Menu główne
Forum
Klubowicze
LukasDeal |
Dodany dnia 09-03-2009 21:12 |
Postów: 19 Data rejestracji: 04.03.2009 11:36 Skąd: - |
Posiadam Cabrio 1.8 z gazem. Mam też kilka intercollerów od innych aut. Zastanawiam się czy dało by się zamontować jakiś w aucie i co by to dało? Czy jest to duży koszt? co trzeba przerobić? do czego i jak to podłączyć? Jest to pierwsze moje auto z silnikiem benzynowym dlatego nie znam się jeszcze zbytnio na działaniu i budowie takiego silnika. W jaki inny sposób można łatwo usprawnić silnik tanim kosztem? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 112000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-03-2009 21:12 |
maestro |
Dodany dnia 09-03-2009 21:14 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Tanim kosztem sie nie da niestety :/
Sam intercooler to Ci zbyt wiele nie da. Do tego dołóż nawet skromne turbo to na fabrycznych elementach silnika (po remoncie) powinno polatać ;] Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
art009 |
Dodany dnia 09-03-2009 21:28 |
Postów: 38 Data rejestracji: 02.11.2006 22:37 Skąd: podkarpackie Dębica |
turbo do gazu..? raczej nierealne..
Renia '93 F3N był automat MB3 003 jest manual JB1
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
|
|
|
LukasDeal |
Dodany dnia 09-03-2009 21:33 |
Postów: 19 Data rejestracji: 04.03.2009 11:36 Skąd: - |
Turbiny mam ale od Diesla czy takie się nadają? Mam np od Scenica 1.9DTI 98r. A czy np. warto zamontować chłodnice oleju? czy można wykorzystać intercooler jako chłodnice oleju czy musi być to typowa chłodnica do oleju? Jakie to da efekty? Generalnie na początek chciał bym zamontować jakieś dodatkowe chłodzenie jeśli to pomoże w czymś, mam trochę chłodnic, intercoolerów i tp chciał bym to jakoś wykorzystać. Czyli że jak silnik nie jest dobry to turbina może negatywnie na niego wpłynąć? Właściwie to mógł bym zrobić chłodnice do oleju i powietrza ale bez turbiny... tylko czy tak się da i jak? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 112000km
|
maestro |
Dodany dnia 09-03-2009 21:35 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Ale po co kolego, po co?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
edzio |
Dodany dnia 09-03-2009 21:48 |
Postów: 4226 Data rejestracji: 27.11.2005 21:10 Skąd: pomorskie Lębork |
Ooo Boshe i niby chcesz to sam zrobić nie mając najmniejszego pojęcia
Nie pokonany jak Gołota
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
|
art009 |
Dodany dnia 09-03-2009 21:56 |
Postów: 38 Data rejestracji: 02.11.2006 22:37 Skąd: podkarpackie Dębica |
heh powiem tak.. jedyną sensowną przeróbką byłoby założenie chłodnicy powietrza dolotowego. Jednak umiejscowionej tak żeby podczas jazdy zimne powietrze nie było wtłaczane do silnika. Ze względu na gaz właśnie. A co dopiero turbo..
Chłodnica oleju..? Ja miałem taką przy skrzyni biegów. Ale to był automat.. Renia '93 F3N był automat MB3 003 jest manual JB1
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
|
|
|
LukasDeal |
Dodany dnia 09-03-2009 22:04 |
Postów: 19 Data rejestracji: 04.03.2009 11:36 Skąd: - |
Mam dużo części i nie mam co robić, dużo wolnego czasu. Pobawił bym się w to i usprawnił auto. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 112000km
|
maestro |
Dodany dnia 09-03-2009 22:05 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Jak chcesz sie w to bawić to najpierw pożegnaj sie z gazem.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
morlowsk |
Dodany dnia 09-03-2009 23:01 |
Postów: 62 Data rejestracji: 10.02.2006 12:03 Skąd: mazowieckie Garwolin |
Ale po pierwsze intercooler jest przydatny tylko w przypadku turbo, bo w turbo się powietrze ogrzewa i później je studzimy.
A jeżeli nie ma, to nie ma co wstawiać dodatkowych oporów w dolot, bo powietrze nie zrobi się chłodniejsze od atmosferycznego wpadającego oryginalnym dolotem. Marcin
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 295000km
|
|
|
michor |
Dodany dnia 09-03-2009 23:17 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
pierdoly opowiadacie az zal czytac! co ma gaz do turba? co ma gaz do tuningu
ja bym wlasnie turbo na gazie zrobil. moge wam na 100% zagwarantowac wieksza moc! ciemnogrod i zabobon sie odzywa znowu.... echhh no ta zapomnialem ze gaz to zlo i nawet opony sie krzywo scieraja jak sie jezdzi na gazie... a w odpowiedzi: intercooler jest do turbo i do n/a nie ma co wkladac bo pojemnosci i dlygosci nigdy w zyciu nie spasujesz. zimne powietrze to podstawa i pownno wystarczyc na poczatek. teraz pytanie : instalke ktorej generaciji masz? ja 1, lub pseudo 2 to blos i hajda. ja pelna2 to kup kabelek do kompa i przestawiaj. tylko pamietaj gazu ZAWSZE pali wiecej. chcesz miec osiagi to licz sie ze spalaniem rzedu 13-15 w miescie przy w miare dynamicznnej jezdzie a chlopakow zapraszam do poczytania o liczbie oktanowej i jej wplywuie na stopien sprezania kat zaplonu itp. moze wtedysie cos przejasni i bedziemy w stanie poprowadzic merytoryczna dyskusje. [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
maestro |
Dodany dnia 09-03-2009 23:19 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Pamietaj że to nie F3N.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
michor |
Dodany dnia 09-03-2009 23:25 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
chyba nawet lepiej. F3p w takim razie pewnie. na multi ma nna 100% 2gen. z tego przy zmyslnym dolocie mozna juz zrobic dzisa. wariator do tegoi stawiam 100 pln ze bedzie lepij niz na pb.
[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
LukasDeal |
Dodany dnia 09-03-2009 23:37 |
Postów: 19 Data rejestracji: 04.03.2009 11:36 Skąd: - |
A co sądzicie o chodnicy oleju? coś da? ktoś to robił.
P.S. moje auto to dokładniej: --- Renault 19 Cabrio Karman 1993 1.8 Benzyna + LPG --- Edytowane przez LukasDeal dnia 09-03-2009 23:44 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 112000km
|
art009 |
Dodany dnia 10-03-2009 01:06 |
Postów: 38 Data rejestracji: 02.11.2006 22:37 Skąd: podkarpackie Dębica |
kolego michor widze że jesteś expertem od tuningu więc się spierał nie będę. Wiem również co to spalanie stukowe i LO. Niewiem natomiast jak wyglądałaby regulacja LPG przy turbie. Zrób test: na pracującym na wolnych obrotach silniku na LPG dmuchnij w dolot. Wyciągnij wnioski.
Renia '93 F3N był automat MB3 003 jest manual JB1
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
|
|
|
Letni86 |
Dodany dnia 10-03-2009 03:27 |
Postów: 53 Data rejestracji: 14.09.2005 23:40 Skąd: - |
Jeśli miałby sekwencje to turbo nie zauwazy roznicy na czym chodzi!Sam intercooler kompletnie nic ci nie da,ale chlodnica oleju owszem o wiele trudniej auto przegrzac a w szczegolnosci dol!Kumpel ma vitare na 8v na gazniku i zalozony kompresor i ma tylko zwykly gas i robi az milo na doladowaniu bodajrze 0,4
Renata 19 92r. Phase II under the hood 2.0 Sport F4R
|
twinsjg |
Dodany dnia 10-03-2009 07:25 |
Postów: 189 Data rejestracji: 24.08.2008 12:58 Skąd: - |
popieram michora jesli vhodzi o gaz jest to latwiejsze wystrojenie i zdziwili byscie sie ile aut w polsce jezdzi wystrojonoych na samym gazie tylko jesi chodzi o wystrojenie potrzebna by byla sona szerokopasmowa egt knock sensor i dopiero bawic sie w strojenie bo innaczej temp moze stopic tlok i po zabawie Treść dodana dnia 10-03-2009 07:31: a co do chlodnicy oleju jezeli masz snadwich plate pod filtr to mozesz zalozyc ,w f3p grzanie sie oleju to nie problem ale np f7p jest strasznie czule na temp oleju i strasznie szybko sie grzeje wiec warto miec ale czy ma sens w f3p raczej nie ale skoro masz za darmo to zakladaj nic nie pogorszy moze tylko polepszyc Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio
|
|
|
misiek_Pt |
Dodany dnia 10-03-2009 08:56 |
Postów: 5849 Data rejestracji: 19.02.2008 18:26 Skąd: łódzkie Piotrków Trybunalski |
art009 ale turbo nie chodzi Ci raczej na wolnych obrotach. wiec na wyzszych dostaje wieksza dawke gazu a za razem powietrza wiec powinno chodzic
Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
|
misha |
Dodany dnia 10-03-2009 08:57 |
Postów: 1062 Data rejestracji: 12.04.2005 08:50 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Ehh to jezeli do aut z turbem się nie da założyć gazu to pewnie do tych co mają 5 zaworów na cylinder też nie
A może jak sie montuje LPG w Volkswagenowskim 1.8 T to trzeba wymontować turbo... Ehh... Szkoda gadać... Ale co do tuningu to również uważam, że lepiej robić to na benzynie niż na gazie... A co do ciebie kolego zanim zaczniesz jakiekolwiek mody to pocztyaj trochę o tuningu samochodów i budowie oraz charakterystyce działania silników bo narazie krążysz po omacku a z tego nic dobrego nie wyniknie.... Dla ciebie i dla twojego auta byłoby lepiej gdyby nikt ci nic nie doradzał do momentu aż nie zdobędziesz podstawowej wiedzy w temacie... Co do chłodnicy oleju to zakładaj tylko zadaj sobie pytanie po co ci ona w seryjnym aucie Pozdrawiam M Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
|
art009 |
Dodany dnia 10-03-2009 09:05 |
Postów: 38 Data rejestracji: 02.11.2006 22:37 Skąd: podkarpackie Dębica |
nie mówiłem że nie da się założyć gazu do aut z turbem. Tylko że ciężko byłoby założyć turbo do gazu.. ale to moje zdanie widze..
Renia '93 F3N był automat MB3 003 jest manual JB1
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |