20 Kwietnia 2024 10:03:25
Zdjęcia użytkowników
KonRADEON nire_1
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Elementy wnętrza
 Drukuj temat
smierdzi zbukiem w srodku 
misiek89144
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2009 12:56
Awatar


Postów: 294

Data rejestracji: 30.10.2008 18:44
Skąd: -

koledzy po jakiejs chwili gdy jade autem zaczyna smierdziec z nawiewy jajem zgnilym taka stechlizna,wiecier co to jest to jest nie do zniesienia,a jechalem w ukladzie wentylacyjnymdo poznania 80km mam i masakra,cos


Treść dodana dnia 14-03-2009 13:26:

koledzy dajcie propozycje bo chcialbym cos z tym zrobic

lukasz89144

Moje auto: Sentyment do R19 pozostaje ale obecnie Renault Laguna 2ph1 2.0 16V IDE przedtem laguna 1ph1, benzyna+LPG, 162000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 14-03-2009 12:56
Awatar
WoZnY
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2009 14:30
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Odpowiedź jest łatwa. Masz zrypany regulator napięcia w alternatorze, w wyniku czego przeładowuje tobie akumulator. Przeładowany akumulator zaczyna intensywnie gazować i ten gaz właśnie ma taki zapach. Proponuję unikać jazdy dopóki nie naprawisz problemu, bo może to się źle skończyć dla elektroniki pokładowej tj. sterownika silnika, radia, zegarów przepalenie żarówek, uszkodzenie alarmu i pewnie by tak długo wymieniać.
Dla testu weź miernik i mierz napięcie na włączonym silniku.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
momix
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2009 15:33
Awatar


Postów: 410

Data rejestracji: 07.07.2008 17:18
Skąd: śląskie
Czeladź

...albo podłącz bardzo duże źródło poboru prądu Wink jeśli jest tak jak pisze WoZnY - a swoją drogą ciekawy przypadek...

Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
 
misiek89144
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2009 18:49
Awatar


Postów: 294

Data rejestracji: 30.10.2008 18:44
Skąd: -

a jak sprawdzic czy napewno jest nie dobry regulator napiecia? jazda dzis musze wracac do domu z poznania i nie uniknione jest to,ale pobor pradu duzy sie znajdzie bo wzmacniacz ladowarka CB swiatla i ewentualnie podgrzewanie szyby

lukasz89144

Moje auto: Sentyment do R19 pozostaje ale obecnie Renault Laguna 2ph1 2.0 16V IDE przedtem laguna 1ph1, benzyna+LPG, 162000km
 
zchemik
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2009 18:55
Awatar


Postów: 1841

Data rejestracji: 17.02.2007 16:06
Skąd: -

kolego wez miernik do reki i sprawdz jakie masz napiecie na klemach przy wlaczonym silniku nie powinno byc 13,8-14,4V bez wzgledu na ilosc odobiornikow wlaczonych i obroty silnika czy na wolnych obrotaczh czy tak kolo 3tys jak bedzie wiecej to nieradze jechac czyba ze ci zycie nie mile ;| jak juz czyjesz "jaja" tzn siarkowodór to jest zle tzn ma juz duze stezenie ;| a to moze sie skonczyc poparzeniem ukladu oddechowego i niepierdziele glupot bo jestem z wyksztalcenia chemikiem i wiem co mowie Pfft

Yogi Babu xD

Moje auto: Renault Vel Satis 3.5 V6 :D, benzyna, 184000km
 
misiek89144
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2009 19:03
Awatar


Postów: 294

Data rejestracji: 30.10.2008 18:44
Skąd: -

to na bank jest ten regulator tak? nie mam jak sprawdzic tego jakie napiecie jest bo nie mam miernika przy sobie a znajomy nie ma u ktorego jestem. ile wogole kosztuje nowy regulotor kupie nowy jak wroce.

lukasz89144

Moje auto: Sentyment do R19 pozostaje ale obecnie Renault Laguna 2ph1 2.0 16V IDE przedtem laguna 1ph1, benzyna+LPG, 162000km
 
zchemik
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2009 19:09
Awatar


Postów: 1841

Data rejestracji: 17.02.2007 16:06
Skąd: -

kolo 50zl

Yogi Babu xD

Moje auto: Renault Vel Satis 3.5 V6 :D, benzyna, 184000km
 
misiek89144
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 14-03-2009 19:12
Awatar


Postów: 294

Data rejestracji: 30.10.2008 18:44
Skąd: -

dobra ok najwyzej beda mnie sciagac

lukasz89144

Moje auto: Sentyment do R19 pozostaje ale obecnie Renault Laguna 2ph1 2.0 16V IDE przedtem laguna 1ph1, benzyna+LPG, 162000km
 
Renault_Fuhrer
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2009 15:32
Awatar


Postów: 154

Data rejestracji: 21.02.2006 14:15
Skąd: -

A moze masz po prostu nieszczelny wydech w okolicy kabiny? Ja mam identyczny zapach jak troche szybciej pojade i potem sie zatrzymam.

F3N-L740
www.motostat.pl/user_images/15514/icon1.png
 
misiek89144
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2009 17:35
Awatar


Postów: 294

Data rejestracji: 30.10.2008 18:44
Skąd: -

kolego to regulator sprwdzilem napiecie na wolnych obrotach na akumlatorze 13,85V a na alternatorze 19,5V a w akumlatorze sama piana i osad poniosl sie do gory. bedzie nowy regulator i nowy akumlator w tym tygodniu

lukasz89144

Moje auto: Sentyment do R19 pozostaje ale obecnie Renault Laguna 2ph1 2.0 16V IDE przedtem laguna 1ph1, benzyna+LPG, 162000km
 
Kemot_X
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2009 18:51
Awatar


Postów: 152

Data rejestracji: 27.12.2006 17:48
Skąd: świętokrzyskie
Staszów

no brawo dla WoZnego, za szybka i trafna diagnoze, jakby sie dało dawac repsy to pewnie bys dostal Smile

Tomasz
Renia 1.7 B+LPG, Elysee, 1995 r, F3N L740, Kat, szary metalic, 145tys

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 142000km
 
WoZnY
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2009 23:04
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Po prostu precyzyjnie sformułowany przypadek. Jakby napisał, że śmierdzi to można by długo szukać (np. wydech, zdechły szczur w nawiewach Grin), "zbukiem" to wali tylko przeładowany akku Grin Ale dzięki za brawa Grin

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 15-03-2009 23:08
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

owacje na stojąco ! Grin Rotfl

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
WoZnY
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2009 08:11
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Swoją drogą, to ciekawy przypadek. Zauważcie jak mocno podniosło się napięcie w instalacji, a komputer (sterownik silnika) i wszelka elektronika przeżyły. Ciekawie też musiały świecić reflektory - pewnie jak ksenony Grin Kilkukrotnie sprawdzałem jak dają H4 podłączony pod 20V i to naprawdę oślepia. Deska i inne podświetlenia musiały mocno dawać.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
misiek89144
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 16-03-2009 20:55
Awatar


Postów: 294

Data rejestracji: 30.10.2008 18:44
Skąd: -

no sam sie dziwe i wszystko dziala bez problemu jutro zakup nowego regulatora i akumlatora bo akumlator nie trzyma ani grama pradu. i cale szczescie ze to tylko tak sie skonczylo bo moglo byc gorzej. A swiatla i wogole oswietlenie koledzy na krotkich tak dawaly jak na dlugich przedtem a na dlugich jak mialbym zalozone halogeny te co maja ciezarowe auta na dachu Rotfl

lukasz89144

Moje auto: Sentyment do R19 pozostaje ale obecnie Renault Laguna 2ph1 2.0 16V IDE przedtem laguna 1ph1, benzyna+LPG, 162000km
 
momix
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2009 12:00
Awatar


Postów: 410

Data rejestracji: 07.07.2008 17:18
Skąd: śląskie
Czeladź

A co się miało popsuć GrinGrinGrin Renatki są twarde i byle napięcie na nie nie działa Wink

Gratulacje dla WoZnego...Rotfl

Moje auto: Renault Lagna 2.0 RT, benzyna, 255000km
 
misiek89144
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 20-03-2009 13:08
Awatar


Postów: 294

Data rejestracji: 30.10.2008 18:44
Skąd: -

ale juz wszystko opanowane na szczescie i dziala bez problemu

lukasz89144

Moje auto: Sentyment do R19 pozostaje ale obecnie Renault Laguna 2ph1 2.0 16V IDE przedtem laguna 1ph1, benzyna+LPG, 162000km
 
Obywatel
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2010 21:46
Awatar


Postów: 778

Data rejestracji: 17.02.2008 22:13
Skąd: pomorskie
Słupsk

Nie chcę zakładać nowego wątku więc dołączę się tu. U mnie też wali zbukiem (czy jakąś taką zgniłą kapuchą), ale co dziwne tylko na wstecznym. Przy jeździe do przodu absolutnie nic nie śmierdzi, ale do tyłu wystarczy parę metrów - zwłaszcza przy ostrej przygazówce - i w kabinie wali zbukami. Dzisiaj obwąchałem auto i wydaje mi się, że ten smród wydobywa się spod maski. Czy to jest problem przeładowywania aku?

Moje auto: Passat B5FL; Clio III 1.2 tce, diesel, 220000km
 
Kris_87r
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 04-02-2010 22:52
Awatar


Postów: 146

Data rejestracji: 13.04.2009 10:55
Skąd: dolnośląskie
Nowa Ruda

Kolego, sprawa prosta, sprawdzasz napięcie na klemach przy włączonym silniku nie powinno być 13,8-14,4V bez względu na ilość odbiorników włączonych. Sprawdź też napięcie na wyższych obrotach (ok. 3 tys.) Jeśli jest wyższe, to znaczy ze Ci się Akumulator gotuje. Sprawdź również ilość elektrolitu w akumulatorze. Chyba że jakieś zwierzątko Ci zrobiło gniazdo koło nawiewu Grin

Czytaj wątek, bo nikt tu nie jest jasnowidzem. Najpierw sprawdzaj, później pytaj.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna, C2J W772 (1397/60KM), hatchback 5d,
 
Obywatel
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 06-05-2010 00:36
Awatar


Postów: 778

Data rejestracji: 17.02.2008 22:13
Skąd: pomorskie
Słupsk

U mnie problem zbuków właśnie został rozwiązany. Oczywiście aku było przeładowywane z powodu uszkodzonego regulatora napięcia. Regulator napięcia albo padł sam z siebie, albo został uszkodzony przez alternator, który był w katastrofalnym stanie (pozapiekane szczotki, duże luzy na łożysku). Wszystko to doprowadziło dodatkowo do uszkodzenia akumulatora (zwarcie na celi) i też trzeba go było wymienić. Koszt regeneracji alternatora: 300 zł. Koszt akumulatora: 315 zł - 4Max z InterCars. Niestety znowu Renówka uczyniła mnie lżejszym o parę stów Cry

No cóż, ktoś kto ją ode mnie kupi będzie szczęściarzem Wink


Treść dodana dnia 12-05-2010 18:20:

No niestety pospieszyłem się mówiąc, że problem został rozwiązany Angry2 Dalej śmierdzi i to tylko w określonych sytuacjach: a mianowicie przy "wysiłkowych" manewrach, typu podjazd pod wysoki krawężnik. Byłem u elektryka i on wykluczył jakoby miało to związek z przeładowywaniem akumulatora.

Dochodzę do wniosku, że należy to łączyć z intensywniejszą pracą sprzęgła. W momencie gdy dam większe obroty i powoli zasprzęglam bo mam do pokonania dużą przeszkodę sprzęgło się chyba przypala a wokół roznosi się fetor przekiszonej kapuchy.

Co jest grane? Nigdy w życiu z żadnym autem nie miałem tego typu problemów. Teraz zaczynam kojarzyć, że chyba zaczęło się to po wymianie sprzęgła na nowe Valeo. Ma ono najechane tylko 10 tys. km i mam wrażenie, że problem się chyba nasila. Co jest grane?

Moje auto: Passat B5FL; Clio III 1.2 tce, diesel, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: