Menu główne
Forum
Klubowicze
przemo0020 |
Dodany dnia 31-03-2009 09:29 |
Postów: 189 Data rejestracji: 14.03.2006 23:51 Skąd: - |
Witam. Musze wymienić łożyska McPersona tylko jak to się robi po wyjęciu całej kolumny Czy coś się wybija czy jak Proszę o opis Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 198000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 31-03-2009 09:29 |
mpkaras |
Dodany dnia 31-03-2009 10:01 |
Postów: 468 Data rejestracji: 25.05.2007 01:42 Skąd: mazowieckie Gostynin |
a że tak zapytam pobocznie, jakie miałeś objawy, że je wymieniasz Co i jak z wymianą to nie wiem
Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
djluzak |
Dodany dnia 31-03-2009 10:38 |
Postów: 1512 Data rejestracji: 13.07.2005 22:09 Skąd: małopolskie Kraków |
Ostatnio rozkrecalem kilka razy kolumne w 16v i w passacie. Zasada wszedzie jest bardzo podobna. Kolumne od dolu masz na dwoch srubach i u gory tez na dwoch. Jak ja juz wyciagniesz to musisz sobie przygotowac klucz 21 kopytko najlepiej bo nasadka odpada i imbusa prawdopodobnie 6. Imbusem blokujesz srube na samej gorze, a kopytkiem odkrecasz nakretke. Oczywiscie wiadomo, ze musisz sobie sciagaczem sprezyny scisnac.....mozna tez ta nakretke odkrecic jak jest jeszcze w aucie, ale nie do konca.... nic sie nie wybija...gdy odkrecisz srube to ci wszystko ladnie zejdzie....lozysko, sprezyna itd. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
|
Raptor37 |
Dodany dnia 31-03-2009 18:27 |
Postów: 73 Data rejestracji: 07.08.2007 19:28 Skąd: - |
dokładnie tak jak napisał kolega wyżej. Też miałem u siebie do wymiany oba łożyska, jednak po rozmontowaniu mcpersona łożysko owo dało się tak prosto rozebrać że kupiłem buteleczkę nafty, wymoczyłem wszystko i posmarowałem obficie tawotem renomowanej firmy lotos. Teraz chodzi pięknie no i się zaoszczędziło
r19 1.9D 91r. grafitowy metalik
elektryczne szyby, elektryczny szyberdach, wspomaganie, alarm, felgi 13 stalowe Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 200000km
|
|
|
maniecki2 |
Dodany dnia 09-05-2010 12:50 |
Postów: 328 Data rejestracji: 23.08.2005 21:23 Skąd: - |
WYMIANA ŁOŻYSK MCPERSONA ?
Czy straszne opory w kręceniu kierownicą niezależnie czy w jedna czy w drugą stronę mogą być spowodowane uszkodzeniem łożysk McPersona ?! Autko bez wspomagania, przekładnia sprawna, końcówki wahacze wszystko nowe. Po podniesieniu auta czyli bez obciążenie kręci się lekko EX Renault Espace Grand, 2002r, benz/gaz, F4R 2,0 16V EX Renault 19, phase 1, 1992r, benzyna, C3J 1,4 (1870 /65KM), chatchbac 4d (błękit) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 171001km
|
zchemik |
Dodany dnia 09-05-2010 13:03 |
Postów: 1841 Data rejestracji: 17.02.2007 16:06 Skąd: - |
powiem tak zatarte lozyska mcpersona koncza sie peknieciem sprezyny ;| poprostu te lozyska powoduja ze sprezyna sie nie skreca przy skrecaniu kierownica a koszt jakies 20zł/szt
objawy ciezko chodzi kierownica i slychac tkie strzelanie przy skrecaniu poprostu sprezyna sie przesuwa ;| Yogi Babu xD
Moje auto: Renault Vel Satis 3.5 V6 :D, benzyna, 184000km
|
MinistryofSound90 |
Dodany dnia 13-05-2010 00:28 |
Postów: 195 Data rejestracji: 16.10.2009 11:15 Skąd: - |
A jakby mi sprężyna pękła w trasie to koło będzie oparte na nadkolu aż czy jak i dalej jechać nie dałoby rady ? :/
Trance Family
Moje auto: Renault Laguna 2.0, benzyna+LPG, 140000km
|
|
|
herubini89 |
Dodany dnia 13-05-2010 01:27 |
Postów: 380 Data rejestracji: 01.05.2009 17:06 Skąd: małopolskie Oświęcim |
Oj tam Porównanie homeryckie? A co to? Film Wajdy? Pewnie tegoroczny maturzysta z Ciebie
Co do problemu. Wyobraź sobie,że na maturze pisemnej z długopisa wylata Ci sprężynka... Kijowo,nie? Tak samo kijowo będzie,jak sprężyna pęknie w aucie.Mogą dojść także inne uszkodzenia,ale to zależy od okoliczności zdarzenia.Generalnie w takim przypadku nie powinno się kontynuować jazdy,bo to nierozsądne i niebezpieczne.Auto przykucnie do oporu(jak się ma pecha,bo przeważnie auto prawie normalnie wygląda-sprężyna jakaś tam w końcu jeszcze jest),więc różnie w róznych przypadkach może być. Poza tym spężyny dość rzadko pękają (zwłaszcza amortyzatora),więc o ich całkowite zniszczenie trzeba się postarać. Przepraszam za zaśmiecanie wątku moimi historiami z dzisiejszego dnia Edytowane przez herubini89 dnia 13-05-2010 01:40 Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
|
|
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 14-05-2010 00:26 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
Raptor37 napisał/a: no to rzeczywiscie majatek zaoszczedziles . Widac za duzo wolnego czasu ja zawsze wymieniam na nowe bo to grosze kosztuje /Co do sciagania sprezyn nie masz sciagacza i pojecia o tym to sie nie zabieraj bo dentysta kosztuje i to niemalodokładnie tak jak napisał kolega wyżej. Też miałem u siebie do wymiany oba łożyska, jednak po rozmontowaniu mcpersona łożysko owo dało się tak prosto rozebrać że kupiłem buteleczkę nafty, wymoczyłem wszystko i posmarowałem obficie tawotem renomowanej firmy lotos. Teraz chodzi pięknie no i się zaoszczędziło sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
mnietek |
Dodany dnia 14-05-2010 10:18 |
Postów: 335 Data rejestracji: 25.04.2007 11:28 Skąd: - |
kosiarz79 napisał/a: Co do sciagania sprezyn nie masz sciagacza i pojecia o tym to sie nie zabieraj bo dentysta kosztuje i to niemalo Grabarz też kosztuje i to więcej niż dentysta. Nie chciałbym w łeb dostać z takiej sprężyny Edytowane przez mnietek dnia 14-05-2010 10:18 Moje auto: PEUGEOT 406, diesel, 250000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 14-05-2010 10:35 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Z tymi sprężynami trzeba bardzo uważać bo naprawdę może człowieka poważnie uszkodzić,znam kilka przypadków że coś poszło nie tak.Są co prawda różne patenty na ściśnięcie sprężyny...ale naprawdę nie wiem czy warto ryzykować bo komplet ściągaczy kosztuje w granicach 50zł-oczywiście nie jest to narzędzie profesjonalne ale do sporadycznego,domowego użycia w zupełności wystarczy. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
kosiarz79 |
Dodany dnia 15-05-2010 16:37 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
he eh ja tam sciagacza osobiscie uzywam tylko do sciskania sprezyny bo dziadostwo tez srednio solidne jest .Jak rozkrecam to na partyzanta he he tzn mam stare szambo przykryte betonowymi plytami -jest juz nieuzywane i zasypane prawie cale to wkladam kolumne plyty rozsuwam tylko na srube i sobie na legalu odkrecam nie ma absolutnie zadnego ryzyka wtedy,Zeby uzmyslowic jak to sile ma to zawsze jak we 2 na plytach stoimy +plyty to jakies 300 kg i jeszcze troche sprezyna potrawi to podrzucic Teraz mam juz prase wiec zamiast sciagacza wole prasa sciskac sprezyny
Edytowane przez kosiarz79 dnia 15-05-2010 16:38 sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
Zebredee1 |
Dodany dnia 19-07-2011 18:07 |
Postów: 30 Data rejestracji: 18.07.2009 18:21 Skąd: - |
Mi sprężyna wystrzeliła już dwa razy w tej samej reni najpierw z prawej a potem z lewej i wyglądało to tak, że wypadały z kielicha dołem i tarły o oponę, oczywiście po kilku kilometrach ryzykownej jazdy opona do wyrzucenia. Wtedy kupowałem używane całe kolumny ale teraz zamierzam zmienić łożyska amor. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 260000km
|
LISTONOSZ |
Dodany dnia 20-07-2011 22:42 |
Postów: 183 Data rejestracji: 12.10.2009 18:58 Skąd: dolnośląskie Świeradów Zdrój |
najlepiej poluźnić śrubę na amoże jak jeszcze jest wszystko skręcone w aucie.Bo potem łatwiej jest rozkręcać. A i jeszcze jedno ściągacze trzeba równo założyć (na przeciwko siebie) i równo ściągać je ściągać bo potem są jaja Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 20-07-2011 22:46 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@LISTONOSZ: to pierwszy punkt jaki opisujemy na forum. zawsze luzuje sie na aucie bo potem to pneumat tylko.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
LISTONOSZ |
Dodany dnia 21-07-2011 22:32 |
Postów: 183 Data rejestracji: 12.10.2009 18:58 Skąd: dolnośląskie Świeradów Zdrój |
wiesz -ja jestem samoukiem co do mechaniki pisze to co wiem albo już przerabiałem w moim aucie więc Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
|
|
|
stasek117 |
Dodany dnia 29-01-2013 19:49 |
Postów: 373 Data rejestracji: 06.01.2009 17:36 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
a jaki rozmiar tego łożyska bo mnie to interesuje
Moje auto: Renault Megan Cupe, diesel, 242570km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |