Menu główne
Forum
Klubowicze
michor |
Dodany dnia 24-04-2009 13:27 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Witam Drodzy Panowie.
Dzisiaj rano mnie naszedł taki pomysł i troche poklikałem sobie. Tak sobie pomyslałem - Czy dałoby się przeszczepić napęd quadra z R21 do R19. Trudno by pewnie było znaleźć Turbo quadre (żal by było ją rozbebeszyć na przeszczep) - ale były bodajże diesle z quardą w R21 + jakiś sprytny silnik spasować i byla by opcja. Teraz: Po szybkim porównaniu na moje oko jest szansa bo: Rozstaw osi R19 vs R21 quadra: 2544/2600 - 5,6 cm różnicy - raczej do ogarnięcia bez zbytniej modyfikacji napędu (wału) Rozstaw kół przód: 1426/1450 = 2,4 cm różnicy (wieksze dystanse sie montowało Tył: 1417/1405 (R19 ma większy ) Kwestia jeszcze pozostaje czy silnik wzdłuznie by się zmiescił w R19 i maglownica - czy zostaje czy idzie z R21. Ja tak pomyślałem ze w zasadzie cale sanki moznaby - po uprzednim przygotowaniu mocowań w budzie (obspawania itp itd - dorobienia nowych) przezsczepić z R21. Najbardziej problematyczna zostaje kwestia tylnego zawieszenia które jest w R21 na sprężynach nie na belce (siłą rzeczy) i tutaj czekam na jakieś pomysły - myślicie że np. kielichy z tyłu dałyby rade to wytrzymać? po modyfikacji żeby się tam sprężyny oparły oczywiście. Można by dorobić jakąś ramę pomocniczą przykręcaną do mocowań belki. albo jeżeli tył też ma swoją ramę pomocniczą to przerobić ją na mocowania R19. jakby ktoś miał zdjęcia zawiechy tylnej z R21 quadra to byłbym wdzięczny.... Pragnę też zaznaczyć że temat jest bardziej teoretyczny jak na razie i proszę mi tu nie wspominać nic że koszta przewyższają sens [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 24-04-2009 13:27 |
twinsjg |
Dodany dnia 24-04-2009 14:02 |
Postów: 189 Data rejestracji: 24.08.2008 12:58 Skąd: - |
moim zdaniej lepiej kupic safrane 3.0 biturbo masz wszystko za jednym zamaczem i kosztuje tyle co r21 quadra a wiadomo czas i polskie drogi robiaa swoje wiec pewnie i naped z r21 wymagal by renowacji a tak safrane nie jest az tak stare a napewno daje rade pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio
|
|
|
pavko |
Dodany dnia 24-04-2009 15:33 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
michor, czemu czytasz mi w myślach? A tak na poważnie największy problem to będzie chyba wciśnięcie silnika w komorę - porównaj długość komory w R21 i w R19 pogadaj z żuwikiem z forum r5 - ma R21 TXE i myślę że mógłby sporo pomóc jeżeli chodzi o wiedzę o R21 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
Zywiec |
Dodany dnia 24-04-2009 15:54 |
Postów: 1511 Data rejestracji: 07.07.2008 15:33 Skąd: zachodniopomorskie Białogard |
pomysl ambitny i bylbym naprawde pod wielkim wrazeniem r19 w quadro ;D sam chetnie bym taka chcial ;D powodzenia w spekulacjach narazie
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 270000km
|
twinsjg |
Dodany dnia 24-04-2009 17:08 |
Postów: 189 Data rejestracji: 24.08.2008 12:58 Skąd: - |
pomysl ambitny i do wykonania lecz wszystko to kasa i czas oraz zawziecie patrzac na to ze jest to kompletnie inny typ podlogi innaczej ulozony silnik i inne zawieszenie z tylu bedzie to dosc problematyczne latwiej by bylo uciac podloge od r21 i narzucic bude od r19. Moj kolega obecnie buduje corse 4x4 c20let i mimo ze zawieszenia od calibry 4x4 i od corsy sa tak samo rozwiazane to i tak jest z tym kupa babrania i kasy. Ale jesli masz kase i czas to mozesz probowac. Proponuje popatzrec na stronie fastford.com jak bawia sie np. z focusami (wkladaj 4x4 z cossi) i to bedzie mniej wiecej taka sama trudnosc wykonania. pozdrawiam Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), cabrio
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |