16 Maja 2024 11:13:56
Zdjęcia użytkowników
brozo miro0405
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Tuning mechaniczny
 Drukuj temat
Dane do Swapu. 
Pv6
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 18:52
Awatar


Postów: 55

Data rejestracji: 22.04.2009 15:55
Skąd: -

Jak mogę sprawdzic który silnik nada się do Swapu do Clio 1 jeśli chodzi o siodła i mocowanie?

Silnik u mnie jest od pasażera zamontowany na takiej poduszce z bolcem na środku ma takie gumową prowadnicę i od kierowcy wisi na takiej szynie przykręconej do skrzyni trzema śrubami.

Wychodzę z założenia że ma byc 95 - 115KM.

I teraz moje pytania:

* Co z półosiami które wchodzą na wieloklinie do tarczy hamulcowej?
chodzi mi o komplikacje wynikające na tym polu.
* Komputer i elektryka. Rozumiem że nie podepnę się pod mój stary komputer sterujący, więc musi byc nowy. Czy elektryka sprawująca kontrole nad radiem... światłami... itp może pozostac stara czy wszystko musi byc wymienione? A wówczas tylko nowa by była tylko elektryka "silnikowa" tj sterująca pompą, wtryskiem itp.
* Co myślicie o silnikach na gaźniku? Odpadł by problem komputera ... i co byście polecali (nie miałem przygod z gaźnikowcem jeśli chodzi o jazdę prędze).


Treść dodana dnia 03-05-2009 18:53:

Pomysł wziął się wczoraj kiedy jadąc na trasie Tarnów Kraków wyprzedził mnie maluch.

Moje auto: Clio 1.4 91" mono E7J 8v, benzyna, 600km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 03-05-2009 18:52
Awatar
maestro
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 19:07
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Dla niektórych Twoje tematy stają się już irytujące, ale ja Ci postaram opisać to co i tak już bylo pisane wiele razy i możnaby wyciągać z tamtych tematów wnioski.

Zaczynam.

Elektryka świateł i cała deska - zostają. Zmienia się tylko elektryka samego silnika. Jeżeli masz silnik na wtrysku (a widze że masz) to mam wrażenie że nie bedziesz musiał nic zmieniać w istniejącej instalacji i przewodach. Problemem jedynie może być np sonda wieloprzewodowa (ale to tylko pare przewodów na moj gust ogólnie).

Nie ma silnika na gaźniku który by Cie zadowolił. Ja polecam Ci 1,8 90koni (symbol F3P, jednopunktowy wtrysk) lub 1,8 110koni (F3P wielopunktowy wtrysk). W R19 ten drugi na prawde daje rade i w różnych sytuacjach 16V staje sie równe z nim.
W Clio natomiast 1,8 to już super wypas bo bardzo malo tego jeździ no i waga/wielkość mniejsza całego auta.

Najlepiej jakbyś dostał silnik cały z czujnikami, wiązką, komputerem, kolektorami, skrzynią i półosiami a tutaj nasuwa się pytanie czy operujesz taką kasą... Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Pv6
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 19:45
Awatar


Postów: 55

Data rejestracji: 22.04.2009 15:55
Skąd: -

Myślę że uda mi się załatwic F3P na mono wtrysku chyba jest taki w reni na szrocie niedaleko. Dowiem się jutro.
Tylko nie wiem czy nie będzie trzeba przerabiac siodeł...

Moje auto: Clio 1.4 91" mono E7J 8v, benzyna, 600km
 
maestro
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 19:47
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Spokojnie. Jeżeli wyciągniesz go z Clio to otwory będą przygotowane (albo silnik z sankami bierzesz). W Renault 19 wszystkie silniki pasują zamiennie (poza dieslem bo trzeba dospawać dodatkowe mocowanie przy przekładkach).

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
zchemik
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 19:48
Awatar


Postów: 1841

Data rejestracji: 17.02.2007 16:06
Skąd: -

powiem tak lepiej kup cala renie a nie tylko silnik Smile taniej wyjdze napewno Smile i wszystko bedzie Smile rozbitka kupisz za jakies 800zl a tu beda cie kroic za kazda pierdole co bedziesz chcial Smile

Yogi Babu xD

Moje auto: Renault Vel Satis 3.5 V6 :D, benzyna, 184000km
 
Pv6
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 19:50
Awatar


Postów: 55

Data rejestracji: 22.04.2009 15:55
Skąd: -

Dokładnie o tym pomyślalem. A co z silnikami od anglików?

Moje auto: Clio 1.4 91" mono E7J 8v, benzyna, 600km
 
maestro
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 19:52
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Praktycznie to samo, ale skąd Ty chcesz brać silnik Grin z clio anglika? Grin

Pasuje. Silnik jest ten sam tylko mechanizmy nim sterujące troche inne

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Pv6
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 20:00
Awatar


Postów: 55

Data rejestracji: 22.04.2009 15:55
Skąd: -

A w komisie widziałem że stała megane z 99 przywalone w tył tyle że anglik silnik odpala i chce gosc za nią 1700zl. Silnik to 1.6 16V może takie cos by było lepsze?

Moje auto: Clio 1.4 91" mono E7J 8v, benzyna, 600km
 
maestro
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 20:01
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Męczysz sie z elektryką Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
herubini89
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 20:44
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Jest jeden silnik gaznikowy,który Cie zadowoli.To szalony F2N(1721ccm,95KM,137Nm).Montowali go w wypasionych Clio,ale chyba nie na wszystkie rynki,podobnie jak ma to miejsce w 19.Generalnie zajebiście ciężko go dostać,ale warto.

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
maestro
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 20:47
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Z moich papierów wynika że w Clio nie było F2Na.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
herubini89
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 21:03
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Jeżeli mówimy o Clio 1 gen. to był.Nawet w starszych Baccarach.Ale jak mówie-nie na wszystkie rynki.Najczęściej warczał pod maskami Renówek na francuskich blahcachPfft
Generalnie to ja w kraju ten silnik widziałem we wójkowej 21(stare dzieje,auto z Francji właśnie),w dwóch 19,5,11 i Clio jeszcze.I to chyba wszystko,mogę nie pamiętać,bo młody jestem jeszczeGrin.Z tego,co wiem,bywając za granicą(zwłaszcza Francja) i czytając jakieś obcojęzyczne teksty,to F2N uznawany jest za kultowy silnik.Jak ten silnik był pod maską Clio i najlepiej jeszcze z klimą,to łapy ciężko wsadzić,coś jak 16S.Także jest zabawa,ale przecież my to lubimyRotfl

Edytowane przez herubini89 dnia 03-05-2009 21:11
Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
maestro
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 21:06
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

W starszych baccarach? Nie wiem o czym mówisz. Baccary miały 1,8.

Do Reichu nie było F2Nów dlatego u nas mało.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
zchemik
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 21:08
Awatar


Postów: 1841

Data rejestracji: 17.02.2007 16:06
Skąd: -

powiem tak niema co takich "wynalazkow" wkladac pod maske chyba ze chcemy miec ciagle problemy z czesciami ;| niestety te auta maja swoje lata i lubia platac dziwne figle wiec wkladaj F3N lub F3P ale na wtrysku Bosch i oczywiscie mono Smile jedyny plus tych silnikow to ze malo awaryjne i jest ich sporo na rynku a pozatym maja kopa od samego dolu Smile a nie jak multi i 16v budza sie pow 3,5tys obr

Yogi Babu xD

Moje auto: Renault Vel Satis 3.5 V6 :D, benzyna, 184000km
 
herubini89
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 21:22
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Jakie tam problemy z częściami.Przewody mam jeszcze fabryczne-jak chodzi,to po co to psuć.Świece i takie tam dopasuje.Jakby gaznika się nie dało naprawić(co mało prawdopodobne) albo sie zgubił,to Solex podobno nie do odnalezienia.Ale jak się dba,to będzie dobrze.Nieumiem wstawiać fotek,ale silnik mam identyko jak na zdjęciu w Artykuły-dane silników chyba.Łącznie z tym kanałem na rozpórce,co gaznik chłodzi.A to było rzadkie.Chodzi o to zdjęcie czarnobiałe.

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
maestro
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 21:30
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Kolego Ty gdzieś pisałeś że jesteś mechanikiem czy coś w tym stylu? Czy mi sie z kimś innym mylisz?

Bo po tym:
Jakie tam problemy z częściami.Przewody mam jeszcze fabryczne-jak chodzi,to po co to psuć.Świece i takie tam dopasuje.

śmiem wątpić.

Jakby gaznika się nie dało naprawić(co mało prawdopodobne) albo sie zgubił,to Solex podobno nie do odnalezienia.

A po tym wnioskuje że nie masz pojęcia o obrocie takich części w handlu z "entej" ręki.

Wiemy jak wygląda F2N Smile

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
zchemik
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 21:34
Awatar


Postów: 1841

Data rejestracji: 17.02.2007 16:06
Skąd: -

i jezeli cos jest rzadkie handlaze wolaja za to jak za zborze ;| cznaczy sie 3-4razy tyle ile jest to warte ewentualnie niewiele taniej niz nowy orginal w salonie ;|

Yogi Babu xD

Moje auto: Renault Vel Satis 3.5 V6 :D, benzyna, 184000km
 
herubini89
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 21:47
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Ide do sklepu motoryzacyjnego,mówie Caritasy do R19 F2N,dają NGK,płace,wymieniam,stare ustawiam se na pólce w domu i śmigam dalejWink A nie wszyscy handlarze wiedzą,że F2N to nieczęsty widok chyba,ale ok.faktycznie mało wiem o handlu.Generalnie jechałem na dopalaczach z matmy


Treść dodana dnia 03-05-2009 21:48:

Tak, jestem mechanikiem.

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
maestro
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 21:50
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie chciałbym odstawić Ci auta jeżeli uważasz że świece są dedykowane do konkretnego silnika w gamie Renault 19.

Że na przykład inne świece beda do F2Na a inne do F3P. A jeszcze inne do Astry 1,6 8V.

Edytowane przez maestro dnia 03-05-2009 21:51
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
herubini89
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 03-05-2009 22:01
Awatar


Postów: 380

Data rejestracji: 01.05.2009 17:06
Skąd: małopolskie
Oświęcim

Maestro,czepiasz sięSmile Pewnie też jutro zdajesz maturę. Ja teraz se siedze na kompie i oglądam Wasze 19-stki-relaks mam.Twoja to na serio niezły egzemplarzCool

Moje: Renault 19 TXE Phase I '90 5d F2N P722 95KM/139Nm 495 Speedline 16S PhI 15'' i skóra; "ukochana" wróci na szosę!/Pontiac Trans Am 5.0 TPI LB9 T-Top '88 czarny! (FBody 3gen), ptaszek/Alfa Romeo 166 Ti 2.4 JTD '00/Inne: Renault Laguna V6 Initiale Paris '04/Renault Thalia 1.5 dCi Expression '03/VW Transporter 1.6 D T3 '89
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: