana z logiki więc nie będę o niej pisał. Przewód D1 leci na przekaźnik (element 336 - przekaźnik 2. stopnia wentylatora chłodnicy). Jest to czerwony przewód i dochodzi do pinu 1 tegoż przekaźnika. Do pinu 2 dochodzi masa według schematu z alternatora (!?). A potem gdzieś się łączy z blachą. W każdym razie przewód koloru czarnego DO MASY. Ta sama masa leci na element 411 - wyłącznik ciśnieniowy urządzenia klimatyzacyjnego oraz na element 248 - wyłącznik termiczny ogrzewany cieczą chłodzącą (czujnik w chłodnicy). Ten po zwarciu uruchamia wentylator, który poprzez zamknięcie masą obwodu pobiera plus poprzez element 321 - rezystor wentylatora chłodnicy (z urządzeniem klimatyzacyjnym). W obwodzie jest jeszcze przekaźnik (element 335 - przekaźnik 1. stopnia wentylatora chłodnicy) ale logika musiałaby być sprawdzona na żywo. Dalsze rozkminianie przez mnie obu schematów jest bezpodstawne gdyż iż ponieważ musiałbym wpaść z miernikiem i posprawdzać i poznajdywać resztę przekaźników, popatrzeć na kolory kabli i ich ułożenie. Ta klima to wcale nie taka straszna Tyle że trzeba mieć na czym testować i sprawdzać. Pewne jest jedno. Jak zakupie klime to na pewno będzie ona rozgryziona w dużym stopniu EDIT Podobno to to samo: http://allegro.pl..._klim.html http://allegro.pl...egane.html To jest interesujące: http://allegro.pl..._gwar.html Edytowane przez maestro dnia 17-05-2009 15:19 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 17-05-2009 14:30 |
Zaba |
Dodany dnia 17-05-2009 20:10 |
Postów: 589 Data rejestracji: 02.05.2005 23:45 Skąd: śląskie Rybnik |
@maestro: ten element 690 i 19 to chyba jest taka skrzynka luźno położona w podszybiu między akku a puszka nawiewu (pod mechanizmem wycieraczek),
Od dłuższego czasu próbuje rozkminić zasadę działania klimy, która w moim aucie nie działa od czasu jak je kupiłem, i już się tych wszystkich schematów naoglądałem tyle że juz mi się wymieszały. Tak czy inaczej bardzo mnie ciekawi czy sprężarka klimy powinna się załączyć w przypadku gdy układ jest pusty czy może wyłącznik ciśnieniowy 411 ma za zadanie nie opuścić do jej działania bez czynnika chłodzącego. Renault 19 Sedan 16V '94 F7P + Taoyota RAV4 '20 + Toyota Corolla sedan '19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
|
maestro |
Dodany dnia 17-05-2009 20:12 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Kompresor nie włączy sie jeśli nie ma czynnika!
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Zaba |
Dodany dnia 17-05-2009 20:17 |
Postów: 589 Data rejestracji: 02.05.2005 23:45 Skąd: śląskie Rybnik |
no to może tylko muszę nabić jutro szukam nabijacza szkoda że to stary czynnik (prawdopodobnie) bo mało gdzie to robią
Renault 19 Sedan 16V '94 F7P + Taoyota RAV4 '20 + Toyota Corolla sedan '19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
|
ober_1990 |
Dodany dnia 18-05-2009 06:38 |
Postów: 431 Data rejestracji: 07.12.2008 05:06 Skąd: - |
okej maestro dzisiaj bede działał dzieki za tak obszerny opis a to zdjecie od drugiej strony
[img]http://img268.imageshack.us/img268/8481/img0054j.jpg[/img] is not a valid Image. MILE WIDZIANE TŁUMACZENIE WSZYTSKIEGO ŁOPATOLOGICZNE Czerwona Strzała na Białych papudrakach z Klimą (nie nabitą) ABS-ami Pełną Elektryka z czerwono-czarnymi obiciamy na boczkach (narazie) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 3d, 200100km
|
GROKU |
Dodany dnia 18-05-2009 06:58 |
Postów: 176 Data rejestracji: 19.02.2005 23:55 Skąd: - |
ober_1990 napisał/a: okej maestro dzisiaj bede działał dzieki za tak obszerny opis a to zdjecie od drugiej strony [img]http://img268.imageshack.us/img268/8481/img0054j.jpg[/img] is not a valid Image. Ja tu widzę zimne luty Popraw luty Edytowane przez GROKU dnia 18-05-2009 07:17 Renault 19 rocznik 1995
1700 cm F3N + GAZ BRC AT90E nadwozie 5d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 201000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 18-05-2009 14:21 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
luty są wrecz jak to mówie "przejarane",,,
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Zaba |
Dodany dnia 18-05-2009 15:10 |
Postów: 589 Data rejestracji: 02.05.2005 23:45 Skąd: śląskie Rybnik |
byłem dzisiaj u klimaciarza i wiem że układ klimy mam szczelny, dobił mi tylko "setkę" żeby było tego czynnika 8 setek wiem też że jest to układ na nowy czynnik.
No ale niestety klima nie chciała ożyć,jest jakiś problem z elektryką, nie jest to też raczej ten czujnik ciśnieniaw układzie bo go podmienili i dalej nic (aczkolwiek dalu jakiś używany więc nie mam pewności), więc chyba założe swój topik coby tu nie robić OT. Renault 19 Sedan 16V '94 F7P + Taoyota RAV4 '20 + Toyota Corolla sedan '19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
|
maestro |
Dodany dnia 18-05-2009 15:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
musiałbyś dokładne informacje zawrzeć, no i czy klima działa na najwyzszym biegu lub wcale?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ober_1990 |
Dodany dnia 18-05-2009 15:51 |
Postów: 431 Data rejestracji: 07.12.2008 05:06 Skąd: - |
czyli u mnie maestro płytka poprowic luty tak ale tylko od kostki a no i te pytanie czy dmuchawa ma sie włączyc jak dajesz zapłon nawet jak masz wyłączone na 0 nawiew to mi sie leciutko włącza
MILE WIDZIANE TŁUMACZENIE WSZYTSKIEGO ŁOPATOLOGICZNE Czerwona Strzała na Białych papudrakach z Klimą (nie nabitą) ABS-ami Pełną Elektryka z czerwono-czarnymi obiciamy na boczkach (narazie) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 3d, 200100km
|
Zaba |
Dodany dnia 18-05-2009 17:25 |
Postów: 589 Data rejestracji: 02.05.2005 23:45 Skąd: śląskie Rybnik |
nie powinna się włączyć dmuchawa, dopiero po przekręceniu na jedynkę...
Renault 19 Sedan 16V '94 F7P + Taoyota RAV4 '20 + Toyota Corolla sedan '19 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), sedan, 177600km
|
maestro |
Dodany dnia 18-05-2009 17:41 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
zwarcie tranzystora jest objawem pracy dmuchawy.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ober_1990 |
Dodany dnia 18-05-2009 20:48 |
Postów: 431 Data rejestracji: 07.12.2008 05:06 Skąd: - |
czyli te całe uzadzenie do dupy tak czy moze jeszcze jakas inna przyczyna
MILE WIDZIANE TŁUMACZENIE WSZYTSKIEGO ŁOPATOLOGICZNE Czerwona Strzała na Białych papudrakach z Klimą (nie nabitą) ABS-ami Pełną Elektryka z czerwono-czarnymi obiciamy na boczkach (narazie) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 3d, 200100km
|
maestro |
Dodany dnia 18-05-2009 20:54 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
kup te dwa tranzystory jak juz masz to na wierzchu i je wymień tak czy owak.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ober_1990 |
Dodany dnia 18-05-2009 22:40 |
Postów: 431 Data rejestracji: 07.12.2008 05:06 Skąd: - |
chodzi o te dwa takie okrągłe tak a to w sklepie normalnie elekreycznym bez problemu duzy koszt czy groszowe sprawy
MILE WIDZIANE TŁUMACZENIE WSZYTSKIEGO ŁOPATOLOGICZNE Czerwona Strzała na Białych papudrakach z Klimą (nie nabitą) ABS-ami Pełną Elektryka z czerwono-czarnymi obiciamy na boczkach (narazie) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 3d, 200100km
|
maestro |
Dodany dnia 18-05-2009 22:42 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
a czytałeś w FAQu temat o działającej klimie tylko na najwyzszym biegu? wszystko opisane.
około 18-25PLN. elektryk/warsztat bierze 200-> PLN Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ober_1990 |
Dodany dnia 18-05-2009 22:49 |
Postów: 431 Data rejestracji: 07.12.2008 05:06 Skąd: - |
czytałem ale u mnie zwieksza obroty jak daje mocniej i jak włącze pokrętło klimy na opcjie MAX to jeszcze mocniej daje moze przez te nadpalone styki gdzies łapie + i włącza sie odrazu dzisiaj nie mialem czasu ale jutro bede pracowal nad tym
MILE WIDZIANE TŁUMACZENIE WSZYTSKIEGO ŁOPATOLOGICZNE Czerwona Strzała na Białych papudrakach z Klimą (nie nabitą) ABS-ami Pełną Elektryka z czerwono-czarnymi obiciamy na boczkach (narazie) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 3d, 200100km
|
maestro |
Dodany dnia 18-05-2009 22:52 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
pamietaj tylko że jak padnie Ci i bedzie tylko na najwyzszym chodzić to bedziesz musiał to rozbierac jeszcze raz. ale jak chodzi to okey. ja bym sobie juz kupił takie tranzystory albo bym chociaz poszukał dostepnosci.
nie podoba mi sie wyglad tej płytki od spodu Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ober_1990 |
Dodany dnia 18-05-2009 22:54 |
Postów: 431 Data rejestracji: 07.12.2008 05:06 Skąd: - |
Maestro to jest oznaczenie tego tranzystora czy jak
Trzeba wymienić tranzystory na MJ11015. Ja wymienilem na BDX66C ale po 30 sekundach padly. niby dzisiaj poprawiłem luty na płytce ale nie wiem czy cos poprawiło MILE WIDZIANE TŁUMACZENIE WSZYTSKIEGO ŁOPATOLOGICZNE Czerwona Strzała na Białych papudrakach z Klimą (nie nabitą) ABS-ami Pełną Elektryka z czerwono-czarnymi obiciamy na boczkach (narazie) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 3d, 200100km
|
maestro |
Dodany dnia 18-05-2009 22:56 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
to wada fabryczna. czesto sie wypala. czemu? nie wiem. zbyt wiele czynników.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |