25 Kwietnia 2024 09:36:14
Zdjęcia użytkowników
mixer43 morfi609
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F]Wymiana szczek od a do z 
Roman
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2009 11:00
Awatar


Postów: 256

Data rejestracji: 15.10.2008 12:10
Skąd: -

Witam! chciałbym sie dowiedziec jak wymienic szczeki hamulcowe od a do z bo hamulce z tyłu mi strasznie tra i reczny nie trzyma

Edytowane przez Krzychup dnia 30-03-2009 17:28
RoMaN

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 153km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 30-03-2009 11:00
Awatar
michor
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2009 11:51
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

No to zaczynamy:

1. Narzędzie obowiązkowe - klucz 30 do piasty najlepiej z długą dźwignią bo to jest fest przykręcone.

Tak jak jak robiłem

Krok 1 - zdjęcie koła i zaślepki na piaście - ten metalowy dekielek - zbij go młotkiem i śrubokrętem po brzegach to powinien wyjść - masz na wierzchu śrubę piasty rozmiar 30.

Krok 2 - (nie konieczny) założyłem koło, opuściłem samochód bo nie ufam lewarkowi i bałem się że mi spadnie samochód. poluzowałem śrubę piasty - wystarczy ją ruszyć i nie odkręcać za bardzo - najważniejszy pierwszy momentSmile

Koła nie musisz fest przykręcać - wystarczą 2 śrubki w miare dokręcone - byle nie odpadłoPfft

Krok 3 - samochód spowrotem do góry - koło won, odkręcasz piastę do konca (śrubę).
Teraz są 2 opcje - albo bęben Ci ładnie sam zejdzie bo nie ma rantów (tak było u mnie)
albo bedziesz musiał pukać po obwodzie żeby się szczęki cofnęły i wtedy zdjąć bębęn.

WAŻNE: tylko nie zaciągnij wszcześniej ręcznego bo będzie lipa i nic nie zdejmieszSmile

No to jak zdejmiesz bęben to zobaczysz szczęki - pamiętaj są 2 typy bendix i lucas.

Najlepiej mieć takie sprężone powietrze do kompa - przedmuchaj wszystkie syfy ze środkaSmile

Szczęki są przyczepione do tarczy dwoma sprężynkami z takimi podkładkami obrotowymi (zdejmiesz to zobaczysz i bedziesz wiedział o co mi chodzi) - odpinasz je - może być troche walki z tym bo sprężynki są mocne.

WAŻNE 2: zapamiętaj jak są sprężynki i samoregulator pozaczepiane!!

dalej odpinasz wszystko, linke od ręcznego, i w odwrotnej kolejności zakladasz resztę.

Samoregulator będzie wymagał wstępnego ustawienia. Jak założysz już szczęki i pospinasz sprężynkami, to ja robiłem tak:

zakładałem bęben bez śruby, do samochodu, ręczny do góry i sprawdzałem gdzie się blokuje (2-3 ząbek to powinien już dobrze łapać) jak za słabo to podkręcasz samoregulator aż nie będzie dobrze - tzn - bębęn się luzno obraca bez recznego - nie jestes w stanie go obrócic z ręcznym.
Jak będzie minimalnie obcierać to spoko - dotrze się na pierwszych kilometrach.

Zakładasz bęben, zgrubsza dokręcasz. Koło, samochód na dół i teraz fest mocno z dźwignią.
(ja używałem metrowej gassrurkiSmile )

potem dekielek i jazda próbnaSmile samoregulator "podobno" sam się z czasem ustawi do dobrej pozycji - możesz popompować pedałem troche to powinien się dobrze ustawić.

Jak jakieś pytania będą to uderzaj.
Niestety nie mam foto żeby załączyć.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Roman
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 30-03-2009 14:37
Awatar


Postów: 256

Data rejestracji: 15.10.2008 12:10
Skąd: -

oki dzieki jak bede miał pytania to napisze Smile ps wymianka szykuje sie na wypłate za 2 tyg to jeszcze trochePfft

RoMaN

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 153km
 
Swierzak90
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2010 16:09
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

Panowie jest możliwość żeby do bębna dostał się brud i żeby szczęki odzywały się w takim sposób jakby były na wykończeniu?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
michor
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2010 18:39
Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

zasadniczo to chciałeś chyba zadać pytanie czy to możliwe żeby z bębna nie wydostał się brud.

Ale odpowiadając na pytanie - Nie. Jeżeli szczęki się odzywają to albo się kończą albo coś jest ze sprężynkami i trze o bok bębna.

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
maestro
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2010 18:43
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Może szorować.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Swierzak90
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 31-01-2010 21:39
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

Dźwięk jest podczas gdy podczas jazdy wciskam pedał hamulca, miałem małą sprzeczkę z bratem który był poprzednim właścicielem reni i twierdzi że to ni możliwe że tak szybko się starły, a ja wiem że to szczęki.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
slawlik
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2010 17:45
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 29.06.2007 20:54
Skąd: -

Witam ja własnie wymieniłem szczeki w tylnym zawieszeniu i ustawiłem na samoregulatorach wszystko jest ok tylko reczny jest słaby i tu mam pytane jak podciagnac linke od recznego czy znowu musze rozbierac bebny i ustawiac od nowa.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 165000km
 
MlodyR19
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2010 18:15
Awatar


Postów: 72

Data rejestracji: 14.01.2009 16:29
Skąd: -

Auto na kanał i właź pod spód na wysokości mniej więcej dźwigni hamulca ręcznego masz na lince możliwość naciągnięcia jej. Jeżeli dobrze pamiętam będą Ci potrzebne dwa klucze 13.
ps. od razu mówię że dostęp jest ch....bo przeszkadza rura wydechowa.

Edytowane przez MlodyR19 dnia 04-05-2010 18:17
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 210000km
 
cuma90
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2010 19:46
Awatar


Postów: 58

Data rejestracji: 17.12.2009 17:44
Skąd: małopolskie
Olkusz

MlodyR19: a latwo pojdzie takie podciagniecie tzn mam na mysli czy sruba moze byc zapieczona itp?

Citroen Xsara 1.8 16V Exclusive

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 223000km
 
slawlik
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2010 19:46
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 29.06.2007 20:54
Skąd: -

Ale chyba nie trzeba odkrecac rury bo tego nie lubie robic myslisz ze lak zniweluje ten luz ma lince to bedzie ok

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 165000km
 
maestro
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2010 19:54
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

na 100% bedzie zardzewiała, a czy pójdzie? nikt tego nie wie

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
slawlik
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2010 19:55
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 29.06.2007 20:54
Skąd: -

a jak nie pujdzie to co mam zrobic

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 165000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2010 20:27
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

wymienić albo dospawac. whatever.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
slawlik
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2010 20:37
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 29.06.2007 20:54
Skąd: -

ale bez odkrecania tłumnika da sie rade a jak bedzie zardzewiana ta sruba to co wtedy przy bebnach ustawiac

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 165000km
 
Seneka
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2010 20:39
Awatar


Postów: 1208

Data rejestracji: 23.12.2009 18:43
Skąd: -

@slawlik: to weź jakiś środek na odrdzewianie użyj, poczekaj i może pójdzie, bo jak nie tam to przy bębnach mała możliwość naciągania (moim zdaniem) Smile2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 201000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 216000km
 
slawlik
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2010 20:42
Awatar


Postów: 103

Data rejestracji: 29.06.2007 20:54
Skąd: -

własnie mam ustawione tak na granicy tarcia okladzin o beben

a co z tłumnikiem

Edytowane przez Radek_0089 dnia 04-05-2010 21:24
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 3d, 165000km
 
Seneka
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2010 20:43
Awatar


Postów: 1208

Data rejestracji: 23.12.2009 18:43
Skąd: -

@slawlik: nic da się kręcić, tylko małe ruchy... długo zejdzie ale się da...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 201000km

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 216000km
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 04-05-2010 20:44
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Jak bedzie przeszkadzal to chyba oczywiste ze trzeba do zdemontować.

[img]http://images50.fotosik.pl/291/642aacaebfac14a8.jpg[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez maestro dnia 04-05-2010 20:47
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Lipek
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 02-05-2011 21:54
Awatar


Postów: 549

Data rejestracji: 09.12.2010 12:22
Skąd: lubelskie
Lublin

Pany podpowiedzcie czym różni się typ. bendix i lucas? jak to obczaić jakie mam?? Wink

EDIT: A szukał kolega w FAQ? http://www.renaul...rowstart=0 , http://www.renaul...rowstart=0


Treść dodana dnia 03-05-2011 23:43:

Szukał szukał i jakoś nie znalazł Wink

Edytowane przez Krzychup dnia 03-05-2011 18:22
"Bóg dał nam nogi, aby dojść tam gdzie nie da się wjechać na glebie" Wink
Moje auto: Renault Clio, Phase I, 1992r.,F7r/p 2.0 16v (1998/1?KM),Hot hatch, benzyna Grin

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., F7P 1.8 16v (1764/136KM),Cabrio, benzyna
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: