Menu główne
Forum
Klubowicze
Krzychup |
Dodany dnia 03-03-2009 18:17 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Od jakiegoś czasu (chyba z rok i nawet nie wiedziałem) powyżej 2500obr drga mi osłona kolektora ssącego. Denerwuje mnie to strasznie, a że idzie wiosna, to pasuje sie za to zabrać. Oczywiście silnik F3N 740 1.7 jednopunktowy wtrysk.
I tu zwracam sie do was z zapytaniem: - Co trzeba odkręcić, na co zwrócić uwagę? - Czy ściąga się kolektor ssący by potem dostać się do wydechowego? Czy wystarczy tylko poluzować śruby i wyciągnąć wydechowy do dołu? - Jeśli ktoś pamięta, to jakie nietypowe klucze trzeba mieć? (kolektory są na szczęście przykręcone nakrętkami na klucz 10). Dzięki, Krzychu. Edytowane przez Krzychup dnia 06-04-2009 18:19 Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 03-03-2009 18:17 |
maestro |
Dodany dnia 03-03-2009 20:03 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Po prostu ją wyrzuć
Nie mam rok i jest miło. Odkrecajac sruby odkrecasz chyba na raz dwa kolektory? Czy mi sie już popieprzyło do reszty? Generalnie warto sciagnac wtrysk a potem już hulaj duszo. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
luxus1989 |
Dodany dnia 03-03-2009 21:19 |
Postów: 234 Data rejestracji: 01.08.2008 17:17 Skąd: - |
maestro napisał/a: Po prostu ją wyrzuć Nie mam rok i jest miło. Odkrecajac sruby odkrecasz chyba na raz dwa kolektory? . w F8Q ak masz więc chyba wszędzie pozdr. kom:781630246 gg:2588225 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 264000km
|
kullosiu |
Dodany dnia 03-03-2009 22:15 |
Postów: 2122 Data rejestracji: 17.02.2008 12:36 Skąd: - |
wziąłem młotek i majzel, dwa uderzenia i po sprawie nie brzęczy po co odkręcać
TELETUBISIOM MÓWIMY STANOWCZE NIEEE
były renault 19 phII f3n, renault 19 ph II f3p Moje auto: Renault Scenic I ph II,, diesel, 178000km
|
maestro |
Dodany dnia 03-03-2009 22:16 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Zacznie z pewnością
A kolektory nie są razem w energy Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kullosiu |
Dodany dnia 03-03-2009 22:25 |
Postów: 2122 Data rejestracji: 17.02.2008 12:36 Skąd: - |
nie zacznie, uwierz mi - brzęczało, bo mechanior uwalił jedną ze śrub mocujących, troche magii i po bólu
TELETUBISIOM MÓWIMY STANOWCZE NIEEE
były renault 19 phII f3n, renault 19 ph II f3p Moje auto: Renault Scenic I ph II,, diesel, 178000km
|
michor |
Dodany dnia 04-03-2009 08:23 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
he he.
Moj mechanior ostatnio przy wymianie pół osiek powiedział cytuję: "panie osłona brzęczała to ja troche podklepałem" I po problemie a jeździłem już tak z rok albo więcej. Widzę że to jakiś TTTM w F3N ach A teraz to wogóle przyjemność jeździć i cieszyć się czystym odglosem silnika [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 04-03-2009 16:20 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Pasuje mi odkręcić kolektory, bo coś mi olej smaruje za bardzo rozrusznik, więc i tu zobaczę
Oczywiście rurki z paliwem z baku (przy wtrysku) trzeba odkręcać... Czy jest coś, co się może up... ukręcić? Na co zwrócić uwagę, od czego zaczynać? Uszczelkę osadzać na silikonie, czy czystą? Podaję numery uszczelki: - EL421431 - ok 40zł - 0220-010828P - ok 25zł. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
mnietek |
Dodany dnia 04-03-2009 18:32 |
Postów: 335 Data rejestracji: 25.04.2007 11:28 Skąd: - |
Ja swoją na nity zczepiłem jak kolektory ściągałem i teraz jest dobrze. A jeśli chodzi o wywalanie to raczej odradzam bo jednak w zimę zawsze trochę szybciej się silnik nagrzeje tzn. chodzi mi o połączenie z tą rurą aluminiową
Edytowane przez mnietek dnia 04-03-2009 18:34 Moje auto: PEUGEOT 406, diesel, 250000km
|
|
|
Krzychup |
Dodany dnia 06-03-2009 21:39 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Odkręciłem! Jutro zapodam fotki, bo dziś mnie ścięgna nap... od tego wyginania się!
Najlepiej wcześniej porobić zdjęcia, żeby w razie czego wiedzieć co gdzie miało być Jest TROCHĘ roboty, bo trzeba: - ściągnąć obudowę filtra powietrza, - odpiąć wszystkie złączki elektryczne koło kolektora - też sondę lambda!, - spuścić trochę płynu chłodzącego i odłączyć węże od kolektora ssącego z chłodzenia i z podciśnienia (ten wąż jest zbrojony i mi się złamał ), - ściągnąć węże od EGR, - ściągnąć linkę gazu - a może nie? - odkręcić wtrysk z obudową (4 nakrętki 13)- nie trzeba rozpinać węży z benzyną, ale trzeba je uwolnić z obejmy na dole, wyciągamy obudowę wtrysku (odłączając wąż od odmy) uważając na węże i opieramy z boku, - odkręcić śruby od kolektora ssącego i rurki wydechowej - 2 szt u mnie na klucz 16, - odkręcić EGR - 2 śruby na 13, - odkręcić wspornik pod obudową filtra powietrza - 2 śruby 10, - odkręcić obejmę trzymającą węże z benzyną koło obudowy rozrządu - 3 śruby, dwie na obudowie, jedna na środku obejmy - na klucz 10, - odkręcić masę silnika (a może nie?) żeby się dostać do nakrętki kolektorów koło obejmy, - odkręcić 10 (dziesięć) szt nakrętek (na klucz 10) kolektorów uważając na podkładki - zewnętrzne nakrętki mają małe podkładki, - wyciągnąć kolektory do góry uważając na pozostałe kable i węże. Wyciągać z sondą Lambda wraz z kablem do niej. W kolektorze ssącym jest płyn, więc się nim oblać - wyciągnąć uszczelkę kolektorów (metalowym do silnika). Na razie jestem w tym miejscu... Teraz zastanawiam się, czy próbować mocować tą osłonę, czy ją całkiem wywalić... Druga sprawa, to oryginalnie mam grubą uszczelkę metalowo-papierową? grubą na ok 3 mm, a kupiłem nową całą metalową, ale ona jest cienka na 1 mm! Czy mogę założyć metalową do silnika i dołożyć starą, żeby lepiej docisnęło? Trzecia sprawa... Cieknie mi gdzieś olej i wygląda na to, że spod tej uszczelki, bo wiecznie mokry mam rozrusznik! Gdzie tam może być olej? Czy uszczelkę pod kolektory mogę dać na silikonie wysoko temperaturowym? Jutro będą zdjęcia, a jak najszybciej czekam na odpowiedzi. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
maestro |
Dodany dnia 06-03-2009 21:43 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
- wyciągnąć kolektory do góry uważając na pozostałe kable i węże. Wyciągać z sondą Lambda wraz z kablem do niej. W kolektorze ssącym jest płyn, więc się nim oblać!
Wyczyść dobrze kolektory - powierzchnie przylegania do silnika, druciak czy cos i ogien. ja mam cieniutką uszczelke tez po wymianie egr i jest git. zadnego silikonu czy cus nie teges. wywal tą blache, zawsze wagi mniej Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Krzychup |
Dodany dnia 08-03-2009 11:45 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Poskładałem... Oczywiście nie odbyło się bez niespodzianek, ale o tym zaraz...
Kupujemy nową uszczelkę kolektorów, urwane węże (od serwa i do czujnika ciśnienia zbrojone - najlepiej w sklepie do aut ciężarowych, lub ciągników). - Czyścimy kolektory do połysku, pozostałości po starej uszczelce zdzieramy nożykiem, papierem ściernym, lub benzyną ekstrakcyjną. To samo robimy przy głowicy. Jeśli ktoś jeszcze nie zmieniał, to radzę wymienić oring nad pompą oleju - temat mokry silnik od oleju z tyłu. Czyścimy styk masy silnika i smarujemy wazeliną techniczną. Sprawdzamy stan uszczelki miedzy kolektorem a wydechem - taka metalowa. Sprawdzamy stan węży gumowych paliwa. Jeśli są popękane, to radzę wymienić! - Spawamy, lub (jak u mnie) wywalamy całą osłonę kolektorów. Zakładamy uszczelkę, jeśli jest cała metalowa, to może być ostra! (pamiątkę już mam). - Sprawdzamy szczelność zaworu EGR - dmuchamy w okrągłą, lub kwadratową dziurę. Ma być szczelne! Zakładamy słynną zaślepkę w kolektorze ssącym - jak zaślepić zawór w kolektorze ssącym, - aby nic nie wpadło do kolektora zakładamy szmatę w dziurę po wtrysku, - wkładamy kolektory uważając na sondę Lambda i kabel od niej i łapiemy jedną nakrętką. Układamy kabel od sondy i ją podłączamy. - wkręcamy nakrętki pamiętając o podkładkach - po bokach małe, reszta duże. - podłączamy węże od chłodzenia, serwo hamulców, czujnik temperatury, wkręcamy EGR, - zakładamy obudowę wtrysku podłączając wąż od odmy (na czerwony trójnik), przeciągamy kable elektryczne do czujników przez rurki z paliwem, Zakręcamy obudowę wtrysku, - podłączamy wąż od czujnika ciśnienia, złączkę wtrysku i czujniki (pełnego otwarcia, drugi temperatury i krokowy), zakładamy linkę gazu, - przykręcamy obejmę węży paliwa do obudowy rozrządu i łapiemy węże, - przykręcamy wspornik pod filtrem powietrza - ważne! Jeśli nie przykręcicie wspornika, to musicie wkręcić śruby po nim! - przykręcamy masę silnika wcześniej czyszcząc styki, - przykręcamy wydech do kolektora od dołu - warto gwint posmarować smarem grafitowym, - jeśli mamy EGR, to go podłączamy, lub zaślepiamy - zalewamy płyn chłodzący i ściskamy węże do chłodnicy, - podłączamy akumulator i PIERWSZE ODPALENIE Trochę dymu z kolektora powinno polecieć - bo jest on wyczyszczony, obsmarowany naszymi rękami i środkami do czyszczenia. Gasimy auto i sprawdzamy, czy nie ma gdzieś wycieków. Jeśli wszystko jest w porządku, to zakładamy obudowę filtra i odpowietrzamy auto. Po prawej stronie półka z oringiem nad pompą oleju. Kolektory jeszcze z osłoną. Edytowane przez Krzychup dnia 10-06-2011 20:45 Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
art009 |
Dodany dnia 08-03-2009 12:05 |
Postów: 38 Data rejestracji: 02.11.2006 22:37 Skąd: podkarpackie Dębica |
A ja wprałem jakąś śrubę między blachę a kolektor.. na razie cisza..
Renia '93 F3N był automat MB3 003 jest manual JB1
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
|
|
|
Redeon |
Dodany dnia 07-04-2009 12:01 |
Postów: 331 Data rejestracji: 05.12.2007 19:39 Skąd: - |
czy da sie odkrecic kolektory bez dostepu od spodu auta ? Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
|
|
|
the_mass |
Dodany dnia 07-04-2009 18:46 |
Postów: 166 Data rejestracji: 23.01.2007 20:28 Skąd: wielkopolskie Leszno |
trzeba wejsc pod auto, zeby odkrecic kolektor od kolanka
a ja z: Garzyn, Leszno, Poznań (studia)
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
|
Krzychup |
Dodany dnia 07-04-2009 19:17 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Tak jak napisał the_mass kolektory od silnika odkręcasz praktycznie od góry.
Problem jest z łączeniem kolektora wydechowego z rurką do katalizatora, bo to musisz odkręcić z dołu! Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
djrado |
Dodany dnia 08-07-2010 11:28 |
Postów: 22 Data rejestracji: 09.10.2008 16:59 Skąd: - |
Ja osobiście tą blachę na kolektorze złapałem małą spoiną gdzie niegdzie, i jak narazie się trzyma, ale coś strasznie mi pierdzi jak chcem wydusic z niego przyśpieszenie, między katalizatorem a tłumikiem środkowym, tak mi się wydaje.
Opel Vectra B 1997 1.6 8v Alu 15 80 kucow przerobka na polift XD
Moje auto: Opel Vectra B 1.6 8v, benzyna, 219284km
|
ptasiek |
Dodany dnia 12-10-2010 16:35 |
Postów: 201 Data rejestracji: 16.07.2010 09:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
właśnie panowie czy te uszczelki metalowe są takie same w zarówno w silnikach benzynowych jak i w wysokoprężnych? bo kupiłem uszczelkę erlinga 421.431 i nie wiem czy będzie pasować i nie wiem jak ją założyć wypukłymi wytłoczeniami do kolektorów czy do głowicy ?
uszczelka identyczna jak ta tylko ze erlinga http://allegro.pl...47743.html ma ok 1mmm grubosci Edytowane przez piotrekTSA dnia 28-10-2010 19:53 Może jadę wolno ale zawsze przed Tobą
Moje auto: Laga II phII f4rt 2007r InItIaLe, benzyna+LPG, 109000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 12-10-2010 18:28 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
gładkim ma być zawsze do głowicy. tam ma być idealnie płasko.
po za tym inna jest w 1,7 i w 1,8 wiec moze i w 1,9 jest inna. Edytowane przez maestro dnia 12-10-2010 18:28 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
ptasiek |
Dodany dnia 12-10-2010 18:54 |
Postów: 201 Data rejestracji: 16.07.2010 09:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
napisze ktoś naprawde mi zależy
Może jadę wolno ale zawsze przed Tobą
Moje auto: Laga II phII f4rt 2007r InItIaLe, benzyna+LPG, 109000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |