Menu główne
Forum
Klubowicze
pomarancz |
Dodany dnia 20-05-2009 18:50 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
Po pierwsze jesli nie wiesz dokladnie jaki masz silnik to otworz maske i zobacz czy silnik(blok plus glowica) w twojej reni jest PODOBNY lub ten sam do tego z foto.(F2N,F3N,F3P,F3R)
[img]http://img35.imageshack.us/img35/9986/maskakwi.th.jpg[/img] is not a valid Image. Jesli nie to niepotrzebujesz dalej czytac Jesli tak to przygotuj sobie: Szczelinomierz 1x Klucz do swiec 1X klucz nasadowy nr 8 lub plaski 1X zestaw srubokretow - bedziesz musial dobrac odpowiednie Szmatka WD40 lub cos pododbnego ewentualnie benzyne ekstarkcyjna 1 do 1,5h czasu Sprezarka powietrza jesli jest dostepna Auto ustawiamy na plaskim najlepiej rownym terenie i wlanczamy 5 lub 4 bieg. 1 Sciagamy przewody WN ze swiec, jesli mamy takze plastikowe oslonki. 2 Wykrecamy swiece ale nie dokonca. Bierzemy sprezarke i dokadnie przedmuchujemy region dzialania plus gniazda swiec. [img]http://img132.imageshack.us/img132/1576/przedmuch.th.jpg[/img] is not a valid Image. 3 Wykrecamy wszystkie swiece (mozna tez jedna) ogladamy przy okazji czy im nic nie dolega. Powinny miec koncowki biale lub ceglane. [img]http://img196.imageshack.us/img196/6330/swiece.th.jpg[/img] is not a valid Image. 4 Wsadzamy swiece odwrotnie w gniazda po to zeby nic nam do srodka nie wpadlo. 5 Odkrecamy 8 dekiel pokrywy zaworow i sciagamy go. Najlepiej wytrzec od razu wkolo klawiatury zeby nam sie zacieki z oleju nie porobily. Powinnismy ujrzec taki oto obraz: [img]http://img193.imageshack.us/img193/1976/swiecedekiel.th.jpg[/img] is not a valid Image. Jesli jeszcze ich nie mamy to przystepujemy do pomiarow.Jesli nie mamy koferka z plytkami to raczej na pewno wszystkie opisane czynnosci bedziemy wykonywac jeszcze raz. Ustawiamy przez przepychanie auta krzywke (jajko) tak aby byla prostopadle do gory od plytki znajdujacej sie pod nia i dokonujemy pomiaru. [img]http://img35.imageshack.us/img35/2516/pomiar.th.jpg[/img] is not a valid Image. Zawor wydechowy 0,40 luzu Zawor ssacy 0,20 luzu Od rozrzadu patrzac uklad jest nastepujacy: W S W S S W S W [img]http://img32.imageshack.us/img32/951/ukladzaworow.th.jpg[/img] is not a valid Image. E=W A=S Jesli mamy pomiary porobione i przygotowane plytki przechodzimy do sedna sprawy, w naciecie na szklance(obracamy je do nas) wkladamy cienki srubokret a dlugim i sztywnym (dobieramy odpowiedni) wciskamy szklanke naciskajac na jej rant i robiac dzwignie o walek. [img]http://img35.imageshack.us/img35/3434/dzwignia.th.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://img35.imageshack.us/img35/5509/dzwignia2.th.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://img36.imageshack.us/img36/3905/6e2a558e22e8f27dm.jpg[/img] is not a valid Image. Czerowny dlugi srubokret, zielony krotki. Jest to 100% wykonalne i nie nalezy sie zniechecac za szybko. Podstawa to odpowiedni srubokret wciskajacy szklanke.Dobierajac odpowiedni mozemy wyciagac plytki w 5s poniewaz w niektorych przypadkach same wyskakuja. Od siebie dodam ze przed sama wymiana jak i po niej najlepiej dla zasady sprw wszystko jeszcze raz szczelinomierzem. Dekielek umyc, uszczelke jesli nie jest popekana i twarda(plastikowa) mozna swobodnie ponownie uzyc przedtem jednak porzadnie odtluscic i wytrzec do sucha. Zlozyc wszystko spowrotem i cieszyc sie z powrotu zaginionych kucow Edytowane przez Lesiu11 dnia 21-05-2009 18:59 The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-05-2009 18:50 |
fumfelMIKOLAJA |
Dodany dnia 06-07-2009 19:03 |
Postów: 9 Data rejestracji: 16.02.2009 18:18 Skąd: - |
gdzie mozna kupic takie plytki i jaki jest ich koszt Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 18300km
|
|
|
Redeon |
Dodany dnia 06-07-2009 19:52 |
Postów: 331 Data rejestracji: 05.12.2007 19:39 Skąd: - |
Ogolnie trudno je dostac, ja je namierzylem w: uzywane allegro - 4 - 5 zl/szt, nowe ASO okolo 25 zl/szt, intercars 8 - 12 zl/szt, trzeba tez pytac po warsztatach gdzie sie zajmuja glowicami, zdarza sie ze tez maja, trzeba jeszcze pamietac srednice 31.5 mm bo sa tez inne wymiary do innych samochodow. Moje auto: Renault Laguna 1 ph2 1.8 16V F4P 760, benzyna
|
|
|
WilQW |
Dodany dnia 11-10-2010 21:17 |
Postów: 5 Data rejestracji: 22.08.2010 09:49 Skąd: - |
Witam takie małe sprostowanie, pomiaru luzu zaworowego dokonujemy zawsze podczas suwu sprężania w GMP, nie można się sugerować tym że krzywka jest skierowana ku górze a teraz ja mam jedno pytanie co ile powinno regulować się zawory w Reni czy to jest uzależnione od wersji silnika pzdr Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 3d, 270000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 11-10-2010 21:51 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
W 16V masz hydropopychacze wiec nie ma regulacji.
W innych typu F (czyli także w Twoim) reguluje sie płytkami. Podobno co 50tys należy sprawdzić luzy. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Snorky |
Dodany dnia 07-10-2011 11:07 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
Czytam ten opis i jakoś do mnie średnio dociera...
Ustawiam krzywkę do góry (prostopadle do szklanki) i sprawdzam luz szczelinomierzem, ALE czy przy sprawdzaniu luzu szczelinomierz powinien wejść gładko między krzywkę a szklankę czy muszę go wciskać tak, aby się zawór otworzył? Patrzyłem się przez pół godziny wczoraj na wszystkie krzywki i szklanki i jakoś nie znalazłem luzów (szczelinomierzem sprawdzane), a zawory klekoczą jak w diesel'u. Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 07-10-2011 11:16 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
Musi się wsunąć dosyć gładko, ale nie bez przesady. Jak miałbyś go wkładać, aż zawór się otworzy, to jaki by to był sens mierzenia luzu dajmy na to bierzesz dla ssących 0.2 pasek i wsuwasz, nie wchodzi, bierzesz 0.15 i wchodzi lekko, to znaczy, że jest wtedy ok
Ale, jeżeli byłaby taka sytuacja, że na tym samym zaworze 0.15 nie wchodzi, tylko np 0.10 czy w drugą stronę, że wchodzi np 0.5 to nie dobrze. Ja mam taki szczelinomierz, co ma paski co 0.05 to np na ssącym robiłem tak, że 0.2 nie wchodził, ale wchodził 0.25 lub 0.15 to było dobrze. Edytowane przez xxlgogoxxl dnia 07-10-2011 11:31 Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
Snorky |
Dodany dnia 07-10-2011 11:36 |
Postów: 3382 Data rejestracji: 03.02.2011 22:01 Skąd: warmińsko-mazurskie Pasłęk |
I o taką odpowiedź mi chodziło. Się zastanawiałem, czy ma gładko wchodzić, czy ma mi aż zawór otwierać.
Dzięki Nie bryka, lecz technika czyni z Ciebie zawodnika... Nothing is true - everything is permitted Moje auto: Audi A4 B6, 2002r., AMB Turbo (1781/170KM), sedan, benzyna+LPG, 270000km
|
gzara |
Dodany dnia 18-09-2012 18:19 |
Postów: 136 Data rejestracji: 18.04.2010 15:33 Skąd: lubelskie Nałęczów |
A czy macie jakiś inny sposób na kręcenie wałem niż przepychanie auta? Z automatem to nie działa
R11 TXE Electronic, R25 TXE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 170000km
|
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 18-09-2012 18:22 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
@gzara Na N i kręcenie wałem. Możesz ściągnąć sobie górną część osłony rozrządu i kręcić kluczem za koło wałka rozrządu. Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
gzara |
Dodany dnia 18-09-2012 19:46 |
Postów: 136 Data rejestracji: 18.04.2010 15:33 Skąd: lubelskie Nałęczów |
A czy jest dostęp do koła pasowego na wale?, Bo za kółko rozrzadu to tak oryginalnie
R11 TXE Electronic, R25 TXE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 170000km
|
xxlgogoxxl |
Dodany dnia 18-09-2012 21:13 |
Postów: 1470 Data rejestracji: 08.07.2008 17:41 Skąd: wielkopolskie Opalenica |
@gzara Ja kręciłem i nic się nie działo No jak zdejmiesz koło prawe i ten kawałek nadkola, ten taki narożnik wpinany na ten niby łącznik między wahaczem, a budą, to będziesz miał dostęp.
Edytowane przez xxlgogoxxl dnia 18-09-2012 21:14 Moje auto: BMW E39 530i Touring, benzyna+LPG, 270000km
|
gzara |
Dodany dnia 18-09-2012 23:09 |
Postów: 136 Data rejestracji: 18.04.2010 15:33 Skąd: lubelskie Nałęczów |
Namówiłeś mnie Tak będzie lepiej widać wałek i łatwiej się ustawi krzywki. Naprawiłem wydech i teraz słychać jak walą zawory
R11 TXE Electronic, R25 TXE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 170000km
|
Kowal198912 |
Dodany dnia 03-10-2012 20:16 |
Postów: 67 Data rejestracji: 17.02.2012 18:54 Skąd: wielkopolskie Turek |
Witam. Stuka mi na którymś zaworze, nie głośno ale słychać, mechanik twierdzi ze trzeba by było coś tam ze szklankami robić, a nawet luzów na zaworach nie sprawdził. Jeszcze pół roku temu silniczek ładnie chodził, a teraz to cykanie trochę mnie denerwuje, mam wrażenie ze zaczęło się to po zamarzajacej odmie w zimie.Te płytki mają na sobie wybite jaka mają grubość? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 03-10-2012 20:47 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
napis, ale rzadko jest jeszcze widoczny. suwmiarka elektroniczna zalatwia sprawe
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Kowal198912 |
Dodany dnia 03-10-2012 21:08 |
Postów: 67 Data rejestracji: 17.02.2012 18:54 Skąd: wielkopolskie Turek |
dzięki, najpierw i tak musze pomierzyc, ale wątpię żeby dobrze było Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 160000km
|
|
|
pavko |
Dodany dnia 04-10-2012 00:15 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
maestro napisał/a: napis, ale rzadko jest jeszcze widoczny. suwmiarka elektroniczna zalatwia sprawe Napis jest niewidoczny jak jakiś paprak założył je do góry nogami czyli napisami do wałka. Co do pomiarów to prędzej mikrometr niż suwmiarka. Typowe chińskie wyroby suwmiarkopodobne mają dokładność (i to co najwyżej teoretyczną) 0.1 mm a to trochę za mało. Z drugiej jednak strony to nie prom kosmiczny i jakaś całkiem spora tolerancja na luzach jest... Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 04-10-2012 11:37 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
@pavko W zamyśle miałem że prędzej ktoś jest w posiadaniu suwmiarki niż mikromierza
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
pavko |
Dodany dnia 04-10-2012 13:26 |
Postów: 199 Data rejestracji: 10.11.2005 10:42 Skąd: mazowieckie Warszawa |
ano prawda Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
danielb1986 |
Dodany dnia 23-04-2014 12:59 |
Postów: 2003 Data rejestracji: 09.04.2010 11:30 Skąd: lubuskie Skwierzyna |
odgrzeje kotleta . Przed chwilą mierzyłem u siebie luz zaworowy i wyszło W-0,50 S-0,25 W-0,45 S-0,25 S-0,20 W-0,50 S-0,20 W-0,45 . Dwa zawory ssące mieszczą sie w luzie fabrycznym . Czy większy luz na wydechowych o ok 0,10 mm może powodować spadek mocy i momentu obrotowego oraz wyraźne klepanie z pod pokrywy
If you don't live for something ,
you will die for nothing. Moje auto: Renault Megane Coupe 1998/147km, benzyna, 185800km
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |