25 Kwietnia 2024 18:10:27
Zdjęcia użytkowników
mati_ atommik
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F]Wymiana maglownicy 
Zenit
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2009 18:35
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 04.04.2009 10:19
Skąd: -

Cześć wszystkim.Jestem posiadaczem R19 1721 rocznik 1994.Niedawno zaobserwowałem wycieki z maglownicy.Wiem że to kosztowna naprawa gdyż prześladuje mnie mniej więcej co dwa lata.Mam pytanie.Czy możliwa jest zamiana magla ze wspomaganiem na zwykły bez wspomagania.Jak to wygląda od kuchni ,jaki pasek montujemy po wyjęciu pompy od wspomagania,proszę o poradę.Pozdrawiam wszystkich .Zenit

Edytowane przez Radek_0089 dnia 21-06-2009 10:05
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 04-04-2009 18:35
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 04-04-2009 19:59
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Magiel wyrzucasz, nie wiem czy nie ma innej końcówki magiel-kolumna (ale chyba są takie same), wywalasz weze, zbiornik, pompe i kupujesz pasek do ver bez wspomagania

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
19slupia
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 16-04-2009 21:37
Awatar


Postów: 13

Data rejestracji: 16.01.2008 23:08
Skąd: -

witam posiadam renault 19 19diesel 94 rok mam do wymiany listwe [ze wspomaganiem] mam pytanie czy do diesla pasuje listwa od bedzyny

pusiak

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 215000km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 16-04-2009 21:40
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

to samo

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
kozi-24
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2009 20:56
Awatar


Postów: 81

Data rejestracji: 24.12.2007 20:09
Skąd: podkarpackie
Krosno

jeśli chodzi o pasek to na 100% można kupic do 1.7 bez wspomagania, jak zmienisz magiel na wersje bez wspomagania to nie zapomnij przesunąć mocowania amortyzatora na kielichu. sory za jakość zdjecia ale lepszego nie miałem.

www.renault19.pl/forum/attachments/ok23889_1.jpg

Edytowane przez Krzychup dnia 04-04-2011 20:00
www.motostat.pl/user_images/46142/icon4.png
Mitsubishi Galant Wagon 1999r. benzyna+LPG EA2W (1997/136KM) kombi/5d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 305000km
 
herubini89
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2009 21:07
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Zenit,pasek kupisz bez proglemu,bo były wersje z większymi silnikami bez wspomagania,ale od ręki go chyba nie dostaniesz.A klima była jako opcja od początku produkcji(1988).Nie ma znaczenia,że jak klima, to nie ma wspom.Bez sensu...Jak klima,to tym bardziej powinno być wspomaganie.

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2009 21:55
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Gówno prawda Wink

W R19 po 92 roku silniki 1,7 i wzwyż miały ZAWSZE wspomaganie kierownicy.

Co do klimy to we wszystkich silnikach poza 16V i dT jest pompa mechaniczna, wiec nie wystepuje to zamiennie tylko jako dodatek.

no i zmień sklep.

Edytowane przez maestro dnia 14-05-2009 21:55
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
maniecki2
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2009 23:06
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 23.08.2005 21:23
Skąd: -

przy wymianie przekładni na tą bez wspomy czeka cię wymiana kolumny kierowniczej ... różnią się ... ta ze wspomą jest zdaje się krótsza ..... a do wspomy dłuższa.....

EX Renault Espace Grand, 2002r, benz/gaz, F4R 2,0 16V

EX Renault 19, phase 1, 1992r, benzyna, C3J 1,4 (1870 /65KM), chatchbac 4d (błękit)

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 171001km
 
Deaver
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2009 11:29
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 12.12.2008 12:19
Skąd: opolskie
Kędzierzyn-Koźle

Podwieszę się pod temat.
Powiedzcie mi czy da rade wymienić magiel ze wspom. bez odkręcania dwururki wydechu od kolektora i katalizatora? Czy konieczne będzie odkręcanie sanek/kołyski od nadwozia i unoszenie całości (silnika) do góry? Jak radzicie w którą stronę go (magiel) wyciągać. I jeszcze pytanie odnośnie odkręcenia węży od maglownicy. Ten bliżej przodu wygląda na taki co pójdzie bez protestów, ale ten głębiej - słyszałem że lubi się okręcać/ukręcić. Ile w tym prawdy i jak sobie z tym poradzić? Dzięki.

Pośpiech upokarza.

Moje auto: Cayenne 4,2, diesel, 56765km
 
Swierzak90
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 21:00
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

A ja mam pytanie z innej beczki bo potrzebuje szybkiej odpowiedzi.A więc czy wymiana maglownicy wiąże się ustawianiem zbieżności auta ?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 24-05-2009 21:13
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Tak.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Deaver
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 21-06-2009 00:11
Awatar


Postów: 243

Data rejestracji: 12.12.2008 12:19
Skąd: opolskie
Kędzierzyn-Koźle

Nie cały tydzień temu sam wymieniłem magiel ze wspomaganiem. Miałem do dyspozycji kanał i "kobyłki" na których auto pewnie stało (przód). Zasadniczo to postępowałem zgodnie z opisem książki "Sam naprawiam Renault 19" i nie było problemu. Rurki na maglu poodkręcałem. Sanek nie ruszałem. Moja rada dla nastrępnych to zachowanie 100% czystości w miejscu wszystkich połączeń rurek. Może wydać się to komuś dziwne, ale mój "stary" magiel który lekko kapał, zadbał o to by wszędzie wokół było pełno syfu. Wystarczy że gwint dotknie gdziekolwiek i już jest problem z wkręceniem. Wkręcamy rurki palcami, nic na siłę! Dopiero ostateczne dokręcenie kluczem. Rurka łącząca dwie gumowe osłony zasadniczo nie przeszkadza w wyciądaniu/wkładaniu magla. Może zostać. Dwie pozostałe bez problemu zakładamy od dołu jak nasz nowy magiel jest już na aucie. Zyczę każdemu takiego nowego (używanego/regenerowanego) magla jak mi się trafił - puki co nie kapie i nie ma luzów (pozdrowienia dla kolegi Nizola)Smile. Drążki lepiej wymienić na nowe, chyba że "sztywno" stoją, osłony gumowe kosztują parę złotych a ich zadanie ochronne jest nie do przecenienia, lepiej dać nowe + opaski. Końcówki - jak kto woli ja nie dałem nowych bo miałem kilkumiesięczne. Geometria obowiązkowa. Wykręcając stare końcówki liczymy obroty (u mnie 23-24), ewentualnie mierzymy suwmiarką. Przed robotą WD40/CX80 lub inne, przyzwoite klucze, no i dobrze by było trochę to lubić (auto i robótki przy nim).Życzę wszystkim powodzenia i chętnie służę pomocą. Nie taki magiel straszny jak go malują... A jaka satysfakcja po udanej wymianie!Rotfl

Pośpiech upokarza.

Moje auto: Cayenne 4,2, diesel, 56765km
 
Zywiec
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2010 08:44
Awatar


Postów: 1511

Data rejestracji: 07.07.2008 15:33
Skąd: zachodniopomorskie
Białogard

wczoraj własnie zakonczylem spora czesc usprawniania mojej r19 Smile jedna z nich byla wymiana maglownicy. nie jest tak zle jednak troszke czasu to zajmuje i nie ma rewelacji jesli chodzi o dostep do odkrecania rurek od plynu czytez innych nakretkek.w moim przypadku rozkrecalem wszystkie rurki aby bez kombinowania szybko wyjac maglowanie (najpierw godzine probowalem z rurkami i wiecej czasu na to stracilem niz na odkrecenie rurek...). robota nie jest taka zla a wiec zachecam do robienia tego samemu bo warsztaty pewnie wolaja za wyjecie i wlozenie Smile


Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
 
adasko1989
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 06-11-2010 17:53
Awatar


Postów: 94

Data rejestracji: 05.05.2010 17:04
Skąd: -

A ja mam pytanko..
Czy ktoś wymieniał magiel w 16v? bo gdyz ja jestem w fazie i odkrecilem magiel od sanek 2 przewody zewnętrzne te do pompy odkrecone.. i tu problem gdyz mimo ze magiel jest odkrecony nie jestem wstanie go wyciagnac .. klinuje sie miedzy skrzynia i karoseria.. próbowałem i w jedną i w drugą i 3 i 4 no wszystkie strony.. Narazie autko stoi na kobyłkach i przygotowuje się do opuszczenia sanek bo nie wyciągne tego magla..
A moze jakies inne opcje
?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 199780km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2010 22:13
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

kołem kierowcy musi wyjść

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Krzychup
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 11-11-2010 21:13
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Nie wiem, jak w R19, ale w Megane wyciąga się kołem kierowcy. Wcześniej odkręcasz magiel i oba węże (też ten, co idzie do zbiornika wyrównawczego). Ja miałem taki pionowy wspornik przy lewym kole, który musiałem odkręcić. Cały magiel przesuwasz lekko w stronę kierowcy, a potem musisz go obkręcić o około 90st. żeby ten trzon z kolumny kierowniczej był z przodu auta. Wtedy przeciśnie się koło nadkola.
Żeby obrócić magiel musiałem odkręcić dolną poduszkę silnika - u mnie jest taka w kształcie 8.


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
jackos1987
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 14-11-2010 20:06
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 06.06.2010 15:43
Skąd: -

czy magiel z 1.8 16v cabrio pasuje do wersji sinikowej 1721cm3?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 284000km
 
gp3090
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 14-11-2010 20:08
Awatar


Postów: 776

Data rejestracji: 14.05.2010 21:26
Skąd: wielkopolskie
Gniezno

@jackos1987: tak

Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
 
mati89tczew
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 29-02-2012 19:49
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

trochę odświeżę temat i chciałbym zasięgnąć języka, mam drugą maglownicę, drążki były odkręcone te gumy harmonijkowe zdjęte. Z jednej strony wystaje listwa, a z drugiej strony jest na równo z obudową maglownicy, czy tak ma być? jakieś fotki by się przydały, ja postaram się zrobić mojego magla i wstawić.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
ziutas
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 20-07-2012 21:50
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 11.09.2011 09:20
Skąd: lubelskie
Łęczna

Ja również odkopię temat. Mam całe wspomaganie od volvo 440 1.8 90km. Czy orientuje się ktoś, czy da się to założyć do f3n 73km w r19? Z tego, co wiem, volvo miało silniki renault i same bloki oraz osprzęt są takie same.

Moje auto: Tym razem Clio1ph2 1.4 RTI, benzyna+LPG, 220000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: