02 Maja 2024 00:58:22
Zdjęcia użytkowników
cewka19 ralph_86
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
[F] Szarpanie na gazie gdy ciepły 
Graby
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 13-05-2009 18:42
Awatar


Postów: 119

Data rejestracji: 03.04.2007 18:18
Skąd: -

Witam kolegów, na wstępie dodam że przejrzałem forum ale nie znalazłem podobnego przypadku. A więc niedawno po zatankowaniu pełnej butli gazu renia zaczęła mi szarpać w przedziale od 1 do 2.2 tys/obr, myślałem że to wina trefnego gazu ale po kolejnym tankowaniu na innej stacji szarpanie nie ustało, dodatkowo zauważyłem że szarpie tylko na rozgrzanym silniku, póki zimny to jest ok, dodam że regulacja mieszanki była robiona dosyć dawno, filterek od gazu już sprawdziłem jest ok, ogólnie instalacja ma już sporo najechane. Na benzynie żadne szarpanie nie ma miejsca. Z góry dziękuje za rzeczowe odpowiedzi.

Edytowane przez kudlaty dnia 04-06-2009 22:13
nowy nabytek AUDI A3 1.9 TDI 110KM 2000r 197 000 tys. ale reniucha zostaje Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 234000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 13-05-2009 18:42
Awatar
spookin
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 13-05-2009 20:12
Awatar


Postów: 118

Data rejestracji: 24.03.2009 22:21
Skąd: podkarpackie
Łańcut

hmmm mialem cos podobnego ale do tego jeszcze obroty skakały jak na luzie stał a nawet potrafil zgasnac. A wina lezala po stronie mieszalnika który poprostu sie wyeksploatował. Po wymianie objawy zniknęły.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 170000km
 
borewicz078
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 13-05-2009 20:42
Awatar


Postów: 18

Data rejestracji: 17.02.2009 13:18
Skąd: -

Jeśli piszesz, że instalacja ma sporo najechane (np ok 100tyś km) to może być już obiaw jej zużycia. Występuje jakby "dziura" w obrotach. Poniżej jej jak i powyżej (pewien zakres obrotów) występuje normalna praca, jednak w przedziale od 1 do 2.2 tys/obr .występuje szarpanie. Główną przyczyną nierównej pracy w tylko pewnym zakresie obrotów jest zazwyczaj zużyty parownik.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L742 (1721/90KM), hatchback 3d, 291000km
 
vader
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2009 22:32
Awatar


Postów: 85

Data rejestracji: 19.10.2008 15:46
Skąd: śląskie
Chorzów

Kup zestaw naprawczy parownika i powymieniaj membrany i uszczelki albo wymień cały parownik jak ma duży przebieg.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 176000km
 
Graby
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 14-05-2009 22:37
Awatar


Postów: 119

Data rejestracji: 03.04.2007 18:18
Skąd: -

instalka ma najechane 77 tyś własnie zastanawiam się nad zestawem naprawczym

nowy nabytek AUDI A3 1.9 TDI 110KM 2000r 197 000 tys. ale reniucha zostaje Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 234000km
 
vader
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2009 10:21
Awatar


Postów: 85

Data rejestracji: 19.10.2008 15:46
Skąd: śląskie
Chorzów

Wymieniałem wczoraj w swoim w reduktorze LANDI, stare membrany były twarde jak z tektury, nówki mięciutkie, giętkie. Wymiana nie jest trudna, 2-3 godziny i wszystko zrobione.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 176000km
 
Graby
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2009 16:00
Awatar


Postów: 119

Data rejestracji: 03.04.2007 18:18
Skąd: -

ile miałeś membran w zestawie ? ja znalazłem do tomasetto zestaw za 46 zł, 2 memberany plus oringi i uszczelki, facet mi napisał że wymienia się tylko 2 a 3 od koprusu parownika ponoć się nie zużywa

nowy nabytek AUDI A3 1.9 TDI 110KM 2000r 197 000 tys. ale reniucha zostaje Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 234000km
 
vader
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 15-05-2009 16:24
Awatar


Postów: 85

Data rejestracji: 19.10.2008 15:46
Skąd: śląskie
Chorzów

w LANDI miałem 2 membrany, jedna duza uszczelke do korpusu i kilkanascie malutkich uszczelek ale tylko chyba 4 wykorzystałem, zestaw do landijest jeden do kilku reduktorów i chyba dlatego. Szukaj zestawu tylko oryginalnego, wyprodukowanego przez tomaseto albo dla nich ale oznaczonego logami tomaseto bo zestawy innych firm to czesto badziew

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 176000km
 
Graby
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 21-05-2009 08:46
Awatar


Postów: 119

Data rejestracji: 03.04.2007 18:18
Skąd: -

no i po sprawie zregenerowałem parownik, szarpanie ustało, ogólnie bardzo się zdziwiłem reniferek odpalił normalnie po pierwszym przełączeniu na gaz ale wydaje mi się że samo wyczyszczenie by wystarczyło. Było sporo smoły którą musiałem najpierw zeskrobać a potem rozpuszczalnikiem wyszorować, te 2 kowadełka które się otwierają i zamykają ledwo co się ruszały, teraz tylko na regulacje i kolejne tysiące walićWink

nowy nabytek AUDI A3 1.9 TDI 110KM 2000r 197 000 tys. ale reniucha zostaje Wink

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 234000km
 
zieluch111
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 22:53
Awatar


Postów: 1369

Data rejestracji: 10.03.2008 22:41
Skąd: lubuskie
Strzelce Krajeńskie

Witam
mam malutki problem moja renia ostatnio szrpie coraz wiecej na gazie na zimnym silniku w miare ok jak temperatura jest w połowie skali to zaczyna szarpac i prawie gaśnie jak juz ma te 80 stopni to nie równo pracuje czasem jak dodam gazu to przes sekunde zero reakcji tylko sie dławi i po chwil wejdzie na obroty


Połączony z podobny tematem, odpowiedź na ten problem powyżej / kudlaty /

Edytowane przez kudlaty dnia 04-06-2009 22:11
Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
 
WoZnY
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 23:40
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Jak dla mnie to ewidentne symptomy rozregulowanej instalki. Należy wymienić filterek powietrza, następnie udać się do gazoli wymienić filterek LPG i ponownie wyregulować skład mieszanki.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
Bubek
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 25-05-2009 23:45
Awatar


Postów: 234

Data rejestracji: 16.03.2009 00:42
Skąd: łódzkie
Łódź

hmm może i tak ale dlaczego na zimnym jest gites? najlepiej zrobić jak mówi WoZnY a później się będziesz martwić

Rotfl Allways 4fun Grin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 160000km
 
WoZnY
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2009 00:01
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

bo gdy silnik jest zimny to lubi dostać bogatszą mieszankę. Nie wiemy jaką instalkę ma autor pytania, ale np. przypchany filtr powietrza zwiększa swoje opory i silnik łatwiej pobiera za dużo LPG. Na zimnym wszystko pięknie ale jak się nagrzeje to już nie tegez przepalić nie może, z wydechu niemiło pachnie i spalanie wzrasta. No i oczywiście muł się robi.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
maestro
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2009 12:23
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Nie jeździmy na gazie gdy silnik jest zimny.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
zieluch111
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2009 13:13
Awatar


Postów: 1369

Data rejestracji: 10.03.2008 22:41
Skąd: lubuskie
Strzelce Krajeńskie

instalka 1 generacji

Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
 
vader
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2009 16:19
Awatar


Postów: 85

Data rejestracji: 19.10.2008 15:46
Skąd: śląskie
Chorzów

Czyli śruba. rozgrzej silnik do normalnej temperatury pracy i reguluj śrubą, bądź też śrubą na parowniku ustal dawkę gazu na słuch, tak żeby silnik dobrze równo pracował a potem sprawdz czy go dusi, wydaję mi się, że masz za bogatą mieszankę. Sprawdz też czy wszelkie węże i zaślepki przy wtrysku są szczelne.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1992r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 176000km
 
Bubek
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2009 17:55
Awatar


Postów: 234

Data rejestracji: 16.03.2009 00:42
Skąd: łódzkie
Łódź

Ustawianie instalki na słuch :/ to nie wychodzi za dobrze, najlepiej pojechać do gazowca ale odradzam Smile

Rotfl Allways 4fun Grin

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 160000km
 
9kaczor6
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2009 18:49
Awatar


Postów: 933

Data rejestracji: 30.07.2008 10:50
Skąd: -

z własnego doświadczenia wiem że jak to LPG to przewody+świece (sprawdź je)

i jedź do gazola

K.K Designer

Profesjonalne projektowanie telefonów Sony Ericsson

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 266000km
 
zieluch111
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 26-05-2009 19:27
Awatar


Postów: 1369

Data rejestracji: 10.03.2008 22:41
Skąd: lubuskie
Strzelce Krajeńskie

świece są ok nie wiem jak z kablami wyglądają dobrze w nocy sprawdzę czy nie maja przebicia (kiedyś jak w nocy otworzyłem maskę od poloneza to ładna impreza na kablach była Smile )


Treść dodana dnia 01-06-2009 11:26:

w końcu miałem czas i sprawdziłem przewody spryskałem je zraszaczem do kwiatków Smile i tu i uwdzie było widać iskierkiSmile a jak przyłożyłem rękę do przewodu to ładnie mnie mrowiła

Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: