Menu główne
Forum
Klubowicze
emilos |
Dodany dnia 09-02-2009 14:51 |
Postów: 316 Data rejestracji: 13.01.2008 14:54 Skąd: - |
Witam
mam pytanie w sprawie klimy, przymierzam sie do kupna jakiejś klimy do reni mojej, chciałbym sie dowiedzieć czy sie wogole opłaca kupić i jak odczuwalnie wygląda jej działanie? - czy się sprawdza jej wydajność w lecie? - ile wam trzyma po nabiciu - Czy trudno jest założyć? - na co zwrócić uwagę przy kupnie? - oraz w jakich cenach waha się używana klima? Edytowane przez tomi dnia 13-10-2009 22:20 Usługi remontowo-budowlane 500 112 551.
RENAULT MEGANE Moje auto: R.Megane, benzyna, 155001km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-02-2009 14:51 |
kszyma |
Dodany dnia 09-02-2009 14:55 |
Postów: 2836 Data rejestracji: 24.04.2008 16:44 Skąd: lubelskie Lublin |
temat rzeka, a podobnych było ze 20 wątków, trzeba było poczytać.
ot, tak co znalazłem w 1 minute: http://www.renaul...ost_193567 http://www.renaul...ost_188464 http://www.renaul...ost_200195 http://www.renaul...ost_207169 Edytowane przez kszyma dnia 09-02-2009 14:58 PRAWDZIWA JAZDA ZACZYNA SIĘ TAM, GDZIE W DIESLU KOŃCZĄ SIĘ OBROTY Moje auto: Renault Laguna II ph I 3.0 v6 24v (2946/207KM) Initiale Paris, benzyna+LPG, 231000km
|
ttimon |
Dodany dnia 09-02-2009 15:23 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
http://www.moto.a...lecam.html a to w sumie najprostszy sposób... Wiem że golas, ale montaż np el. szyb i luster to na spokojnie jeden dzień roboty i jest. Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
emilos |
Dodany dnia 09-02-2009 15:32 |
Postów: 316 Data rejestracji: 13.01.2008 14:54 Skąd: - |
dlatego temat niezbyt popularny, mogę kupić całą klime kompletną za 800zł chodziło mi jedynie o montaż
Usługi remontowo-budowlane 500 112 551.
RENAULT MEGANE Moje auto: R.Megane, benzyna, 155001km
|
|
|
ttimon |
Dodany dnia 09-02-2009 15:38 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
to się musisz zwrócić np do takeoff'a bo on przekładał całość. Do prostych czynności to nie należy. Inaczej mówiąc kupa roboty i sporo komplikacji Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
adzik840 |
Dodany dnia 09-02-2009 15:51 |
Postów: 499 Data rejestracji: 05.01.2008 17:05 Skąd: - |
moze ja sie wypowiem montowalem sam na podstawie instrukcji takeoffa
montowanie tego to koszmar elektryczny,zmiany w osprzecie silnika i ingerencja w blachy to znaczy wyciecie komory na parownik,montaz chlodnicy i jej przerubka klima sprawdza sie w lecie wysmienicie szczegolnie jak sie wlaczy obieg wewnetrzny troche smieszne takie reno i klima ,w lecie plus 30 ,a ja szyby domkniete i klima ,a obok koles na swiatlach w nowym aucie bez klimy i patrzyl na mnie ze zdumieniem gaz trzyma jakies 3 lata bez dopelniania wg serwisu bez znajomosci dzialania tej instalacji lepiej nie zabierac sie za to renault 19 1.9d f8q klima 1995 moj ulubieniec
PEUGEOT 407 2,7HDI 204KM Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 223000km
|
ttimon |
Dodany dnia 09-02-2009 15:59 |
Postów: 3415 Data rejestracji: 25.03.2007 22:17 Skąd: dolnośląskie Jawor |
w pełni się zgadzam z adzikiem! Moje auto: Megane GT Stage 3 by TTC, diesel, 108000km
|
bej |
Dodany dnia 09-02-2009 17:04 |
Postów: 843 Data rejestracji: 17.04.2007 13:33 Skąd: mazowieckie Radom |
emilos na jaki silnik chcesz zalozyc ta klime
>>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<< rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995 Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
|
rowerb |
Dodany dnia 09-02-2009 17:05 |
Postów: 255 Data rejestracji: 11.11.2005 10:07 Skąd: - |
to ja dodam swoje pytanko:
(najprosciej chyba przełożyć nie z jakiejkolwiek reni tylko z R19 do R19) czy to przypadkiem nie jest tak, że jeśli R19 ma klimę to wspomaganie ma elektryczne, a jak nie ma klimy to wspomaganie jest na pasku klinowym - czy to się nie odbije za bardzo na silniku jak np F3N mono będzie miało na pasku i klimę i wspomaganie? Najlepszy informatyk w mieście: umiem wcisnąć "anuluj" i "akceptuj" jednocześnie |
|
|
bej |
Dodany dnia 09-02-2009 17:08 |
Postów: 843 Data rejestracji: 17.04.2007 13:33 Skąd: mazowieckie Radom |
Oczywiscie ze masz racje, jak klima to i pompa elektryczna wspomagania. Chociaz wsumie kolega adzik840 dal rade zalozyc to na jednym pasku ale potem jednak zalozyl elektryczna pompe. Wiec pytajcie jego jak to zamocowac na jednym pasku .
Edytowane przez bej dnia 09-02-2009 17:09 >>>Sprzedam części do Renault 19 PH1 i PH2 <<< rok produkcji 1991 1992 1993 1994 i 1995 Wersje silnikowe: 1,9D, 1,9Td, 1,8 F3N, 1,4e, 1,8 F3P, 1,8 16V. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 145000km
|
maestro |
Dodany dnia 09-02-2009 17:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jakbyście poczytali na ten temat to byście wiedzieli.
W wielkim skrócie odpowiem. adzik840 napisał/a: montowanie tego to koszmar elektryczny,zmiany w osprzecie silnika i ingerencja w blachy to znaczy wyciecie komory na parownik,montaz chlodnicy i jej przerubka jak dla mnie to wcale nie jest duży problem. schematy do wszystkiego są a klime kupujemy z wiązkami i kompem sterującym, w czym problem? zmiany w osprzęcie? to tylko dołożenie kompresora. wyciecie komory to tez chyba jedna z łatwiejszych rzeczy no chyba że brzeszczot i jedziemy "moja twoja..."... montaz chłodnicy pomijam, chociaz jego elektryka (dwa biegi) jest dość ciekawa ale bardzo łatwo ją zrozumieć. trzeba tylko troche chcieć i poszukac gaz trzyma jakies 3 lata bez dopelniania wg serwisu według ogólnie przyjętych norm klimatyzacje nalezy wlaczac przynajmniej raz w miesiącu (głównie chodzi o okres poza latem) na 15-30minut. Sprawność profilaktycznie powinna być sprawdzana po zimie, najlepiej w okresie zmiany opon. Wtedy sprawdzamy stan instalacji, szczelnosci, ilość srodka. gaz trzyma tyle na ile szczelna jest instalacja. jednak nie ma watpliwosci ze samoczynnie gaz bedzie zmniejszal swoją objętość i nabijanie to normalna kwestia. bez znajomosci dzialania tej instalacji lepiej nie zabierac sie za to przyznam racje, dlatego ja jak zacząłem szukac klimy to najpierw przestudiowałem wszystko co możliwe. rowerb napisał/a: to ja dodam swoje pytanko: (najprosciej chyba przełożyć nie z jakiejkolwiek reni tylko z R19 do R19) czy to przypadkiem nie jest tak, że jeśli R19 ma klimę to wspomaganie ma elektryczne, a jak nie ma klimy to wspomaganie jest na pasku klinowym - czy to się nie odbije za bardzo na silniku jak np F3N mono będzie miało na pasku i klimę i wspomaganie? Można instalować uniwersalne klimatyzacje ale wtedy współczuje przy montażu i podłączeniu. Nigdy nie ma pewności jak to sie zachowa. R19 ma pompe wspomagania elektryczną wtedy i tylko wtedy gdy jest to silnik 1,8 16V lub 1,9dT i jest wyposażony w klimatyzacje. W silnikach 1.4, 1.7 i 1.8 przy urządzeniu klimatyzacyjnym jest zwykła pompa wspomagania (mechaniczna, na pasku klinowym lub wieloklinie). Z klimatyzacji wychodzą chyba trzy, albo przynajmniej trzy przewody do komputera sterującego pracą silnika. Po co? Ano po to że gdy obroty silnika spadną poniżej bezpiecznych (jałowych 800-900) to komputer silnika sztucznie je podnosi siłownikiem wolnych obrotów. Ot cała historia z którą baruje sie kolega adzik. Gdyby podłaczyć wszystko jak należy silnik sam by sobie podnosił obroty, ale trzeba pokombinowac. Generalnie żadne zwykłe 1,4 (tylko energy) czy 1,7 nie jest wyposażone w tą funkcje. Jest za to każde 1,8. W 1,7 można to obejść w bardzo łatwy sposób, sądze wiec ze w 1,4 jest podobnie. Na koniec. F3N i klima to baardzo rzadkie stworzenie. Raczej nie spotykane aczkolwiek raz na żywo widziałem. Na prawde miły widok pod maską Taki wręcz nie codzienny, jesli uda mi sie namierzyć własciciela, bo jest z okolic to na pewno trzasnę fotke Zupełnie kończąc dodam że ja nie widze różnicy w obciążaniu F3N czy F3P kompresorem. Oba miały opcje klimy więc.... ;-) Treść dodana dnia 29-09-2009 19:26: jakby można to gdzieś dorzucić do faqa Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
misiek_Pt |
Dodany dnia 29-09-2009 19:33 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
ja z montarzem klimy u siebie nie miałem problemu. wycinanie grodzi poszło jak po masle, troszke gorzej z otworem od obiegu zamknietego bo wycinałem to bez sciagania deski. ale wszyetko sie da zrobic.
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |