16 Maja 2024 16:03:38
Zdjęcia użytkowników
Rajek mielcarek
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Czy można zamontować intercoller do Renault 19 1.8 cabrio ??? 
michor
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 09:58
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

art009 nikt nie mowil ze jest łatwo to założycSmile

i porsze bez uszczypliwosci bo znam sie troche na tym i troche czytalem.
- rzeczywiście przy dmuchnięciu w dolot gasnie, wiesz dlaczego?
-Dmuchnij sobie jak jest na obrotach i zobacz czy zgasnie?
-sekwencja rzeczywiście tutaj byłaby najlepszym rozwiazaniem bo i można sobie mape ladnie ulozyc i mieszanke dobrze dobrac.

przy klasycznych rozwiazaniach mogłyby byc zasadniczo problemy związane z mieszanką i jej nadmiarem w pewnych momentach (zdjęcie nogi z gazu - blow off mógłby być spektakularny wtedySmile )

Kwestia jest taka, że tutaj niestety zwykły mikser to można sobie między bajki włożyć.

Chłodnica oleju to na nic- powiekszy Ci pojemnosć układu -> wiecej oleju -> dłużej się bedze nagrzewał do temp roboczej -> raczej bedzie ci go schładać niepotrzebnie i nie bedzie osiagał temp roboczej. kwestia jest taka czy chcesz chłodnicę w postaci tylko takiej podkładki pod filtr z podłą czeniem do ukł. chłodzenia, czy chcesz olej wyprowadzić na małą chłodniczkę np w nadkole.
1 rozwiązanie jeszcze jakoś widzę - drugie - przerost formy nad treścią. W normalnym użytkowaniu nie bedziesz w stanie przegrzać oleju.

A co do gazu do tuningu to ja ciągle zostaje przy swoim.
Można więcej koni mieć niż z benzyny.


olej tez ma temp roboczą.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-03-2009 09:58
Awatar
Maciej_R21
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 10-03-2009 12:00
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Otóż można załozyć zwykła instalacje gazową nawet I generacji do silnika turbo , na zwykłym mikserze. Potrzebny jest tylko reduktor z wyjsciem kompensacji cisnienia , ktore to wyjscie podłacza sie do kolektora dolotowego.
Mam własnie do zdemontowania taki reduktor, ktory ktoś ząłozył do auta wolnossącego ( tez mozna ale kompensacja zostaje nie podłaczona ).
Chłodnica oleju ? Po co ?
Za prawidłową temperature oleju odpowiada układ chlodzenia silnika, jeśłi jest on sprawny to nic wiecej nie trzeba. Jesli jest niesprawny to trzeba go naprawić.
Może dojśc do paradoksalnej sytuacji w ktorej olej bedzie niedogrzany.
Jak masz dużo chlodnic to sprzedaj je na allegro i kup sobie nowe dywaniki ....bedzie większy pożytek niż dodawanie niepotrzebnych kg do silnika Smile.
 
Petia
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2009 01:40
Awatar


Postów: 139

Data rejestracji: 23.03.2005 08:36
Skąd: -

I tu kolega ma racje spezdaj graty i bedziesz miał na benzyne,
Chłodnica oleju jak nie masz wykręconego silnika tylko zaszkodzi, no chyba że założysz ją na przedni zderzak jako ozdobny bajer ale powinna wyglądać jak nowka

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8i (1794/110KM), cabrio, 180000km
 
Letni86
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2009 01:55
Awatar


Postów: 53

Data rejestracji: 14.09.2005 23:40
Skąd: -

Miałem wiele aut i przerabialem rozne tematy i jeszcze nie slyszalem zeby chlodnica oleju miala zaszkodzic silnikowi heh

Renata 19 92r. Phase II under the hood 2.0 Sport F4R!!!
 
CyccX
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2009 02:41
Awatar


Postów: 1005

Data rejestracji: 10.12.2007 21:47
Skąd: lubuskie
Zielona Góra

chlodnica oleju jak bajbardziej moze zaszkodzić, jeśli seryjjny silnik nie jest w nia wyposażony seryjnie, czyli nie przewidziany przez konstruktora, to zamontowanie trakiej chlodniccoy oleju w ten wlasnie silnik moze spowodować obnizona temperature oleju co zmienia jego płynność lepkość itp. czyli ogulnie mowiąc pogorszają sie warunki smarowania.

chlodnice oleju w silnikach w ktorych originalnei ich nie bylo stosuje sie dopiero wredy gdy jednostka jest poddana jakims konkretnym modom a juz napewno przyda sie przy turbo.

moim zdaniem montownaie chlodnicy oleju do F3p to tylko strata czasu i piniedzy !

a co do turbo na LPG to jak NAJBARDZIEJ ! czepiacie sie LPG powtarzając stare wyklepane juz regułki. przy zastosowaniu odpowiednich podzespołów lpg ma w sobie moc i to jest niestety przyszlość !.

przy jakich kolwiek przeróbkach spalanie wzrasta czy to lpg czy pb ale pamietajmy, ze lpg jest nadal ponad polowe tansze od beny !

VW scirocco 1.8T

Moje auto: 2.0 16v Megasquirted, benzyna+LPG, 2000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: