12 Maja 2024 09:29:42
Zdjęcia użytkowników
denisek1 booster
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Inne techniczne
 Drukuj temat
Brzęcząca osłona wydechu - wymiana uszczelki kolektora 
Krzychup
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 03-03-2009 18:17
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Od jakiegoś czasu (chyba z rok i nawet nie wiedziałem) powyżej 2500obr drga mi osłona kolektora ssącego. Denerwuje mnie to strasznie, a że idzie wiosna, to pasuje sie za to zabrać. Oczywiście silnik F3N 740 1.7 jednopunktowy wtrysk.

I tu zwracam sie do was z zapytaniem:
- Co trzeba odkręcić, na co zwrócić uwagę?
- Czy ściąga się kolektor ssący by potem dostać się do wydechowego? Czy wystarczy tylko poluzować śruby i wyciągnąć wydechowy do dołu?
- Jeśli ktoś pamięta, to jakie nietypowe klucze trzeba mieć? (kolektory są na szczęście przykręcone nakrętkami na klucz 10).

Dzięki,
Krzychu.

Edytowane przez Krzychup dnia 06-04-2009 18:19

Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-03-2009 18:17
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 03-03-2009 20:03
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Po prostu ją wyrzuć Smile

Nie mam rok i jest miło.

Odkrecajac sruby odkrecasz chyba na raz dwa kolektory? Czy mi sie już popieprzyło do reszty? Generalnie warto sciagnac wtrysk a potem już hulaj duszo.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
luxus1989
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 03-03-2009 21:19
Awatar


Postów: 234

Data rejestracji: 01.08.2008 17:17
Skąd: -

maestro napisał/a:
Po prostu ją wyrzuć Smile

Nie mam rok i jest miło.

Odkrecajac sruby odkrecasz chyba na raz dwa kolektory? .



w F8Q ak masz więc chyba wszędzie

pozdr.

kom:781630246
gg:2588225

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 264000km
 
kullosiu
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 03-03-2009 22:15
Awatar


Postów: 2122

Data rejestracji: 17.02.2008 12:36
Skąd: -

wziąłem młotek i majzel, dwa uderzenia i po sprawie nie brzęczy Smile po co odkręcać

TELETUBISIOM MÓWIMY STANOWCZE NIEEE!!
były renault 19 phII f3n, renault 19 ph II f3p

Moje auto: Renault Scenic I ph II,, diesel, 178000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 03-03-2009 22:16
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Zacznie z pewnością Smile

A kolektory nie są razem w energy Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kullosiu
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 03-03-2009 22:25
Awatar


Postów: 2122

Data rejestracji: 17.02.2008 12:36
Skąd: -

nie zacznie, uwierz mi - brzęczało, bo mechanior uwalił jedną ze śrub mocujących, troche magii i po bólu Smile

TELETUBISIOM MÓWIMY STANOWCZE NIEEE!!
były renault 19 phII f3n, renault 19 ph II f3p

Moje auto: Renault Scenic I ph II,, diesel, 178000km
 
michor
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 04-03-2009 08:23
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

he he.

Moj mechanior ostatnio przy wymianie pół osiek powiedział cytuję:
"panie osłona brzęczała to ja troche podklepałem"

I po problemie a jeździłem już tak z rok albo więcej.

Widzę że to jakiś TTTM w F3N achSmile

A teraz to wogóle przyjemność jeździć i cieszyć się czystym odglosem silnikaSmile

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Krzychup
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-03-2009 16:20
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Pasuje mi odkręcić kolektory, bo coś mi olej smaruje za bardzo rozrusznik, więc i tu zobaczę Smile
Oczywiście rurki z paliwem z baku (przy wtrysku) trzeba odkręcać... Czy jest coś, co się może up... ukręcić? Grin
Na co zwrócić uwagę, od czego zaczynać?
Uszczelkę osadzać na silikonie, czy czystą?

Podaję numery uszczelki:
- EL421431 - ok 40zł
- 0220-010828P - ok 25zł.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
mnietek
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-03-2009 18:32
Awatar


Postów: 335

Data rejestracji: 25.04.2007 11:28
Skąd: -

Ja swoją na nity zczepiłem jak kolektory ściągałem i teraz jest dobrze. A jeśli chodzi o wywalanie to raczej odradzam bo jednak w zimę zawsze trochę szybciej się silnik nagrzeje tzn. chodzi mi o połączenie z tą rurą aluminiową

Edytowane przez mnietek dnia 04-03-2009 18:34
Moje auto: PEUGEOT 406, diesel, 250000km
 
Krzychup
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 06-03-2009 21:39
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Odkręciłem! Jutro zapodam fotki, bo dziś mnie ścięgna nap... od tego wyginania się!
Najlepiej wcześniej porobić zdjęcia, żeby w razie czego wiedzieć co gdzie miało być Smile
Jest TROCHĘ roboty, bo trzeba:
- ściągnąć obudowę filtra powietrza,
- odpiąć wszystkie złączki elektryczne koło kolektora - też sondę lambda!,
- spuścić trochę płynu chłodzącego i odłączyć węże od kolektora ssącego z chłodzenia i z podciśnienia (ten wąż jest zbrojony i mi się złamał Cry),
- ściągnąć węże od EGR,
- ściągnąć linkę gazu - a może nie?
- odkręcić wtrysk z obudową (4 nakrętki 13)- nie trzeba rozpinać węży z benzyną, ale trzeba je uwolnić z obejmy na dole, wyciągamy obudowę wtrysku (odłączając wąż od odmy) uważając na węże i opieramy z boku,
- odkręcić śruby od kolektora ssącego i rurki wydechowej - 2 szt u mnie na klucz 16,
- odkręcić EGR - 2 śruby na 13,
- odkręcić wspornik pod obudową filtra powietrza - 2 śruby 10,
- odkręcić obejmę trzymającą węże z benzyną koło obudowy rozrządu - 3 śruby, dwie na obudowie, jedna na środku obejmy - na klucz 10,
- odkręcić masę silnika (a może nie?) żeby się dostać do nakrętki kolektorów koło obejmy,
- odkręcić 10 (dziesięć) szt nakrętek (na klucz 10) kolektorów uważając na podkładki - zewnętrzne nakrętki mają małe podkładki,
- wyciągnąć kolektory do góry uważając na pozostałe kable i węże. Wyciągać z sondą Lambda wraz z kablem do niej. W kolektorze ssącym jest płyn, więc się nim oblać!
- wyciągnąć uszczelkę kolektorów (metalowym do silnika).

Na razie jestem w tym miejscu... Teraz zastanawiam się, czy próbować mocować tą osłonę, czy ją całkiem wywalić...

Druga sprawa, to oryginalnie mam grubą uszczelkę metalowo-papierową? grubą na ok 3 mm, a kupiłem nową całą metalową, ale ona jest cienka na 1 mm! Czy mogę założyć metalową do silnika i dołożyć starą, żeby lepiej docisnęło?

Trzecia sprawa... Cieknie mi gdzieś olej i wygląda na to, że spod tej uszczelki, bo wiecznie mokry mam rozrusznik! Gdzie tam może być olej?

Czy uszczelkę pod kolektory mogę dać na silikonie wysoko temperaturowym? Smile

Jutro będą zdjęcia, a jak najszybciej czekam na odpowiedzi. Smile


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 06-03-2009 21:43
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

- wyciągnąć kolektory do góry uważając na pozostałe kable i węże. Wyciągać z sondą Lambda wraz z kablem do niej. W kolektorze ssącym jest płyn, więc się nim oblać!

Rotfl

Wyczyść dobrze kolektory - powierzchnie przylegania do silnika, druciak czy cos i ogien. ja mam cieniutką uszczelke tez po wymianie egr i jest git. zadnego silikonu czy cus nie teges.

wywal tą blache, zawsze wagi mniej Pfft

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Krzychup
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2009 11:45
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Poskładałem... Oczywiście nie odbyło się bez niespodzianek, ale o tym zaraz...
Kupujemy nową uszczelkę kolektorów, urwane węże (od serwa i do czujnika ciśnienia zbrojone - najlepiej w sklepie do aut ciężarowych, lub ciągników).

- Czyścimy kolektory do połysku, pozostałości po starej uszczelce zdzieramy nożykiem, papierem ściernym, lub benzyną ekstrakcyjną. To samo robimy przy głowicy. Jeśli ktoś jeszcze nie zmieniał, to radzę wymienić oring nad pompą oleju - temat mokry silnik od oleju z tyłu. Czyścimy styk masy silnika i smarujemy wazeliną techniczną. Sprawdzamy stan uszczelki miedzy kolektorem a wydechem - taka metalowa. Sprawdzamy stan węży gumowych paliwa. Jeśli są popękane, to radzę wymienić!
- Spawamy, lub (jak u mnie) wywalamy całą osłonę kolektorów.
Zakładamy uszczelkę, jeśli jest cała metalowa, to może być ostra! (pamiątkę już mam).
- Sprawdzamy szczelność zaworu EGR - dmuchamy w okrągłą, lub kwadratową dziurę. Ma być szczelne! Zakładamy słynną zaślepkę w kolektorze ssącym - jak zaślepić zawór w kolektorze ssącym,
- aby nic nie wpadło do kolektora zakładamy szmatę w dziurę po wtrysku,
- wkładamy kolektory uważając na sondę Lambda i kabel od niej i łapiemy jedną nakrętką. Układamy kabel od sondy i ją podłączamy.
- wkręcamy nakrętki pamiętając o podkładkach - po bokach małe, reszta duże.
- podłączamy węże od chłodzenia, serwo hamulców, czujnik temperatury, wkręcamy EGR,
- zakładamy obudowę wtrysku podłączając wąż od odmy (na czerwony trójnik), przeciągamy kable elektryczne do czujników przez rurki z paliwem, Zakręcamy obudowę wtrysku,
- podłączamy wąż od czujnika ciśnienia, złączkę wtrysku i czujniki (pełnego otwarcia, drugi temperatury i krokowy), zakładamy linkę gazu,
- przykręcamy obejmę węży paliwa do obudowy rozrządu i łapiemy węże,
- przykręcamy wspornik pod filtrem powietrza - ważne! Jeśli nie przykręcicie wspornika, to musicie wkręcić śruby po nim!
- przykręcamy masę silnika wcześniej czyszcząc styki,
- przykręcamy wydech do kolektora od dołu - warto gwint posmarować smarem grafitowym,
- jeśli mamy EGR, to go podłączamy, lub zaślepiamy
- zalewamy płyn chłodzący i ściskamy węże do chłodnicy,
- podłączamy akumulator i PIERWSZE ODPALENIE Smile
Trochę dymu z kolektora powinno polecieć - bo jest on wyczyszczony, obsmarowany naszymi rękami i środkami do czyszczenia. Gasimy auto i sprawdzamy, czy nie ma gdzieś wycieków.
Jeśli wszystko jest w porządku, to zakładamy obudowę filtra i odpowietrzamy auto.

Po prawej stronie półka z oringiem nad pompą oleju.
www.renault19.pl/images/23229-0.jpg

www.renault19.pl/images/23229-1.jpg

Kolektory jeszcze z osłoną.

www.renault19.pl/images/23229-2.jpg

www.renault19.pl/images/23229-3.jpg

Edytowane przez Krzychup dnia 10-06-2011 20:45

Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
art009
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 08-03-2009 12:05
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 02.11.2006 22:37
Skąd: podkarpackie
Dębica

A ja wprałem jakąś śrubę między blachę a kolektor.. na razie cisza..Smile

Renia '93 F3N był automat MB3 003 jest manual JB1 Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
 
Redeon
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 07-04-2009 12:01
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

czy da sie odkrecic kolektory bez dostepu od spodu auta ?

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
the_mass
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 07-04-2009 18:46
Awatar


Postów: 166

Data rejestracji: 23.01.2007 20:28
Skąd: wielkopolskie
Leszno

trzeba wejsc pod auto, zeby odkrecic kolektor od kolanka

a ja z: Garzyn, Leszno, Poznań (studia)

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 170000km
 
Krzychup
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 07-04-2009 19:17
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Tak jak napisał the_mass kolektory od silnika odkręcasz praktycznie od góry.
Problem jest z łączeniem kolektora wydechowego z rurką do katalizatora, bo to musisz odkręcić z dołu!


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
djrado
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 08-07-2010 11:28
Awatar


Postów: 22

Data rejestracji: 09.10.2008 16:59
Skąd: -

Ja osobiście tą blachę na kolektorze złapałem małą spoiną gdzie niegdzie, i jak narazie się trzyma, ale coś strasznie mi pierdzi jak chcem wydusic z niego przyśpieszenie, między katalizatorem a tłumikiem środkowym, tak mi się wydaje.

Opel Vectra B 1997 1.6 8v Alu 15 80 kucow przerobka na polift XD

Moje auto: Opel Vectra B 1.6 8v, benzyna, 219284km
 
ptasiek
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2010 16:35
Awatar


Postów: 201

Data rejestracji: 16.07.2010 09:00
Skąd: świętokrzyskie
Sandomierz

właśnie panowie czy te uszczelki metalowe są takie same w zarówno w silnikach benzynowych jak i w wysokoprężnych? bo kupiłem uszczelkę erlinga 421.431 i nie wiem czy będzie pasować i nie wiem jak ją założyć wypukłymi wytłoczeniami do kolektorów czy do głowicy ?

uszczelka identyczna jak ta tylko ze erlinga
http://allegro.pl...47743.html

ma ok 1mmm grubosci

Edytowane przez piotrekTSA dnia 28-10-2010 19:53
Może jadę wolno ale zawsze przed TobąSmile

Moje auto: Laga II phII f4rt 2007r InItIaLe, benzyna+LPG, 109000km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2010 18:28
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

gładkim ma być zawsze do głowicy. tam ma być idealnie płasko.

po za tym inna jest w 1,7 i w 1,8 wiec moze i w 1,9 jest inna.

Edytowane przez maestro dnia 12-10-2010 18:28
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
ptasiek
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 12-10-2010 18:54
Awatar


Postów: 201

Data rejestracji: 16.07.2010 09:00
Skąd: świętokrzyskie
Sandomierz

napisze ktoś? naprawde mi zależySad

Może jadę wolno ale zawsze przed TobąSmile

Moje auto: Laga II phII f4rt 2007r InItIaLe, benzyna+LPG, 109000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: