16 Maj 2022 18:15:25
Zdjęcia użytkowników
Sylas nelus2403
Ilosć albumów: 1737, Ilosć zdjęć: 6652


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

andrzej81 [off] 13-05-2022 21:10
Pozdrawiam Pleyke Grin Pfft

andrzej81 [off] 13-05-2022 20:18
Cool

lika [off] 20-03-2022 15:23
Jeśli ktoś zainteresowany to wyślę zdjęcia całości. Torba uszczelek, przełączniki, blachy przód nad kołem i masa innych części. Nowe amorki i półos

lika [off] 20-03-2022 14:50
Cena-1500 zł co nie przekracza wartości całości

lika [off] 20-03-2022 14:48
Hej....niestety już nie mam swojego łatka- 19 cabrio 1.8 1994r. ale zostało mi sporo części nowe i używane. Szyby przód, dźwignią biegów, półoska- nowa, amortyzatory i maaaaasa innych. Czy ktoś był by zainteresowany? Warunek- tylko calosc

ogr [off] 27-02-2022 18:27
Hej. Mam do sprzedania felgi aluminiowe 13. Cena do uzgodnienia

Deaver [off] 19-02-2022 20:13
Ja jeżdżę 19 prawie codziennie. Jest to moja piąta dziewiętnastka i po prostu lubię ją bardzo. Dzisiaj z okazji jej imienin (19 luty Grin) kupiłem jej nowe klocki hamulcowe i wkrótce je wymienię.

marcin90pl [off] 18-02-2022 09:32
No cóż, nie ma się co oszukiwać, że R19 to model już leciwy. Średnia wieku 30lat to większość już na żyletki oddane. Mój egzemplarz jeszcze jeździ 3 razy w roku jako zapasowe i staram się dbać. Przegląd przechodzi póki co ? ?

piomazi [off] 17-02-2022 22:55
pozdrawiam, miałem 15 lat F3N super autko

konradk [off] 30-01-2022 19:31
Witam. Też dawno mnie tutaj nie było. Mam do dziś R19. W tym roku stuknie jej 30 lat Grin


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Pomiar, regulacja zaworow MANUAL 
pomarancz
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 20-05-2009 18:50
Awatar


Postów: 1293

Data rejestracji: 06.07.2005 18:47
Skąd: lubuskie
Szprotawa

Po pierwsze jesli nie wiesz dokladnie jaki masz silnik to otworz maske i zobacz czy silnik(blok plus glowica) w twojej reni jest PODOBNY lub ten sam do tego z foto.(F2N,F3N,F3P,F3R)

[img]http://img35.imageshack.us/img35/9986/maskakwi.th.jpg[/img] is not a valid Image.


Jesli nie to niepotrzebujesz dalej czytacWink
Jesli tak to przygotuj sobie:

Szczelinomierz 1x
Klucz do swiec 1X
klucz nasadowy nr 8 lub plaski 1X
zestaw srubokretow - bedziesz musial dobrac odpowiednie
Szmatka
WD40 lub cos pododbnego ewentualnie benzyne ekstarkcyjna
1 do 1,5h czasu
Sprezarka powietrza jesli jest dostepna


Auto ustawiamy na plaskim najlepiej rownym terenie i wlanczamy 5 lub 4 bieg.

1 Sciagamy przewody WN ze swiec, jesli mamy takze plastikowe oslonki.

2 Wykrecamy swiece ale nie dokonca. Bierzemy sprezarke i dokadnie przedmuchujemy region dzialania plus gniazda swiec.

[img]http://img132.imageshack.us/img132/1576/przedmuch.th.jpg[/img] is not a valid Image.




3 Wykrecamy wszystkie swiece (mozna tez jedna) ogladamy przy okazji czy im nic nie dolega. Powinny miec koncowki biale lub ceglane.


[img]http://img196.imageshack.us/img196/6330/swiece.th.jpg[/img] is not a valid Image.





4 Wsadzamy swiece odwrotnie w gniazda po to zeby nic nam do srodka nie wpadlo.

5 Odkrecamy 8 dekiel pokrywy zaworow i sciagamy go. Najlepiej wytrzec od razu wkolo klawiatury zeby nam sie zacieki z oleju nie porobily.
Powinnismy ujrzec taki oto obraz:


[img]http://img193.imageshack.us/img193/1976/swiecedekiel.th.jpg[/img] is not a valid Image.



Jesli jeszcze ich nie mamy to przystepujemy do pomiarow.Jesli nie mamy koferka z plytkami to raczej na pewno

wszystkie opisane czynnosci bedziemy wykonywac jeszcze raz.

Ustawiamy przez przepychanie auta krzywke (jajko) tak aby byla prostopadle do gory od plytki znajdujacej sie pod nia i dokonujemy pomiaru.

[img]http://img35.imageshack.us/img35/2516/pomiar.th.jpg[/img] is not a valid Image.



Zawor wydechowy 0,40 luzu
Zawor ssacy 0,20 luzu

Od rozrzadu patrzac uklad jest nastepujacy:

W
S

W
S

S
W

S
W


[img]http://img32.imageshack.us/img32/951/ukladzaworow.th.jpg[/img] is not a valid Image.

E=W A=S



Jesli mamy pomiary porobione i przygotowane plytki przechodzimy do sedna sprawy, w naciecie na szklance(obracamy je do nas) wkladamy cienki srubokret a dlugim i sztywnym (dobieramy odpowiedni) wciskamy szklanke naciskajac na jej rant i robiac dzwignie o walek.

[img]http://img35.imageshack.us/img35/3434/dzwignia.th.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://img35.imageshack.us/img35/5509/dzwignia2.th.jpg[/img] is not a valid Image.


[img]http://img36.imageshack.us/img36/3905/6e2a558e22e8f27dm.jpg[/img] is not a valid Image.


Czerowny dlugi srubokret, zielony krotki.
Jest to 100% wykonalne i nie nalezy sie zniechecac za szybko. Podstawa to odpowiedni srubokret wciskajacy szklanke.Dobierajac odpowiedni mozemy wyciagac plytki w 5s poniewaz w niektorych przypadkach same wyskakuja.


Od siebie dodam ze przed sama wymiana jak i po niej najlepiej dla zasady sprw wszystko jeszcze raz szczelinomierzem.

Dekielek umyc, uszczelke jesli nie jest popekana i twarda(plastikowa) mozna swobodnie ponownie uzyc przedtem jednak porzadnie odtluscic i wytrzec do sucha.

Zlozyc wszystko spowrotem i cieszyc sie z powrotu zaginionych kucowWink

Edytowane przez Lesiu11 dnia 21-05-2009 18:59
The best way of life is cabrio drive

Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 20-05-2009 18:50
Awatar
fumfelMIKOLAJA
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2009 19:03
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 16.02.2009 18:18
Skąd: -

gdzie mozna kupic takie plytki i jaki jest ich koszt?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 18300km
 
Redeon
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 06-07-2009 19:52
Awatar


Postów: 331

Data rejestracji: 05.12.2007 19:39
Skąd: -

Ogolnie trudno je dostac, ja je namierzylem w: uzywane allegro - 4 - 5 zl/szt, nowe ASO okolo 25 zl/szt, intercars 8 - 12 zl/szt, trzeba tez pytac po warsztatach gdzie sie zajmuja glowicami, zdarza sie ze tez maja, trzeba jeszcze pamietac srednice 31.5 mm bo sa tez inne wymiary do innych samochodow.

Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
 
WilQW
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2010 21:17
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 22.08.2010 09:49
Skąd: -

Witam
takie małe sprostowanie, pomiaru luzu zaworowego dokonujemy zawsze podczas suwu sprężania w GMP, nie można się sugerować tym że krzywka jest skierowana ku górze
a teraz ja mam jedno pytanie co ile powinno regulować się zawory w Reni ? czy to jest uzależnione od wersji silnika?
pzdr

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 270000km
 
maestro
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2010 21:51
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

W 16V masz hydropopychacze wiec nie ma regulacji.

W innych typu F (czyli także w Twoim) reguluje sie płytkami. Podobno co 50tys należy sprawdzić luzy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Snorky
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 07-10-2011 11:07
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

Czytam ten opis i jakoś do mnie średnio dociera...

Ustawiam krzywkę do góry (prostopadle do szklanki) i sprawdzam luz szczelinomierzem, ALE czy przy sprawdzaniu luzu szczelinomierz powinien wejść gładko między krzywkę a szklankę czy muszę go wciskać tak, aby się zawór otworzył? Patrzyłem się przez pół godziny wczoraj na wszystkie krzywki i szklanki i jakoś nie znalazłem luzów (szczelinomierzem sprawdzane), a zawory klekoczą jak w diesel'u.

Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
xxlgogoxxl
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 07-10-2011 11:16
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

Musi się wsunąć dosyć gładko, ale nie bez przesady. Jak miałbyś go wkładać, aż zawór się otworzy, to jaki by to był sens mierzenia luzuSmile dajmy na to bierzesz dla ssących 0.2 pasek i wsuwasz, nie wchodzi, bierzesz 0.15 i wchodzi lekko, to znaczy, że jest wtedy okSmile
Ale, jeżeli byłaby taka sytuacja, że na tym samym zaworze 0.15 nie wchodzi, tylko np 0.10 czy w drugą stronę, że wchodzi np 0.5 to nie dobrze. Ja mam taki szczelinomierz, co ma paski co 0.05 to np na ssącym robiłem tak, że 0.2 nie wchodził, ale wchodził 0.25 lub 0.15 to było dobrze.

Edytowane przez xxlgogoxxl dnia 07-10-2011 11:31
Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
Snorky
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 07-10-2011 11:36
Awatar


Postów: 3382

Data rejestracji: 03.02.2011 22:01
Skąd: warmińsko-mazurskie
Pasłęk

I o taką odpowiedź mi chodziło. Się zastanawiałem, czy ma gładko wchodzić, czy ma mi aż zawór otwierać.
Dzięki Smile

Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika...

Nothing is true - everything is permitted

Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
 
gzara
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2012 18:19
Awatar


Postów: 136

Data rejestracji: 18.04.2010 15:33
Skąd: lubelskie
Nałęczów

A czy macie jakiś inny sposób na kręcenie wałem niż przepychanie auta? Z automatem to nie działa

R11 TXE Electronic, R25 TXE

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 170000km
 
xxlgogoxxl
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2012 18:22
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

@gzara Na N i kręcenie wałem. Możesz ściągnąć sobie górną część osłony rozrządu i kręcić kluczem za koło wałka rozrządu.

Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
gzara
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2012 19:46
Awatar


Postów: 136

Data rejestracji: 18.04.2010 15:33
Skąd: lubelskie
Nałęczów

A czy jest dostęp do koła pasowego na wale?, Bo za kółko rozrzadu to tak oryginalnie Smile

R11 TXE Electronic, R25 TXE

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 170000km
 
xxlgogoxxl
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2012 21:13
Awatar


Postów: 1470

Data rejestracji: 08.07.2008 17:41
Skąd: wielkopolskie
Opalenica

@gzara Ja kręciłem i nic się nie działoPfft No jak zdejmiesz koło prawe i ten kawałek nadkola, ten taki narożnik wpinany na ten niby łącznik między wahaczem, a budą, to będziesz miał dostęp.

Edytowane przez xxlgogoxxl dnia 18-09-2012 21:14
Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
 
gzara
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 18-09-2012 23:09
Awatar


Postów: 136

Data rejestracji: 18.04.2010 15:33
Skąd: lubelskie
Nałęczów

Namówiłeś mnie Wink Tak będzie lepiej widać wałek i łatwiej się ustawi krzywki. Naprawiłem wydech i teraz słychać jak walą zawory Wink

R11 TXE Electronic, R25 TXE

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 170000km
 
Kowal198912
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2012 20:16
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 17.02.2012 18:54
Skąd: wielkopolskie
Turek

Witam. Stuka mi na którymś zaworze, nie głośno ale słychać, mechanik twierdzi ze trzeba by było coś tam ze szklankami robić, a nawet luzów na zaworach nie sprawdził. Jeszcze pół roku temu silniczek ładnie chodził, a teraz to cykanie trochę mnie denerwuje, mam wrażenie ze zaczęło się to po zamarzajacej odmie w zimie.Te płytki mają na sobie wybite jaka mają grubość?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
maestro
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2012 20:47
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

napis, ale rzadko jest jeszcze widoczny. suwmiarka elektroniczna zalatwia sprawe

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Kowal198912
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 03-10-2012 21:08
Awatar


Postów: 67

Data rejestracji: 17.02.2012 18:54
Skąd: wielkopolskie
Turek

dzięki, najpierw i tak musze pomierzyc, ale wątpię żeby dobrze było

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
 
pavko
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2012 00:15
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 10.11.2005 10:42
Skąd: mazowieckie
Warszawa

maestro napisał/a:
napis, ale rzadko jest jeszcze widoczny. suwmiarka elektroniczna zalatwia sprawe

Napis jest niewidoczny jak jakiś paprak założył je do góry nogami czyli napisami do wałka. Co do pomiarów to prędzej mikrometr niż suwmiarka. Typowe chińskie wyroby suwmiarkopodobne mają dokładność (i to co najwyżej teoretyczną) 0.1 mm a to trochę za mało. Z drugiej jednak strony to nie prom kosmiczny i jakaś całkiem spora tolerancja na luzach jest...

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
maestro
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2012 11:37
Awatar


Postów: 42207

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

@pavko W zamyśle miałem że prędzej ktoś jest w posiadaniu suwmiarki niż mikromierza Wink

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
pavko
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 04-10-2012 13:26
Awatar


Postów: 199

Data rejestracji: 10.11.2005 10:42
Skąd: mazowieckie
Warszawa

ano prawda Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
 
danielb1986
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 23-04-2014 12:59
Awatar


Postów: 2002

Data rejestracji: 09.04.2010 11:30
Skąd: lubuskie
Skwierzyna

odgrzeje kotleta . Przed chwilą mierzyłem u siebie luz zaworowy i wyszło W-0,50 S-0,25 W-0,45 S-0,25 S-0,20 W-0,50 S-0,20 W-0,45 . Dwa zawory ssące mieszczą sie w luzie fabrycznym . Czy większy luz na wydechowych o ok 0,10 mm może powodować spadek mocy i momentu obrotowego oraz wyraźne klepanie z pod pokrywy ?

If you don't live for something ,
you will die for nothing.

Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: