25 Kwietnia 2024 16:27:51
Zdjęcia użytkowników
docent207 kudlaty
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
wymiana łożysk McPersona 
przemo0020
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2009 09:29
Awatar


Postów: 189

Data rejestracji: 14.03.2006 23:51
Skąd: -

Witam.
Musze wymienić łożyska McPersona tylko jak to się robi po wyjęciu całej kolumny?
Czy coś się wybija czy jak?
Proszę o opis

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E7J (1390/75KM), hatchback 5d, 198000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 31-03-2009 09:29
Awatar
mpkaras
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2009 10:01
Awatar


Postów: 468

Data rejestracji: 25.05.2007 01:42
Skąd: mazowieckie
Gostynin

a że tak zapytam pobocznie, jakie miałeś objawy, że je wymieniasz? Co i jak z wymianą to nie wiem

Życie lubi komplikacje i gotowców się wystrzega
Moją Renię można zobaczyć: Gostynin/Płock/Poznań

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
djluzak
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2009 10:38
Awatar


Postów: 1512

Data rejestracji: 13.07.2005 22:09
Skąd: małopolskie
Kraków

Ostatnio rozkrecalem kilka razy kolumne w 16v i w passacie. Zasada wszedzie jest bardzo podobna. Kolumne od dolu masz na dwoch srubach i u gory tez na dwoch. Jak ja juz wyciagniesz to musisz sobie przygotowac klucz 21 kopytko najlepiej bo nasadka odpada i imbusa prawdopodobnie 6. Imbusem blokujesz srube na samej gorze, a kopytkiem odkrecasz nakretke. Oczywiscie wiadomo, ze musisz sobie sciagaczem sprezyny scisnac.....mozna tez ta nakretke odkrecic jak jest jeszcze w aucie, ale nie do konca.... nic sie nie wybija...gdy odkrecisz srube to ci wszystko ladnie zejdzie....lozysko, sprezyna itd.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 133000km
 
Raptor37
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 31-03-2009 18:27
Awatar


Postów: 73

Data rejestracji: 07.08.2007 19:28
Skąd: -

dokładnie tak jak napisał kolega wyżej. Też miałem u siebie do wymiany oba łożyska, jednak po rozmontowaniu mcpersona łożysko owo dało się tak prosto rozebrać że kupiłem buteleczkę nafty, wymoczyłem wszystko i posmarowałem obficie tawotem renomowanej firmy lotos. Teraz chodzi pięknie no i się zaoszczędziło Smile

r19 1.9D 91r. grafitowy metalik
elektryczne szyby, elektryczny szyberdach, wspomaganie, alarm, felgi 13 stalowe Smile

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 200000km
 
maniecki2
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 09-05-2010 12:50
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 23.08.2005 21:23
Skąd: -

WYMIANA ŁOŻYSK MCPERSONA ?
Czy straszne opory w kręceniu kierownicą niezależnie czy w jedna czy w drugą stronę mogą być spowodowane uszkodzeniem łożysk McPersona ?!
Autko bez wspomagania, przekładnia sprawna, końcówki wahacze wszystko nowe. Po podniesieniu auta czyli bez obciążenie kręci się lekko

EX Renault Espace Grand, 2002r, benz/gaz, F4R 2,0 16V

EX Renault 19, phase 1, 1992r, benzyna, C3J 1,4 (1870 /65KM), chatchbac 4d (błękit)

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 171001km
 
zchemik
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 09-05-2010 13:03
Awatar


Postów: 1841

Data rejestracji: 17.02.2007 16:06
Skąd: -

powiem tak zatarte lozyska mcpersona koncza sie peknieciem sprezyny ;| poprostu te lozyska powoduja ze sprezyna sie nie skreca przy skrecaniu kierownica Smile a koszt jakies 20zł/szt Smile
objawy ciezko chodzi kierownica i slychac tkie strzelanie przy skrecaniu poprostu sprezyna sie przesuwa ;|

Yogi Babu xD

Moje auto: Renault Vel Satis 3.5 V6 :D, benzyna, 184000km
 
MinistryofSound90
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 13-05-2010 00:28
Awatar


Postów: 195

Data rejestracji: 16.10.2009 11:15
Skąd: -

A jakby mi sprężyna pękła w trasie to koło będzie oparte na nadkolu aż czy jak i dalej jechać nie dałoby rady ? :/

Trance Family Wink

Moje auto: Renault Laguna 2.0, benzyna+LPG, 140000km
 
herubini89
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 13-05-2010 01:27
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Oj tamKiss Porównanie homeryckie? A co to? Film Wajdy?Grin Pewnie tegoroczny maturzysta z CiebiePfft

Co do problemu.

Wyobraź sobie,że na maturze pisemnej z długopisa wylata Ci sprężynka... Kijowo,nie?Pfft
Tak samo kijowo będzie,jak sprężyna pęknie w aucie.Mogą dojść także inne uszkodzenia,ale to zależy od okoliczności zdarzenia.Generalnie w takim przypadku nie powinno się kontynuować jazdy,bo to nierozsądne i niebezpieczne.Auto przykucnie do oporu(jak się ma pecha,bo przeważnie auto prawie normalnie wygląda-sprężyna jakaś tam w końcu jeszcze jest),więc różnie w róznych przypadkach może być.
Poza tym spężyny dość rzadko pękają (zwłaszcza amortyzatora),więc o ich całkowite zniszczenie trzeba się postarać.

Przepraszam za zaśmiecanie wątku moimi historiami z
dzisiejszego dniaSmile

Edytowane przez herubini89 dnia 13-05-2010 01:40
Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
kosiarz79
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2010 00:26
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

Raptor37 napisał/a:
dokładnie tak jak napisał kolega wyżej. Też miałem u siebie do wymiany oba łożyska, jednak po rozmontowaniu mcpersona łożysko owo dało się tak prosto rozebrać że kupiłem buteleczkę nafty, wymoczyłem wszystko i posmarowałem obficie tawotem renomowanej firmy lotos. Teraz chodzi pięknie no i się zaoszczędziło Smile
no to rzeczywiscie majatek zaoszczedziles Shock. Widac za duzo wolnego czasu ja zawsze wymieniam na nowe bo to grosze kosztuje /Co do sciagania sprezyn nie masz sciagacza i pojecia o tym to sie nie zabieraj bo dentysta kosztuje i to niemaloPfft

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
mnietek
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2010 10:18
Awatar


Postów: 335

Data rejestracji: 25.04.2007 11:28
Skąd: -

kosiarz79 napisał/a:
Co do sciagania sprezyn nie masz sciagacza i pojecia o tym to sie nie zabieraj bo dentysta kosztuje i to niemaloPfft


Grabarz też kosztuje i to więcej niż dentysta. Nie chciałbym w łeb dostać z takiej sprężynyWink

Edytowane przez mnietek dnia 14-05-2010 10:18
Moje auto: PEUGEOT 406, diesel, 250000km
 
grzes70
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2010 10:35
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Z tymi sprężynami trzeba bardzo uważać bo naprawdę może człowieka poważnie uszkodzić,znam kilka przypadków że coś poszło nie tak.Są co prawda różne patenty na ściśnięcie sprężyny...ale naprawdę nie wiem czy warto ryzykować bo komplet ściągaczy kosztuje w granicach 50zł-oczywiście nie jest to narzędzie profesjonalne ale do sporadycznego,domowego użycia w zupełności wystarczy.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
kosiarz79
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2010 16:37
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

he eh ja tam sciagacza osobiscie uzywam tylko do sciskania sprezyny bo dziadostwo tez srednio solidne jest .Jak rozkrecam to na partyzanta he he tzn mam stare szambo przykryte betonowymiGrin plytami -jest juz nieuzywane i zasypane prawie cale to wkladam kolumne plyty rozsuwam tylko na srube i sobie na legalu odkrecam nie ma absolutnie zadnego ryzyka wtedyGrin,Zeby uzmyslowic jak to sile ma to zawsze jak we 2 na plytach stoimy +plyty to jakies 300 kg i jeszcze troche sprezyna potrawi to podrzucic PfftTeraz mam juz prase wiec zamiast sciagacza wole prasa sciskac sprezyny Pfft

Edytowane przez kosiarz79 dnia 15-05-2010 16:38
sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
Zebredee1
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 19-07-2011 18:07
Awatar


Postów: 30

Data rejestracji: 18.07.2009 18:21
Skąd: -

Mi sprężyna wystrzeliła już dwa razy w tej samej reni najpierw z prawej a potem z lewej i wyglądało to tak, że wypadały z kielicha dołem i tarły o oponę, oczywiście po kilku kilometrach ryzykownej jazdy opona do wyrzucenia. Wtedy kupowałem używane całe kolumny ale teraz zamierzam zmienić łożyska amor.Smile2

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 260000km
 
LISTONOSZ
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 20-07-2011 22:42
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 12.10.2009 18:58
Skąd: dolnośląskie
Świeradów Zdrój

najlepiej poluźnić śrubę na amoże jak jeszcze jest wszystko skręcone w aucie.Bo potem łatwiej jest rozkręcać.
A i jeszcze jedno ściągacze trzeba równo założyć (na przeciwko siebie) i równo ściągać je ściągać bo potem są jaja

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 20-07-2011 22:46
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@LISTONOSZ: to pierwszy punkt jaki opisujemy na forum. zawsze luzuje sie na aucie bo potem to pneumat tylko.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
LISTONOSZ
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 21-07-2011 22:32
Awatar


Postów: 183

Data rejestracji: 12.10.2009 18:58
Skąd: dolnośląskie
Świeradów Zdrój

wiesz -ja jestem samoukiem co do mechaniki pisze to co wiem albo już przerabiałem w moim aucie więc?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 180000km
 
stasek117
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 29-01-2013 19:49
Awatar


Postów: 373

Data rejestracji: 06.01.2009 17:36
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

a jaki rozmiar tego łożyska bo mnie to interesuje

Flegel Stanisław Purda www.motostat.pl/user_images/13714/icon2.png 724242579 Renault 19,Phase2,1993r,benzyna+LPG F3P- [1794/90KM]hatchback 5 d,

Moje auto: Renault Megan Cupe, diesel, 242570km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: