Menu główne
Forum
Klubowicze
Zenit |
Dodany dnia 04-04-2009 18:35 |
Postów: 5 Data rejestracji: 04.04.2009 10:19 Skąd: - |
Cześć wszystkim.Jestem posiadaczem R19 1721 rocznik 1994.Niedawno zaobserwowałem wycieki z maglownicy.Wiem że to kosztowna naprawa gdyż prześladuje mnie mniej więcej co dwa lata.Mam pytanie.Czy możliwa jest zamiana magla ze wspomaganiem na zwykły bez wspomagania.Jak to wygląda od kuchni ,jaki pasek montujemy po wyjęciu pompy od wspomagania,proszę o poradę.Pozdrawiam wszystkich .Zenit
Edytowane przez Radek_0089 dnia 21-06-2009 10:05 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 190000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 04-04-2009 18:35 |
maestro |
Dodany dnia 04-04-2009 19:59 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Magiel wyrzucasz, nie wiem czy nie ma innej końcówki magiel-kolumna (ale chyba są takie same), wywalasz weze, zbiornik, pompe i kupujesz pasek do ver bez wspomagania
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
19slupia |
Dodany dnia 16-04-2009 21:37 |
Postów: 13 Data rejestracji: 16.01.2008 23:08 Skąd: - |
witam posiadam renault 19 19diesel 94 rok mam do wymiany listwe [ze wspomaganiem] mam pytanie czy do diesla pasuje listwa od bedzyny
pusiak
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 215000km
|
maestro |
Dodany dnia 16-04-2009 21:40 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
to samo
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
kozi-24 |
Dodany dnia 14-05-2009 20:56 |
Postów: 81 Data rejestracji: 24.12.2007 20:09 Skąd: podkarpackie Krosno |
jeśli chodzi o pasek to na 100% można kupic do 1.7 bez wspomagania, jak zmienisz magiel na wersje bez wspomagania to nie zapomnij przesunąć mocowania amortyzatora na kielichu. sory za jakość zdjecia ale lepszego nie miałem.
Edytowane przez Krzychup dnia 04-04-2011 20:00 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 305000km
|
herubini89 |
Dodany dnia 14-05-2009 21:07 |
Postów: 380 Data rejestracji: 01.05.2009 17:06 Skąd: małopolskie Oświęcim |
Zenit,pasek kupisz bez proglemu,bo były wersje z większymi silnikami bez wspomagania,ale od ręki go chyba nie dostaniesz.A klima była jako opcja od początku produkcji(1988).Nie ma znaczenia,że jak klima, to nie ma wspom.Bez sensu...Jak klima,to tym bardziej powinno być wspomaganie.
Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 14-05-2009 21:55 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Gówno prawda
W R19 po 92 roku silniki 1,7 i wzwyż miały ZAWSZE wspomaganie kierownicy. Co do klimy to we wszystkich silnikach poza 16V i dT jest pompa mechaniczna, wiec nie wystepuje to zamiennie tylko jako dodatek. no i zmień sklep. Edytowane przez maestro dnia 14-05-2009 21:55 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
maniecki2 |
Dodany dnia 14-05-2009 23:06 |
Postów: 328 Data rejestracji: 23.08.2005 21:23 Skąd: - |
przy wymianie przekładni na tą bez wspomy czeka cię wymiana kolumny kierowniczej ... różnią się ... ta ze wspomą jest zdaje się krótsza ..... a do wspomy dłuższa.....
EX Renault Espace Grand, 2002r, benz/gaz, F4R 2,0 16V EX Renault 19, phase 1, 1992r, benzyna, C3J 1,4 (1870 /65KM), chatchbac 4d (błękit) Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 3d, 171001km
|
Deaver |
Dodany dnia 15-05-2009 11:29 |
Postów: 243 Data rejestracji: 12.12.2008 12:19 Skąd: opolskie Kędzierzyn-Koźle |
Podwieszę się pod temat.
Powiedzcie mi czy da rade wymienić magiel ze wspom. bez odkręcania dwururki wydechu od kolektora i katalizatora? Czy konieczne będzie odkręcanie sanek/kołyski od nadwozia i unoszenie całości (silnika) do góry? Jak radzicie w którą stronę go (magiel) wyciągać. I jeszcze pytanie odnośnie odkręcenia węży od maglownicy. Ten bliżej przodu wygląda na taki co pójdzie bez protestów, ale ten głębiej - słyszałem że lubi się okręcać/ukręcić. Ile w tym prawdy i jak sobie z tym poradzić? Dzięki. Pośpiech upokarza.
Moje auto: Cayenne 4,2, diesel, 56765km
|
Swierzak90 |
Dodany dnia 24-05-2009 21:00 |
Postów: 619 Data rejestracji: 15.03.2009 15:46 Skąd: - |
A ja mam pytanie z innej beczki bo potrzebuje szybkiej odpowiedzi.A więc czy wymiana maglownicy wiąże się ustawianiem zbieżności auta ? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
|
maestro |
Dodany dnia 24-05-2009 21:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Tak.
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Deaver |
Dodany dnia 21-06-2009 00:11 |
Postów: 243 Data rejestracji: 12.12.2008 12:19 Skąd: opolskie Kędzierzyn-Koźle |
Nie cały tydzień temu sam wymieniłem magiel ze wspomaganiem. Miałem do dyspozycji kanał i "kobyłki" na których auto pewnie stało (przód). Zasadniczo to postępowałem zgodnie z opisem książki "Sam naprawiam Renault 19" i nie było problemu. Rurki na maglu poodkręcałem. Sanek nie ruszałem. Moja rada dla nastrępnych to zachowanie 100% czystości w miejscu wszystkich połączeń rurek. Może wydać się to komuś dziwne, ale mój "stary" magiel który lekko kapał, zadbał o to by wszędzie wokół było pełno syfu. Wystarczy że gwint dotknie gdziekolwiek i już jest problem z wkręceniem. Wkręcamy rurki palcami, nic na siłę! Dopiero ostateczne dokręcenie kluczem. Rurka łącząca dwie gumowe osłony zasadniczo nie przeszkadza w wyciądaniu/wkładaniu magla. Może zostać. Dwie pozostałe bez problemu zakładamy od dołu jak nasz nowy magiel jest już na aucie. Zyczę każdemu takiego nowego (używanego/regenerowanego) magla jak mi się trafił - puki co nie kapie i nie ma luzów (pozdrowienia dla kolegi Nizola). Drążki lepiej wymienić na nowe, chyba że "sztywno" stoją, osłony gumowe kosztują parę złotych a ich zadanie ochronne jest nie do przecenienia, lepiej dać nowe + opaski. Końcówki - jak kto woli ja nie dałem nowych bo miałem kilkumiesięczne. Geometria obowiązkowa. Wykręcając stare końcówki liczymy obroty (u mnie 23-24), ewentualnie mierzymy suwmiarką. Przed robotą WD40/CX80 lub inne, przyzwoite klucze, no i dobrze by było trochę to lubić (auto i robótki przy nim).Życzę wszystkim powodzenia i chętnie służę pomocą. Nie taki magiel straszny jak go malują... A jaka satysfakcja po udanej wymianie!
Pośpiech upokarza.
Moje auto: Cayenne 4,2, diesel, 56765km
|
Zywiec |
Dodany dnia 29-05-2010 08:44 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
wczoraj własnie zakonczylem spora czesc usprawniania mojej r19 jedna z nich byla wymiana maglownicy. nie jest tak zle jednak troszke czasu to zajmuje i nie ma rewelacji jesli chodzi o dostep do odkrecania rurek od plynu czytez innych nakretkek.w moim przypadku rozkrecalem wszystkie rurki aby bez kombinowania szybko wyjac maglowanie (najpierw godzine probowalem z rurkami i wiecej czasu na to stracilem niz na odkrecenie rurek...). robota nie jest taka zla a wiec zachecam do robienia tego samemu bo warsztaty pewnie wolaja za wyjecie i wlozenie
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
adasko1989 |
Dodany dnia 06-11-2010 17:53 |
Postów: 94 Data rejestracji: 05.05.2010 17:04 Skąd: - |
A ja mam pytanko.. Czy ktoś wymieniał magiel w 16v bo gdyz ja jestem w fazie i odkrecilem magiel od sanek 2 przewody zewnętrzne te do pompy odkrecone.. i tu problem gdyz mimo ze magiel jest odkrecony nie jestem wstanie go wyciagnac .. klinuje sie miedzy skrzynia i karoseria.. próbowałem i w jedną i w drugą i 3 i 4 no wszystkie strony.. Narazie autko stoi na kobyłkach i przygotowuje się do opuszczenia sanek bo nie wyciągne tego magla.. A moze jakies inne opcje Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 199780km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 07-11-2010 22:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
kołem kierowcy musi wyjść
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Krzychup |
Dodany dnia 11-11-2010 21:13 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Nie wiem, jak w R19, ale w Megane wyciąga się kołem kierowcy. Wcześniej odkręcasz magiel i oba węże (też ten, co idzie do zbiornika wyrównawczego). Ja miałem taki pionowy wspornik przy lewym kole, który musiałem odkręcić. Cały magiel przesuwasz lekko w stronę kierowcy, a potem musisz go obkręcić o około 90st. żeby ten trzon z kolumny kierowniczej był z przodu auta. Wtedy przeciśnie się koło nadkola.
Żeby obrócić magiel musiałem odkręcić dolną poduszkę silnika - u mnie jest taka w kształcie 8. Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
jackos1987 |
Dodany dnia 14-11-2010 20:06 |
Postów: 3 Data rejestracji: 06.06.2010 15:43 Skąd: - |
czy magiel z 1.8 16v cabrio pasuje do wersji sinikowej 1721cm3? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 284000km
|
gp3090 |
Dodany dnia 14-11-2010 20:08 |
Postów: 776 Data rejestracji: 14.05.2010 21:26 Skąd: wielkopolskie Gniezno |
@jackos1987: tak Moje auto: VW PASSAT B5 VARIANT 1,8 125 KM 1998r, benzyna, 196000km
|
mati89tczew |
Dodany dnia 29-02-2012 19:49 |
Postów: 1989 Data rejestracji: 22.06.2009 19:32 Skąd: pomorskie Tczew |
trochę odświeżę temat i chciałbym zasięgnąć języka, mam drugą maglownicę, drążki były odkręcone te gumy harmonijkowe zdjęte. Z jednej strony wystaje listwa, a z drugiej strony jest na równo z obudową maglownicy, czy tak ma być jakieś fotki by się przydały, ja postaram się zrobić mojego magla i wstawić. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
|
|
|
ziutas |
Dodany dnia 20-07-2012 21:50 |
Postów: 12 Data rejestracji: 11.09.2011 09:20 Skąd: lubelskie Łęczna |
Ja również odkopię temat. Mam całe wspomaganie od volvo 440 1.8 90km. Czy orientuje się ktoś, czy da się to założyć do f3n 73km w r19? Z tego, co wiem, volvo miało silniki renault i same bloki oraz osprzęt są takie same. Moje auto: Tym razem Clio1ph2 1.4 RTI, benzyna+LPG, 220000km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |