16 Maja 2024 13:45:15
Zdjęcia użytkowników
kielbicz misha
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Czy można zamontować intercoller do Renault 19 1.8 cabrio ??? 
LukasDeal
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 21:12
Awatar


Postów: 19

Data rejestracji: 04.03.2009 11:36
Skąd: -

Posiadam Cabrio 1.8 z gazem. Mam też kilka intercollerów od innych aut. Zastanawiam się czy dało by się zamontować jakiś w aucie i co by to dało? Czy jest to duży koszt? co trzeba przerobić? do czego i jak to podłączyć? Jest to pierwsze moje auto z silnikiem benzynowym dlatego nie znam się jeszcze zbytnio na działaniu i budowie takiego silnika. W jaki inny sposób można łatwo usprawnić silnik tanim kosztem?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 112000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 09-03-2009 21:12
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 21:14
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Tanim kosztem sie nie da niestety :/

Sam intercooler to Ci zbyt wiele nie da. Do tego dołóż nawet skromne turbo to na fabrycznych elementach silnika (po remoncie) powinno polatać ;]

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
art009
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 21:28
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 02.11.2006 22:37
Skąd: podkarpackie
Dębica

turbo do gazu..? raczej nierealne..Smile

Renia '93 F3N był automat MB3 003 jest manual JB1 Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
 
LukasDeal
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 21:33
Awatar


Postów: 19

Data rejestracji: 04.03.2009 11:36
Skąd: -

Turbiny mam ale od Diesla czy takie się nadają? Mam np od Scenica 1.9DTI 98r. A czy np. warto zamontować chłodnice oleju? czy można wykorzystać intercooler jako chłodnice oleju czy musi być to typowa chłodnica do oleju? Jakie to da efekty? Generalnie na początek chciał bym zamontować jakieś dodatkowe chłodzenie jeśli to pomoże w czymś, mam trochę chłodnic, intercoolerów i tp chciał bym to jakoś wykorzystać. Czyli że jak silnik nie jest dobry to turbina może negatywnie na niego wpłynąć? Właściwie to mógł bym zrobić chłodnice do oleju i powietrza ale bez turbiny... tylko czy tak się da i jak?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 112000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 21:35
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Ale po co kolego, po co?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
edzio
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 21:48
Ambasador Awatar


Postów: 4226

Data rejestracji: 27.11.2005 21:10
Skąd: pomorskie
Lębork

Ooo Boshe i niby chcesz to sam zrobić nie mając najmniejszego pojęcia?

Nie pokonany jak GołotaGrin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 92000km
 
art009
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 21:56
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 02.11.2006 22:37
Skąd: podkarpackie
Dębica

heh powiem tak.. jedyną sensowną przeróbką byłoby założenie chłodnicy powietrza dolotowego. Jednak umiejscowionej tak żeby podczas jazdy zimne powietrze nie było wtłaczane do silnika. Ze względu na gaz właśnie. A co dopiero turbo..SmileSmile
Chłodnica oleju..? Ja miałem taką przy skrzyni biegów. Ale to był automat..Smile

Renia '93 F3N był automat MB3 003 jest manual JB1 Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
 
LukasDeal
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 22:04
Awatar


Postów: 19

Data rejestracji: 04.03.2009 11:36
Skąd: -

Mam dużo części i nie mam co robić, dużo wolnego czasu. Pobawił bym się w to i usprawnił auto.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 112000km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 22:05
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jak chcesz sie w to bawić to najpierw pożegnaj sie z gazem.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
morlowsk
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 23:01
Awatar


Postów: 62

Data rejestracji: 10.02.2006 12:03
Skąd: mazowieckie
Garwolin

Ale po pierwsze intercooler jest przydatny tylko w przypadku turbo, bo w turbo się powietrze ogrzewa i później je studzimy.
A jeżeli nie ma, to nie ma co wstawiać dodatkowych oporów w dolot, bo powietrze nie zrobi się chłodniejsze od atmosferycznego wpadającego oryginalnym dolotem.

Marcin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 295000km
 
michor
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 23:17
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

pierdoly opowiadacie az zal czytac! co ma gaz do turba? co ma gaz do tuningu?
ja bym wlasnie turbo na gazie zrobil. moge wam na 100% zagwarantowac wieksza moc!!

ciemnogrod i zabobon sie odzywa znowu.... echhh no ta zapomnialem ze gaz to zlo i nawet opony sie krzywo scieraja jak sie jezdzi na gazie...

a w odpowiedzi: intercooler jest do turbo i do n/a nie ma co wkladac bo pojemnosci i dlygosci nigdy w zyciu nie spasujesz. zimne powietrze to podstawa i pownno wystarczyc na poczatek. teraz pytanie : instalke ktorej generaciji masz? ja 1, lub pseudo 2 to blos i hajda. ja pelna2 to kup kabelek do kompa i przestawiaj. tylko pamietaj gazu ZAWSZE pali wiecej. chcesz miec osiagi to licz sie ze spalaniem rzedu 13-15 w miescie przy w miare dynamicznnej jezdzie


a chlopakow zapraszam do poczytania o liczbie oktanowej i jej wplywuie na stopien sprezania kat zaplonu itp. moze wtedysie cos przejasni i bedziemy w stanie poprowadzic merytoryczna dyskusje.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 23:19
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Pamietaj że to nie F3N.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
michor
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 23:25
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

chyba nawet lepiej. F3p w takim razie pewnie. na multi ma nna 100% 2gen. z tego przy zmyslnym dolocie mozna juz zrobic dzisa. wariator do tegoi stawiam 100 pln ze bedzie lepij niz na pb.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
LukasDeal
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 09-03-2009 23:37
Awatar


Postów: 19

Data rejestracji: 04.03.2009 11:36
Skąd: -

A co sądzicie o chodnicy oleju? coś da? ktoś to robił.

P.S.
moje auto to dokładniej:
--- Renault 19 Cabrio Karman 1993 1.8 Benzyna + LPG ---

Edytowane przez LukasDeal dnia 09-03-2009 23:44
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), cabrio, 112000km
 
art009
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 01:06
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 02.11.2006 22:37
Skąd: podkarpackie
Dębica

kolego michor widze że jesteś expertem od tuningu więc się spierał nie będę. Wiem również co to spalanie stukowe i LO. Niewiem natomiast jak wyglądałaby regulacja LPG przy turbie. Zrób test: na pracującym na wolnych obrotach silniku na LPG dmuchnij w dolot. Wyciągnij wnioski.

Renia '93 F3N był automat MB3 003 jest manual JB1 Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
 
Letni86
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 03:27
Awatar


Postów: 53

Data rejestracji: 14.09.2005 23:40
Skąd: -

Jeśli miałby sekwencje to turbo nie zauwazy roznicy na czym chodzi!!Sam intercooler kompletnie nic ci nie da,ale chlodnica oleju owszem o wiele trudniej auto przegrzac a w szczegolnosci dol!!Kumpel ma vitare na 8v na gazniku i zalozony kompresor i ma tylko zwykly gas i robi az milo na doladowaniu bodajrze 0,4!!!!

Renata 19 92r. Phase II under the hood 2.0 Sport F4R!!!
 
twinsjg
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 07:25
Awatar


Postów: 189

Data rejestracji: 24.08.2008 12:58
Skąd: -

popieram michora jesli vhodzi o gaz jest to latwiejsze wystrojenie i zdziwili byscie sie ile aut w polsce jezdzi wystrojonoych na samym gazie tylko jesi chodzi o wystrojenie potrzebna by byla sona szerokopasmowa egt knock sensor i dopiero bawic sie w strojenie bo innaczej temp moze stopic tlok i po zabawie


Treść dodana dnia 10-03-2009 07:31:

a co do chlodnicy oleju jezeli masz snadwich plate pod filtr to mozesz zalozyc ,w f3p grzanie sie oleju to nie problem ale np f7p jest strasznie czule na temp oleju i strasznie szybko sie grzeje wiec warto miec ale czy ma sens w f3p raczej nie ale skoro masz za darmo to zakladaj nic nie pogorszy moze tylko polepszyc

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio
 
misiek_Pt
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 08:56
Awatar


Postów: 5849

Data rejestracji: 19.02.2008 18:26
Skąd: łódzkie
Piotrków Trybunalski

art009 ale turbo nie chodzi Ci raczej na wolnych obrotach. wiec na wyzszych dostaje wieksza dawke gazu a za razem powietrza wiec powinno chodzic

Moje auto: Renault Safrane, Phase II, 2000r., benzyna+LPG, L7X (2946/194KM), liftback, 145000km
Moje auto: Renault Mégane, Phase I, 1997r., benzyna+LPG, K7M (1596/90KM), coupe, 232400km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio, 134500km
 
misha
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 08:57
Awatar


Postów: 1062

Data rejestracji: 12.04.2005 08:50
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Ehh to jezeli do aut z turbem się nie da założyć gazu to pewnie do tych co mają 5 zaworów na cylinder też nie?
A może jak sie montuje LPG w Volkswagenowskim 1.8 T to trzeba wymontować turbo...
Ehh...
Szkoda gadać...
Ale co do tuningu to również uważam, że lepiej robić to na benzynie niż na gazie...
A co do ciebie kolego zanim zaczniesz jakiekolwiek mody to pocztyaj trochę o tuningu samochodów i budowie oraz charakterystyce działania silników bo narazie krążysz po omacku a z tego nic dobrego nie wyniknie....

Dla ciebie i dla twojego auta byłoby lepiej gdyby nikt ci nic nie doradzał do momentu aż nie zdobędziesz podstawowej wiedzy w temacie...
Co do chłodnicy oleju to zakładaj tylko zadaj sobie pytanie po co ci ona w seryjnym aucie?
Pozdrawiam
M

Rodzinny van,lewy pas,230 km/h - miny kierowców tuningowanych fur-Bezcenne
ESPACE 3.5 V6 Initiale / 307 SW Grife
R19 chamade 1.4 przebieg 24 000 km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C1J (1397/60KM), sedan, 24000km
 
art009
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 09:05
Awatar


Postów: 38

Data rejestracji: 02.11.2006 22:37
Skąd: podkarpackie
Dębica

nie mówiłem że nie da się założyć gazu do aut z turbem. Tylko że ciężko byłoby założyć turbo do gazu.. ale to moje zdanie widze..Smile

Renia '93 F3N był automat MB3 003 jest manual JB1 Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: